Скъпите университети

  • 165 154
  • 737
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 2 222
Честно казано, темата ми беше много интересна в частта си за Университетите и образованието, но вече тотално се е отклонила.

Направете си тема за оплюване на българския модел образование, начин на живот и всичко българско, ако правилата на форума позволяват това, и си обсъждайте там на воля. Защото само това е в последните страници, а не "скъпите Университети", които лично на мен са ми интересни.

# 256
  • Мнения: 51 060
Ей, Пламене, ама в сравнение с теб Гьобелс трябва пасти да яде Twisted Evil

Нахвърляш едни обвинения без основа, правиш едни намеци, твърдиш неверни неща, тълкуваш казаното превратно и мислиш, че като си по-нахъсан и гласовит, казаното от теб става истина Whistling

Да, вярно е, че "за едни живота при комунизма беше като в оранжерия за други като в пустиня". Само дето онези от оранжерията не пишат тук, каквито инсинуации правиш. И факт е също, че в пустинята някои си запазиха трезвия разсъдък и способността да различават Сталин от Пушкин, а други натрупаха само изгаряща злоба. Има ги много и в България и всеки от тях, който по една или друга причина не е успял в живота, удобно стоварва вината върху комунизма. Пък той комунизмът не попречи на Райна Кабаиванска и Борис Христов. И не заради препоръка на партийния секретар са ги канили по световните оперни сцени.

Аз не се срамувам, че съм чела Пушкин и не мисля, че от този факт се вижда, че съм комунистка Joy  Освен това как реши,че съм се обидила??? Просто злобното ти отношение ми изглежда грозно и тормози естетическото ми чувство, а това е нещо друго. Не комунистическо, а християнско е човек да не тази злоба в сърцето си и да прощава. Злобата в душата отравя човека. Е, теб Русия вече не те засяга с нищо. Още навремето си решил (с право или без), че заради комунистите не си успял в живота - хубаво, не си единствен. Но нали си се спасил навреме - емигрирал си, намерил си си съпруга да те издържа, сега възлагаш всичките си неосъществени амбиции върху детето си и нито комунистите, нито Русия ти пречат в това. Бъди малко повече християнин. Остави ги намира и се ограничи да даваш информация за следването на Запад. Все пак ние, които сме израсли тук, сме страдали повече от теб и би трябвало да сме по-озлобени. Разбираемо е да се изкажеш негативно за Русия и комунизма. Но ти си положил някакви маниакални усилия да търсиш и събираш линкове и материали по въпроса. Ми странно е.

Впрочем, аз също не свързвам никакви свои житейски планове с Русия. Нито пък изпитвам любов към руснаците (ама не ги и мразя). И понеже детето ми няма да учи ядрена физика , следването му няма да е в Москва, а в англоезична държава. Може би в Оксбридж. И детето ми не учи руски, а английски и немски. Впрочем нали си емигрант, от къде тогава черпиш информацията, че "в България постоянно ОФИЦИАЛНО се говори за Русия като един вид БЛАГОДЕТЕЛНИЦА  на България" ooooh! По всички медии за Русия се говори далеч не ласкателно. Даже в учебниците на децата вече се пише, че освобождението на България не е акт на алтруизъм, а на имперски интереси. И аз също споделям мнението, че Русия се опитва да налага влияние с шантаж и изнудване. Но това е политика на Путин, не на Пушкин Joy И аз не харесвам факта, че нашите бивши комунисти продават българските интереси на руснаците (Белене нпр.). Но и те го правят за пари, а не заради комунизма. Но както и да е - явно ти знаеш най-добре.

Изобщо какъв е този развален телефон - аз говоря за Пушкин, Ломоносов, Менделеев, ти отговаряш за мафия, корупция и пиянство. Какво е общото между двете не знам newsm78 И едното изключва ли другото? И дали да махнем от учебниците имената на Менделеев и Ломоносов, както на времето руснаците редактираха науката?


Последна редакция: пт, 17 дек 2010, 13:08 от Черна станция

# 257
  • Мнения: 8 989
Простете, спирам да спамя  Embarassed , поувлякох се, всъщност ние искаме да изпратим децата си да учат там и да останат ТАМ, а не да се образоват и да се върнат тук, поне за мен е така, и моите притинения са и от това естество - как и къде да получи той необходимото тук, за да може да бъде приет навън. Всъщност освен  plamenhk, който буквално ни зари с информация, почти всичко останало наистина си е чешане на езици.

# 258
  • Мнения: 24 467
Простете, спирам да спамя  Embarassed , поувлякох се, всъщност ние искаме да изпратим децата си да учат там и да останат ТАМ, а не да се образоват и да се върнат тук, поне за мен е така, и моите притинения са и от това естество - как и къде да получи той необходимото тук, за да може да бъде приет навън. Всъщност освен  plamenhk, който буквално ни зари с информация, почти всичко останало наистина си е чешане на езици.

Мхм, и аз така, най- вече ме интересува какво да направя тук, за да идат там и то не да бършат коли на автомивка.

# 259
  • Мнения: 1 479
Честно казано, темата ми беше много интересна в частта си за Университетите и образованието, но вече тотално се е отклонила.
А вие защо не пишете по нея?  Казвате че е интересна а какво сте публикували т.е  какво сте направили за да стане тя още по интересна. Вие четете чужди постинги с интерес,  нека и вашата информация е интересна за други. Един вид симбиоза а не само само  паразитизъм.

Направете си тема за оплюване на българския модел образование, начин на живот и всичко българско, ако правилата на форума позволяват това, и си обсъждайте там на воля. Защото само това е в последните страници, а не "скъпите Университети", които лично на мен са ми интересни.
1.Не оплюват а казват истина

2.Тези хора са активни и благодарение на ТЯХНАТА АКТИВНОСТ се създава творческа атмосфера в темата т.е в случаят ТЕ са "организма" покрай който живеят и "паразитите".
Ако ги премахнете премахвате и мотивацията за писане и на други хора, които публикуват постинги или с една дума ще има информационно затъмнение.

3. Така че мислете като добър менаджър т.е как да РАЗВИЕТЕ дискусията и УЧАСТИЕТО. Такива директивни методи на кастрация  носят САМО отрицателен ефект

Когато искате да хванете риба най напред зарибявате  района - вижте само как кълве със стръв г-жа  Черна станция.  Mr. Green

И тъй като изразявате мнение и искате някакви действия кой ще носи отговорността ако темата заглъхне?  Вие?

... почти всичко останало наистина си е чешане на езици.
Не е така г-жо. Тука сме защото ни е приятно да общуваме помежду си. Ако вас и няколкото други жени ви няма няма да има ИНТЕРЕС въобще за посещение на форума. Покрай интереса и помагаме, но всички ние не сме като майка Тереза, нито пък сме платени за посещения/постинги.

Последна редакция: пт, 17 дек 2010, 13:42 от plamenhk

# 260
  • София
  • Мнения: 19 940
Хора, никой не  оспорва факта, че образователната ни система трябва да бъде  сериозно реформирана, но.. Crossing Arms Дори и в този й калпав вид тя дава възможност на  редица млади хора да получат прилично средно образование и след това, за жалост,  да поемат навън.. Sad
Обобщения от рода на това, че всичко и всички са зле, не ми се нравят.Искате паралелки, в които децата да бъдат подбирани, за да се осигури една нормална среда, в която учащите да са с подобен интелектуален потенциал, който да улеснява гладкото протичане на същински учебен процес.На практика това е факт. Набедените за елитни гимназии приемат след 7 клас с доста сериозни изпити и се предполага, че оформилата се среда от приетите там деца е с ниво над спряганото от вас като средно. Thinking Да оставим момента на влизане в тях, той е относителен, ясно е на всички ни, че все още  при нас връзките също са движеща сила.Тоест,успоредно със знаещите и можещите деца там се наместват и такива по други заслуги.Да се съсредоточим върху петте години гимназиално образование и приключването му. Колкото и калпаво да е образованието ни, то е  това, което ежегодно от пет паралелки в СМГ  изкарва поне по десетина олимпийски състезатели с резултати, съизмерими  напълно с тези на огромни нации като китайската и американската.И явно не толкова трагично, колкото се опитвате да го изкарате, при положение, че тази последната упомената нация дава мило и драго със стипендии  да прикотка въпросните олимпийци в най-престижните си университети.Това образование е същото, което от ученик, учил до 7 клас в нормално основно училище, направи петият поред човек в света , доказал 200-годишна задача. Продукт на същото това образование е девойка, неизучавала до 7 клас немски и  представила се на миналогодишната международна олимпиада по езика , в конкуренция с представители  на повече от 25 страни, като най-добре владеещата го в света. Wink И още ред примери... Та дори и редовите български студенти в престижни западни университети, как са стигнали дотам..newsm78   След относително добра основа , получена в БЪЛГАРСКОТО училище, надграждана с допълнителна подготовка. Ще кажете, че тук е разковничето..Че успеваемост регистрират онези, които допълнително се занимават навън.Та нима и в Америка не е  така..Да не би масите да се справят блестящо?
Мисълта ми е, че на всички ни е ясно, колко много минуси следва да се отстранят от нашето образование, за да върви то напред.Но много от нас си затварят очите и сляпо възхваляват американския и западния модел, сякаш те нямат своите негативи.. Mr. Green

Последна редакция: пт, 17 дек 2010, 13:50 от already detective

# 261
  • Мнения: 1 479
Колкото и калпаво да е образованието ни, то е  това, което ежегодно от пет паралелки в СМГ  изкарва поне по десетина олимпийски състезатели с резултати, съизмерими  напълно с тези на огромни нации като китайската и американската.И явно не толкова трагично, колкото се опитвате да го изкарате, при положение, че тази последната упомената нация дава мило и драго със стипендии  да прикотка въпросните олимпийци в най-престижните си университети.
Оставете ги тези патриотично-комунистически  митове и легенди от социалистическо време.

