Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 9

  • 72 418
  • 605
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: leet
А ние никога не сме имали проблем със спането, както и с очния контакт.
Щом се каже, че е време за лягане и се изредят нещата, които трябва да се направят едно след друго- отиваме да мием ръцете, лицето, зъбите и обличаме пижамата, и лягаме. Стриктно се изпълнява, само да е тъмно навън, защото по светло не се спи ( това си е негово правило, сам го е измислил и не подлежи на оборване). Дневния сън си го премагна сам още около 2 и половина годишна възраст със същия аргумент, казваше, че трябва да спи, когато се стъмни. Единствения проблем със спането беше на около 1,8 годинки, когато сменихме жилището и промяната беше някакъв стрес за него, а съвпадна и с ваксинация, на коят крещя неистово, като на заколение. Това продължи около месец и половина и винаги е спял дълго и спокойно, само да е тъмно. А, миналото лято, когато бяхме в Петербург по време на Белите нощи, не искаше да се прибираме в хотела да лягаме, защото е светло и обикаляхме като изоглави нощем до около 2 часа през нощта около Нева, когато леко се здрачаваше за около половин час и така го "излъгвах" да легне, спускам пердетата и заспива до почти след закуска. А лелките в хотела приемаха за съвсем нормално, че детето не иска да спи по време на белите нощи и казваха, че е право и че по време на Бели нощи не се спи Simple Smile не приеха за толкова нормално обаче само, когато им хвърли бутилка, пълна с вода и отворена капачка върху клавиатурата на рецепцията...че летния сезон винаги провокира много хвърлянето при нас.

# 61
  • Мнения: 1 434
Видео  на  Брейн джим гимнастика  (ако желаете може да с еотвори  друга тема в която да поствам  информация само там )

spinning to activate and/or calm the vestibular system - Въртене   в едната посока  като  броите от 1 -10   след това въртене в обратната посока и пак броите от 1- 10  - за( вестибуларния апарат )


http://www.youtube.com/user/wreathmagic

crosses over line project

http://www.youtube.com/watch?v=XyTm-GNEHTQ


http://www.youtube.com/user/castelaabs


lazy 8 project (писане на осморки )


http://www.youtube.com/watch?v=MHmvDJdhC8o&feature=related


Cam lazy 8 project in the air (писане на осморки във въздуха )

http://www.youtube.com/watch?v=UaIN-PojS0g&feature=related


Видеота на терапевт по Брейн Джим

http://www.youtube.com/profile?user=dorotheaLiveandlearn&vie … videos&sort=v


Филм за Брейн Джим

http://www.youtube.com/watch?v=M5rH7kDcFpc&feature=channel_page

Последна редакция: чт, 25 юни 2009, 17:31 от Bluevelvet

# 62
  • Мнения: 903
Катина, въпросче към теб - от къде си набавяш този "Нао Син Шу"?
Попитах в аптека и ми казаха, че техните складове изобщи не го доставяли Confused
Да не би да има някакви специални канали за дистрибуция?

# 63
  • Мнения: leet
Miss Blondy~Redhat,

Ето откъде:

Нао сан шу- влияе положително върху обменните процеси и кръвообращението, оптимизира микроциркулацията. Подпомага концентрацията на вниманието, консолидацията на паметта, ускорява процесите на обучение:
http://www.dnk.bg/index.php?id=2

Екстракт от черна кралска мравка- спомага за бързото изхвърляне на токсините от организма и пречистването на кръвта, понижава вредния холестерол:
http://www.dnk.bg/index.php?id=3

Сушени плодове лиций дзаонанцин- регулират имунитета и повишават съпротивителните сили на организма:
http://www.dnk.bg/index.php?id=14

А в сайта има и контакти. Ние ходим направо в офиса им  да си го купуваме, но ако им се обадиш по телефона, могат да кажат кой отговаря за дистрибуцията на продуктите им на други места. Катина отдавна говори за китайската медицина, но едва тази зима я послушах и ефекта е значителен- нао сан шу-то действа успокояващо на детети и концентриращо. За подсилване на имунната му система- лиции- сушени плодове и черна кралска мравка. Нао сан шу-то и кралската мравка са в малки шишенца, за еднократна употреба със сламки, приятни са на вкус и децата ги пият с удоволствие. Лиция са сушени плодове, нещо като стафидите, но по ненатрапливо и приятно, дава се определена дневна доза. Детето започва да разсъждава повече при приема им, придружени с терапии, разбира се.

