Реформа в образованието.

  • 7 102
  • 81
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 7 263
Толкова се говори за тези учебници, но какво всъщност пише вътре? Чакам вече седмица да ми донесат един учебник по математика, за да видя дали наистина положението е толкова зле. Вие родители разбирате ли определенията които четете в учебниците на децата ви? Можете ли да решавате задачите които са дадени? Ако има родители на 7-мокласници сравнете написаното в учебника с тест за кандидатстване в гимназия от преди 2 години и вижте дали подготвено детето ще успее да се справи.
Учебника по математика не е най-показателния. Сама по себе си математиката е една благодатна наука защото в нея всичко е кристално ясно и .... просто.
Има формула, има определение и чертеж. Или ги разбираш и научаваш или не.
Но виж, ако вземеш учебник по Човек и общество от 3-ти, 4-ти, 5-ти клас  ooooh! ooooh! ooooh!, или пък История от 6-ти клас  Twisted Evil Shocked Географията също не е цвете, а частта от Физиката в 5-ти клас е направо .... Shocked Confused Tired newsm78 #Crazy
Като цяло информацията е поднесена - разпиляно, несистематизирано, щипнато от тук от там по ред - два. От Ренесанса след два урока вече са на Турското робство .... изобщо децата трудно успяват да разберат написаното.
БЕЛ също е трагично положението, граматичните правила са обяснени на много тромав език и стила на учебника не е съобразен с възрастта на учениците.
Така че учебниците са просто абсолютно негодни. Синът ми вече търси информация по история в Енциклопедиите и в Интернет.

# 46
  • Мнения: 87
 ... Последната реформа в образованието бе след сегашните осмокласници, миналата година те държаха кандидат гимназиални изпити по БЕЛ и матаматика на които резултатите бяха потресаващи, средната оценка по математика бе 3,50 , а по БЕЛ 4,00, оценките от същите изпити, но на учениците набор 94 бяха по математика 4,50 и по БЕЛ 5,00 разликата между двете поколения е че  95 учат по нова учебна система, а 94 по стара. .. 
                     Че учебната система не работи и че учебниците са ужасни - това се знае. ОБАЧЕ
Тъй като имам преки наблюдения върху ученици, учещи по старата и по новата системи, мога да дам едно обяснение на въпроса "Защо средните оценки от изпитите по БЕЛ и Математика на ученици, учещи по различните програми са в полза на старата?"
                    Учениците, учещи по старата програма бяха по-мотивирани да научат/зазубрят учебния материал, влизащ в обхвата на изпитите. Тогава никой не протестираще гласно и явно, че еди-коя си задача е от неизучаван материал, че въпрос № .. бил подвеждащ и други подобни. И учениците , като знаеха, че нямат друг избор - готвеха се. Тези от набор 95 цели 7години слушаха, че са жертва на образованието, че системата им е по-лоша от предната, че материалът им е даден хаотично... Все подобни неща. И нямаха стимул да учат. Нали са жертви на програмата!
                   Ето ви още един факт за размисъл: В "елитна ЕГ" най-ниския бал за най-желания език никога до сега не е бил под 29.97. До тази година, когато падна до около 28.
                   Като обобщение: ученик, който НИКОГА не е имал проблеми с разбирането и научаването на учебния материал по който и да е предмет, под давлението на "... всички казват, че ... материала е гаден, учебниците са тъпо написани... учителите..." има много по-нисък бал от друг, на който му трябваше много повече време и вложен труд за подготовка. НО е приет в паралелка с най-желан език в ЕГ, която се води "най-".
                   Ето ви и един цитат за размисъл " Аз уча по старата система, пък ти си тъп. Защото си по новата, която е американска и по нея се учи на елементарно ниво. Всички сте тъпи и за това учите елементарни неща. Защото на тези горе не им трябват знаещи, а елементарни хора, дето не мислят. И не питат." Някъде в средата на тирадата имаше вмъкнато " Може да си умен, ама те правят тък, защото не можеш да мислиш."
Извинявам се за спама. И приятен ден   bouquet

# 47
  • Мнения: 673
Ако ми позволите да вметна, че професията "учител" е нездравословно феминизирана, от което следват много от изброените по-горе проблеми, най-вече този с дисциплината.
Децата имат нужда от мъжко присъствие в училище.   Peace
От собствени наблюдения мога да кажа, че мъжете-учители не се справят по-добре с дисциплината от жените. Дори е точно обратното.
 Ако ще си говорим за полово-възрастов състав на учителското съсловие, според мен по-големия проблем е застаряващата структура. Масово учителите са в предпенсионна възраст и млади хора не желаят да работят в училище. Причините са ясни - ниско заплащане, професията е запратена някъде в долните етажи и не е престижна, липса на каквато и да било възможност за кариерно израстване/ онова със младши , старши и главен учител си е жива пародия.../ и т.н. Учителските синдикати прогнозират, че след 10-ина години ще се отвори огромен дефицит, когато сега работещите даскали се пенсионират. В момента е почти невъзможно да се намерят учители с квалификация по чужди езици, особено по английски, и по информационни технологии.