1. Тези резултати НЕ са плод на образователната с-ма а на ИНДИВИДУАЛНАТА работата на родителите а в изключителни случаи и ИЗВЪНКЛАСНАТА работа на някой учител-самаритянин.
Аз имам такова дете  което имаше навремето екстремно високи резултати и мога да ви заява че системата НЯМА нищо общо с неговите постижения. Напротив имахме големи неприятности докато си ИЗВОЮВАМЕ някои придобивки, като посещение в горните класове.

2.  Просто за мен  е ОТВРАТИТЕЛНО да  чета изречения като "упомената нация дава мило и драго със стипендии  да прикотка ..."  след като знам че хората безвъзмездно са инвестирали/ще инвестират  в дъщеря ми около 330 000 долара

Не те а НИЕ даваме мило и драго само и само да учим ТАМ, нещо повече планираме всичко това.   Това е горчивата истина.

Несмерно съм благодарен на американците че дадоха възможност на дъщеря ми да се реализира !

Видях тяхното образование и просто съм ВЪЗХИТЕН - порази ме рационалността, коректността, помоща, човещината от учител до родител.

Последна редакция: пт, 17 дек 2010, 14:11 от plamenhk

# 262
  • Мнения: 8 989
Тогава предлагам да направим "План за бъдещия студент" Grinning

Поставяме си цел и я следваме Simple Smile,

време имаме, май  newsm78

т.1 - избор на Университет или страна, за да знаем наблегнем на конкретния език
т.2. ....Вие сте....ако искате

може и "русофилите" и "русофобите" да се включат Wink (шегичка) Embarassed

Аз пък не искам синът ми да учи в Америка, не знам защо, не съм живяла там, не познавам хората, нямам някаква конкретна причина. Да, това е "Страната на неограничеите възможности", но аз не знам защо не искам, може би за да е по-близо до нас, някъде в Европа...

ПП. Не знам къде е учил до 7 клас ученикът, но постижението му беше сега, докато е ученик в НПМГ, ако не се лъжа. За да се класира там детето вероятно е взело някой и друг частен урок, с  което в никакъв случай не искам да омаловажавам интелектуалните му възможности и потенциал, но то не променя и моето мнение, че ученицте тук постигат нещата ВЪПРЕКИ образованието, и повтарям, синът ми е в 5 клас и наблюденията ми садотук.
Да, може би е случило на добър учител по математика, или пък обратното, не е случило на такъв, който да го праща на състезания, като предистях тренира алгоритъма за решаване на подобни задачи от минали състезания и на детето, което явно има заложби е останало време да мисли само и да реши задачата така, както тя не е рещавана досега.
Пак се отклоних от темата, с риск да бъда заклеймена, ще споделя и тези си наблюдения. Не зная как е след 7 клас, но в курсовете на СМГ за по-малки деца , които синът ми посети няколко пъти не го учиха да мисли самостоятелно, а му дадоха да тренира готови алгоритми за решаване на определен тип задачи.
Не това търся аз от училището, единственото, което искам е детето ми да се научи да мисли , разсъждава и търси решения САМО, защото и в живота готови алгоритми няма, всеки проблем се решава, ако не по един, то по друг начин.

ппп. НПМГ е едно от местата, където бих искала да учи синът ми, имам непреки наблюдения върху познати деца.

 

# 263
  • Мнения: 51 060
Не зная как е след 7 клас, но в курсовете на СМГ за по-малки деца , които синът ми посети няколко пъти не го учиха да мисли самостоятелно, а му дадоха да тренира готови алгоритми за решаване на определен тип задачи.
Не това търся аз от училището, единственото, което искам е детето ми да се научи да мисли , разсъждава и търси решения САМО, защото и в живота готови алгоритми няма, всеки проблем се решава, ако не по един, то по друг начин.


Чудех се дали да спамя, но после реших, че участието в състезания все пак има общо с темата, защото призовите места от състезания влизат в CV-то на детето и помагат за приема в добър университет.