Последна редакция: чт, 25 юни 2009, 23:39 от Kezaja

# 64
  • Мнения: leet
А при "Гимнасиката на мозъка", при писането на осморки, колкото по- еднакви стават двете части на осморката, толкова по- добре сработват двете полукълба на мозъка и се подобрява мозъчната активност.
Мозъкът ни се състои от две мозъчни полукълба и всяко от тях се характеризира с някои дейности, които го отличават от другото. Също така интеграцията на мозъчните полукълба осигурява по-ефективно учене. Тъй като тялото и мозъкът се намират в неразделна връзка, то активността на едната половина на тялото винаги е свързана с активността на отговарящото за нея мозъчно полукълбо. Това пък може да ни доведе до извода, че активирайки тялото, можем да активираме и мозъчната дейност. Освен това, активацията на мозъка чрез извършване на конкретни дейности оказва влияние върху функционирането на тялото.
Ако в прекалено голяма степен си служим само с едната страна, вместо едновременно с двете, тогава въвеждаме в нашата система ненужни, стресогенни навици. Така можем да постигнем състояние на тялото и ума, което се нарича "изключване". Една от най-честите причини за изключване при децата например е прекомерното съсредоточаване върху двуизмерни дейности (ангажирано е лявото мозъчно полукълбо), т.е. такива, които се осъществяват върху плоскост: гледане на телевизия, компютърни игри. Ако тези дейности потиснат способността за възприемане на пространството (за това отговаря дясното полукълбо), това може да доведе до хроничен стрес.
Не е възможно да се избегне стресът, ако мускулите се намират само в състояние на активност или само в състояние на покой. Затова трябва да упражняваме децата да редуват състоянията и Гимнастиката на мозъка допринася за по- бързото и добро сработване на двете полукълба, което прави по- лесно движението на децата  ни към горната граница на спектъра.

# 65
  • София
  • Мнения: 4 412
Искам да ви споделя за една книга, купих я преди няколко дни:
 "Ръководство за възпитание на деца с дифузни смущения в развитието", автори Я. Вогиндрукас - Д. Шерет, издадена е от Логопедицен център Ромел. Аз я купих от Пумпелина.
Книгата е от гръцки екип и е за деца от аутистичният спектър, които се учат да общуват и да мислят творчески. Има теми - Подкрепа в развитието на общуването, Подкрепа в игрите и творчеството, Разказвателна реч, Изпълнявам инструкциите, Особености в училище. Има много полезни съвети и идеи как да се подпомогне детето при разбирането и комуникацията с другите.  Не бях срещала до сега такова практическо ръководство, което можеш да го приложиш почти ведната навън с децата или когато си общуваш индивидуално с детето!

Kezaja, аз си мислех дали да не проучим гръцкият опит при интегрирането на децата. Тази книга ми се струва много близка до нашият манталитет, може би и образователните системи са сходни.

Bluevelvet, благодаря за линковете!  Голям фен съм на тази гимнастика, части от нея ми се струват  най-обикновенна физкултура, но изглеждат важни да се правят.  Hug Аз мисля, че може би е добре да направим отделна тема, защото тя е полезна за деца и с други заболявания

# 66
  • Мнения: 3 479
Знам, че осморките са много важни, но Криси въобще не мога да го накарам да ги правим. За много други неща стои, обаче като му насоча ръката да пишем осморки и скача веднага.
Аз по-късно ще ви пиша за резултата от нашата терапия. Ние провеждаме Лисънингпрограма с Олга Георгиева, обаче още не сме свършили. Пробвахме да даваме добавки от Аквасорс, обаче мисията се оказа невъзможна. Стиска устата, а пък трудно ги замаскираме, особено зеленото нещо.

