Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 13

  • 100 582
  • 749
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 2 510
За стимулантите, съдя по себе си.Когато бях малка и не толкова имах навика да си напискам и движа кутрето в палеца и то до такава степен, че ноктите на кутретата ми бяха сини. Това го правих когато съм неспокойна или мисля за нещо или просто съм отвеяна на някъде. е, след време престанах, но го замених с цигарите и кафето. Алек има навика да си играе с въжета, ленти... и с тях постоянно си движи ръцете. Мнението на психолога и психиатъра бяха различни. Да го премахна и той  ще си намери друго по- разумно занимание... а на другия " Ако на теб ти отнемат нещо, ще бъдеш ли доволна"...Сега с тях играе само в къщи. На вън не позволявам да ги носи и той знае излизаме ли оставя ги в дома. С течение на времето с по-разнообразни дейности където са ти заети ръцете това намалява. Мисля, че по-добре да дъфче дъвка отколкото пръст, а някъкъв бонбон да смуче не ставали? А тези два пръста, ако го накараш да драска или както Деси с весниците...
Питах вчера във Враца за ЛОНАМИН или ГАБА, но ми казаха че вноса му е спрян от Украйна и няма друг производител? Знае ли някой нещо по въпроса?

# 151
  • Мнения: 375
Танче ,не знам и аз какво да ти кажа за Дани.Доста по-добре е сега от миналото лято,когато лапаше всичко.И сега го прави,но по-малко.Той е на моменти и може да се сети за нещо,което е правил преди време и пак да започне.Сега отново си гризе дрехите.Прави им такива малки дупчици ,все едно ги е яла мишка.Пак започна да се катери като катерица по мебелите и ще се пребие някой ден.Иначе започна да се заиграва с някои неща.Коли и камиони,които не поглеждаше сега са му интересни и играеме заедно.Научи се да хвьрля топката на стената .Разбира повече неща и позволява поне малко да работиме с него.
Вчера татко му беше на родителска среща в центьра.Очаквах да го похвалят,защото има голяма промяна ,а и ходи с желание там,но не го похвалиха Cry
Казаха,че при психолога и логопеда нищо не иска да прави и нищо не може.Само при баткото ,който е в групата е най-добре.Той го научи да сяда на масата и да се храни и сега и вкьщи е така.Него го слуша много и е най-спокоен,когато са заедно.Тези дни няма да ходи в центьра,защото е болен .Лошо му е,но няма да седне или легне през целия ден.Така ще се влачи като парцал и ще мрьнка,защото му е гадно.

# 152
  • Мнения: 2 510
Шефче, след като баткото в групата го е научил...Тогава психолога? Хайде логопеда както и да е...въпреки, че не е така.

# 153
  • Мнения: 375
Снежи, с баткото в групата прекарва доста време и ужасно го харесва.Щом другите не могат да работят с него той ще работи .Иначе сме много доволни,че свикна да ходи там.Отношението на персонала кьм детето е много добро и сьжалявам ,че по-рано не успяхме да го запишеме поради липса на места.Аз не очаквам,че ще има големи резултати толкова бьрзо и знам,че ще мине доста време и че ще бьде трудно.Дани е на 7г.,а работата с него започна преди 8 месеца и то от нулата.

# 154
  • Мнения: 990
Момичета,извинявам се ,че нахлувам в темата Ви,но искам да кажа за коментирания лак за нокти.
Аз преди година също потърсих такъв в Нета за дъщеря ми защото си гризеше ноктите.
Но цените там бяха високи.
Няма смисъл да давате излишни 15-20 лв като в близката до Вас парфюмерия е между 2-3лв.
Казва се Горчив лак.
 Hug

# 155
  • София
  • Мнения: 4 412
Шефчето, той вече осъзнава, че е момче и за това с баткото е по-мотивиран. Добре, че сте попаднали на мъж. Пробвай с повече игри за момчета, като ги адаптираш да научава неща, които не знае.

А когато са болни, децата мрънкат и моята не лежи, трябва два пъти повече занимания или филми. Но на последната болест ми каза, че "не искала да си ляга, защото се разболявала от леглото". Е това им е усещането, когато си легнат и имат хрема, температура, кашлят и т.н., явно развиват страх, може и после да се появи нежелание да спи в леглото, защото го свързва с симптомите.

