Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 9

  • 72 426
  • 605
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 4 412
contour, нали знаеш че има авторски права. Според мен тези програми трябва да се правят под пряка консултация със сертифицираният специалист, да се уважава интелектуалният труд на хората. Доколкото знам хората в БГ се бяха постарали да предложат и по-лек вариант за съвместно ползване от няколко човека.
Според мен не е хубаво да се разпространяват тези продукти нелегално, защото фирмите производителки ще откажат да лицензират за БГ поради пиратството. И тогава деца няма да имат достъп до част от новите терапии. Или ще бъдат само под формата скъпа работа в кабинет и пак цената на терапията, с часовете за воденето ще ти струва колкото тези дискове.

# 76
  • Мнения: leet
contour,

TanyaMG ти е отговорила напълно коректно. И без друго този вид терапия тепърва прохожда в България и би било адски безотговорно да си отрежем крилата още в началото.

 Peo,

Именно поради неинфораността на обществото, проблемите тук на децата от аутистичния спектър и на нас, родителите, са чудовищни и в тази връзка сме предприели популяризиране на проблема, за което ни предстои и информационна кампания, но е адски трудно да се проникне до съзнанието на хората. Например онзи ден, съсед, на който надълго и нашироко съм обяснявала за състоянието и познава детето ми, ми разказва, че се опитал да "ограмоти" част от останалите съседи и им посочил помощното училище, и казал "Ето, виждате ли тези деца, те са аутисти." Понеже много време съм отделяла, за да говорим за аутизма, само му казах, че в това учлище, ако има аутисти, те са не повече от 1 %, от което човека остана още по- объркан.
Миналата години, преди започване на учебната година, се консултирах със специалисти и понеже интелекта на детето ми е над средната норма, естествено ме посъветваха да го запиша в масово училище. На родителската среща, прди започване на учебната година казах на родителите, че детето ми е по- активно двигателно и по- импулсивно, знаех, че диагноза ще ги изплаши до смърт и двама от родителите веднага след родитлската среща отишли при директорката, за да преместят децата си от класа. След това с цената на много усилия и борба, която може да се сравни само с такава по време на война, успях да получа разбиране на класната, на останалите родители и децата от класа и нещата при нас са тръгнали в правилна посока. Имаме дете, записано в 1-ви клас, за което родителите на останалите деца от класа вече са направили подписка, детето да бъде изгонено от училището. А става въпрос за населено място в бг, където има още едно или максимум още 2 училища.
Значи, за да се работи и върви в правилна посока с дете от аутистиочния спектър, знаеш колко е трудно, дори и с подкрепата на училище и цялото общество, а представи си какво е да се върви в правилна посока с дете от аутистичния спектър, като навсякъде около него обшество, директори, учители, родители и деца, са насочили стрели и са се прицелили към него.
Аз най- отговорно заявявам, че ако до 2 години, не успеем поне ( ако не друго) да увеличим броя на часовете за индивидуална форма на обучение на деца с аутизъм, ще съм принудена да сменим с детето ми държавата, щом като родината му, предопределя съдбата му, лишавайки го от образователна степен, аз- майка му, в никакъв случай няма да допусна детето ми да не получи образователна степен.
Защото часовете, които се отпускат са 8, достатъчни са само за български и математика, по останалите предмети ходим на частни уроци, но няма нормативен докумнет, който да уреди завършването му по останалите предмети. А деца от аутистичния спектър в бг, които са със силно изразена двигателна активност и импулсивност, не могат да се обучават в друга форма на обучение, защото пречат в класа, освен това не възприемат общите инструкции и са безполезно и за тях самите присъствието им в клас. Бях намерила ресурсен учител, на когото аз да плащам заплатата и да влиза в часовете с детето, за да са спокойни всички и когато се наложи, да го извежда от клас, но това предложение се оказа неприемливо и за директора, и за учтелката, да има човек, който да следи работата й непрекъснато, и за децата, които и без това са малки и се разсейват от присъствието на чужд човек- възрастен в клас, и би предизвикало недоволството и на родителите им.