# 67
  • Мнения: leet
Танче,

В областта на образованието в БГ, както и в здравеопазването впрочем, всичко опира до финансиране. Има модели в областта на образованието на деца със СОП във всички развити държави, където финансирането е уредено. В БГ няма средства за образование, затова трябва да се позовем на конституционното право на децата със СОП на образование, част от бг децата и да използваме съществуващите вече училища и детски центрове, като част отна  детските центрове е достатъчен само лиценз, за да разаботят като училища, така че нито едно българско дете, да не бъде лишено от правото си на образование. Никой на този етап няма средства и мисъл, с които да строи нови училища за нашите деца, да разработва нови програми, да обучава кадри от учители и педагогически персонал, тръгвайки да се позовава на чужд опит, който със сигурност е по- добър от нашия, защото при нас просто липсва такъв, единственото, което можем да направим е, да използваме съществуващата база и педагогически персонал, и малко иновативност.
Разбираш ли, че въпреки, че специалистите от МОН са напълно съгласни и имат разбиране, чеза децата със СОП, които се обучават целогодишно на индивидуална форма на обучение, часовете от 8 до 12 ( а директорите отпускат 8, поради липса на средства), са крайно недостатъчни, не могат да си позволят да включат в Допълненията към ППЗНП предложените от нас часове от 14 до 16, защото няма от къде да вземат средства, та какво остава да им предлагаме някакъв чужд опит, който изисква огромен ресурс,с  какъвто в близките 20- 30 години едва ли ще разполага българското образование. На този етап в бг средствата, които се отпускат за образование са 100 единици и въпросът е "От кои деца да се вземе, така че да се даде за децата със СОП?"
Родителите, които имат и дете в норма, знаят, че в никакъв случай, не биха искали едното им дете да бъде ущетено, за сметка на другото.....решението е да стъпваме единствено на ресурса от сега действащите училища, педагогически персонал, ресурсни центрове и дневни центрове, които вече са изградени, с вложен капитал в тях и на част от тях липсва само лиценз за училище, за да не остане нито едно бг дете без образователна степен.

Позоваваме се на:

На Конституцията на Република България:

        Чл. 53. (1) Всеки има право на образование.
        (2) Училищното обучение до 16-годишна възраст е задължително.
        (3) Основното и средното образование в държавните и общинските училища е безплатно. При определени от закона условия образованието във висшите държавни училища е безплатно.
(6) Държавата насърчава образованието, като създава и финансира училища, подпомага способни ученици и студенти, създава условия за професионално обучение и преквалификация. Тя упражнява контрол върху всички видове и степени училища.

На Закона за народната просвета:
Чл. 4. (1) Гражданите имат право на образование. Те могат да повишават непрекъснато своето образование и квалификация.
        (2) Не се допускат ограничения или привилегии, основани на раса, народност, пол, етнически и социален произход, вероизповедание и обществено положение.

        Чл. 9. (1) Всеки гражданин осъществява правото си на образование в избрано от него училище и вид обучение съобразно личните си предпочитания и възможности.

А иначе, финансирането в развитите страни е уредено по следния начин:
Австрия
Основните училища са финансирани от общините. Средните училища се финансират от федералното правителство.
Белгия (фламандска част)
Бюджетът за образование се предоставя от фламандското правителство на училищата в зависимост от броя на техните ученици. Отделно от основния бюджет се предоставят средства за специално образование в зависимост от броя и вида на нуждаещите се деца. Освен това децата, които посещават специални училища се ползват от безплатен транспорт от дома си до училището, който се предоставя от общината.
Принципът е средства да бъдат предоставяни на масовите училища, за да бъде стимулирано предоставянето на специално обучение от самите тях. Училищата трябва да набавят техническо оборудване и адаптиране на материалите за обучение на ученици със специални образователни нужди.
Постепенно фламандското правителство разширява прилагането на финансиране под определено условие, като например представянето на програми от училищата в помощ на изоставащи или нуждаещи се от допълнителни педагогически грижи деца, както и за доказването на значителен брой записали се в тях ученици със специални образователни нужди.
Финансирането на терапевтичната помощ и помощта от настаняване, предоставяна от съответните терапевтични, социални служби и служби за настаняване, се осигурява от социалното и здравно министерство.
Великобритания
Общините финансират образованието в тях.
Ирландия
Държавата финансира както масовите, така и специалните училища. Допълнително финансиране се предоставя на учениците, нуждаещи се от специално обучение. Последните имат право на:
По-големи социални помощи;
Безплатен транспорт до училище и обратно;
Помощ за специални технически средства;
Финансиране на домашно обучение, когато не могат да посещават училище.

