Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 9

  • 72 374
  • 605
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 3 591
Не бе - как ще са еднообразни. Само може би в началото когато натоварването е леко -1-2-3 сесии се повтаряха упражненията. Дори и игрите които играят са различни - веднъж е в корема на кита, друг път има земетресение, третия път скачат от 3етажната сграда защото има пожар, или целят морските сирени които искат да го изядат докато той е качен на маччтата която се клати от урагана, а той е корабокрушенец на сал... друг път са космонавти  и разбиват астероиди докато той е в безтегловност и т.н.

me4ta22, кой ти каза, че ще е лесно. И моето дете заспиваше с мен, на всичкото отгоре се будеше и по 199 пъти на нощ. Няма смисъл да го местиш от твоето легло ако ти ще си в стаята - така НИКОГА няма да имаш успех. Той трябва да се научи, че ако се събуди нощем ти не си там. И да си заспи така, както си е заспал и вечерта - без теб. Че той МОЖЕ да се справи сам.
5 до 8 нощи. Това е. Зареди се положително и дерзайте смело. Много ще е трудно да издържиш часовете рев и тръшкане, но ако детето чувства, че си постоянна ще се справите и по-бързо.

# 556
  • Реъкйавик
  • Мнения: 381


Ето как правят това АБА и  discrete trial training (DTT) терапевтите:
 http://www.youtube.com/watch?v=2afb4i7LMJc

Харесва ми метода им и съм на мнение, че при повечето деца от спектъра е от най- работещите. При някои деца пък работи Picture Exchange Communication System (PECS) с комуникация чрез картинки и постепенно градене на поведение и разговор.

АБА е терапия която се използва в първите няколко години затова и се нарич еарли интервеншион..Ивар Ловас е открил че с използването на този метод децата които са били обучавани, 29 на брои, постигат значителни резултати... не ми се цитира точно неговия експеримент. В практиката обаче обучеието никога не е фиксирано точно аба или тич в повечето случаи се комбинират програмите за да имат по голям ефект. например в началото се използва аба а в училищна възраст програмта се смесва и се използват и двете. или в училищна възраст се използва само тиич. и двете програми са еднакво ефикасни и идават същите резултати. в щатите програмите които се използват при аутисти са много повече.

# 557
  • Мнения: leet
Деска,

Ние не правим такива интересни неща на сензорната терапия...четкане, пресинг, въртене на въртящ стол до прималяване с цел- да се види накрая дали зениците му трептят, неговите се оказва, че не тряптят , йоето означава, че липсват нервни връзки, което си знаем, задачка за концентрация и упражнение за изолиране шума наоколо и скачане на батут. Имаме поръчение да си купим за вкъщи платнен хамак, който да монтираме така, че като се люлее по корем да може да стига с ръце земята и пак да получава сензорна стимулация.
Ето, това ме притеснява, знаех си, че нещо не е достатъчно...

# 558
  • София
  • Мнения: 10 213
Последния път в Пумпелина момичето,което работи с Бубка,ми каза,че Бубка е чудесен пример за самостимулация.Тогава не я попитах какво има предвид,защото Мими мрънкаше нещо .Но всички тези неща,като например въртенето на стол,са направо любими на Бубка.Върти се на стола с такава сила и после става и тръгва,все едно нищо.Това добре ли е или не?

# 559
  • Мнения: 42
здравеите много щще съм благодарен ако ме насочите къде точно мога да намеря без казеинова и без глутеновата диета.благодаря

# 560
  • Мнения: 631
момичета незнам какво да правя с това хранене при Влади
моля ви за съвет и или поне за подкрепа ...
разказвам дословно
сутрин яде две препечени филии с масло
на обяд ако няма от едно "негово" бурканче от HIPP готовите храни ... те са за бебета над 12 месеца пише макарони телешко зеленчуци .... вкусно е но не е като готвено ядене на мен ми прилича на кетчуп с кус кус вътре ... та ако няма такова ще стои гладен
и когато пък е гладен нито ще заспи цял следобед ще дрънка хладилника и ще иска кока кола бонбони бисквити дори да няма ... ще виси на отворения хладилник ... а примерно супа или кисело мляко или нещо като му предложа не иска
следобед ако му дам кроасан ще яде ... пак не ме устройва мен това като единствена възможност
вечерята обичайно я пропуска
значи цифром и словом той яде : препечени филии, кроасан с шоколад, пица, баница, данонино, ХИПП бурканчето за което споменах по горе, шунка ... КРАЙ
а разбира се и слънчо пръчици и солети / гледам да яде когато не става друго обикновенни солети /
и естествено бонбони шоколади / които аз също избягвам като неприемливи предвид поведението му след това /
като имам предвид че миналата година от есента до пролетта в детската градина ядеше само филия хляб и това е по цял ден и вечер също не ядеше или ядеше малко супер малко .... при него няма шанс да проработи така нареченото изгладняване по скоро ако системно не яде спира и да му се яде ... ако поддържам храненето в разумни граници  тоест да настоявам да се храни ... и си огладнява и естествено и сила има и е по спокоен и така
та днес на обед настоятелно го нахраних със супа ..... значи крещи и ми бута ръката но като застана така че да не ми отблъсква ръката и устата си я отваря и супата изяжда не е да плюе нещо
след това разбира се рева половин час струва ми се защото не мина на неговата да яде шоколадови бисквити за обяд ....
и така сега сито детето спи спокойно следобед
миналите три дни не настоявам да яде на обед / нали да не го насилвам и така / но следобедите са непоносими цял следобед обикаля вика тряска врати хладилника абе изпилява ми нервите тотално а и той е неспокоен ... с две думи гладен е но не иска да яде храните които трябва да се ядат
от къде да започна
няма такъв специалист който да е обучен по така наречена хранителна терапия тук

