Знаем ли какво пише в учебниците на децата ни?

  • 13 338
  • 94
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 139
От учебника по математика за 7 клас на изд. Анубис:
Цитат
От град А за град В, разстоянието между които е 800 км, тръгнали едновременно един срещу друг два влака, които се движели с постоянни скорости. За 2 ч 30 мин влакът от В изминал 15 км повече, отколкото влакът от А за 2 часа. До срещата влакът от А пътувал 4 часа, докато този от В пътувал с 25% повече време. На колко километра от А е станала срещата?

Как може да тръгнат едновременно, а да се срещнат по различно време?

# 46
# 47
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681
От учебника по математика за 7 клас на изд. Анубис:
Цитат
От град А за град В, разстоянието между които е 800 км, тръгнали едновременно един срещу друг два влака, които се движели с постоянни скорости. За 2 ч 30 мин влакът от В изминал 15 км повече, отколкото влакът от А за 2 часа. До срещата влакът от А пътувал 4 часа, докато този от В пътувал с 25% повече време. На колко километра от А е станала срещата?

Как може да тръгнат едновременно, а да се срещнат по различно време?
При това с еднаква скорост единият изминава повече от другия. Може би единият влак се движи по течение на река Joy или по някакъв стръмен наклон се изкачва, а другият се спуска Joy Joy Joy

# 48
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681
Забравих да споделя,че съм учител и по мои наблюдения много малко деца се справят с училището(не по тяхна вина).Предлагам отмяна на новата програма,която е в сила от 4 години,намаляване на обема на учебния материал и най-важното достъпност.Тогава давам гаранции,че неграмотността ще спадне рязко.
Напълно подкрепям. Учебният материал от 4 кл. по ЧО и в 5 кл. по история трябва да се изчисти от ненужни имена и дати, не мога да цитирам по памет. За да знаят децата дати и събития, които да им останат в умните главички дълго време, а не да наизустяват никому ненужни и много малко известни факти, които ще забравят не след месеци, след няколко дни.

# 49
  • Мнения: 151
WONDERS, споделям напълно наблюденията и мнението ти.  Добавям и това, че по много от предметите, поне в нашето училище, децата биват изпитвани върху 100% от материала чрез постоянните тестове и контролни - математика, история, човекът и природата, български език, литература. В мого от случаите заради лошата дисциплина учителите включват в тестовете въпроси върху понятия или събития, отсъстващи от съответните уроци. Доучването в почивните дни стана нещо обичайно. Мотивацията за добро справяне с обучението все повече се изпарява и средният успех на класа като цяло за първи срок на 6 клас направо е рухнал. Но докато съвкупното родителство си мълчи ще търсим начини да се справяме поединично.

# 50
  • Мнения: 24 467
Не "еднаква", а "постоянни" скорости /за влаковете/, т.е. непроменлива за всеки един от тях. Защо да се срещат по "различно време"?
Тази година лично аз нямам толкова лоши впечатления от учебника по ЧО за ІV клас. Датите са най- важните, които дори аз още помня, а имената са тези, които наистина следва да се знаят. По- скоро следва да се обръща повече внимание на причините и последиците от дадено събитие, да се набляга на мисленето и умението да се правят изводи, не да се печата просто една информация за някакви събития, подредени в хронология. Таз годишният учебник по ЧП за същия клас по- не ми допада. Няма обяснения /добри и ясни/ на процесите.

# 51
  • София
  • Мнения: 102
Децата са неграмотни,защото не успяват да се справят с огромното  и много трудно количество материал.На колегите ми им се налага да предават всеки час нов урок за да успеят да минат целия учебник до края на годината.Просто се "галопира" и на децата им се налага да учат наизуст(после ,разбира се всичко се забравя,защото идва следващия нов урок).ТРЯБВА ПРОМЯНА!!!!!!!!!!!!

# 52
  • Мнения: 18
Това с изпусналия се от страх ловец е нищо. Преди време в едно предаване по телевизията коментираха някакъв сборник със задачи за 5-6 клас, където почти на всяка страница имало задачи с касапи - толкова заклал първия ден, толкова на следващия и т.н и накрая се пита колко кожи (агнешки ли, телешки ли, не помня) имало в края на седмицата в склада. Слава Богу, ние тоя сборник сме го пропуснали.