Преподавателите на деца със специални образователни нужди имат право на:
Средства за закупуване на материали и технически средства;
Заплащане на пътни разноски и възнаграждение за консултация на ученик.
Исландия
Държавата отпуска на общините допълнителни средства в зависимост от броя на децата, нуждаещи се от специално обучение. Размерът на средствата зависи от степента на уврежданията. С предоставянето на държавните средства е ангажиран фонд за постигане на равенство на общините. Целта на фонда е да гарантира осигуряването на възможности за образование на всеки ученик.
При определянето на годишния бюджет за образование, общинските съвети отделят сума за финансиране на специалното образование в общината. Местните власти отговарят за образованието на гражданите на съответната община. Те могат както да разходват средствата за образование на децата със специални образователни нужди на територията на своята община, така и в училища или служби на територията на друга община. В тези случаи общината превежда средствата за образованието или грижите на другата община. Няколко общини могат да изградят общи служби в помощ на образованието на децата със специални образователни нужди.
Разпределението на средствата за учениците със специални нужди е изчислено на базата на преподавателски часове. Така за всеки ученик, нуждаещ се от специално обучение, се отделят допълнително минимум ј повече средства за един учебен час.
Местната власт отпуска средства за специално образование за всеки конкретен случай след представяне на становището на районния диагностичен център и индивидуалния план за обучение. Сумата включва средства за преподаване и за обучителни материали.
Норвегия
В Норвегия образованието се финансира от общината (50%), от държавата под формата на субсидии (40%) и от такси (около 10%). За нуждите на специалното обучение се отделят около 20% от общинския бюджет за образование.
Франция
Съгласно закон № 75-534 от 30 юни 1975, държавата покрива всички разноски по образованието и началното професионално обучението на лицата с увреждания. Това става посредством масовите училища с помощта на службите от здравния и социалния сектор.
Холандия
Държавата финансира образованието на децата със специални нужди. Общините се грижат за предоставянето на транспорт на тези деца до училищата, както и за осигуряването на достъп в самите училищни сгради.
На учителите се заплаща в зависимост от специалната нужда на детето. Така например за дете с трудности в усвояването на материал се заплащат 167 минути образование на седмица, а пък за глухо дете 426 минути седмично. Средствата се предоставят на училището в зависимост от броя на неговите ученици със специални образователни нужди.
 