# 561
  • София
  • Мнения: 2 352
Преди време четох в една книга мисля, че беше за точковия масаж  newsm78, че при въртене около оста си, ама такова въртене, че свят да ти се завие и то бързо въртене - се намествало нещо си в мозъка.Важното е посоката на въртене да е надясно по часовниковата стрелка, защото в обратната посока се размествало нещото.(пишеше какво е нещото, ама ми премина през мозъка и не остави грам следа вътре  Laughing)Когато го четох това  не му обърнах кой знае колко внимание, но пък когато някое от децата тръгне да се върти - никога не ги спирам, само следя посоката да е надясно  Rolling Eyes

За диетата има три теми.Линкове за тях има на първа страница на тази тема.Между другото май е време да отваряме нова тема.Ооооооо, Пепииииииииии  Wink - ще се заемеш ли

Райка, твоя калпазанин кат моя преди 4-5 годни бре.Ама сякаш си гледала стар запис на нашето ежедневие  Confused.
От клиника св. Никола ми обясниха, че това е заради сензорната непоносимост към други храни освен избраните от детето.Моят съвет като препатил е следният.Детето е гладно и затова рови в хладилника.Няма неговата храна, но той продължава да си я търси вътре сякаш ще се появи ей сега при следващото отваряне на хладилника.

И сега запомни следното.НЯМА ДА УМРЕ ОТ ГЛАД

Предлагай му храна, която ти си избрала за него.Моят син отказваше около една седмица да се храни - ядеше само едни бисквити безглутенови домашно приготвени(сложих го на диета и затова бях скрила другите храни).Буквално започна да му се подува коремчето вече като на сомалийче и тъкмо да се откажа и той прояде супа от коприва  Shocked.Това беше първият път в живота му опитващ зелена храна.Той и на цвят си подбираше храните - вероятно и твоето дете го прави.
Аз всъщност драстично го подложих на диета и просто се заинатих няма и това е.Вярвах си, че кроасана и филийте едва ли не го убиват и издържах на напъна тази седмица.Няма дете, което би се оставило да умре от глад - дори и с аутизъм.Просто му предлагай храна подходяща за него според твоите разбирания.Стисни зъби и.............успех  Hug

Последна редакция: пт, 07 авг 2009, 15:13 от Катина

# 562
  • Мнения: 1 234
здравеите много щще съм благодарен ако ме насочите къде точно мога да намеря без казеинова и без глутеновата диета.благодаря
Виж в тези теми:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=146360
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=162943

# 563
  • Мнения: 3 591
ох, чакайте малко. Не знам до каква възраст, но на децата не трябва да им се завива свят от въртене "до прималяване". Т.е. ако им се звива свят или им трептят зениците има проблем, а не обратното.
И въртенето не е АМА ВЪОБЩЕ добра сензорна стимулация. Тя е еднопосочна, недостатъчна и неправилна едва ли не. Нали точно за деца които се въртят до премаляване се прави стимулацията за да им се даде това което търсят без да има нужда от въртенето? Понеже те не могат да си го наваксат по друг начин и единственото което могат да направят е да се въртят...
Kezaja,  за 2 различни неща говорим. пресоването и бръшинга не са сензорна терапия, а част от обикновената ОТ. Нещо като ежедневие. Там никога не се стига до стимулиране на такова ниво, а просто се изчистват дразнители.

ето ти примерно какво се прави:http://sageforchildren.com/images/child2.jpg

# 564
  • София
  • Мнения: 2 352
За въртенето вероятно си права Деси, защото Мишо наистина се въртеше тогава, когато нямаше друг тип контролирана от нас сензорна занимавка.Въртенето му спря отдавна може би защото го замених с друго  Hug .

Райка - забравих да кажа
Никога не се храни детето насила.Ама никога.Само му се предлага подходяща храна и когато е готово - то ще я яде.