# 53
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681
Тази година лично аз нямам толкова лоши впечатления от учебника по ЧО за ІV клас. Датите са най- важните, които дори аз още помня, а имената са тези, които наистина следва да се знаят. По- скоро следва да се обръща повече внимание на причините и последиците от дадено събитие, да се набляга на мисленето и умението да се правят изводи, не да се печата просто една информация за някакви събития, подредени в хронология. Таз годишният учебник по ЧП за същия клас по- не ми допада. Няма обяснения /добри и ясни/ на процесите.
Принципно съм съгласна, че трябва да се набляга върху изграждане на умения за причинно-следствено мислене. Продължавам да твърдя, че учебниците са пълни с никому ненужна и излишна информация. Цитат от учебник по история за 5 кл - "Тогамва император Йоан Цимисхи обещал да помогне на българите..." Та аз едвам прочитам това име, което за първи път чувам. Толкова ли е важно и има ли съществен принос в знанията на петокласниците по българска история.

# 54
  • Мнения: 835
Ние в къщи стигнахме до извода, че учебниците са написани така неразбираемо за учениците само и единствено с цел да посещават децата ни частни уроци!!!

Друго обяснение нямам.

# 55
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681
Ние в къщи стигнахме до извода, че учебниците са написани така неразбираемо за учениците само и единствено с цел да посещават децата ни частни уроци!!!

Друго обяснение нямам.
Моето мнение по-скоро е, че учебниците са написани от хора, които нямат никаква представа как разсъждава, мисли и доколко може да "смели" един непознат текст средно статистично дете на 11 год. Отделно до каква степен е разбираем езика на тези учебници. И не на последно място какво количество информация трябва да се включва в уроците им, не просто субективно, а изхождайки от целите поставени в обучението на децата в конкретната учебна година.

# 56
Моята дъщеря е в 5кл.,искам да ви опиша един нейн делничен ден.Става сутрин в 8ч. учи до12ч. и тръгва за училище,връща се към 18-19ч. и продължава да учи до 21.30( поне).Това е равно на около 10-11ч. учене на ден,и пак имаме нужда от посещаването на частни уроци ,защото не се справяме.ВЪПРОСЪТ Е ДО КОГА ЩЕ ИЗДЪРЖИ господа министри:2gunfire: #2gunfire

Това е прекалено, но аз не мога да си го представя изобщо. Дъщеря ми е 6 клас, сутрин става около 8,30 и в 9.00 най-често сяда на компютъра си. В 11.00 обядва и отива на училище. Вечер се прибира в 19.15 и или ходи на спорт или чете книжка, или гледа ТВ, или седи на компа си. Учи само в някои дни от седмицата, когато имат история или география. Понякога учи и пише домашни за извънкласните си занимания по език. Учи и много математика (всяка събота, понякога и в неделя), но не у дома, а в училище. И това е всичко. Не мога да разбера какви са тези училища, където искат децата да учат у дома по 6 часа??? Просто не го схващам. И пак да не смогват и да им трябват частни уроци??? Че нали учебният материал е един и същ?

# 57
Например:сваляне на материал от 7 в 5 кл.,от 9 в 6 кл. ,да не говорим за изучаванеето на три много трудни предмета в един,говоря за "Човекът и природата"(Физика, Химия и Биология) и какво ли не още. #Cussing out

Стига де, материалът по ЧП децата си го знаят от обща култура, а което не знаят го запомнят в час. Какво толкова трудно, според теб, учат в 5 - 6 клас???

# 58
От учебника по математика за 7 клас на изд. Анубис:
Цитат
От град А за град В, разстоянието между които е 800 км, тръгнали едновременно един срещу друг два влака, които се движели с постоянни скорости. За 2 ч 30 мин влакът от В изминал 15 км повече, отколкото влакът от А за 2 часа. До срещата влакът от А пътувал 4 часа, докато този от В пътувал с 25% повече време. На колко километра от А е станала срещата?

Как може да тръгнат едновременно, а да се срещнат по различно време?
При това с еднаква скорост единият изминава повече от другия. Може би единият влак се движи по течение на река Joy или по някакъв стръмен наклон се изкачва, а другият се спуска Joy Joy Joy

 Не с еднакви, а с постоянни. Това не е проблем. Виж това, да тръгнат едновременно, а по време на срещата единият влак да се е движил повече време е куриоз Joy

# 59
  • Мнения: 3 268
В учебника по история от 9 клас пишеше,че първият президент на българия е Желю Желев.Естествено учебникът беше издаден по времето на управлението на Костов.

Общи условия

Активация на акаунт