Мамо, изморен съм!

  • 9 984
  • 114
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 485
Като е тръгнало за ваканцията да говорим- и аз да си кажа: според мен си е съвсем на мястото. Това е времето, в което мога да си позволя да го заведа на море, после на планина, после пък игри при баба и така...Освен това, ако е по-малък периода просто не знам как щяхме да си напасваме отпуските семейно.

# 61
  • Мнения: 7 325
Колкото са натоварени децата, остава и лятото да им съкратят и просто ще е върхъ на сладоледа. Тия експерименти които се правят от няколко години в образователната система до нищо добро няма да доведат според мен.
Tess не сме за завиждане ние. Реве ми се. Ей го дойде си от училище и пак няма нищо за учене. Тръшка се по диваните и скучае демонстративно. Обмислям да научи език и да го пращам в някоя езикова в Бг. ( ако издържи приравнителните ), че и с българския я закъса откъм грамотност. А това дето казваш за оценките и нашата класна имаше навика да го приземява моя син от време на време. Е, правеше го с 5 -ци, и повече го наказваше за поведение с това, но .... какво да се прави, методи разни. На този етап мисля че е по важно да се изградят навици за учене отколкото да се вглеждаме в оценките. Аз се стремях да обясня, че те са преходни и могат да се поправят с подходяща подготовка ( и поведение ).

# 62
  • Мнения: 613
А в колко часа си лягат децата ви?

# 63
  • Мнения: 23
Да,трябва и това да осмислим,преди да се оплакваме,че са уморени децата ни

!Моят син с големи усилия си ляга 22-22.30ч.-става в 7ч.Трети клас е.Забелязала съм,че се чувства добре,когато е спал 9часа.Но през седмицата не може да ги докара и до 8.Как няма да е уморен!?

# 64
  • София
  • Мнения: 62 595
В какъв мисъл първо да осмислим, пък после да се оплакваме? Децата СЕ преуморяват. И според мен по-лошото е, че тази умора не е онази с удвлетвореността от свършената работа, а някак празна умора от неефективната рабоа (а това е предимно в училище). Каква е средата в училище? Шумо, прашно, пренаселено, учителите са принудени да препускат по материала заради нормативите, сто теста на седмица, за малките а тежките раници, кофти учебници..., списъкът може да се проължи.  Това за мен  мнооооого далеч от една продуктивна обстановка. Възрастните по офисите имат много по-добра работна среда от децата в училище. Само човек да постои един учебен ден в училище с детето си, ще изперка!  За късното лягане - освен въпрс на биологичен часовник, възможно  и да е точно от превъзбуда и преумора. Случвало ли ви се е да се чувствате ужасно изморени, но да не можете да заспите?

# 65
  • Мнения: X
   Моят третокласник си ляга в 21:00 през седмицата и най-късно в 22:00 петък и събота вечер, но второто е по-скоро изключение. Заспива щом му замирише на възглавница. Не се е оплаквал, че се чувства изморен, а и аз не съм забелязала подобни признаци. Всяка ваканция ( включително и грипната) и всеки допълнителен почивен ден обаче, посреща с огромна радост.  Grinning

# 66
  • Мнения: 613
  За късното лягане - освен въпрс на биологичен часовник, възможно  и да е точно от превъзбуда и преумора. Случвало ли ви се е да се чувствате ужасно изморени, но да не можете да заспите?
Но преди всичко е до създаване на режим.

# 67
  • Мнения: 485
Аз също имам съмнение, че една от причините е късното лягане- при нас е в 22ч. през седмицата. Опитвам постоянно да изместим поне с 30 минути по-рано, но се върти в леглото и не заспива. Един "мрънкалник" е станал, все нещо боботи...на мен пък все ми е жал за него и все компромиси правя.

# 68
  • София
  • Мнения: 62 595
Какво означава създаване на режим? Иска или не да е в кревата в девет вечерта? А това, че ще се върти и няма да може да заспи няма ли значение? Не е до режим. Да, има го моментът с режима дотолкова, доколкото трябва да са отрано на училище. Но повече е въпрос на биологичен часовник. Имам две деца с година разлика. Гледани са по един и същ начин, почти като близнаци, и двамата по едно и също време са на училище, ангажиментите им са сходни. Е, единият е образно казано сова, а другият е чучулига. Чучулигата се надига и в неделя към осем сутринта, а совата не можеш я събуди до десет и половина. И за лягането е така - единият си ляга рано, другият уж ляга, ама чете много след като първият е заспал. Те миже да се съобразяват волю-неволю с ранното ставане, но ако ги оставиш сами на себе си да имат съвсем различен ритъм.