Последна редакция: нд, 28 юни 2009, 12:13 от Kezaja

# 77
  • Мнения: 428
Aз съм в голяма дилема, след разговор със специалист от Ресурсния център. От една страна, разбирам, че за нашият малък град няма отпуснат ресурсен учител изобщо, няма и група от деца. И ще се наложи да се отпусне такъв само за Мими. Два пъти в седмицата по два часа.  Confused Това не е ли крайно недостатъчно?
Ясно е, че друг начин няма, освен индивидуалната форма на обучение.
Директорката на ресурсния център ни предложи да запишем детето в някое училище в Пловдив, където разполагат с ресурсен учител, логопед и специален педагог на щат в самото училище. Така определено ми изглежда по-лесно, защото по всяко време, когато има нужда, тези специалисти ще се включват. Предполагам. Надявам се, че и разбирането на директор и учители ще е по-голямо, защото Мими едва ли ще им е първият и единствен случай  със СОП. Но ежедневното пътуване няма ли да изморява и двете ни? Себе си не жаля, но не знам на Мими как ще понесе това, а също и новите деца, непознатата обстановка... Идея нямам какво да правя. Посъветвайте ме!
Училището, в което записах Мими в нашия град е съвсем близо. Но вече ви разказах за първите трудности и неразбирането от страна на директор, учител, родители, с които се сблъсках...

# 78
  • Мнения: 3 591
Aко за 1 час успявате да стигнете или да се приберете, по добре я запиши в Пловдив.  За пътуването ще свикне. Само си помисли, че в половината свят поне децата така или иначе пътуват минимум 1  час до училище и не го приемат за нещо неестесвено.  Това обаче ще ти увеличи разходите с такива за бензин, планирането да ставате по-рано, ако след обяд я водиш на допълнителни терапии този 1 час пътувне ще и яде от времето за домашни и т.н.
Макр, че повечето деца заспиват след училище по пътя към къщи, и едва ли Мими това ще я натоварва. Може да и вземеш музика да слуша в колата, да говорите да ти разказва за деня си, да и вземеш играчки с които и е позволено да изграе само в колата и т.н. Въобще не го мисли. Пътуването не е проблем за нея, а по-скоро за твоето планиране на деня.

# 79
  • София
  • Мнения: 10 216
Мариянка,и аз бих записала детето в Пловдив.аз знаеш ли колко пътувам всеки ден ,за да заведа Бубка в Пумпелина. LaughingТръгвам в 9часа сутринта,там пристигаме към 10 при добро стечение на обстоятелствата/пътуваме с градски транспорт/.Оставям я и се връщам вкъщи благополучно към 11,30.Към 14,30 тръгвам отново,за да я взема към 16ч.Сега съм си дала малко почивка,защото наистина за мен е много уморително.Обаче Бубка обожава да пътува в метро и автобуси и за нея е голямо преживяване.
Днес моето момиче става на 8 годинки. Heart EyesТова е първият и що годе осъзнат празник.Голям кеф беше,само като и спомена за празник и торта очичките и искрят.а за подарък от  нас получи топка за подскачане,справя се много  добре,даже ляга върху нея и се вие като змия Laughing.Ето и малко снимчици
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=394204&pid=13199811

# 80
  • Мнения: 903
Валенце, жива и здрава да ти е порастналата красавица!
Всичко за нея да върви само напред и нагоре й пожелавам от сърце!

# 81
  • София
  • Мнения: 4 412
Валенце, много здраве и късмет на Бубка!!! И аз й пожелавам от сърце да върви напред и нагоре!!!  bouquet  bouquet  bouquet

# 82
  • София
  • Мнения: 2 352
Валенце, много здраве и късмет на Бубка!!! И аз й пожелавам от сърце да върви напред и нагоре!!!  bouquet  bouquet  bouquet