Швеция
Общините финансират образованието. Държавата чрез помощи търси изравняване на възможностите за образование на жителите на различните общини. Няма специални фондове за специално образование. Държавата чрез Националната агенция за специално образование предоставя педагогическа помощ на училищата, както и адаптирани учебни помагала.
2. ДИАГНОСТИЦИРАНЕ НА НУЖДАТА ОТ СПЕЦИАЛНО ОБУЧЕНИЕ
Австрия
Преди започване на училище родителите на деца с установено увреждане получават различни форми на информация и помощ (ранна интервенция, терапия, обучение в детска градина и т.н.) от страна на здравни и социални служби.
В училищната система съществуват две основни организации, които предоставят помощ на децата и техните родители:
Центровете за специално обучение. Една от основните задачи на тези центрове е предоставянето на съвети и съдействие на родителите, както и определянето на стратегия и мерки в помощ на обучението на децата със специални нужди.
Районни педагогически съвети. Тези съвети определят специалната образователна нужда. Към съветите могат да се обърнат родителите на детето и училището, където то се обучава. Съветите могат и сами да се сезират. Преди да вземат решение те трябва да вземат експертното мнение на директора на центъра за специално обучение, на здравен служител или лекар (ако е необходимо), както и на училищен психолог (единствено със съгласие на родителите). Родителите имат право да представят независимо мнение на експерт по техен избор при оценяване на нуждата на детето им.
Съветът има задължение да информира родителите относно:
вида на специалното обучение, от което се нуждае детето; правата на детето;
възможността да се потърси допълнително експертно мнение;
възможността да се обжалва решението на съвета;
възможностите на образователната система по отношение на нуждата на детето;
допълнителна помощ, която детето може да получи;
други възможности извън публичната образователна система.
Родителите могат да изберат дали детето им да се обучава в специално или масово училище.
Белгия (фламандска част)
През 1997 година е приета нова дефиниция за специално образование. Според нея то е “образование, основано на педагогически проект, осигуряващ подходящо училище, грижи и терапия за учениците, за които общото личностно развитие не може въобще или частично, временно или постоянно, да бъде гарантирано в масовите училища”. Така специалното образование не се основава на уврежданията на децата, а на трудностите/невъзможността на масовите училища да оптимално да допринасят за развитието на учениците. По този начин степента на увреждане не е основание за изпращане в специално училище. За подобно решение се разглежда баланса на възможностите на училището и ученика.
За изпращането в специално училище е необходимо издаването на два документа от психо-медико-социалния център (ПМСЦ):
1.   атестация, която ясно да посочва, че детето се нуждае от специално обучение и ще бъде полезно посещаването на специално училище за обучението от Х до У клас. Тази атестация не означава задължение детето на посещава специалното училище, а посочва само неговото право на това, както и правото му на специална помощ в обикновено училище.
2.   документ, който мотивира тази атестация и съдържа психологически, педагогически, социални и медицински данни от проведени изследвания.
ПМСЦ могат само да правят предложения и да дават съвети. Те не могат да принуждават родителите да запишат детето в специално училище. В случай на спор между родителите и децата се произнася районна комисия, която дава второ мнение. Въпреки него обаче родителите запазват правото си на последно решение.
Преминаването от специално в масово училище става по решение на родителите на детето. Обучението в масовото училище става по “интеграционен план” на ученика. Планът се изготвя съвместно от родителите, масовото училище и специалното училище, както и от група от специалисти-съветници от ПМСЦ.
Великобритания
Когато родителите или учителите в детската градина или училището мислят, че се налага специално обучение, те се обръщат към местните служби по образование. Координаторите по специални образователни нужди, които работят в масовите училища, извършват системни наблюдения над всички ученици с цел предотвратяване и навременна интервенция при възникване на затруднения в обучението. Местните служби по образование оценяват възможностите на детето и определят конкретните образователни нужди. Службите имат задължение да получат информирано съгласие от родителите за извършване на оценката, както и за правата им да представляват детето и да предоставят доказателства. Те имат също задължение за нова оценка на нуждата от специално обучение при поискване на такава от родителите или учителите.
Съгласно Закона за специалните образователни нужди и лицата с увреждане, децата, нуждаещи се от специално обучение, получават същото в масовите училища. Изключение от това правило е възможно в случаи на решение на местната служба по образование за обучение в специално училище, което съвпада с желанието на родителите.
Родителите на деца със специални образователни нужди имат право на съдебно обжалване на решенията на местните служби по образование, свързани с отказ от оценка на способностите на детето и диагностициране на вида нужда от специално обучение или на самото решение, определящо вида на нуждата.
Възможна е и жалба при неприлагането от училищата на взетото от службата решение. Отговорна за произнасянето по жалбата е местната служба по образование. В случаи на неудовлетворение от решението на последната, родителите могат да се обърнат към съда.
Дания
Съществува педагогическа и психологическа консултативна служба (ППКС), която определя кога едно дете има нужда от специално обучение. Взимат се становищата на родителите и учителите. Службата изготвя доклад с мотивирано решение, който трябва да бъде доведен до знанието на родителите. ППКС следи за развитието на учениците, които се ползват от специално обучение. Поне веднъж годишно службата решава дали да продължи, промени или преустанови специалното обучение.
Франция
Определянето на специалните образователни нужди се извършва от районните комисии за предучилищно, за начално и средно образование или от държавната комисия по специално образование. Комисиите определят конкретната образователна или терапевтична мярка, съобразно списъка на Световната здравна организация за болестите и разстройствата.
Германия
Първоначално оценка на възможностите на детето се прави от учителя в училище. Той изготвя два пъти годишно доклад за работата и развитието на всеки ученик.
Оценяването на специалната образователна нужда на детето се прави от мултидисциплинарен екип. Оценяването на възможностите може да бъде поискано както от родителите, така и от някоя институция като училището, например. Родителите трябва да бъдат информирани за искането за настаняване на детето им в специално училище. Те могат да откажат настаняването.
