По колко искат домоуправителите ?

  • 8 030
  • 60
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 085
В старото жилище плащахме по 5лв. на човек за всички разходи.
Заплата на домоуправетеля беше 250 лв., останалите пари покриваха разходите и оставаше и за фонд ремонти.
Сега плащаме по 50 лв. на апртамент, но живеем в затворен комплекс, където разходите са повече - освен стандартните, плащаме на портиер и фирма по озеленяване.

# 16
  • София
  • Мнения: 7 477
Като ви чета, в нашия вход таксата е необяснимо висока. 14 етажа, по 6 апартамента на етаж - 14лв плащаме, а сме двама възрастни и 2 деца под 6 г. И куче нямаме.
Дали да надам глас? newsm78

# 17
  • Мнения: 1 788
Клеми, зависи...
Ако сте 14 етажа, то много зависи колко са "населени" апартаментите, т.е. ако повечето са празни (или само по 1-2 души), разходите се разпределят между всичките ви, а вие в случая ще сте малко хора и така стават много.
14 етажа, но с колко асансьора - ако са 2 асансьорите, месечните такси също не са малко, а ако се повреждат често - парите пак се увеличават.
Зависи колко са ви сметките са ток на стълбище (ако има само крушки и асансьор - ще са малко).
Имате ли портиер, например?! Имате ли заплата на домоуправител?! А колко взема чистачката на входа?! А касиерът получава ли и той заплата?! И т.н.

# 18
  • Sofia
  • Мнения: 5 043
при нас е беше по 5лв, а от тази година е 7лв. на човек. за ремонти се събират отделно пари.

# 19
  • Неизживени спомени
  • Мнения: 488
На нас ни искат и по 5 лева за апартамента,сякаш,че ме карат да си плащам наем на жилището.Странно е.Претекста е,че за евентуални аварии към апартамента или нещо друго спешно. Shocked

# 20
  • Мнения: 642
Няма защо да се  Shocked, винаги може да изникне спешен ремонт, за който няма време да се събарат пари в последният момент.

# 21
  • Мнения: 4 651
Абе как ги правите тия сметки... Като вземе да пита някой колко ток плащате например и да се редят едни суми и да се охка колко необяснимо много било ...

Тия които не знаят за какво плащат - на Марс ли живеете, не ги ли решавате на събрания тези неща? Не получавате ли информация - сприсъци разлепени например колко са месечните разходи. Или аз живея на Марс, че така правим в нашия вход.

Ето ви сметките:
60 бр живущи, 10 на 1 и 2 етаж - значи без разходи за асансьор.

Разходи:
чистачка 40 лв
такса асансьор 45 лв
Ток стълбище 10 - 12 лв.
Ток асансьор около 40 лв.


Това прави: около 90 ст на човек 1-2 етаж, около 2.60 на човек над 2 етаж.

Добавяме 2 лв горница в касата за непредвидени разходи. Събират се не на човек, а на апартамент.

Домоуправител и касиер не получават при нас пари.

Добра идея е да се събират поне 5- 10 месец за фонд ремонти. Блоковете са стари и не е да няма какво да се прави - покриви, стълбище, дограма, врата, домофон и пр.

# 22
  • София
  • Мнения: 7 477
Ами нямам идея, не събрания не ходим. Защо - защото блокът ни е 14 етажа, с две крила е входът ни, над 30 годишна сграда и 90% са пенсионери. Т.е. - каквото се каже от домоуправителя се гласува като на партийно събрание. Няма смисъл нито да ходя, нито да протестирам, то  няма и 5 млади семейства, т.е. здрав разум не търсим там.  ooooh! ooooh! ooooh! Никой не оповестява разходите, разбира се. Домоуправителя е със 150лв заплата, чистачката с 80. И това е, другото е мистерия къде потъват парите. #Crazy

# 23
  • София, център
  • Мнения: 3 455
Не знам.

При нас се събират между 10 и 20 лв. на човек месечно, отделно се събират пари за ремонти, и в касата никога няма пари. А сметките на касиерката са верни.
Миналия месец се дадоха 5 000 лв. за ремонт на асансьор. Сега още 500 за вътрешно освежаване на въпросния асансьор.

# 24
  • Мнения: 599
На 1-ви етаж сме-значи без асансьор и плащаме по 1.20лв. на човек за осветление и чистачка, + 6лв. на апартамент за заплатите на домоуправителя и касиерката - на човек по 90лв. За ремонти се събират отделно.
Входа ни е на 8 етажа-по 4 ап. на етаж.

# 25
  • Мнения: 25
По 3лв. на човек за почистване на месец и по 10лв. на апартамент на месец  за събиране на сердства за ремонт и поддръжка. Блокът е малък, много от апартаментите са с по 1 човек.

# 26
  • Мнения: 4 341
По 6 лв на човек/месец. Никой не ми обяснява за какво и как се разходват и калкулират.

# 27
  • Мнения: 133
по 6 лв. на апартамент, за децата Grinning  и кучето не плащаме допълнително, имаме асансьор, но няма чистачка и във входа не се правят ремонти.

# 28
  • Мнения: 47 352
По 1 лв. на апартамент мисля, че взима, но не съм сигурна newsm78 общо сме 24 апартманета.

Такса 3 лв. (ако ползваш асансьор), за децата не се плаща.
В Касата влизат и още 150 лв. от антена.

Когато нещо се счупи не събираме пари, винаги има в Касата.
Като се понапълни, влагаме ги - за 6 г. смеиха вертикален щранг, входна врата, врата на мазета, пощенски кутии. Сега събираме за цялостна смяна на дограмата на коридора.

В сградата, в която ни е офиса се плащаше на Домоуправител, Касиер и човек, който събира таксите  Joy естествено всичко потъваше. Да кажа, че от 20 апартамента, 5 са офиси и плащахме петорен размер такса + това има общ апартамент на 1 ет., от който идваше наем и още един офис, пак общ на входа. Е, познайте - пари никога няма, счупи се асансьор, дайте, протече покрива, дайте, не знам си какво, пак дайте. В един момент съобщиха, че парите не стигат дори за чистачка, която вземаше 60 лв. ... нямам думи.

Така че колко се събират няма значение, въпросът е колко се крадат  Tired

# 29
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Колкото са сметките за ток/асансьор + стълбище/ и асансьорен сервиз и поддръжка, делят се на брой апартаменти и всеки месец е различно.
Понеже плащаме ние, то долу-горе на 3 месеца се събира сума от около 15-20 лв. на апартамент, ако ползват асансьор и 2-3лв., ако не ползват.

Общи условия

Активация на акаунт