Отговори
# 30
  • Мнения: 199
Kezaja -БЛАГОДАРЯ ТИ , за съдействието и се надявам да ме извиниш за многото въпроси и писания,като със сигурност ще има още Embarassed
 PraynigМоля да не се сърдиш за досаждането Hug  bouquet

# 31
  • Мнения: 838
Току що чета "рамката" и съм в шок #Crazy,защото подобна програма изобщо не е стигала при мен за изминалата учебна година.Тогава най-меко казано ни гледаха сеира,и почти всяка сутрин имаше доброжелателни Crazyприказки от учители,които ме причакваха за да ми обясняват,че мястото на детето е в дневен дом,или в помощно училище,да не говорим,че от втория срок пък направо се възползваха от дългото отсъствие на детето от училище за да ни изтикат от клас и да минем на индивидуална работа.
Ех,направо ме е яд,не ами  #Cussing out защото съм похабила почти половината учебна година от изминалата в някакво тъпо помирение и доверие в преподавателския екип..... #2gunfire Sick

Одди,не се ядосвай на себе си-все пак няма как да знаеш всичко,нали те(директор и прочие) трябва да го знаят и да те информират,ние не можем да сме компетентни по всичко въпреки,че всеки ден четем поредния закон,наредба или правилник,в които ясно и точно е регламентирано правото на децата ни за дадено нещо.
Не знам как стоят нещата при вас, искам да ти кажа-за тази програма-натискай ги всеки ден,защото ,аз знаех за нея миналата година,но:
На комисията(ЕКПО) в инспектората ни минаха за има няма 5 мин(бързали,имали много деца,много важно какви права има детето ми и какво пише в закона) в резултат на ,което:
впоследствие дойде психолог в училище(да обследва какво,как и колко може и не може синът ми),ама дойде около нова година,логопеда дойде преди великден,и познай-в края на май броени дни преди края на учебната година  индивидуалната  програма,по която трябваше цяла година да учим най-сетне бе готова #Cussing out.
Явно докато сме усмихнати,любезни и опитващи се да улесним всички в работата им(правейки компромис след компромис) с децата ни,резултата ще е само вреда за детето и куп нерви за родителите му.
Време е да станем малко егоисти и да започнем да изискваме компетентните лица да си вършат работата както трябва,да изискваме да спазват закона даващ  права на децата ни,защото те са деца като всички останали.

# 32
  • Мнения: 30
И аз съм на мнение ,че трябва да станем егоисти. Хич не ме интересува ,че няма ресурсни учители, еми да има бе ,сигурно има причини да няма такива.Или от кои деца да вземат пари, еми защо да ме интересува ,няма да правим икономии от нашите я . NaughtyА откъде ще дойдат вариянтите ,еми не ние взимаме министерски заплати ,да го измислят бе.Май трябва да вдигнем главите по високо ,а не да се съгласяваме примиряваме и правиме компромиси за сметка на нашите деца. newsm03

# 33
  • Мнения: leet
Оди,

Рамката за индивидуална образователна програма, съществува като Приложение 2 към Наредба 1 от 23 Януари 2009 г.- т. е. - от тази година. Миналата учебна година, действаща наредба, беше НАРЕДБА № 6 ОТ 19.08.2002 Г. ЗА ОБУЧЕНИЕТО НА ДЕЦА СЪС СПЕЦИАЛНИ
ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ И/ИЛИ С ХРОНИЧНИ ЗАБОЛЯВАНИЯ, в която липсваше рамка за индивидуалната образователна програма и училищния екип, състоящ се от ресурсен учител и най- много - логопед ( а според Наредбата, в екипа трябва да са включени и учителят на класа, ресурсния учител, логопед, психолог и специален педагог), та училищния екип, до тази година, изготвяше индивидуалната образователна програма, както намери за добре и когато намери за добре, обикновено- малко преди края на учебната година, както се случи и със сина на Павлинка. От тази година, хубавотоо е, че съществува рамка за индивидуалната образователна програма, която трябва да се изготви, съгласно препоръките от ЕКПО и то , още в началото на учебната година, да е съобразена с индивидуалните особености, дефицити и потребности за развитите на детето и да се подпише и от родителя, в случай, че е съгласен.
А до тази година, от действащата до 2009 г., Наредба 6, не ставаше и съвсем ясна ролята на индивидуалната образователна програма и в кои случаи се изготвя, защото, в Приложение 1, от до тази година действащата Наредба 6:
http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/p … c_potr_hr_zab.pdf
, е посочена рамка на Удостоверение за успешно преминат курс на обучение, според Индивидуалната образователна програма за ......клас и за .......ученик.

Обаче Удостоверение за успешно преминат курс на обучение за клас, се издава тогава, когато ученик със СОП, не покрива държавните образователни изисквания и тъй като дете със СОП, не повтаря клас, съгласно Наредбата, му се издава Удостоверение за завършен клас, със словесна оценка. По този начин обаче, ученикът не може да получи в един момент документ за завършена степен на образование, което от своя страна означава, че нито може да продължи евентуално обучението си, нито дори да изкара шофьосрка книжка, когато му дойде времето.

Така че, в до тази година действащата Наредба 6, не беше съвсем ясно дефинирана ролята на Индивидуалната образователна програма, докато със сега действащата Наредба 1 от 23 Януари 2009 г.:
http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/p … 2009_deca_SOP.pdf

, става ясно, че тя е съобразена с индивидуалните особености и потребности на детето и то може да се обучава по нея, като след като покрие държавните образователни изисквания, получи оценка с цифри и съответно- получава степен за завършено образование.

# 34
  • Мнения: 3 540
Ако ученикът е на качествени отценки ,наистина не се издава свидетелство за основно образование ,но пък може да продължи до 12 клас.
Подават се документите в даденото РИО и от там комисия преценява към кое профисионално училище да насочат детето.
Миналото лято говорих по точно такъв случай с РИО Бургас и така ми обясни г-жата отговаряща за интеграцията!
А относно ДОС , ако може някой да посочи ,в кой клас от обучението на един ученик точно какво трябва да се знае и по точно за децата със СОП!

# 35
  • Мнения: leet
ДЪРЖАВНИТЕ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ, СА ЕДНАКВИ ЗА ВСИЧКИ- НЕ СЕ ПРАВИ РАЗЛИКА МЕЖДУ ДЕЦА СЪС СОП И В НОРМА- те затова са и Държавни образователни изисквания.

А държавните образователни изисквания включват учебния план и учебната програма, по която учат учениците. Съгласно учебната програма, предвидена за съответния клас, детето трябва да покаже знания, които да могат да се оценят в диапазона-  от 3 до 6, за да завърши с оценка и съответно, получи образователна степен.

Ето ЗАКОНА ЗА СТЕПЕНТА НА ОБРАЗОВАНИЕ, ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНИЯ МИНИМУМ И УЧЕБНИЯ ПЛАН:
http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/l … n_obr_minimun.pdf

Съгл. Чл. 1., Този закон урежда държавното образователно изискване за степента на
образование, общообразователния минимум и учебния план в системата на народната
просвета.
Чл. 2. Държавното образователно изискване по чл. 1 определя условията и реда за
завършване на една степен на образование и преминаване в следващата степен, както и
характеристиките на общообразователния минимум и на учебния план.
Глава втора
СТЕПЕН НА ОБРАЗОВАНИЕ
Чл. 3. (1) Степените на образование осигуряват необходимото равнище на
образованост, както и последователност и непрекъснатост на образованието.
(2) Степените на образование са основно образование и средно образование.
(3) Основната степен се осъществява в два етапа:
1. начален - с продължителност четири години (I - IV клас);
2. прогимназиален - с продължителност четири години (V - VIII клас).
(4) Средната степен се осъществява в един етап - гимназиален, с продължителност
четири години (IХ - ХII клас).
Чл. 4. Продължителност на етапите, различна от посочената в чл. 3, ал. 3 и 4, се

ДЪРЖАВНИТЕ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ, СЕ ОПРЕДЕЛЯТ ОТ УЧЕБНАТА ПРОГРАМА И УЧЕБНИЯ ПЛАН, ЗА СЪОТВЕТНИЯ КЛАС. ЗА ДА ГИ ПОКРИЕ УЧЕНИК В НОРМА, ИЛИ СЪС СОП, ТРЯБВА ДА ПОКАЖЕ ЗНАНИЯ, КОИТО ПОКРИВАТ УЧЕБНАТА ПРОГРАМА И УЧЕБИЯ ПЛАН, ЗА СЪОТВЕТНИЯ КЛАС, ПОНЕ ЗА ТРОЙКА. В СЛУЧАЙ, ЧЕ УЧЕНИК В НОРМА, НЕ ГИ ПОКРИЕ, ОТИВА НА ПОПРАВИТЕЛЕН ИЗПИТ, А В СЛУЧАЙ, ЧЕ НЕ ГИ ПОКРИЕ И НА ПОПРАВИТЕЛНИЯ ИЗПИТ, ПОВТАРЯ УЧЕБНАТА ГОДИНА.
НАРЕДБА 1 ОТ 23 ЯНУАРИ 2009 Г., ПРЕДВИЖДА ОБЛЕКЧАВАНЕ НА УЧЕНИЦИТЕ СЪС СОП И В СЛУЧАЙ, ЧЕ НЕ ПОКРИЯТ ДЪРЖАВНИТЕ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ, БЕЗ ДА СЕ ИНФОРМИРА РОДИТЕЛЯТ И БЕЗ ДА СЕ ОБЯСНЯВА НА РОДИТЕЛИТЕ КАКВО СЛЕДВА ОТ ТОВА, НА УЧЕНИКА СЪС СОП, СЕ ПИШЕ СЛОВЕСНА ОЦЕНКА. ОТ КОЕТО СЛЕДВА, ЧЕ УЧЕНИКЪТ НЕ МОЖЕ ДА ПОЛУЧИ СТЕПЕН ЗА ЗАВЪРШЕНО ОБРАЗОВАНИЕ, ОТ КОЕТО ПЪК СЛЕДВА, ЧЕ НЕ МОЖЕ ДА ПРОДЪЛЖИ ОБУЧЕНИЕТО СИ, КАКТО И ДОРИ- НЕ МОЖЕ ДА ПОЛУЧИ ШОФЬОСРКА КНИЖКА, ЕДИН ДЕН.

Аз това го приемам като дискриминация, защо дете в норма, щом не покрие държавните образователни изисквания да може да повтаря годината, а дете със СОП, да не повтаря, като му се предопределя съдбата и се лишава от шанс да завърши образователна степен.


Ето държавни образователни изисквания, т. е. - норми, които детето трябва да покрие в 1- ви клас по български, съгласно учебната програма ( макар че първи клас завършват всички деца със словесна оценка- в норма и със СОП):
http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/e … /1klas/bl_1kl.pdf

Ето по математика:
http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/e … atematika_1kl.pdf

По роден край:
http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/e … oden_kraj_1kl.pdf

По музика:
http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/e … as/muzika_1kl.pdf

По изобразително изкуство:
http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/e … razitelno_1kl.pdf

По домашен бит и техника:
http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/e … as/dombit_1kl.pdf


По физическо възпитание:
http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/e … as/sports_1kl.pdf

В сайта на МОН, Учебни програми- са посочени учебните програми за всички класове, по начина, по който съм ги копирала една по една за 1- ви клас:http://www.minedu.government.bg/opencms/opencms/left_menu/docume … ational_programs/

От тук, може да си види какво включва учебната програма за всеки клас и съответно, посочено е какво трябва да покрие ученикът, за да покрие държавните образователни изисквания.

Например, като стандарт по български език и литература за 2- ри клас, е посочено:
Ученикът използва в речта си, определен обем от синтактичните ресурси на езика: служи си с различни по цел на изказването и състав на изречения; използва различни словоредни рарианти- Очакван резултат 1: Ученикът си служи с различни по цел на изкзване изречения- съобщително и въпросително.
Очакван резултат 2: ученикът използва различни словоредни варинати, в зависимост от целта на изказването.

В случай, че дете със СОП, колкото и да е подпомагано от учителя, не може да състави разказно изречение, когато е попитано за нещо, не може да зададе въпрос към тема, посочена от учителя, в съответствие с учебната програма и план, не може да подреди словореда си, колкото и да е подпомагано от ресурсния учител и учителя на класа, поставя му се словесна оценка, а не оценка с цифри

Последна редакция: нд, 20 сеп 2009, 18:36 от Kezaja

# 36
  • Мнения: 2 531
Между другото, оказа се, че ресурсните учители трябва да влизат в часовете в масовия клас заедно с детето със СОП. Съвсем друго яче стоят нещата обаче. Поради страхът на родните учители и директори от "инспектиране и ревизиране" , който е много голям,  далеч по-удобно им е да намерят някаква свободна стая в училището и детето да бъде изведено там за самостоятелна работа с него. Ми извинявайте, но и това не е редно.
От нашата логопедка знам, която между впрочем е и РУ, че никак не ги посрещат с отворени обятия. Тя лично влиза в часовете с децата, които се нуждаят от нея. Случват и се неща от сорта, разгневената учителка да викне да взима въпросното дете някъде и да напуснат класната стая. Тя обаче е свикнала с подобни изпълнения и невъзмутимо и отговорила: "Ако искате у дома да си го заведа, за да ви е по-удобно?". И естествено продължава да си върши работата. Но тази ли трябва да бъде цената? С конфликти да се постига всичко и всички да се чувстваме зле и виновни.