И от нас  newsm10

# 83
  • в моя свят
  • Мнения: 849
Весело и безгрижно детство на рожденничката! bdbaloni

# 84
  • Мнения: 175

Momi4eta samo az li imam problem s Kredora? newsm78
Kezaja, napalno te razbiram. Az na tvoe mqsto sa6to bih postapila taka. Drugo e kogato 4uvstva6 4e ima6 podkrepa ot vsi4ki, to i samoto dete go 4uvstva. Ot tova koeto si napisala si mislq 4e lipsva i zakonodatelnata 4ast ili q ima no wse nqkoj se namira kojto da si q talkuva kakto si iska. Mislq 4e bqh spomenala za kursa na kojto bqhme s majat mi zaedno s drugi roditeli na deca polu4ili diagnoza w autisti4niq spektar. Spava vapros za 8 deca, kojto hodqt w masovo u4ili6te. Obsajdahme razbira se iproblemite koito sapatstvat obu4enieto, no vsqko ot tezi deca ima6e ve4e individualen plan kojto e saobrazen s samoto dete. Ob6toto e 4e tezi de ne se ocqnqvat po sa6tite kriterii kakto drugite deca. Nablqga se na tova w koeto tezi deca imat problem kato na4inat po kojto 6te se raboti se precenqva individualno i samo sled na6e saglasie i razre6enie. Razbira se obrazovatelnata sistema e razli4na i na4inat på kojto se prepodava e mnogo på razli4en ot tova koeto az si spomnqm ot u4ili6te. Prehodat ot detskata gradina kam u4ili6te e mnogo på plaven i postepennen. Kato se zamislq do 4 klas prepodavaneto e po skoro napraveno vav formata na igri i naistina e mnogointeresno za decata. Spomnqm si 4e trqbva6e da govorq s gospojata i otidoh kogato 4asat po matematika ne be6e svar6il o6te. Decata bqha na grupi4ki i inaha nailonovi plik4eta i edna kup4inka s 6areni bonboni, kato slagaha i mahaha ot plik4etata ot vaprosnite bonboni, taka u4eha za sabirene i izvajdane na 4islata/2 klas/. Po povod na tova koeto si pisala, 4e decata 6te se razsejvat ot prisastvieto na 4ujd 4ovek v klasa, tova sapalni gluposti. W klasat na sinat mi vinagi ima pone 1 ili dvama drugi u4iteli, da ne kazvam kolko razli4ni hora idvat na pose6tenie i decata vaob6te ne znaqt koj sa tezi hora. Postoqnno imat praktikanti, vsi4ki psiholozi koito sa raboteli s sinat mi sa pose6tavali razli4ni 4asove w razli4ni dni. Tova za decata sa prosto u4iteli. Te sa sviknali sprisastvieto na drugi hora i tova ne im pre4i. Sa6to taka sa sviknali 4e nqkoj deca po vreme na 4asovete rabotqt s pomo6tni u4iteli w drugi stai i tova ne pravi vpe4atlenie na nikogo. Mislq 4e po skoro sa si namerili opravdanie.
Nqma li nqkakvi qsni pravila kojto se otnasqt za decata s postavena diagnoza?
Kakvi sa tqhnite prava?
Ne moje tezi ne6ta da se ra6avat ot roditelite na drugite deca ili ot direktora na u4ili6teto. Ami pravata na deteto.Tova za men si e 4ista diskriminaciq

# 85
  • Мнения: 1 234
Calathea, аз също съм на мнение, че е важно хората, които работят с детето да имат опит с деца със СОП, един час не е много време, другите са ти дали варианти за разнообразяване на детето докато пътува. Ние също пътуваме доста, както сме в града...и това не би ме спряло, ако знам, че с него ще работят добри специалисти и ще се чувства добре прието. Успех в намирането на подходящото училище за Мими  Hug
Валенце, жива и здрава да ти е порастналата красавица!
И от мен, на патерица  Embarassed Да ви дарява с много щастливи мигове!

# 86
  • София
  • Мнения: 4 412
Calathea, аз също от снощи си мисля за вашият казус - от една страна е нормално в определени училища да са  съсредоточени специалистите за деца със СОП. Обаче доколкото знам от другите майки пишещи тук за Пловдив, както и навсякъде, все още не са много опитни в интеграцията. Т.е много е важно какво ти предлагат в това училище. Ако е просто по-приятелска атмосфера, и пак само 2 часа ресурсно подпомагане не знам...
Защото пътя наистина е много изморителен и 2-3 месеца издържаш, но после умората се натрупва /пиша ти и аз от личен опит, че се опитах да вода детето на 40-50 мин. от нас всеки ден/ . Ако пътувате с влак или автобус ще е по-леко ще си почивате и ще си говорите. Ще ти трябва време и средства и за други неща, доста БГ първолаци дори и без СОП се нуждаят от някой да им помага при уроците, целодневните занимални към училищата не са подходящи, ще трябвада я водите и на други терапии. Не знам дали някой от семейството ви ще е склонен да я води в част от дните.
От трета страна може да е много добре за Мими да попадне в нова среда, където децата да погледнат на нея като на обикновено дете.  А не може ли в Пловдив към това у-ще да изкара предучилищна отново и да прецените след още една година?

# 87
  • Мнения: 1 234
А не може ли в Пловдив към това у-ще да изкара предучилищна отново и да прецените след още една година?
Това също е вариант, тъкмо ще видите дали училището е подходящо за детето, а и ще натрупа допълнително още знания. Единственото, което си мисля аз, че ако се наложи да си прибереш детето през деня, извънредно, ще е по-трудно с разстоянието. Ти шофьорка ли си? Никак не е лесно да се вземе такова решение, пожелавам ти да вземеш най-доброто за детето си.