Ирландия
Министърът на образованието е отговорен за създаването на помощни служби, както и предоставянето на качествено образование с оглед на потребностите и способностите на децата със специални образователни нужди. Помощните служби предоставят услуги по оценяване на способностите на децата, предоставяне на психологическа помощ и съвети, логопедична и техническа помощ, обучение на децата в ранна възраст, както и транспортни услуги. Училищата са отговорни да сезират помощните служби, когато предполагат, че определено дете се нуждае от специално обучение.
Помощните служби са изградени на районен принцип. В тях взимат участие психолози, социални работници, логопеди, лекари и психотерапевти. Тези служби също предоставят съвети и помощ на родителите в специалните грижи, от които децата се нуждаят.
За превенция и ранно установяване на увреждане на децата се провеждат периодични прегледи на децата.
Исландия
Повечето деца с тежки увреждания се диагностицират в предучилищна възраст от лекарите или техните учители в детската градина. Те изпращат детето на изследвания при специалисти. Пълни изследвания се правят от лекар, психолог, социален работник, както и физиотерапевт и психотерапевт в Държавния диагностичен център.
В училищата съществуват комитети за закрила на ученика, които се състоят от директора, родители, както лекари и педагози от местните служби. Те могат да разгледат въпроса за изпращането на отделен ученик на пълно изследване от местния диагностичен център и предприемането на специални мерки.
Италия
Диагностицирането на специалната нужда се извършва от районния здравен център, чрез неговата комисия за социалната адаптация на лицата с увреждания. Последната определя нуждата от постоянна или временна педагогическа помощ. Комисията включват лекари, педагози и експерти по социална адаптация на лицата.
Норвегия
Диагностицирането се извършва от районния здравен център съвместно с центъра за образование. Към последните могат да се обръщат учителите, родителите и здравните служби. Преди да проведе изследване на детето, центърът трябва да е получил писменото съгласие на родителите.
Докладът на експертите трябва да посочва защо детето се нуждае от специално обучение и в какво се изразява то. На базата на доклада училището подготвя индивидуален план за обучение на ученика. Докладът на експертите трябва да препоръчва мерките, които трябва да залегнат в индивидуалния план, с цел получаване на еквивалентно на останалите ученици образование. Родителите могат да не се съгласят с индивидуалния план и да го обжалват.
Холандия
Определянето на нуждата от специално обучение се прави от районен педагогически съвет. Той разглежда предложението за оценка на състоянието на детето, направена от училището (учителя съвместно с директора), родителите или помощната служба към училището. Предложението се прави писмено.
Настаняването в специално училище се прави с решение на съвета на специалното училище, в който влизат психолог, лекар, социален работник и училищният директор.
Швеция
В отделните области различни органи определят специалните образователни нужда на децата. Обикновено специалната педагогическа нужда се установява преди започването на училище, тъй като в повечето случаи децата посещават детски градини в предучилищна възраст. Диагностицирането се извършва от педагози след даване на съгласие от родителите. В случай на необходимост може да бъде получена експертна помощ от националната шведска агенция за специално образование.
САЩ
Отделните щати създават свои процедури за диагностициране на специалните образователни нужди. Процедурите са описани в различни тестове, които фокусират както върху детето, така и върху неговото семейство и съществуващите рискове. За всяко дете със специални нужди се създава индивидуална програма за грижи, в която са включени родителите.
Детето, което е постъпило вече в училище и изпитва проблеми в обучението, първоначално получава допълнителна помощ от учителите си. Съставя се група от масовите учители за работа с конкретното дете. Целта е да се избегне прибягването до тестовете за определяне на специална образователна нужда.
Детето може да бъде подложено и на наблюдение от специалист след получаване на разрешение от неговите родители. Наблюдението се извършва в училищна среда чрез посещение от специалиста на занятията в клас и чрез консултации с учителите. Тази дейност приключва със становище за изследване или препоръки за специална помощ.
Родителите на детето, лекарите или социалните работници могат във всеки момент да поискат детето, което не е започнало училище, да бъде изследвано с оглед установяването на неговите способности и определянето на индивидуален план за задоволяването на специалните му образователни нужди. След започване на училище учителите също могат да поискат изследване. Това става след консултации с родителите и директора на училището. Ако родителите не дадат съгласието си, детето не може да бъде изследвано.
Изследването има за предмет възможностите и средата на развитие на детето. Целта е да бъдат определени причините, природата и характеристиката на нуждата, ако има такава. Диагностицирането има за задача да определи и подходящите дейности в помощ на ученика в училище. Националната академия на науките на САЩ определя следните изисквания по отношение на процедурата на изследването Lambert, N.M. “Perspectives on eligibility for and placement in special education programs” in Exceptional Children, no. 56, рp. 297-301, cited by Shea Thomas M. & Bauer Anne Marie, An Introduction to Special Education, 2nd Edition, Brown&Benchmark Publ., p. 47.:
Преди детето да бъде изпратено на изследване е необходимо масовите учители да са направили различни опити за помощ, които да са били документирани и завършили неуспешно;
Специалистите, които извършват изследването, трябва използват такива методи за изследване, които валидно да оценяват нуждите на детето. Методите трябва да изхождат от потребностите;
Видът помощ, определяна от специалистите, трябва да води до подобряване на образованието на детето;
Всяка година отговарящите за специалното обучение на детето трябва да извършват преоценка на необходимостта от взетите мерки.
Друго изискване е диагностицирането да бъде извършено на родния език на детето.
Когато изследването на възможностите завършва с решение за нужда от специално образование, се изготвя индивидуален план за обучение на ученика. Той трябва да съдържаFederal Register (1977, 121a, 346).:
Становище за състоянието на детето в момента;
Поставяне на годишни задачи, които трябва да бъдат постигнати в обучението;
Посочване на вида специална педагогическа помощ и отнасящите се към нея услуги;
Определяне на началото, продължителността и края на прилаганата специална помощ;
Критериите за определяне на прогреса за постигане на целите на обучението.

