Знаем ли какво пише в учебниците на децата ни?

  • 13 364
  • 94
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 698
Според мен, са объркали неволно името на детето. Печатна грешка. Но задачата звучи вече много философски... Laughing

# 16
  • Мнения: 18
За Иван задачата е нерешима, защото няма данни какво число си е намислил, дали е събирал или изваждал от него, но иди го обясни на едно 7-годишно дете, че го подвеждат. Най-много да си помисли, че на възрастните не може да се вярва.

# 17
  • Мнения: 8 999
Примери от сорта на Кума Лиска могат само да ме разсмеят. Мен ме вбесява това, че учебниците не следват никаква логика, преподава се материал, който изобщо, ама изобщо не е съобразен с детското възприятие и възможности, препускат като бесни от фонетичен, през морфологичен до синтактичен разбор, без да се доизяснят нещата, а след време отново зачепкват същите теми. И отново са непълно поднесени. Дразни ме това, че имат много малко предвидени часове за упражнения, за затвърждаване на наученото, за преговор. От учебниците в трети клас най-ужасни са ми Човек и общество и Човек и природа - някой кръгъл кретен ги е списвал, без въобще да се замисли какви понятия и по какъв начин въвежда.
И не е достатъчно министърът да прочете учебниците, трябва неговото дете да ги прочете и после министърът да инспектира това дете какво точно и колко е разбрало и запомнило. Ама май той /министърът няма такова подходящо дете вкъщи/.

# 18
Всъщност твоето мислене и това на децата наистина са различни, та ако на теб не ти е ясен учебникът не значи, че и за децата е така. Не казвам, че са цвете за мирисане, но все пак ето и от мен пример от задачка от детски сборник или учебник (не помня вече) - всеки възрастен по инерция почва да псува още като я погледне отгоре-отгоре:

Та значи ловец отива на лов за мечки - вертолетът го сваля в базовия лагер и ловецът тръгва да търси мечка. Върви 5 км на юг и вижда мечка, стреля, не уцелва и хуква да бяга, защото мечката го погва. Бяга 3 километра на изток докато мечката спре да го гони, но като спира вижда, че в следствие на страха от мечката панталоните му спешно се нуждаят от смяна newsm09. Тръгва да се прибира, изминава 5 километра на север, стига до лагера и си сменя гащите. В задчата се пита КАКЪВ ЦВЯТ Е БИЛА МЕЧКАТА.  smile3533

# 19
  • Мнения: 28 788
Бяла.
Това ли е доказателството за смислеността на сегашните учебници или масовата неграмотност, ширеща се сред младежта?  Thinking

# 20
Toва е само пример как възрастен първо би почнал да псува, защото ще възприеме задачата като нещо от сорта "на колко години е бабата на ватмана", а децата, които не знаят тези вицове, си мислят нормално.

# 21
  • Мнения: 28 788
Не разбрах, дете ли ме нарече или ме обвини, че псувам?  Laughing

# 22
  • Мнения: X
   За мен по-интересен си остава въпросът какъв е в момента цветът на долните гащи на ловеца? Joy

# 23
  • Мнения: 514
Сина ми е второкласник и редовно учим с него, така че съм запозната какво пише в учебниците. И аз ще се присъединя към мнението, че материала не е съобразен с възрастта и възможностите на децата. Материала, особено по български език, изобщо не е обяснен в учебника и трябва да разчитам на това което аз знам за да му го обясня. За сега успявам, но не зная в горните класове дали ще се справя. Госпожата им го обяснява в клас, пишат правила в тетрадката, но друго си е да го имаш написано в учебника. Не виждам как детето ми може да се справи без чужда помощ с ученето, а по наше време не беше така. Не помня някой да ми е помагал.

# 24
  • Мнения: 950
Знам и още как какво пише ,от което имам перманентно главоболие като седне да учи сина ми !
Той е в пети клас ,и учебниците са писани на "академичен стил"  естествено ,или не знам на какъв стил ,в следствие на това не може да схване смисъла на някои изречения ,купих му тълковен речник  -той върши работа донякъде ,но  най-добре работи варианта когато аз с мои думи му перефразирам и чак тогава му се прояснява картината ,резултата е губене на време и става едно препускане, че не му стига времето.По български да не ви говоря ,като му гледам учебника и материала как е поднесен-особено частите на речта нещо толкова познато  ,така са ги усложнили че  #Crazy ,в един момент се замислям аз учила ли съм български или не съм ?
А снощи по новините бегло чух за новия вариант на изпити за седмокласници ,сигурно пак поредната каша ще се получи  newsm78

# 25
  • Мнения: 28 788
Колкото пъти погледна тази тема, толкова пъти се сещам за годишния изпит в "Под игото". По мое време учебниците ги пишеше Бойчо Огнянов, сега ги пише Кириак Стефчов.  Mr. Green

Последна редакция: ср, 23 дек 2009, 20:33 от Как` Сийка

# 26
  • София
  • Мнения: 1 224
Я да "похваля" учебното помагало по математика на Моливко, за ПГ.

Задачката, която ме развълнува и "трогна", беше дадена за домашно, преди десетина дни. Простичка и ясна на пръв поглед - каквато би трябвало да бъде за дечица на около 6 години.

Условие /преписах дословно/:
Раздай два бонбона на две деца по различни начини, като оцветиш лявото дете в червено, а дясното в жълто. За да покажеш на кого даваш бонбон, оцвети го с цвета на детето.
Следва таблица с три реда:
1. Две деца /засмени/ и два бонбона в средата.
2. В ляво засмяно дете, по средата два бонбона, в дясно - тъжно.
3. В ляво тъжно дете, по средата два бонбона, в дясно - засмяно дете.

Приех, че всеки ред е автономен и условието "два бонбона, на две деца", трябва да се спазва. Оцветихме фигурките според условието и "раздадохме" бонбоните, по цвят. След кратък размисъл, как да ги раздадем "различно", реших да сменяме /по цвят/, местата на бонбоните.

Въпреки, че имаме "Браво!", решението /ни/, беше грешно, за последните 2 реда. Оказа се, че "емоционалното състояние" на фигурките е "розетския камък", в тази задачка, а вярното е:
2-ри ред - двата бонбона са за засмяното дете в ляво.
3-ти ред - двата бонбона са за зясмяното дете в дясно.
Имаме четири щастливи деца, които получават всичките /6/ бонбона, а двете тъжни -  Ни-щоооо!

Поука: Ако си тъжен понякога, не очаквай в този тежък за теб момент, някой да ти /по/даде бонбон /ръка, подкрепа/. Дори и да си възпитаван различно, да не е описано в "условието", по подразбиране, така е правилно и няма нужда от подсказки!

ПП. Весела Коледа и щастливи празници на всички!


# 27
  • Мнения: 2 229
Всъщност твоето мислене и това на децата наистина са различни, та ако на теб не ти е ясен учебникът не значи, че и за децата е така. Не казвам, че са цвете за мирисане, но все пак ето и от мен пример от задачка от детски сборник или учебник (не помня вече) - всеки възрастен по инерция почва да псува още като я погледне отгоре-отгоре:

Та значи ловец отива на лов за мечки - вертолетът го сваля в базовия лагер и ловецът тръгва да търси мечка. Върви 5 км на юг и вижда мечка, стреля, не уцелва и хуква да бяга, защото мечката го погва. Бяга 3 километра на изток докато мечката спре да го гони, но като спира вижда, че в следствие на страха от мечката панталоните му спешно се нуждаят от смяна newsm09. Тръгва да се прибира, изминава 5 километра на север, стига до лагера и си сменя гащите. В задчата се пита КАКЪВ ЦВЯТ Е БИЛА МЕЧКАТА.  smile3533

И това шега ли трябва да бъде? newsm78 Най-малкото ловецът няма как да е стигнал до лагера, за цвета не знам. Joy

# 28
Не съм следил темата но искам да се оплача,а къде,ако не тук.
Тази година съм ученик в една от елитните столични езикови гимназии.По математика освен че учителката е крайно неспособна и незаинтересована от факта че на нас(учениците от целия клас) ни е трудно,но и учебника е написан на неразбираем език без никакви добре изразени обяснения.Става дума за учебника на издателство Архимед.Другите учебници са добре направени но това е нещо неприемливо.

# 29

И това шега ли трябва да бъде? newsm78 Най-малкото ловецът няма как да е стигнал до лагера, за цвета не знам. Joy

Не е шега. Виж кака ти Сийка как веднага отговори newsm10. Това си е съвсем логична задача, но ти имаш очакваната от автора бариера пред мисълта и затова не виждаш логиката.

Общи условия

Активация на акаунт