А за сензорните проблеми, аз мисля за сензорна интеграция, през която минават всички деца, т.е по начина по-който другите деца си интегрират сетивата, така и децата с проблеми особено в ранна възраст /2-5 години/, няма друг път. За това книгите от детската градина са много добри. Ето спомних си за Музикалната приказка - http://prosveta.bg/?go=books&p=detail&bookId=956 . Имахме и книгата и диска с песните и това беше първата книжка, която научи. От нагледния материал  се сети, че в песните се говори за нещо, т.е има връзка говор, чуване, виждане. Чудя се дали и с музикални инструменти няма да им се заемат ръцете.

А за Монтесори все не ми остава време, но ето тук http://www.youtube.com/results?search_query=montessori+practical+life&aq=6 има клипове от практически живот. А ако не сте чували за системата й, потърсете, има и в подфорум "Деца в детската градина тема". С две думи си създава системата в началото на миналия век, за обучение на деца от психиатриите, но после се оказва, че всички деца се учат много добре по тази система. А това е профила на Монтесори терапевт - http://www.bg-mamma.com/index.php?action=profile;u=196821 , може да прочетете постовете й.

# 156
  • Мнения: 141
firebird ,в Разград няма такива специалисти,тук си много права,да не говорим ,че Дани беше навършил 3 годишна възраст ,когато нашата лич. лекарка все още ни казваше-спокойно,той ще проговори,всички деца са различни,някой по късно проговарят.А,нима тая жена не виждаше неговото по особенно държание,поведението му , ooooh! нямам думи.Дето се казва насила и изкопчих направление за БЕРА тест,защото ни внуши ,че детето е глухо.........Една от майките тук в Рз е посещавала за кратко Карин дом и е много доволна от специалистите там и тяхната работа с децата,но е пътувала 2 пъти в седмицата до Варна,така че _re_ge ,чакай си търпеливо реда,там ще помогнат на детето.Относно Д-р Топалова,не знам какво точно да ти кажа.На нас ни е препоръча един лекар от Рз,отидахме там хем защото е по на близко,и защото бяхме доста объркани от двете диагнози на детето-от "Св. Наум" където бяхме първо,категорично отхвърлиха възможноста Дани да е с аутизъм.В "Св. Никола" пък казаха- с разстойство в развитието или т.нар. аутизъм.И за това ние потърсихме трето мнение -това на Топалова.Аз не присъствах на прегледа ,но по разказа на мъжа ми и на майка ми -не  говорела много,претупала ги набързо,потвърдила 2-та диагноза-т.е. аутизъм и за проблемите със съня изписала Хлоропротексин Зентива 15 ,което за мен е ужасно да изписваш на 4 год. дете такова силно лекарство за хора с нарушена психика,шизофрения и т.н. Аз не съм доволна,въпреки ,че го давахме на Дани 3 мес. -нали все пак дет. психиатър ни го беше изписал,вече писах как му влияеше въпросното лекарство,но все пак ти си решаваш.....
За пръстите,които Дани си смуче и аз съм раздвоена дали е сензорно или не.Той ги смуче когато трябва да заспива вечер например,когато е изнервен нещо или уплашен.Но ,ако има дъвка например сякаш тези моменти на уплаха или нервност изчезват,но той не просто си я дъвче ,а си я разтяга ,дърпа и прибира в устата и така може да се занимава цял час.Така ,че и аз точно не мога да определя какво е.Пробва ли сме с разни селиконови уграчки,дори с бебешка залъгалка-е не е същото,не ги иска тях и  това си е .Тая дъвка от скоро я "вкарахме" в живота му и гледам нокетчето на палеца му се пооправило,пораснало.
Танче, - Дара от малка ли си говори ,или после се научи с много работа,моля разкажи малко по-подробно.Вчера цитирах абзац от една книга ,в която се казва че децата не мога да говорят ,не че не искат.Е,чудя се аз как Даниел може да си ги говори там неговите ,а не може да каже да или дай на глед елементарни думи.И съм забелязала ,ч доста често когато си казава неговите си срички и звуци си жестиколора с пръстите на дясната ръка  някак си като ги свива в юмруче и ги отпуска,може би за него значи нещо това.....Благодаря предварително   bouquet

# 157
  • Мнения: leet
Отзиви за концерта по случай международния ден за информираност за аутизма:

http://www.slusham.com/30886

http://www.yellow.bg/bgstars/n293597/

http://radost.bg/index.php?page=shownews&newsid=2127


В Габрово, Центърът за аутистични деца е отбелязал 2 Април с "Ден на отворените врати в центъра за аутистично деца":
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=507302


ГЕРБ Враца подарили езда на децата с аутизъм, по случай 2 Април:
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=511558

# 158
  • Мнения: 631
аз от доста време не съм писала как са всички
Владко понамали лапането да не кажа вече не лапа всичко .... но пак от време на време когато е неспокоен изморен изнервен започва да лапа де що има и да дъвче
иначе като цяло не е напреднал нито с говоренето нито с поведението но терапиите и занятията си вървят чакаме да стане пък кога никой не знае

# 159
  • Мнения: 255
Аз искам от сърце на благодаря на Kezaja и на всички, които са участвали в организирането на концерта в неделя, за чудесния празник, който ни подариха   bouquet. Вложили сте много старание и усилия да направите всичко това за нас и нашите деца!
За първи път от дълго време насам имах възможност да бъда с детето си на някаква обществена проява без да усещам укорителни и неразбиращи погледи от околните за държанието на детето ми.

# 160
  • София
  • Мнения: 4 412
Поли, Дара на 1 година и 10 месеца не казваше нито една дума, дори и с една сричка, за да разберем, че прави връзка предмет-дума. Наблюдаващата я лекарка още от една година и три месеца настояваше да ходим на психолог. Сигурна съм, че не е и гукала, въпреки, че някой рев може да се приеме за опит за гукане. Научили сме я на всичко, от 2 до 4 години най-вече терапевтите я научиха, аз само повтарях и нещо добавях. Имаше си и много други особености - ходене на пръсти, тръшкане, агресия. За околните не правеше такова впечатление, защото тя е родена по-рано и беше естествено за тях да закъснява в говора. На 2 години и четири месеца каза първите си думи кола, кака и пее. Кака гледаше в едно списание и каза "кака", а "пее" на едни пеещ дядо коледа. Ей тази връзка е много важна, показва, че образа на предмета се е запечатил в съзнанието и може да се възпроизведе при нужда. А това кога ще се получи никой не може да каже и висчки се молят за това. Безразборното бърборене според мен не е много добре, показва, че детето може да си говори, но не свързва образите с думите. Показвай му предмети и картинки и ги назовавай, да ти каже и той нещо.
Ето тези книги - http://www.books.bg/books/9/111705.html да може да покаже предметите, къде е кучето, котето и той да ги покаже. А ти преди това си му показала поне 2-3 образа на куче - няколко играчки, картинки, куче навън. Показваш си тавите, лъжиците, даваш да ги пипне и назоваваш. После показваш книгата и питаш къде е...
Ето тези предмети, които са в книжките "Думите" и "Животнти" трябва да научи. Виж, че те са за 18-24 месеца, а имаше и за още по-малки деца. Дори и да не може да каже всичките, важно е да ги показва.
Колко тъпо ми се стори, че го пиша, защото това са опитвали всички родители да го правят... При нас даваше резултат след много повтаряния, но аз като видях, че например като покажа 20 пъти, вески ден по 1 път тя схваща, това ми даваше увереност. И преди да тръгнем на логопед, естествено съм опитвала да й покажа тези неща, но не успяваше. Явно всички упражнения са помогнали.

# 161
  • Мнения: 141
Танче,много благодаря за написаното   bouquet
Тези книжки,който са на линка ги гледах в една книжарница,но тогава нямах пари  Sad,още днес отивам да ги купя  HugМного е трудно с Дани ,не иска да гледав в книжката като показвам,почти е нежъзможно да му задържиш вниманието дори за минута.......но трябва да опитвам постоянно!
Жадувам за мига ,в който ще напиша тук ,че Дани е казал първите си думи смислено и както казваш ти е свързал думата с предмета  Praynig
Спорен ден на всички  Hug !!!

# 162
  • София
  • Мнения: 4 412
Поли, аз си мислех, че при него и при сина на Шефчето трябват и да не са съвсем бебешки книжките, защото те са виждали различни неща. Ето тази може би е по-подходяща - Азбука за малчугани - http://www.books.bg/books/128/141551.html , защото ще има предмети, които е виждал в другите момчета.

А за начало не е нужно да купуваш нищо. Започни с думите куче и мече. Сигурно имате такива играчки, ако нямате си намери поне по 2 вида /или земи на заем/, например плюшена и пластмасова, изрежи от някоя брошура 2 картинки на куче и мече и ги залепи на картон. И започвяш всеки ден, когато е най-бодър по 2-3 мин. му ги показваш и ги казваш ясно, като очакваш той да ги стрелне с поглед - предмети и картинки.  Ако много тича, нека таткото да сдедне с него на земята и да го държи, не да го стиска, а да го успокой да поседне. Накрая слагаш 2-те картинки на куче и мече пред него и го питаш да ти покаже. Ако не се сети за 10 секунди може таткото да  му насочи ръката. Би трябвало за 10 дни, ако го парвите всеки ден да почне да ги познава.

Приятен ден и от мен.    bouquet

# 163
  • Мнения: 15 758
Здравейте

Първо да не забравя да благодаря на Снежи за билката за напикаване ( птиче просо) , ние сме далече от този етап  да се борим САМО с нощното напикаване, но като стигнем до там ще имаме нужда от нея. Аз вярвам на такива бабини илачи. Баща ми се е напикавал до ученик, баба ми намерила някакъв доктор който правил микстура от билки - продавал я направен. След приема й всички се нормализирало. Докторът обаче починал без да сподели рецептата  , нарочно- ето това вече мога да кажа че не го разбирам.

КАтина - много ми хареса предложението ти за човека- вътрешен глас при един диалог - ще го опитам и ще споделя дали сработва. Иначе и аз забелязвам е на Зайко му трябва време за асимилация на върпоса.

Таня ,  при нас съотношението "много малко" "голям малък" - са недостижими за момента. Имаме постоянни ситуации с бомбони или шоколадчета донесени от баба и дядо за внуците - не му прави впечатление дали той има повече или сестра му - достатъчно му е ТОЙ да ИМА поне един, готов е даде всичко друго на кака си. Същото и при определяне за възрастта на децата ( безуспешно ) , опитвах и с дължината на косата като определение на полов признак - момиче момче - също задънена улица.

Благодаря за линка за темата "Монтесори" ще я прочета защото усещам че трябва , но за сега съм без коментар все пак 24 страници са това...

Зайко никога нищо не е лапал - в смисъл на стимулиращо лапане, както и бибата я хвърли преди да направи годинка още без зъби, обаче този навик за гризане на нокти в момента си е точно "вреден навик". Имам чувство че така си реши проблема с рязането на ноктите защото при нас това е РЕАЛЕН проблем,  на краката пак режем ноктите с много истерики.

Поли мерси за мнението за Топалова, ами значи се припокрива с  нашето, жалко че децата ни опират до нея в някакъв момент. При нас предписа Неотропила ( макар и да каза че трябвало да се предпише все пак от невролог), но понеже и доц.Стамболов го изписа това не ни изплаши толкова много. Схемата " прием на Неотропил според Топалова" е светлинни години от тази на доц. Стамболова и ние ще се доверим на по големия специалист все пак.

Деси мерси за упражнението  с драсканици за разделяне лява-дясна водеща ръка. Прочетох с интерес факта че ако е десничар не би трябвало да има проблеми с говора. При нас левичари бол,както и кака му, понеже тя му показва много от нещата с лява ръка все си мислехме че може това да е една от причините да не е ориентиран - колко сме били заблудени. Сега обаче с интерес за мен ще правим упражнението - да видим какво ще покаже.

За опознаване на животни изпозлвам различни книжки които имаме в наличност , проверявам къде има кучета или котки или мишлета или крави и подобни и ги показвам, като казвам какво е, но понеже при нас интереса към книги се появи неочаквано на 3 г и все повече се затвърджава , назоваването става, а ако не ги познаваме дори правим предположения с неща които вече знаем.Понякога се получава доста смешно...

# 164
  • Мнения: 2 510
 _re_ge , не знам, може и да влияе въобще на напикаването, не знам... Но след като е над три години... Дано имаш късмет Доц. Стамболова... не знам беше втория лекар  или първия на Алек след обследването в група... Лекуващ лекар му е д-р Трендафилова, бяхме и при доц. Славчев и д- р Ячева. На 5 километър не съм била, въпреки че ни го препоръчаха... Дано да имаш късмет... Да не кажа онази стара реплика...    

Общи условия

Активация на акаунт