# 48
  • Мнения: 18
За мъжете учители не съм съгласен, до момента с всички учители мъже които съм имал, класа се е разбирал чудесно, а класа е тих, един даскал няма да се покулебае да вземе телефона на ученика и да го хвърли през прозореца, това е редовна практика и е доста ефективна. Учителките заплашват, но не действат, най-много да напишат забележка, но ефекта е нулев от тази забележка.
 Сега наистина има глад за учители и се наемат хора които не са завършили педагогика, влизат случайни хора в училище за кратко време и това оказва ефект върху знанията.

# 49
  • Мнения: 24 467
Имах един психар- мъж, който замеряше с тебешири и удряше учениците с линии по главите.
Имахме и един друг, с който всеки ученик се подиграваше къде тайно, къде- явно.
Полът за мен е без значение.

# 50
  • Мнения: 673
За мъжете учители не съм съгласен, до момента с всички учители мъже които съм имал, класа се е разбирал чудесно, а класа е тих, един даскал няма да се покулебае да вземе телефона на ученика и да го хвърли през прозореца, това е редовна практика и е доста ефективна.
Не знаех ,че това е редовна практика, но със сигурност е ефектна... Wink Интересно ми е как този учител после се справя с родителското недоволство?

# 51
  • Мнения: 18
Най-често децата не казват на родителите си, че учителя им е хвърлил телефона, тъй като знаят, че даскала е прав. Но дори и да кажат щом учителя е имал смелостта да посегне на чужда собственост, едни родители няма да му се опрат.

# 52
  • Мнения: 24 467
Знаех си, че темата ще стане весела.   Laughing

# 53
  • Мнения: 28 813
От собствени наблюдения мога да кажа, че мъжете-учители не се справят по-добре с дисциплината от жените. Дори е точно обратното.

А моите наблюдения са точно обратните на твоите.  Laughing
Може би, защото имам син, но не мога да не забележа, че момчетата определено се респектират повече от учителите-мъже. Особено, ако насреща им има личности, а не мижитурки.
Даже в детските градини децата се радват повече на учителите-мъже, доколкото ги има.

# 54
  • Мнения: 18
Мъже трудно ще привлечем в образованието, освен ако не пуснем безплатна бира в лавките  Grinning Grinning
 Сега нека обсъдим свободното ученическо време и спорт по обширно. Аз предпочитам да съм по-натоварен, за кратко време и да имам по-дълга почивка, но резултатите ако при мен са по-високи, то при другите ще са ниски. Как предлагате да са организирани часовете, така че хора като мен които искат по-дълга почивка и ученици на които им трябва малко повече време за усвояване на материала да са доволни? Сега спортната база на повечето училища е в плачевно състояние, в кварталите обикновенно има струпване на училища (по 4-5 в район от 1-2 км) може парите заделени за базата на 4-те училища да бъдат инвестирани в едно училище и да се направи една качествена база, проблем е транспорта, тъй като малко училища разполагат с автобуси и пари за гориво. Идея учениците да загряват по път към спортната база е добра, но зимно време трудно става това, а за закрита алея ще отидат много пари. Как ви изглежда моята идея? Имате ли по-добри? Каква ви е представата за добра спортна база?

# 55
  • Мнения: 28 813
Мъже трудно ще привлечем в образованието, освен ако не пуснем безплатна бира в лавките  Grinning Grinning


Това беше много глупаво. А аз мислех, че темата е сериозна.
Жалко.

# 56
  • Мнения: 18
Темата си е сериозна, ама без малко шегички работа върши ли се? Между другото един много хитър подход в работата с ученици е именно вмъкването на шегички по време на предаване на урока, по този начин сложните неща се възприемат много по-лесно, пример: хората учили електротехника знаят форумлата за намиране на капацитивно съпротивление, Xc=1/wc (w-то всъщност се нарича омега, но нямам символ, така че да го изобразя както трябва) И тази форума е по-известна като 1 човек над тоалетна. Учениците учещи немски, може да не научат езика но ще разберат какво означава eben. Също голям смях пада и при тестовете, винаги ще се намери някой които да каже "4 е Б"  в училище по-разчупената обстановка помага както на учителите да си вършат работата, така и учениците да запонят по-бързо нещата.

# 57
  • Мнения: 18
Докато преглеждах подобните на тази тема, открих че не сте доволни от тестовото оценяване. В нашенските тестове се дават няколко верни или подвеждащи отговори примерно, като присъдите през средновековитето "Не трябва да се екзекутира" и "Не, трябва да се екзекутира" една запетайка всъщност отговаряла дали човека ще живее или не. Срещнах на няколко пъти, че това подвеждане на учениците е практика само в България и тъй като съм нямал достъп до чужбински тестове и не съм сигурен колко е достоверно казаното ми. Как са формолирани чужбинските тестове?

# 58
  • Мнения: 7 263
Тестовете, за да бъдат по-обективни е добре да са с т.нар. открити въпроси. Тоест детето да трябва да нанесе отговор. Дали ще е само с да или не, дали ще някаква цифра, дата или име. Но в повечето случаи при дадени отговори доста деца налучкват.

# 59
  • Мнения: 28 813
Има тестове, които не се състоят само от въпроси и отговори, но включват и задачи за изпълнение, ако са езикови и съставяне на текст - писмо, разказ по картина, есе... Достатъчно начини, за да се проверят езиковата култура и знанията без налучкване.
Ама пък са по-трудни за проверяване.  Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт