Аз нещо все по-рядко имам възможност да пиша тук. Набързо ще кажа каквото мога по въпросите, които сте обсъждали.
sorceresss, аз пък винаги съм се чудила, когато се каже за някое дете, че е много малко. Няма много малки деца, когато става въпрос за слухово-речева рехабилитация. Има различни методи и подходи към малките, но определно с тях трябва да се работи. Може да не са ежедневни занимания със специалист, но де да знам - поне веднъж седмично ми се струва редно да ги посещавате - за да ви научат как да помагате на малката, как да я учите да слуша и чува и как да я учите да общува с реч. Освен това те ще могат да я наблюдават, да споделят наблюдения за това как чува, да обменят информация с аудиолозите... Бе, важно си е. Аз на твое място бих настоявала, пък нищо, че те не смятат, че е необходимо. Ако идвате само за един ден вероятно ще е уморително за нея да посещавате и Таня във ВМА - може да ги редувате.
milena_d и FEN, мислили ли сте за ФМ система за децата в училище? Питам, защото аз самата се чудя дали един ден няма да е необходима на Йоан... Възможно е да им е трудно да разбират учителите - то, според мен, те доста често не могат да бъдат разбрани и от чуващите, но това е една друга тема... То пък си представям и това как биха го възприели учителките - като поредното вмешателство в свещенодействията, които те вършат в класната стая!
pozor, късметлийка си ти! Аз пък мога спокойно да кажа, че почти не сме срещнали нещо друго, освен тотално неразбиране от страна на учителите (като изключим блажените 2 години в яслата на Орехова гора). Разбира се, не подценявам ролята на специфичния темперамент на Йоан , но все пак, мисля си, те са възрастните, и те би трябвало да проявяват търпение и разбиране... Така, де - макар че, в крайна сметка аз съм благодарна за безценния опит... дано никога не разбереш какви могат да бъдат хората!
sirta, дано му се е видял краят на вашия зор!