# 68
  • София
  • Мнения: 4 412
Kezaja, и аз имах предвид, че трябва да използваме сегашната система. В книгата има много конкретни пример за опита на гърците като комуникация между специалистите, учителитеq ,forje.rje и внедряването на детето в училище.

А за финансирането, аз си мисля, че трябва да потърсим и други начини - дарения, фондации, програми, да се запознаем с училища, които не са нарочени за елитни и обстановката ще е по-спокойна. Всъщност съм съгласна с теб, че ако чакаме на държавата ще минат 20-30 години. А и не знам как да се премине от хартията към реално помагане на децата. В момента в много общини в провинцията се дофинансират тези дейности с общински пари. Нали на хартия всяко дете има право на логопедична помощ, само че в София това е само на хартия за много деца. Има програма за учене на 2 скорости и по нея нищо не се прави.
А пък за ресурсното подпомагане, което е 2 часа на седмица и ще се заведе детето в отделен кабинет...
Ох, много е сложно...

Галя, като гледах сутринта клиповете с гимнастиката се сетих, че имаме едно влакче с релси, релсите могат да се подредят и като осморка и ми се струва много подходящо за малки деца. Ако сина ти се загледа във влакчето после можеш да го караш да прави с пръст 8 по релсите. Нашето влакче не е скъпо 10-12 лв. от масов магазин. Сетих се, че може да се рисуват очилата на баба и дядо, пак се докарва подобен ефект. Ако се сетите и вие такива игри, споделете.
Аз гледах видеото с терапевтката и там имаше доста упражнеения от лявата към дясната страна, защото така се чете. Това ми го бяха казали на една зимна терапия и много стрикно го спазвам.

Последна редакция: пт, 26 юни 2009, 16:38 от TanyaMG

# 69
  • Мнения: 631
момичета имаше линк за мама терапията изтеглих си ръководството и това което трябва да внушаваш на детето не разбрах обаче / извинете ме за тъпия въпрос / но все пак изглежда ми важно на глас ли му го четете това когато той е заспал ... пише 30-40 минути след като заспи да се чете текста без да се променят изреченията ....
а по повод холдинг терапията Владко обожава да го взема на коленете и да го прегръщам да ми се гушка той не се дърпа както е описано ... трябва ли да го правя тоест аз мога да го държа така дълго дори така като се изнерви нещо го успокоявам отвън когато му омръзне да играе идва да ми се гушка така ......

# 70
  • в моя свят
  • Мнения: 849
Райка моя син също обича да се гушка и това за силната прегръдка аз го използвам само като изпадне в нервна криза.Той тогава ме блъска и не иска въобще никой около себе си.Тогава сядам на леглото и го слагам на колената си с лице към мен и го прегръщам много силно,бих казала не прегръдка а направо си го стискам,защото той упорито се съпротивлява.И започвам да му говоря и така след около 10 мин. той видимо се успокоява.Тогава взимам книжка и започвам да му чета приказка,а той вече сам ме гушка и след приказката слиза от мен и вече е много  спокоен.Не знам до колко е правилно това,но още преди да прочета за холдинг терапията го успокоявах по този начин.

А относно маматерапията да тези изречения трябва да се четат на глас. Peace

# 71
  • София
  • Мнения: 2 352
Маматерапия се чете между 20 - 30 мин. от момента на заспиването на детето.По късно или по рано, няма ефект - по добре не я четете.

Когато детето е в криза го гушкате и го притискате - то дава, защото с притискането му давате сензорна стимулация.Колкото повече го притискате - толкова повече го успокоява натиска.Вижте какво пише Темпъл Грандин за машина за притискане

Холдинг терапия е всъщност да му обясните своите чувства, като по този начин му показвате начин да научи да изразява и разбира собствените си чувства.

