ИЗПИТИТЕ по БЕЛ и математика за бъдещите гимназисти

  • 11 122
  • 106
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 2 361
Днес малката металка е на тест. Да видим какви ще ги натвори newsm78
Резултати ще имам другата седмица и ще пиша.
До тази момент в курсовете не са решавали логически задачи.

# 61
  • Мнения: 734
Курсовете по математика в СМГ са много полезни. Синът ми не е "страшен" математик и курсовете му помагат да държи добро ниво. Да разбира лесните и решава по-трудни задачи. Като се има предвид липсата на наклонносткъм математиката при него, за една година няма да успее да се подготви добре по математика.
Сега не решават логически задачи - първо степени, след това рационални числа, но миналата година имаше и логически. Най-много логически задачи решаваха в трети и четвърти клас.

# 62
  • София
  • Мнения: 483
Чудя се какво ще включва този пробен изпит, като са учили толкова малко материал. Честно казано, много съм любопитна и на какво ниво е синът ми. Уж е доста добър с математиката, а на последния тест в училище има 4,50  newsm12 и то само защото не е завършил задачите до крайно решение (нито една задача не е грешна). Бързал е занякъде младежът... нямал време да довърши  Wink. Смятам да го "засилвам" на всички пробни изпити през годината, да видим докъде може да се концентрира.

Доколкото разбирам, никъде още децата не решават логически задачи. Това доста ме успокои и благодаря на всички, които ми отговориха. За мен това значи, че освен че е отличен професионалист, учителката ни по математика е в час с учебния материал, въпреки че е пенсионерка.

# 63
  • Мнения: 1 705
Здравейте и от мен Simple Smile
Заради една по-отдавнашна публикация си позволявам рязко да сменя темата, извинете ме!
Моят син също ходеше на курс по математика в СМГ в 4 клас. Спомням си, че тогава решаваха купища логически задачи от Математическа читанка и беше много усилено, все едно се подготвяха за голямо състезание. И той беше много добър, мисълта му течеше бързичко, като навит на пружинка беше. В училище никога не са решавали такива задачи - това е факт, който не мога да си обясня до ден днешен!
Тази година обаче се подготвя на частни уроци и учителката му със сигурност е много добра, само че досега не му е давала нито една логическа задача. Аз му принтирах 4-5 задачи (ГОЛЕМИ БЛАГОДАРНОСТИ НА ВСИЧКИ МАМИ ТУК, които споделят задачи с останалите) и му ги дадох с обяснението, че не искам да го обидя с толкова елементарни задачи, само искам да си сверя часовника за нивото. Повярвайте ми, той реши само една!!! И то без таблица, както ги решаваше за секунди в 4 клас, а по бабешкия начин. И сега съм смаяна... може би направих грешка, че не го записах на курс по математика в СМГ. Вашите деца, които се подготвят на курсове, започнаха ли логически задачи?

Синът ми посещава както курс, така и ходи на частни уроци по математика. В курса, където му преподава Симеонов от СМГ и материалът е същия който се предава и в СМГ, решават непрекъснато тестове, където 50% са логически задачи. Синът ми на последния тест нещо не се е справил с тях и Симеонов му е казал, че ако продължава така, няма да го приемат. Confused
Логическите задачи, които им дава, не са залегнали никъде в учебната програма досега. Ако наистина те ще определят влизащите и тази година, аз лично съм възмутена. Надявам се от Министерството да четат по форумите. Wink

На частните уроци учителката заляга на текущия материал в училище, като му дава много допълнителни задачи. Досега логически не са взимали. Тя казва, че е още рано, втория срок ще започнат. Peace

Всъщност смятам да спра сина ми от курса. Само си губи времето, остават доста пропуски, които наваксваме при частната учителка. Вярно, че ми излиза по-скъпо, но напълно се оправдават средствата.

# 64
  • Мнения: 7 277
В курса, където му преподава Симеонов от СМГ и материалът е същия който се предава и в СМГ, решават непрекъснато тестове, където 50% са логически задачи.