И друго да споделя, четейки поста на veni-b. Тя има право до някъде, но не съм съгласна, че ако директорката не приема детето, мястото на него не е там, защото двамата заедно нямали място. Не е съвсем така, Вени, защото не може една майка да обикаля от училище на училище, за да моли да и запишат детето в първи клас (или който и да е друг). Вероятността да срещне директор, готов да приеме детето на драго сърце и с любов е почти нулева. На всякъде като чуят, че става дума за дете със СОП, се започват едни увъртания, усуквания, опити да ви откажат да настоявате. и понеже сме вече ужасно изморени от битките, често пъти сме съгласни на какви ли не компромиси, само и само детето да бъде прието изобщо в някое училище. Картинката е тъжна и аз даже бих използвала по-тежка дума - жестока. Защото да водиш борба срещу едно дете е меко казано нехуманно...
Не съм съгласна с това! Две години проучвах къде точно да запиша сина ми в училище! Именно поради тези причини! И най важна е госпожата на детето, директорката не е с него в клас и не играе никаква роля в ежедневието му!!!  Може би моето дете не е с толкова сериозни проблеми и затова за сега не са ми поставяли такива въпроси, но повярвайте ми ВИДЯХ ДЕЦА БЕЗ ПРОБЛЕМИ КОИТО БЯХА СРИНАТИ ОТ КОЛЕКТИВА НА СЪСЕДНО У-ЩЕ!!!! Това дете вече е в класа на сина ми и се справя отлично! А с делигираните бюджети на училищата сега съвсем скоро на всички учители ще им пука колко деца ще имат в клас !
Чесно казано в предния пост имах в предвид , че ако някой се държи така с детето ми ще се постаря да му отвърна подобаващо! Като не им се работи с деца- да си ходят от училище!

Съветвам те, нещо, което посъветвах и Зла мома преди малко, да отидеш с Наредба 1 от 23 Януари 2009 г. за обучение на деца със СОП , поднеси ги дискретно и без повишаване на тон на директорката и й кажи "Г- жо Директор, длъжна сте да спазвате нормативните уредби в сверата на образованието, в противен случай, ще съм принудена да се обърна към Дирекция "Образователна среда и образователна интеграция" към МОН, от където имам информация, че много бързо реагират на подобни сигнали. Ще се обърна и към Агенцията за закрила на детето."
В случай, че директорката не разбере какво й казваш, влизаш в сайта на МОН, намираш съответната дирекция и пишеш веднага.
Уверявам те, ще получиш съдействие!

Подкрепям, дори и адвокат бих им пратила  #2gunfire

Относно работата на ресурсен учител в клас - и  с това не съм съгласна! Как си представяте госпожата да преподава и ресурсната паралено с нея- половината клас ще слуша госпожата, другата половина ресурсната! Аз лично си мисля че по добрия вариант е да се работи в отделен кабинет! Все пак това е 1 час на ден през който на детето трябва да се обясни всичко което не му е ясно с подходящ метод ! Ако ресурсната стои в клас, то тя би имала роля единствено на слушател и помощник, не и педагогическа!

Последна редакция: пн, 21 сеп 2009, 08:55 от veni-b

# 37
  • Мнения: 428
Вени, постът ми не беше нападателен, в никакъв случай!
Просто на мен така ми прозвуча - ако директорката и учителката на едно училище не искат детето ми в него, отивам да търся друго. И много родители наистина го правят, защото вече са достатъчно изморени от битките. Примирени вече и отчаяни.
Аз 'почуках' на вратата на едно и не искам да ти описвам през какъв ад трябваше да мина. Цяло лято не знаех на кой свят се намирам, но ти предполагам си видяла предаването. Макар, че там показаха само една много малка част от преживяното.
И едно от момичетата тук търсеше ново училище за детето си, защото тяхното ще го закриват. Обиколила е цели 6 училища и само в две от тях са се съгласили да приемат детето и и то с опасения и притеснение. Това е действителността и ако не се борим, наистина има да обикаляме от училище на училище... Редно ли е?
Вече разбрах какво си искала да кажеш, извинявай, че не съм разбрала правилно.

