Не теглете ипотечен кредит от Пощенска банк!

  • 14 033
  • 56
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 7
ekspowoman, отговарям и млъквам, че се "нанесох" в темичката за Пощенска. Simple Smile
Вариантите са няколко:
1. Отказваш се, банката взема имота, съди те до дупка. Не го допускай, защото крайният ефект ще е силно отрицателен.
2. Решаваш, че не можеш да се справиш с вноските, продавате имота. По-щадящ вариант, защото го правиш доброволно, можеш да спазариш с банката да ти редуцират нак. лихви, за да се отърват от лошата експозиция.
3. Удължаваш периода на договора. Свързано е с нова ипотека, респ. нотариални такси. При това положение вноските ти намаляват.
4. Въвеждаш гратисен период. Това предполага, че сте наясно с причината, довела до срива в приходите и имате ясна идея кога бихте си стъпили на краката. Този период можеш да го използваш и за да си търсиш активно купувач на това жилище или на друг имот, с който да покриваш вноски. След изтичането на гратисния период, вноските ще са ти доста по-големи. Не е свързано с нова ипотека, прави се с анекс.
5. Договаряш с банката какви суми и в каква периодичност можеш да плащаш, срещу това да ти опростят част от наказателните лихви. Можете да се договорите и напр., че ако следващите 6 месеца сте редовни по вноските, натрупаните до момента наказателни лихви се опрощават.
6. Рисков ход, който можеш да приложиш само, ако си сигурна, че ще ви се оправят доходите: ипотекирате още нещо срещу допълнителен заем, с който покривате просрочията и примерно 10-12 вноски напред. Ефектът е на гратисен период, но без увеличаването на вноската след изтичането му.
Успех!
Милинка,благодаря ти за изчерпателния отговор  bouquetНаистина незнам как да постъпя,за да почувствам облекчение.В крайна сметка накрая винаги си плащаш поне тройно-каквото и да избереш,но наистина ще се наложи да предприемем нещо,защото направо се поболявам всеки месец като на датата не съм готова с вноската Sad
Ако съм знаела какво ще преживяваме с тази криза никога нямаше да купувам къща...Всички планове и мечти посърнаха.

# 31
  • Мнения: 3 794
В Германия ипотечните кредити са с лихва от 2,6% до 3 %
И аз съм ЗА протест...но като се сетя за протеста на учителите ... пак ще остане глас в пустинята  Twisted Evil
Не стига, че сме тоалетната на Европа, ами всичко е по-скъпо....луксозен кенеф един вид  Mr. Green

# 32
  • Мнения: 7
В Германия ипотечните кредити са с лихва от 2,6% до 3 %
И аз съм ЗА протест...но като се сетя за протеста на учителите ... пак ще остане глас в пустинята  Twisted Evil
Не стига, че сме тоалетната на Европа, ами всичко е по-скъпо....луксозен кенеф един вид  Mr. Green
Ха,ха,ха Peaceточно казано!Аз също бих подкрепила ПРОТЕСТ!Наистина за всичко си мълчим #Cussing out

# 33
  • Мнения: 213
И аз да се включа - на нас за пет години вноската ни я вдигнаха веднъж с 6 евро. Е, бяха пропуснали да ни уведомят де, нито при вдигането, нито като ходихме да си внасяме, до момента в който ни се обадиха да ни заплашват, че ще ни вземат апартамента, защото сме имали три неплатени вноски. Изясни се ситуацията с малко повече нерви и не са ни натрисали глоби.
Имам и Евролайн, пак към тях - не бих казала, че съм доволна, но пък, аз и от другите банки не съм очарована.
 

# 34
  • Мнения: 0
Да споделя и аз възмущението си от въпросната банка. Миналия месец погасих ипотечен кредит и заличих ипотеката.
В един прекрасен понеделник внесохме  парите с мъжа ми (остатъка от главницата, 4%наказателна лихва и 50лв.такса за заличаване на ипотека). След няколко часа служителка на банката ми се обади по телефона и ми каза, че дължим още 50лв.такса на банката, тъй като имаме две ипотеки - дговорна и законова...Добре, след като при изтеглянето на кредита сме се съгласили да ни учредят две ипотеки(понеже не е имало кой да ни консултира), сега ще си платим две такси.
На следващият ден обаче не можах да отида до банката да внеса сумата.
На третия ден (сряда) мъжът ми отива да внесе въпросните 50лв. и служителката му дава абсурдното обяснение “Системата автоматично си ги е дръпнала...”и му подава да подпише бордеро (с моето име и ЕГН), с което аз нареждам от моята спестовна сметка “Мега”(еврова) да се изтегли равностойността на 50лв. и да се преведе като банкова такса.....

Значи забележете с подпис на съпруга ми се нарежда теглене на пари от моя спестовна сметка!!!

И “Системата”може сама да си дърпа от разплащателната ми сметка, но не и от спестовна!

И никъде в договора ми за заем няма клауза, че при предсрочно погасяване, трябва в срок от 24 часа да внеса такса за заличаване на ипотека, в противен случай ще си ги вземат от спестовна сметка. В крайна сметка, когато внеса таксата, тогава ще задвижат процедурата по заличаването при нотариуса.

Това е абсолютна подигравка с клиентите. Какво доверие ще имат клиентите, които си влагат парите в спестовна сметка, след като с подпис на друго лице се правят преводи и превалутиране.
Бях бясна, отидох изтеглих останалите пари и закрих и двете си спестовни сметки с гръмкото име МЕГА...
И като се добави и неадекватното поведение на ръководителката на филиала, която се опитваше да излезе от положението с грубо и арогантно отношение...

Повече не искам да чувам за Пощенска банка. Naughty

# 35
  • Мнения: 2 802
милинка , много ти благодаря за отговорите- страшно полезни са   bouquet

 Момичета, казвате, че не ви предупреждават за промяната на лихвения процент- защо не си направите он- лайн банкиране и да следите там статуса си  newsm78
 На нас ни предстои ипотечен кредит от тази банка, взимаме го с тайната мисъл да погасим предсрочно след продажба на други наследствени имоти ( дай Боже  Praynig). Лихвата ни ще е малко под 11%, но ГПР е 12, 2  %.
 Вече се предлага  застраховка Безработица- застрахователя поема до 6 месечни вноски в случай, че загубиш работата си не по своя вина. Peace

# 36
  • София
  • Мнения: 8 334
Кредитополучател, такива "автоматични" дръпвания могат да се договарят при кредити, където кредитополучателят се съгласява на падеж да се дърпа от друга сметка, ако няма пари по основната.
Няма такова нещо като "автоматично" изтегляне на такса за заличаване. Просто някоя служителка е видяла, че има пари по друга сметка и са ги дръпнали, което е неправомерно. Таксата е дължима при нотариуса и явно, за да не се разхождат 2 пъти, са си позволили своеволието да изтеглят пари от сметката.
Да не говорим, че е абсурдно съпругът да подписва от името на титуляра, ако няма спесимен и пълномощно в банката.
Зад "Системата" стоят хора, които оторизират съответните транзакции.
Съгласието за заличаване след пълното погашение е основно по инициатива на кредитополучателя и не разстрелват още, ако не е на мига. Simple Smile Това са абсурди и тази некомпетентност не трябва да бъде толерирана по никакъв начин.

# 37
  • Мнения: 6
Кредитополучател, защо не подадохте жалба в отдела за жалби към банката? С малко повече настояване от ваша страна, щяха да вземат мерки. Това, което са направили е абсолютно своеволие и граничи с престъпление (освен ако някъде в договора ви с много ситни буквички, не е регламентирано нещо подобно  Wink)
Аз винаги си търся правата, когато се опитват да ме "работят". В България доста често няма нужните последици, но въпреки всичко, не си трая.

# 38
  • Мнения: 0
Кредитополучател, такива "автоматични" дръпвания могат да се договарят при кредити, където кредитополучателят се съгласява на падеж да се дърпа от друга сметка, ако няма пари по основната.

Да, това го знам, но аз не съм се договоряла да се дърпа от друга моя сметка. Още повече, че през двете години, през които погасявах заема съм била изряден платец - падежа беше на 15-то число, аз още на 14-то внасях сумата в разплащателната сметка, нямам ден закъснение.

[Аз винаги си търся правата, когато се опитват да ме "работят". В България доста често няма нужните последици, но въпреки всичко, не си трая.
Аз също си търся правата (поне се опитвам) Grinning След като вдигнах луд скандал и казах, че ще пиша до комисията за защита на потребителите (не се сетих в момента за отдела за жалби към банката) те сторнираха незаконната операция, скъсаха бордерото с подписа на мъжа ми и аз си платих на каса прословутите 50 лева. Но служителката, която си беше позволила да играе ролята на "Системата" се препоти 100 пъти, защото й казах, че тово платежно нареждане от мое име с подпис на мъжа ми я прави много уязвима и може да й коства работата.
Все още не съм се отказала да пиша жалба, защото наистина както е казала милинка Това са абсурди и тази некомпетентност не трябва да бъде толерирана по никакъв начин. (

# 39
  • Мнения: 6
Кредитополучател, имай впредвид че отдела им за жалби и връзка с клиентите е също толкова отзивчив, колкото и самите служители  Crossing Arms Наложи се да пращам няколко пъти жалбата, да им звъня по телефона и да намеся агенцията за защита на потребителите, докато се размърдат. Ако ще подаваш жалба, трябва да посочиш името на служителя и финансовият център, в който работи. E-mail адреса е Klienti@postbank.bg.
Търси си правата, защото тези хора взимат пари, за да бъдат любезни и компетентни, а ние си плащаме, за да получаваме качествено обслужване. Вече не е само една банка и трябва да се научат, че клиенти се печелят с труд, а не с грубо отношение и некадърност  Peace

П.П.Пазиш ли копие от бордерото с подписа на мъжа ти?

# 40
  • Мнения: 0
E-mail адреса е Klienti@postbank.bg.
.............
П.П.Пазиш ли копие от бордерото с подписа на мъжа ти?
Благодаря за адреса. Няма проблеми за името на служителката, то на бордерото има трите й имена, печат и подпис.
Пазя моя екземпляр от бордерото, служителката унищожи техния екземпляр, защото сторнира операцията. Но аз все пак ще опиша случая, както го направих тук, за да имат едно на ум, че клиентите им не са безмозъчни същества, от които само да цицат такси и комисионни.

# 41
  • Мнения: 7 325
След предоговаряне на кредит ( потребителски ) съпругът ми се озова при съдия изпълнител. Имахме късмет, че аз си бях в Бг. и се разправях иначе трябваше да платим сума няколко пъти по голяма от това което ни беше останало от кредита. За това, че през двете години в които го изплащахме, няколко пъти се смени кредитната ни инспекторка, за наглото и безобразно поведение на една от тях ( уволнена много набързо ) за заплахите за запор на международните ни паспорти, и за свръх старанието на поредната да си свърши работата без да се поинтересува от подробностите няма да разказвам в детаили. Само ще кажа че каквато е Пощенска банка такава е и Про Кредит и ОББ и повечето. Преди няколко месеца закрих сметката си в една от тези банки за което си платих лихва. Така и не разбрах защо. Служителката се опита да ме убеди, че е редно да имам сметка дори и да не я използвам ( Ей така за всеки случей ) и беше неприятно изненадана като и обясних, че не желая да се превръщам в длъжник на банката ( неизползването на сметката не ме освобождава от месечни такси ). Обслужването в повечето банки е абсурдно, компетентноста на служителите е под всякаква критика за лихвите да не говорим. Надявам се никога повече да не ми се налага да тегля кредити. 

# 42
  • Мнения: 690
Ето една статия, която води към размисъл:
 http://novini.dir.bg/2010/02/12/news5869496.html

# 43
  • Мнения: 1 572
Не само ипотечен ! Не ставайте клиент изобщо на Пощенска банака
За пощенска банка не ми се говори.И ние така се нахакахме с тях #2gunfire

# 44
  • София
  • Мнения: 971
Ето една статия, която води към размисъл:
 http://novini.dir.bg/2010/02/12/news5869496.html

Ужас! Направо се втрещих  Shocked Twisted Evil

Общи условия

Активация на акаунт