Оценките и мотивацията в началното училище

  • 18 322
  • 211
  •   1
Отговори
# 15
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Ъм... извинете, може ли целодневното обучение да го обсъждаме отделно? Аз като разсеян водолей полагам усилия да оставам на темата, която съм започнала, моля помогнете! Simple Smile
Анда извини ме за спама.


За мен децата до четвърти клас трябва да знаят на какво трябва да наблегнат, къде точно са им пропуските и всичко това да бъде написано от учителя след самостоятелната работа или в тетрадката за работа в клас. Така и детето ще зне, че има върху какво да работи още и родителя по лесно ще се ориентира на какво да се наблегне.

# 16
  • Мнения: 52
Момичета хрумна ми нещо, защо да не говорим със учители и директори в нашите училища, те могат по-добре да задвижат идеите ви ... и ако искате да напишем петиция

# 17
  • Мнения: 5 877
Да, добра идея; аз писах и във форум "Начално образование", дотук имам само положителни реакции (за премахване на оценките).

# 18
  • Мнения: 3 506
И не виждам какъв е проблемът, че пишели високи или ниски оценки. Не мисля,че родител ще се остави само на информацията "5-" , без да си свери часовника-в крайна сметка, за едни 5- може да е пълно 6, за други- 3.20.

Освен че много родители го правят, неизбежно се стига до противопоставяне авторитета на родителя с този на учителката. Как така ти ми казваш, че имам грешки, учителката ми е писала шестица?! Това не води до нищо добро, дори при по-благите характери, а камо ли при някой ранен пубертет, готов да каже на черното бяло, ако се опиташ да му оспориш шестицата. А и в крайна сметка щом за едни 5- може да е пълно 6, за други - 3.20, какъв изобщо е смисълът от това 5- ?

# 19
  • Мнения: 8 999
И мен много ме дразнят тези бележници, пълни с шестици. Днес синът ми се хвали, че има 6 на теста по БЕ. Питам го колко грешки има - 6 били. Не знам си кой, обаче, имал 8 грешки, ама пак имал шестица. А пък една "досадница" била пропуснала само една запетая! Е, представяте ли си как се чувства това малко момиче-досадница. Няма нито една грешка, а оценката й е същата като на оня, с осемте грешки. Много им завишават оценките. Несправедливо е. А после, като станат петокласници /с различни преподаватели по всеки предмет/, започват проблемите и се забелязват пропуските.
Занималните са пълен провал. Добре, че се усетих навреме и спрях децата си от този инкубатор за производство на незнаещи. А в нашето училище е платена - 90 кинта на месец. Има и частни занимални, ама са по 200 лв. Може и да е по-добра подготовката там, но се оказва, че месечният ми доход, или поне половината, трябва да бъде стоварен там, за да разчитам, че някой друг ще помага на децата ми в подготовката.
Навремето моята класна удряше печат с пчеличка, но това ставаше в края на седмицата и тази награда се присъждаше, така да се каже, "за цялостно творчество". А не си хвърлил като хората медицинската топка по физкултура, а си се простил с пчеличката. Срам, сраааам!
Ако ще се пишат оценки, то поне да са реални.

# 20
  • Sofia
  • Мнения: 8 221

Навремето моята класна удряше печат с пчеличка, но това ставаше в края на седмицата и тази награда се присъждаше, така да се каже, "за цялостно творчество". А не си хвърлил като хората медицинската топка по физкултура, а си се простил с пчеличката. Срам, сраааам!

Ооо и на мен са ми слагали такива печатчета в тетрадките. Ама преди сякаш бяха по взискателни и им се свидеха. То няма лошо да се поощряват децата по някакъв начин. Госпожата на дъщеря ми им лепи разни лепенки, пише им и оценки обаче. И наистина оценките са нереални.

# 21
Да, добра идея; аз писах и във форум "Начално образование", дотук имам само положителни реакции (за премахване на оценките).

А не Naughty Моята оценка беше индиферентна. Вярно, във втори клас бяхме преди 4 години, но никога не са ни пречели оценките и ни беше все тая   Peace

# 22
  • Мнения: 5 877
Прощавайте, ако не съм я преценила правилно.

# 23
  • Мнения: 2 037
При нас оценките са страшно занижени. На края на срока не им се полагат бележки, но получих лист с така да се каже, междинни оценки.
Не държа на пълно 6, за себе си никога не съм даржала също.
Но ми направиха впечатление някои неща в оценяването.
Може би успехът щеше да е по-добър, ако обещанието за ежеседмичен мейл с нивото на детето и проблемите с представката "из", примерно, беше спазено. Но не би.
В съветите на въпросния лист фигурира и следното "да си пише редовно домашните". Благодаря, че ми казахте. Той без домашно не е ходил.