За ресурсните учители, колкото и странно да ти звучи, наистина мястото им е в класната стая. Това че работят с детето в отделен кабинет е, защото малко са разбиращите учители и тези дето не ги е страх от 'ревизиране и инспектиране' и нямат против РУ да си върши работата в класната стая. Другото е някакъв си наш, побългарен вариант. Учителката и РУ не си пречат взаимно, поне по разказите на РУ, който влиза спокойно в клас. Даже му е в голяма помощ.

# 38
  • Мнения: leet
veni-b ,

Официалното мнение на Дирекция "Интеграция в образованието" към МОН е, че мястото на ресурсния учител е до дтетео , в класната стая, където да го "интегрира" в класа. Те от наса научиха за порочната практика, ресурсните учители да вземат децата в отделен кабинет и им преподават нещо като "частни уроци", вместо да го интегрират.

Идеята на ресусрсното подпомагане, е да се интегрира детето в класната стая, при децата.

# 39
  • Мнения: 199
Момичета,искам да попитам и още нещо,което е доста важно според мен,ясно е,че ресурсния трябва да влиза в часовете с детето,но от тази учебна година имате ли представа колко са часовете,които са определени на едно дете за седмица,защото миналата учебна година въртяха от 12-до 8 учебни часа и в крайна сметка на седмица с моята дъщеря се работеше 2-пъти-вторник и четвъртък.Да не говоря за това,че трябваше да посещаваме ресурсния център веднъж в седмицата-сряда,защото както ми каза една от учителките тогава- "Ради,тая година сме направо зле-имаме цели 25-парчета......,и няма много възможности" Най-дразнещото от всичко е,че реално работата на ресурсния център е = на О,поне според мен,защото започват работа най-рано някъде началото на октомври,в най-добрият случай,а свършват работа в края на май.Добре,че в нашия град направиха алтернативен ресурсен център където момичетата започнаха здраво да работят,няма ваканции,няма никакви спънки,та добре,че са те,защото с другия сме направо заникъде.
Kejaza, имам ли право ако се наложи да ползвам помощното училище,Ана-Мария да ходи поне веднъж в седмицата в старото си училище за един-два часа.Колебанието и страха ми са от това,че не знам екипа в масовото училище как изобщо ще се справи и този срок,защото наистина от миналия бяхме много назад.Колебая се за помощното защото там ме увериха,че по три часа всяка сутрин ще работи с психолог,логопед и занимания върху моторика и задачи от училище.В същото време ме е страх,че там може да я върна още повече назад,и съм на кръстопът.Другото което ме колебае,че в помощното искат да я оставям без придружител,а в масовото училище пък ако не осигурявам човек е невъзможно да ходим там....Законите са ясни,но кое е най-доброто за нас? Thinking

# 40
  • Мнения: 2 531
Цяло лято не знаех на кой свят се намирам, но ти предполагам си видяла предаването. Макар, че там показаха само една много малка част от преживяното.
И едно от момичетата тук търсеше ново училище за детето си, защото тяхното ще го закриват. Обиколила е цели 6 училища и само в две от тях са се съгласили да приемат детето и и то с опасения и притеснение. Това е действителността и ако не се борим, наистина има да обикаляме от училище на училище... Редно ли е?


Съжалявам но не знам вашата история  Embarassed

Относно избора- ами повечето родители подбират къде да запишат децата си като почнем от ясли, градина, училище... друг е въпроса какви изисквания имат! Но така или иначе ако някой няма никакво желание да разбере детето ви, не виждам как със закон , сила или друг начин ще бъде принуден?!! В тоя ред на мисли се подбира ЧОВЕКА на първо място , после педагог и средата в която да е детето! А на останалите - може би има Господ , той да им прощава грешките! И изобщо не трябва да си мълчим и свеждами глави, трябва да се отстояват правата на децата ни!