# 565
  • Мнения: 3 591
Райка< катина ти е казала - глад до прималяване Simple Smile
Ще прояде след седмица. Обаче ако наистина е сенсорен проблема/вкус, текстура и т.н./ ти трябва програма от логопед. В София има такива, които могат да ви я изготвят за сваляне на сензориката в устата и да я правите. При нас ефекта дойде след около 6 месеца. Ние бяхме по-зле от вас - само и единствено месо и мляко ядеше. Месото само пилешко печено.... изядаше по едно пиле на вечеря  Sick , и изпиваше по около 2 литра мляко на нощ.и седеше по цял ден гладен в градината ooooh! Дори вода не пиеше.

# 566
  • Мнения: leet
Разбирам, че явно терапевта ни обединява в едно сензорната интеграция, окюпейшън терапията и brain gym, понеже тук няма специални терапевти по различните терапии, явно е обединена. Но точно за сензорна интеграция нищо не правим, а точно това исках. Каза ни да си купим скей борд и да го облицоваме, за да го пускам по корем вкъщи, както и за люлката от плат.
Въртенето също не ми се струва добра идея, а и той никога  не е имал такава нужда и не се е въртял, та да се нуждае от такава стимулация, но по време на въртенето пребледнява, същото е като се качи на бънджи, баткото го засили и очаква да се кефи, както другите деца, а той на 2-та минута става бял като платно, то и аз имам проблем с вестибулацията.

# 567
  • Мнения: 3 591
Скейтборда е много тесен за да легне на него детето стабилно, освен това колелцата му трябва да могат да се въртят във всички посоки. Ако можеш да купиш колелца за мебели някакви въртящи(като тези на столовете) да ги заковеш на дъска (квадрат 50х50 ше свърши работа), детето ляга на него по гърди и корем, като трябва да си държи нагоре краката и рамената, ръцете да не опират земята. За да ляга на него правилно трябва малко развита мускулатура и затова преди дъската известен период се работи за заякване на тези мускули.
ето ти инструкции как да я направиш:
http://www.sensorysmartkid.com/2009/how-to-make-your-own-scooter-board/

да не забравиш и дунапрена - идея си нямаш как боли да лежиш дълго на дъската Simple Smile

После ще ти трябва такава платформа:
http://pacificpediatricsupply.com/cart/images/Copy%20of%20Hwy%20 … e%20Ramp%20SM.bmp
на нея детето се учи да се тегли с ръце /това е много силна сензорна стимулация/, после да се спуска(по корем с главата надолу) - пързалката е много стръмна и спускането надолу с главата е много силна стимулация, но това не пробвайте преди да си сигурна, че може да си пази добре главата(да я вдига нагоре) - т.е. има достатъчно мускулатура да се контролира.
Трябва да е много подвижна дъската, т.е. колелцата много добре смазани и да се въртят изключително лесно.

# 568
  • Мнения: 3 591
А от люлките се пада"умишлено" от детето върху матраци:
http://www.sensorysmartkid.com/2009/make-your-own-occupational-t … rapy-crash-cloud/

люлките се правят ето така:
http://www.sensorysmartkid.com/2009/make-your-own-buoy-ball-swing/

а на тях детето се "люлее" само напред назад, или само наляво надясно. Люлее се силно - 1-2-3-4-5 и детето се хвърля върху матраците. Дунапрена не трябва да е много мек, трябва ида се пази детето докато се научи да пада "правилно" за да не се нарани. Залюляването е силно, 1-2-3-4-5 падане, пак и пак падане, пак и пак падане. После се сменя посоката.
Сяда на топката, дръжи се за пръчката.

честно да ви кажа, не ми се ще много да ги описвам тея неща, хич не са безопасни, и не ги правете без терапевт наоколо... ако се правят правилно детето ще "се напие" и ще почне да си заваля речта .... или някаква друга таква реакция ще има. Това е едно от многото неща които се правят по време на сесията ни веднъж седмично. Това е примерно на мачтата на кораба и ние/бурята го люлее/ и го отвява да падне в морето...
като падне Кита го изяда(завиват го в нещо като юрган) и сядат отгоре му(да не си седнете на детето вие , да му счупите ребрата ЕЙ!)ПОсле кита го изплюва и той успява да стигне да се покатери пак на мачтата....Ама вие нали сте ураган и го залюлявате пак и т.н.  Mr. Green

МОЛЯ ВИ НЕ СИ ПРАВЕТЕ ЕКСПЕРИМЕНТИ! това не се прави без да имате опитен терапевт наблизо.

# 569
  • Мнения: leet
Деси,

Нямаме опитен терапевт наблизо, но трябва да го правиме!
А, ти си повече от злато, толкова ценна си!

Общи условия

Активация на акаунт