За това го харесвам Симеонов като преподавател.
Дава доста логически задачи, повечето измислени от самия него.И като съдържание  задачите му са доста забавни, на децата им е кеф да ги решават.
Съгласна съм, че някои логически задачи трудно се осмислят от повечето деца, на които математиката не им е силна страна.А и не всяко дете  може да издържи на темпото на Симеонов.

# 65
  • Мнения: 1 705

Съгласна съм, че някои логически задачи трудно се осмислят от повечето деца, на които математиката не им е силна страна.А и не всяко дете  може да издържи на темпото на Симеонов.

Симеонов трябва да води курсове за кандидатстващи в СМГ деца, които наистина имат математическа насоченост.

Сериозно смятам, че изпитът за СМГ и НПМГ и за езиковите гимназии трябва да е различен. Не мисля, че на дете, чието желание е да учи в езикова паралелка, с му необходими толкова задълбочени знания в логическите задачи. Един изпит с трудни задачи, но залегнали в учебния план, би отсял достатъчно добре подготвените.

# 66
  • Пловдив
  • Мнения: 1 617
И аз като всички вас силно се надявах, че новия министър ще ускори решението на "проблема" на 7-класниците...но сме сбъркали...

# 67
  • Мнения: 227
В този случай Paleto,

проблема ще е в това, че ако искаш да се пробваш и за езикови и за математическа ще държиш по две изпитите.
Това ли предлагаш? Тези, които стават и за двете, да станат разногледи от изпити(че това и пари струва), но за сметка на това, тези с по-малки възможности по мат ще могат да се похвалят, че са изкарали 6 по математика?

Не мисля, че това е по-умно! Колкото по универсален е изпита, толкова по-добър е!
Аз дори не смятам, че изпитите по БЕЛ и МАТ трябва да са два, може спокойно да е нещо общо в един ден, другото е разхищение. Виж трябва да има 2-3 сесии, т.е. ако си болен да можеш да се явиш следващата седмица или нещо подобно...

Джони май с надеждите ще си останем, то дано спази този срок до 31.01

# 68
  • България
  • Мнения: 2 164
 За мен поведението на новия министър е много логично. Той идва от средите на висшето образование и ситуацията там му е много позната и ясна, следователно приоритетна. За да се реши въпросът с кандидатстването след 7кл, екипът му тепърва трябва да го запознава с детайла и концепцията, така че 31.01. ми изглежда оптимистична дата.

# 69
  • Мнения: 227
За мен поведението на новия министър е много логично. Той идва от средите на висшето образование и ситуацията там му е много позната и ясна, следователно приоритетна. За да се реши въпросът с кандидатстването след 7кл, екипът му тепърва трябва да го запознава с детайла и концепцията, така че 31.01. ми изглежда оптимистична дата.

+1
Абсолютно си права!

А за нас седмокласниците, важното е материала, който се включва в изпитите, да е същия както и до сега. А формата, не е пък чак толкова фатално да я научим и по-късно.