# 72
  • Мнения: 998
 запис Embarassed

  bouquet

# 73
  • Мнения: 175
Zdraveite.Izvinqvam se za latinicata, no Kredora ne6to ne raboti. Iskah da se vklu4a za obrazovanieto. Pro4etoh tova koeto e napisano za Norvegiq no ne6tata ne stoqt to4no taka. Zna4i parvo za finansiraneto pi6e 10 % taksi, no qvno se ima predvid 4astnite u4ili6ta  za6toto tuk obrazovanieto e bezplatno. Za sinat mi kupuvam samo edna ranica w na4aloto na u4ebnata godina, vsi4ko drugo se osigurqva ot u4ili6teto. Diagnosticiraneto stava w detska i juno6eska psihiatri4na klinika i samo te mogat da postavqt diagnoza. Predi da se stigne do tam oba4e trqbva parvo psikolozite koito rabotqt kam ob6tinata  /kojto vsa6nost obslujvat detskite gradini i u4ili6tata/ da sa izpratili stanovi6te, 4e ima samneniq za nqkakva diagnoza. Wsi4ko tova stava s saglasieto i razre6enieto na roditelite. Resursnite u4iteli tuk ne sa samo za deca koito sa s nqkakva diagnoza. Te se izpolzvat za dopalnitelna rabota priu4enici koto imat zatrudneniq w nqkoi predmeti. Sinat mi ima6e resursen u4itel ot 1 klas poradi tova 4e e 4ujdenec i estestveno trqbva6e dopalnitelna rabota specialno s norvejkiqt. Mnogo deca tuk sa razpredeleni kam resursen u4itel koito pravi grupi4ki ot nqkolko deca koito  imat zatrudneniq w nqkoj ot predmetite. Stava duma za napalno zdravi deca. W momenta w kojto deteto polu4i saotvetnata diagnoza ve4e ima dnogo golemi prava s koito u4ili6teto trqbva dda se saobrazi i dapredostavi neobhodimite usloviq i posobiq za provejdaneto na u4ebniqt proces. Na parvo mqsto se nazna4ava resursen u4itel kojto da raboti samo s deteto i da e na mqsto kogato  se vijda 4e deteto e ne koncentirano ine moje da se sastedoto4i varhu predavaniqt material. Togava toj izvejda deteto i raboti samostoqtelno s nego. Zadaljitelno wsi4ki u4iteli kojto rabotqt s deteto trqbva da iskarat specialen kurs kojto se provejda v detskata psihiatni4na klinika i tam nau4avat metodi na obu4enie pri deca s postavenata diagnoza. Poneje tuk diagnostikata e na dosta visoko nivo i u4itelite i personala w detskite gradini sa obu4eni za rabota s deca s razli4ni problemi, decata s predpolagaemi diagnozi gi zabelqzvat dosta rano. Skoro 4etoh statistika 4e w vseki klas ima pone 1 dete s diagnozata ADHD. Ob6testvoto e dosta dobre informirano i samo pri spomenavane na diagnozata znaqt to4no za kakvo stava duma i proqvqvat razbirane  i sapri4astnost. Ob6to wzeto za tova se govori otkrito i dosta ot roditelite na takiva deca ot4itat samo pozitivi sled kato sa spodelili za diagnozata na roditelite na drugite deca w klasa. Towa vse o6te predtoj pred nas, no sam  s misalta 4e na esen sigurno 6te go napravim.
Iskam samo da kaja 4e sam 6okirana ot tova koeto 4eta 4e ima direktori na detski gradini i u4ili6ta kojto si pozvolqvat da otkazvat da priemat decata w detskata gradina ili w u4ili6te samo za6toto imat postavena diagnoza i 6te pre4at na drugite deca. Li4no spored men trqbva da se zapo4ne s tova, ne moje tova daprodaljava. Roditelite i spesoalistite trqbva da sa tezi kojto da re6avat tova.

# 74
  • Мнения: 1
Здравейте,

Синът ни е на 4 години и е диагностициран с Аутизъм от 2 месеца. Не приемахме възможността нещо да не е наред с детето ни. Но факт.
От 2 месеца синът ни е в България и започнахме срещи със логопед. Не сме му давали никакви лекарства или добавки, но ще се наложи. Става неконтролируем.
Можем ли на своя глава да му даваме Ноотропил или лекар трябва да го предпише?
Логопедката ни препоръча "Listening Program Level 1".  Това е някаква терапия с музика. Още не сме я започнали, за да мога да ви дам резултатите от терапията.
Дисковете с музиката са в вече в България (купих ги от САЩ, защото са доста по-евтини - $385).  Който се интересува да ми прати ЛС. Не мога да гарантирам бърз отговор, но имам желанието да помогна.

Бъдете здрави...

Последна редакция: пн, 29 юни 2009, 14:15 от contour

Общи условия

Активация на акаунт