Относно присъствоето в час   Thinking ами незнам и аз дали е по добре . Сина ми има избирателно хиперактивно поведение. То се прояви миналата година точно по английски / според мен се провокира / . Госпожата не можа да се справи с него и ме покани да присъствам в час да му помагам! Психоложката веднага се противопостави , говори със всички- от директор до учител и категорично ми забрани да ходя с него в час ! Самия той не искаше да се чувства различен и майка му / или друг/ да е с него в час.... Истината е че просто учителката не намери подход към него да  ангажира внимането му от самото начало , може би аз не очаквах и тряваше да я предупредя... в крайна сметка нещата се уталожиха но с компромиси . Надявам се тази година да е различно. Но и въпросната учителка е само за горен курс и поради липсата на ангажираност я пускат и в първи клас ! Та редно ли е това??!!
Във всеки случай при всички останали чесове с водещата му госпожа проблеми с поведението  НЯМА !

# 41
  • Мнения: 8
Цяло лято не знаех на кой свят се намирам, но ти предполагам си видяла предаването. Макар, че там показаха само една много малка част от преживяното.
И едно от момичетата тук търсеше ново училище за детето си, защото тяхното ще го закриват. Обиколила е цели 6 училища и само в две от тях са се съгласили да приемат детето и и то с опасения и притеснение. Това е действителността и ако не се борим, наистина има да обикаляме от училище на училище... Редно ли е?


Съжалявам но не знам вашата история  Embarassed

Относно избора- ами повечето родители подбират къде да запишат децата си като почнем от ясли, градина, училище... друг е въпроса какви изисквания имат! Но така или иначе ако някой няма никакво желание да разбере детето ви, не виждам как със закон , сила или друг начин ще бъде принуден?!! В тоя ред на мисли се подбира ЧОВЕКА на първо място , после педагог и средата в която да е детето! А на останалите - може би има Господ , той да им прощава грешките! И изобщо не трябва да си мълчим и свеждами глави, трябва да се отстояват правата на децата ни!

Относно присъствоето в час   Thinking ами незнам и аз дали е по добре . Сина ми има избирателно хиперактивно поведение. То се прояви миналата година точно по английски / според мен се провокира / . Госпожата не можа да се справи с него и ме покани да присъствам в час да му помагам! Психоложката веднага се противопостави , говори със всички- от директор до учител и категорично ми забрани да ходя с него в час ! Самия той не искаше да се чувства различен и майка му / или друг/ да е с него в час.... Истината е че просто учителката не намери подход към него да  ангажира внимането му от самото начало , може би аз не очаквах и тряваше да я предупредя... в крайна сметка нещата се уталожиха но с компромиси . Надявам се тази година да е различно. Но и въпросната учителка е само за горен курс и поради липсата на ангажираност я пускат и в първи клас ! Та редно ли е това??!!
Във всеки случай при всички останали чесове с водещата му госпожа проблеми с поведението  НЯМА !
Crazy

# 42
  • Мнения: 2 531
Момичета минахме онзи ден род. среща и ни четаха изавдки от новия закон. Според него учителя / директора има право да изгони от час / у-ще/ ученика ако нарушава реда и дисциплината. Веднага се сетих за този случай и ми стана гадно- едно е дете да се държи умишено хулигански, друго е ако има поведенчески отклонения... та този закон дали важи за деца с увреждания  Rolling Eyes

# 43
  • Мнения: 30
не.В закона пише, че това не важи за деца със соп.

# 44
  • Мнения: 199
ЕЕЕЕЕЕЕх момичета,тая мойта одисея няма свършек.От 15-ти насам Ана-Мария трябваше да отсъства 4-дни общо,защото покрая тичането от Инсекторат и т.н.нямаше кой да я води на у-ще и съответно днес се приготвих с нея и отидохме за последните два часа,защото са музика и информ.-ни технологии.И между двата часа обаче класната ми заяви,че е много изненадана от нашата поява,защото според нея сме били ЗАДЪЛЖЕНИ да представим някакво разрешение  Crazy от ЕКПО на РИО за присъствие в училище,след това разговора го продължихме в директорската стая,където тя се опита да ми заяви,че по правилник ще поиска преместване на детето ми в друго училище заради неизвинени отсъствия  Tired,аз по принцип нямам проблем с извинителните бележки,....но мили мами,при положение,че в останалото време влизаме в леките часове,на тая логика за останалите тя трябва да пише отново отсъствия ,така ли е  newsm78,ох,май наистина почвам да блокирам от всички тия неща Crazy Sick

Общи условия

Активация на акаунт