# 70
  • София
  • Мнения: 19 983
За това, дали е логично или не поведението на новия министър, не мога да дам еднозначен отговор..От една страна, тезата на SofiaV,звучи съвсем логично. PeaceНо..Не намирам допълнението на Elina за съвсем точно.Да, съгласна съм, че най-важното е децата да владеят съответния материал.Но и формата хич не е за пренебрегване.Защото има разлика от земята до небето между задачи в тестови формат с простичко заграждане на отговор и такива,  при които биха изискали цялостно изписване на решението.За деца, години наред свикнали да процедират по първия начин, вторият ще е непривичен и недостатъчно оттрениран във времето..Казвам горното на база наблюденията си върху работата на моята седмокласничка.И преди съм споделяла, че при нея  геометрията е в пъти по-предпочитана от алгебрата.В тази връзка на текущия дял за ъгли, успоредни прави и триъгълници не ми се и налага дори  да я подканям да решава задачи , прави го с кеф.Но въпросът е в това, как го прави.Решава я съвършено вярно, с минимум писане/оправдава се  със стремежа за спестяване на време...друг е въпросът, че аз го отдавам на мързел Mr. Green/, като болшинството разсъждения по задачата и прилагането на разните теореми и леми минават наум.Тоест при един тестов формат тя не би имала проблем със заграждането на правилния отговор.Но хич не съм сигурна, че при изискване за пълно изписване на задачата, би се справила така, че да получи максималния за задачата брой точки.Всичко е въпрос на тренинг, а за да има такъв е нужно време.. Peace
Колкото до отделните изпити по математика за езикови и математическо гимназии - всеки път се връщаме в изходна позиция.Ясно е, че това и да стане някога, няма да е за нашия випуск. Но принципно заставам зад доводите на paleto. Един изпит с усложнени задачи върху преподавания в училище материал достатъчно добре ще селектира учениците.И никой не е казал, че оценките биха били масово отлични.Математиката е наука, която дава възможност да се създадат достатъчно сложни задачи и върху залегналия в учебната програма материал, без да е необходима добавката на разни логически и прочие задачи извън въпросния материал.А децата, желаещи успоредно с това да кандидатстват и в математически гимназии, не виждам с какво биха се затруднили от подобен изпит.За тях истинското предизвикателство ще е справянето със задачите на изпита за СМГ.А пък ,който не желае да се преуморява, просто преценява , дали да отиде и на двата..На практика НПМГ нима не процедира точно така?Провежда свой отделен вътрешен изпит  по математика за математическата паралелка, по биология за биологическата , по химия, по физика...Т.е хората са се усетили, че най-обективният начин да си подбереш ученици е изпитването им в областта, на която ще наблегнат през следващите 5 години.НГДЕК прави същото.. Peace

# 71
  • Мнения: 227
Сега разбирам защо ми беше трудно да следя предната серия от спора за това какво да съдържат изпитите! Joy Peace

Материала, който се влючва в изпита по математика, може да се научи само с изписване на задачите. Така че, през това трябва да се мине и в единя и в другия случай. И освен това, всички ще имат еднакво време да реагират, така че не виждам какъв е проблема. Разбира се, не отричам, че е по-добре да знаеме по-отрано. Разбира се, че е по-добре!

Аз пък друго не разбирам- печелиме ли нещо и какво като се "реформираме" "всяка година"?
В смисъл, тази динамика дава ли нещо положително, как мислите?

# 72
  • Мнения: 227
... в тестови формат с простичко заграждане на отговор ...

"простичко" е само ако заграждаш само "А"-та Joy

# 73
  • Мнения: 1 705

проблема ще е в това, че ако искаш да се пробваш и за езикови и за математическа ще държиш по две изпитите.
Това ли предлагаш? Тези, които стават и за двете, да станат разногледи от изпити(че това и пари струва), но за сметка на това, тези с по-малки възможности по мат ще могат да се похвалят, че са изкарали 6 по математика?


Именно това предлагам - два различни по съдържание изпита - за СМГ и езиковите гимназии.
Не е толкова странно - аз съм продукт на такава система , беше през 80-те, и държах два изпита и оживях. Crossing Arms
Смятам, че не могат да се сложат под един знаменател децата, които са с изразено математическо мислене и смятат да продължат в тази насока и тези, които искат да изучанат чужд език. Peace Това е мое мнение, ясно е че няма да стане за сегашните седмокласници...

Колкото до новия министър - не съм очаквала приоритет да му е средното образование, имайки предвид кой ресор беше негов при Фандъкова. PeaceНо предполагам, че ще спазят срока за обявяване на изпитната форма.

Последна редакция: вт, 24 ное 2009, 15:40 от paleto

# 74
  • Мнения: 7 277
Именно това предлагам - два различни по съдържание изпита - за СМГ и езиковите гимназии.

Може ли защитниците на цитата да споделят защо точно държат на два различни изпита за математическите и езиковите гимназии?

Вероятни причини:
1.Не искат децата им да се състезават със СМГ-егейци.
2.Не искат децата им да тренират/или да се натоварват с/ логически и други задачи,които не са включени в материала за 7-ми клас.
3.Мислят, че по този начин децата им няма да имат нужда от частни уроци и школи /включвам и спестяване на средства/.
4.Други...

Общи условия

Активация на акаунт