Да ви споделя, че моят разбойник вече кара колело без помощните от няколко дни, и то доста добре пази равновесие, все едно винаги го е правил. Само му е трудно да тръгва сам още, но и това като стане, голямо тичане ще пада  Whistling

# 88
  • Мнения: leet
Рео,

Там децата и учителите са свикнали с присъствието на външен човек в класа, защото са свикнали, че има деца, с по- различен начин на възпиятие, които се нуждаят от такъв, но тук все още не са свикнали и се убедих в това, когато предложих да доведа учител, на когото аз да плащам заплатата и който да е неотлъчно до детето в часовете. При вас може би никой няма да си представи, че за детет със СОП родителя трябва да "изобретява" какво да се прави, така че да се интегрира детето и в същото време останалите деца да не пострадат, още по- малко ще си представи да плаща родителя заплата на 1 учител в училище, който да отговаря само за неговото дете, защото тези неща отдавна са уредени и регламентирани. Представи си само как биха се почувствали 5 родители на деца със СОП от вашите, ако изведнъж се поставят в нашите условия...все едно ние да започнем да добиваме електричество от търкаето на 2 клечки от утре...същото е..в България нещата вървят в някаква посока, вероятно добра, но само при положение, че всички в семейството сте здрави и единствения ви проблем е да се оплаквате с приятели взаимно, че в бг са ниски заплатите.....а когато в семейството има дете в неравностойно положение....е все едно на вас, както казах, от утре да ви се наложи да добивате електричество от търането на 2 клечки....чувстваш се обречен, но си длъжен да се бориш за правата на детето ти, които са от всички институции абсолютно ограничени, защото до скоро такива деца в нашето общество "не са съществували", каквото и да значи това.

А сега да се похваля. Вчера Марти се научи да кара колело без помощни колелета. Беше ни 4-ия или 5-ти урок и той, с непрекъснато напомяне от моя страна какво трябва да прави и с много викане, се научи. След като направи 2- 3 кръкчета в двора на училището съвсем сам, слезе от колелото и изпадна в луда истерия. Истерията, свързана с преминаването на по- високо ниво, колкото повече умения получават, толкова повече се доближават до нормата, но всяко ново нещо- ново умение, е свързано с отричане и необходимост от време, за да приеме новото си статукво на по- в норма човек...та пищя, оставих го да хвърля камъни колкото иска, като го стимулирах, да си изкара всичкия яд, за да продължим. Като се зададоха обаче 3 кучета със собственика им, по който се готвеше да хвърли камък, стана напечено и се намесих. После промеих правилата, казах, че до този момент сме се редували аз да бъда детето, а той бащата и да карам, после той детето, но вече сменям правилата и остава детето само той. Настана нова истерия, защото е свикнал да се съобразявам с неговите желания, а сега разбра, че правилата определям само аз- майката и само аз съм авторитета вкъщи. Изживяхме и тази истерия и отидохме в парка с колелото. Като по поръчка след малко дойде едно дете с колело и попита Марти иска ли да се състезават, аз го поущрих и започнаха, аз тичам до тях. След това им предложих да си починат и детето поиска да се запознаят, питаше за име, за кой в кой клас ще бъде наесен, аз помагах малко, но основно Марти участваше в разговора. По пътя към вкъщи аз задавах въпроси с кой се е запознал, за какво са говорили с детето, на какво са играли и като се прибрахме той от вратата каза "Бабо, запознах се в парка с Мишо, той ще бъде наесен в първи клас, а аз във втори и карахме колелета заедно."

Марианка, дори и във вашето училище да има ресурсен кабинет, при положение че се съберат от 5 до 7 деца със СОП, часовете ресурсно подпомагане на детето са пак 3.
Ще ти се обадя днес.

# 89
  • София
  • Мнения: 10 216
Благодаря ви за поздравите!

Бубка кара колело с помощни,пробвахме да ги махнем,но се страхува.Обаче пък с помощните се справя много добре.
Преди малко Бубка за първи път пи от чаша без сламката.От колко време се опитвам ад я науча и не иска и това е.Сега като вдигна чашата и все едно винаги така е пила Rolling Eyes.Всеки път така се получава-опитвам се да я науча на нещо,тя не дава никакви индикации ,че ще го направи,и в един момент от раз започва. Grinning
Искам да попитам тези от вас,които са пробвали музикотерапия.Ние досега не сме,а ми се иска да започнем есента.Къде ходите на музикотерапия и какво точно се случва,да ми обясните с прости думи. Blush
Кезая,браво на Марти!

Общи условия

Активация на акаунт