# 69
  • Мнения: 5 878
Абсолютно приветствам идеята да не се оставя министерството да решава отгоре промените в закона за средното образование. Момичета, същестува СБМ, съществува Асоциация "Родители", където ви е на сърце, там участвайте, но е хубаво да не оставяме нещата да стават само с постановления и без допитване.

Нямам още впечатления по всички предмети, но май наистина материалът им е много, а методиката - малко. Като сложим в кюпа и фактът, че повечето родители нямат вяра на училището (защо ли!?) и пращат децата си на уроци и курсове допълнително, ясно защо са изморени. И е нормално да им се играе, защото са деца. И съм съгласна и за тичането, и за играта, и за енергията. Щом училището не се съобразява с потребностите им от тези неща, те спират да се съобразяват с неговите изисквания.

# 70
  • София
  • Мнения: 2 361
Децата са доста по-натоварени от нас на моменти.
1. Ранно ставане 6ч, за да са на у-ще в 7.15ч
2. Шум в у-ще, непроветрени клесни стаи
3. Препускане по материала
4. Натрупване на моменти на много домашни и проекти
5. Допълнителни извънкласни занимания
6. Ако ходят и на занималня , се получава 9-10ч работен ден #Crazy
Част от оптимизиране на учебния процес , според мен,е да се премахне баластрата в учебния матгериал и в по-горните класове да се наблегне и на професионалната реализация на децата. Да имат часове, в които да учат някои основи на икономика - дан. задължения и др. необходими в наше време, основи на правото - права на гражданите, граждански кодекс, трудово право и др.

# 71
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Гледахте ли Тази сутрин по БТВ - говореха за учебниците и съдържанието. Една мама (браво на нея) беше си направила огромен труд да направи извадки и е извадила - какво се изисква в края на 5 клас от едно дете. Е ще стане на много хора ясно, защо има  деца, които  бягат от училище. Гледайте записа http://www.btv.bg/broadcasts/broadcast_info.pcgi?cont_id=258 като го качат във видеоархив, ако искате разбира се.   bouquet

# 72
  • Мнения: 24 467
Аз също имам съмнение, че една от причините е късното лягане...
Не е. Синовете ми с бой няма да заспят преди 22.00 часа и сутрин сами се будят в 7.00 часа, дори в неделя. Не мога да кажа, че се измарят особено. Не бих ги принуждавала. Хората имат коренно различни нужди и от към сън и от към храна, движение и всичко останало и също така има доста различна издръжливост един спрямо друг по отношение различните видове натоварване.
Аз мисля, че изключително натоварващо влияние оказва прекомерната претенция от страна и на учители и на родители към децата да са перфектни и то в редица отношения. Това може да разболее и възрастен човек.
За мен пък най- натоварващото нещо е скуката и еднообразието. За децата ми- също.
Гледах тази сутрин.

# 73
  • Мнения: 613
А в колко часа си лягат децата ви?
Задавайки този въпрос , аз не омаловажавам всички други натрупани проблеми в родното училище. Срещу проблемите е хубаво да се борим. За тях не говоря, защото смятам, че с пораснали деца съм далече от кухнята и не съм обективна. Просто исках да насоча вниманието към това - борейки се за промени в образованието е добре всеки да знае има ли и у дома предпоставка за умората. Не всички деца си лягат късно и разбира се различните деца имат и различни нужди от почивка. Но наистина има дечица , които стоят и до 23- 24 часа.

# 74
  • Мнения: 24 467
Разбира се, че нямам за идея да подкрепя среднощния живот на децата. Идеята ми е, че за да е налице постоянна умора, като тази, за която се говори, според мен причината е по- дълбока и по- различна и, разбира се, не е задължително да е само една. Лягането в 22.00 часа честно казано ми се вижда най- далечната причина.
Лично у нас когато децата са изморени са на първо място, т.е. най- често, болни /болестта вкъщи е кашлица, хрема, главоболие и обща отпадналост/; на следващо място- прекомерност при занимания в една насока, прекалено разхвърляне на усилията през деня /училище, разни курсове, пътувания през деня, много проверки, концентрирани в един ден или няколко последователни/; напрежение, като последица от друг проблем. Уморени са когато времето е лошо и нямат възможност да се движат и играят навън- много често. Има деца, за които това дори е голяма рядкост. Няма начин те да не са хронично изморени.

Общи условия

Активация на акаунт