Както казвате, по-полезно би било едно такова разяснение за пропуските и постиженията на детето, от колкото 5-. И най-вече, как да се справим с пропуските. Едно време вдигнаха ръце, че децата не знаят кога се пише Й и спряха да обясняват, който разбрал, разбрал. Сега водят същата политика със задачите с думи. Децата не ги разбират, ама я да им даваме от най-трудните.  ooooh!
Има и още нещо. Не всички оценки са нанесени. По правило се вписват, поне в нашия бележник, част от шестиците и всички останали  Simple Smile. И, о, чудо, средноаритметично се е получило от нанесените, закръглено надолу.
Не знам как става този фокус, но ми се иска, като удрят по самочувствието на детето, да се мотивират.
Хубавото е, че на него за оценки много не му пука и си учи за знания.

Последна редакция: ср, 10 фев 2010, 08:20 от Люлин

# 24
  • Мнения: 24 467
Ако позволиш, Анда, бих желала нещо да добавя. Става въпрос за оценките по Физическо, Музика, Рисуване, Домашен бит- предмети, при които оценяването е толкова субективно, излишно, че направо е вредно и може да отврати децата от полезните и иначе приятни часове.
Нашите деца обожават физическото, но когато става въпрос за наистина приятни и полезни за тях игри- футбол, народна. Онези съчинения с нормативите, тук имаше цяла тема по въпроса, са неимоверна тъпотия. Слава Богу класната ни не юрка децата да скачат и да бягат за покриване на нормативи, а се занимава с действителното им раздвижване и ползата от приятно и полезно изкаран час по физическо, в който се участва заради самото движение.
Синът ми не може да пее и какво- оценката ще зависи от това, дали съответният учител се интересува от това или не. Ами хубаво- колкото и усилия да положи, колкото и добре да усвои иначе теоретичния материал по Музика или по Рисуване, ако учителят е кон с капаци ще го реже. И какво става- децата влизат с нежелание в часове по предмети, които иначе са в програмата за разнообразяване и творчество. Предпочитат да решават задачи и да пишат преразкази, пред това просто да си занесат четките и боите и да рисуват нещо, след нормални обяснения, обучение и показване от страна на учител.

По такива предмети за мен е вредно оценяване въобще, не само в началната степен.

# 25
Ако позволиш, Анда, бих желала нещо да добавя. Става въпрос за оценките по Физическо, Музика, Рисуване, Домашен бит- предмети, при които оценяването е толкова субективно, излишно, че направо е вредно и може да отврати децата от полезните и иначе приятни часове.
Нашите деца обожават физическото, но когато става въпрос за наистина приятни и полезни за тях игри- футбол, народна. Онези съчинения с нормативите, тук имаше цяла тема по въпроса, са неимоверна тъпотия. Слава Богу класната ни не юрка децата да скачат и да бягат за покриване на нормативи, а се занимава с действителното им раздвижване и ползата от приятно и полезно изкаран час по физическо, в който се участва заради самото движение.
А когато сняг забръска, що ще чините зимъска? Имам предвид, какво ще прави детето ти, когато след 4 или 7 клас отиде в по-добро училище, където нормативи се покриват? Ще каже "Ми аз само народна и футбол съм играло". Дъщеря ми също има и тройки по физическо, но не съм пуснал тема за това. Не може много неща - да се оправя. Но накрая на срока им пишат оценка за старание и редовно присъствие. А нормативите включват и коремни преси, и лицеви опори и други полезн неща, за които децата могат да се упражняват у дома. И ако мотивирани да изкарат "6" на коремни преси тренират у дома това ще бъде мнооого полезно.
Синът ми не може да пее и какво- оценката ще зависи от това, дали съответният учител се интересува от това или не. Ами хубаво- колкото и усилия да положи, колкото и добре да усвои иначе теоретичния материал по Музика или по Рисуване, ако учителят е кон с капаци ще го реже. И моето дете не може да пее и има пълна липса на слух. Но оценката и никога не е зависела от това. Оценяват ги на теорията. Никой не я е рязал. И какво става- децата влизат с нежелание в часове по предмети, които иначе са в програмата за разнообразяване и творчество. Предпочитат да решават задачи и да пишат преразкази, пред това просто да си занесат четките и боите и да рисуват нещо, след нормални обяснения, обучение и показване от страна на учител.


Изобщо за мен значението на оценките не е еднозначно, а и ефектът на оценките е силно преувеличен. Я прегледай темата - един мисли, че са занижени, а друг, че са завишени. Но всеки е недоволен???

# 26
  • Мнения: 24 467
Ми виж, снегът не е проблем, децата и сега понякога играят навън физическо, ако времето позволява и това е в пъти по- добре за тях от скачане на място и прескачане на козата в един запрашен салон, при което един скача, а другите го зяпат. И никак не съм убедена, че ако до година попадна на учител с разклатени психика или ментално здраве, който държи на нормативите само и раздава квалификации и двойки на тези, които не могат да ги покрият, понеже някой болен мозък ги е измислил /прегледайте  темите, дори днес има оплаквания във връзка с тези нормативи/, точно моето дете няма да се справи. Който има интерес и данни си тренира без друго спорт /моят- плуване и ориентиране/. Аз съм тренирала като ученичка също винаги, но при тренировки никой не ни е засичал нормативи. Което не ни е пречело нито да играем баскетбол, нито да плуваме, нито да ходим на състезания. Аз нито тема съм пускала, нито имам конкретен проблем с физическото, напротив. Не ми е нужно да пострадам, че да почна да пиша.
Когато по физическо участват всички масово и то с удоволствие ползата е в пъти по- голяма пред това всеки да тръпне в очакване, да седи и да гледа поредното изпълнение на свой съученик. Ако при вас, например, пишат оценка за "старание", то на много места не го правят. Вадят хронометъра и метъра и това е физическото.
При нас оценката по пеене и рисуване е според учителя. Когато учителят не държеше детето да пее и да рисува бе добре- и пееше дори и рисуваше с кеф, колкото може. Когато учителят се смени и започна да държи именно на природно заложени данни детето намрази и двата предмета.
Нормално е хората да мислят различно, тъй като оценяването е изключително субективно и действително на някои места е налице занижаване, на други- завишаване, а на трети- изборно поставяне според симпатиите на лицето Х.

Пропуснах- "по- доброто училище" въобще не значи, че там ще се държи точно на нормативите. Напротив, разчитам да е обратното.

Последна редакция: ср, 10 фев 2010, 09:45 от Judy

# 27
  • Мнения: 5 877
Само ще спомена, че за мен по-доброто училище е това, което ще развие у децата любов към движението, така че и след завършването си с радост да продължат да се движат, а не това, което ще им внуши, че в това не ги бива, защото са предпоследни на спринт (децата все пак имат различни физически данни, пък и при състезание винаги има последни, нали така? Е, тези последни обичайно решават трайно, че в спорта не ги бива, и години наред не правят нищо за тялото си, защото не искат да се излагат. Сметнете сами какви са последиците за здравето им).
Кой има полза от покритите нормативи? Детето? Друг път.
Моето дете мрази физическото, въпреки че е ужасно пъргаво, обожава да се катери, да тича, да скача, да върти обръч, да акробатства с баща си, да се учи да плува, да танцува и т.н. Но физическото мрази. Разбирам я, в нейното училище са точно строева подготовка и прескок на коза.

# 28
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Ох това физическо... винаги съм го мразила точно заради покриването на тези нормативи. А народна топка обожавах да играя, волейбол, баскетбол също, ноо учителкат ми тряскаше 3 и 4 и аз умирах от срам като започнеха да ни изпитват да покриваме нормативи. Не умея да тичам бързо това си е факт. А и за оценките по музика, изобразително изкуство, ДБТ също смятам, че са излишни. Децата по тези предмети трябва да се разтоварят, а не да се натоварят, че не са талантливи.

А пъври клас пък да има строева подготовка е пълно безумие, а да не говорим за прескок на коза..

# 29
  • София
  • Мнения: 1 131
И аз скоро си мислех за тези оценки по рисуване и по музика - какъв им е замисълът по-точно?! Във втори клас няма теория по тези предмети, но получават оценки. Това дали може да пее или да рисува едно дете зависи от таланта му. Обаче не всеки го притежава и как тогава може в училище да се оценява талант?! И още нещо - да считам ли, че ако идва с ниска оценка по рисуване, значи, че не са успели да го научат в клас по този предмет, т.е. го обучават неефективно?! Хайде, учителите му да го научат да рисува за шестица, де. Ама няма да могат!
 
Аз лично се интересувам от оценките му по другите предмети, все пак не сме го пратили в училище по изкуства.
А това, че оценките като цяло са субективни е ясно, те могат да отразяват нивото на сина ми единствено и само спрямо другите деца от класа му и при същата учителка и то горе-долу.

Последна редакция: ср, 10 фев 2010, 21:19 от London

Общи условия

Активация на акаунт