Та относно състезанията - за успешно състезаване се иска не само умение да се мисли, а и тактика. Няма успешен състезател по математика, който да не познава алгоритмите за решаване на типови задачи. Просто, когато имаш по няколко минути само за задача, не можеш да си позволиш лукса да обмисляш всяка задача. 90% от задачите се решават "на бегом" и се мисли само по останалите 10%. В този смисъл нищо лошо не са учили сина ти в СМГ, даже напротив.
Освен това има разлика между наизустяване на алгоритъм и схващане на алгоритъм. Ако методът за решаване е наизустен, детето няма да може да го приложи, ако в конкретната състезателна задача типът е прикрит или има комбинация от два типа задачи. Но ако детето е разбрало идеята на алгоритъма после може вече да мисли на по-високо ниво, като комбинира различни алгоритми, разпознава бързо евентуалните пътища за решаване на задачи и пр. Неслучайно има един израз "да не измисляме колелото". Никой учен не почва от нулата. Всеки стъпва на чужд опит и едва после започва да твори и да добавя по нещо от себе си.
Та не знам на какъв преподавател сте попаднали в СМГ, но не вярвам Симеонов или Златилов да карат децата да зазубрят алгоритми.

# 264
  • София
  • Мнения: 19 940
Цитат
Не те а НИЕ даваме мило и драго само и само да учим ТАМ, нещо повече планираме всичко това.   Това е горчивата истина.

Несмерно съм благодарен на американците че дадоха възможност на дъщеря ми да се реализира !

Видях тяхното образование и просто съм ВЪЗХИТЕН - порази ме рационалността, коректността, помоща, човещината от учител до родител.
Ето ги обобщенията... Mr. Green Защо  отъждествявате себе си и  вашите виждания с  едно голямо НИЕ newsm78 Аз например, подчертавам аз(тоест не обобщавам),изключително държа на образованието на децата си и в никакъв случай не съм ги оставила на самотек, очаквайки само системата да им даде онези знания, които един млад човек следва да има. Винаги съм се занимавала и допълнително с тях, изучават английски от предучилищна възраст,посещават редица странични занятия с цел обогатяване на общата им култура и разчупването на наложени стереотипи на мислене в родното училище. Но  в никакъв случай не съм привърженик на идеята да следват един ден в Америка. Това не значи, че голямата ми дъщеря, която в момента е осмокласничка, няма своята изградена стратегия  за това, какво , къде и как да учи, за да се реализира максимално добре след завършено тук средно образование в областта, която я влече. Wink И още ред деца и техните родители, с  ясно оформена стратегия, която старателно следват, с апетити за качествено образование, не са насочили погледа си към прехвалената като в същински лозунг  по-горе от вас Америка!
И стига с тези обвинения за  патриотично-комунистически идеи..Ставате банален и скучен..

# 265
  • Мнения: 1 479
С риск да ви досадя, пак ще пусна нещо на Станислав Стратиев
Българската риба
Из "Българският модел":[/i]
Супер!  Ако има още такива стихове пусни ги.

Ето ги обобщенията... Mr. Green Защо  отъждествявате себе си и  вашите виждания с  едно голямо НИЕ newsm78
1. Говоря като родител вкл от името на дъщеря си ,от името на желаещите там да следват.

2. Близо 3 000 българи учат  там  а колко американеца учат в България?
Може и в % изражение сорямо населението да ми цитирате цифрите.

в никакъв случай не съм привърженик на идеята да следват един ден в Америка
А кара ли ви някой ?  Следвайте и в Челябинск ако искате, ваша воля.

Той и другарят Путин на времето не е "искал" да следва на Запад ама дъщеричките му поискали. И не само те ами почти ВСИЧКИ дечица/внуци на отговорните другари изведнъж поискаха САМО там да следват. Направо като пандемия се получи. Няма дете/внук на отговорен другар което да не учи в проклетия запад Mr. Green

И още ред деца и техните родители, с  ясно оформена стратегия, която старателно следват, с апетити за качествено образование, не са насочили погледа си към прехвалената като в същински лозунг  по-горе от вас Америка!
Баснята за Лисицата и гроздето  от Лафонтен нали я знаете?  
http://www.konzertfilmer.de/alice/images/fox_grapes.gif

Ако не я знаете - прочетете я!  Mr. Green
http://bg-bg.facebook.com/note.php?note_id=137774306235843

В университетите на  "прехвалената Америка"  не се влиза току-така - изпити изискват гадовете, дори няколко,  а още и на интервюта викат да те разпитват Mr. Green
А, забравих да кажа най важното - много пари питат пустите му империалисти за това "загниващо' образование . Най малкото 60 000 - 65 000 долара годишно ще му излезе на желаещия там да следва ако го приемат. Mr. Green

Виж в старата Европа е съвсем друго - само диплома искат (освен няколко "прехвалени" университета). Точно там където не искат изпити и интервюта се е насочила и основната маса на търсачите на "качествено образование". Надявам се знаете как се вземат хубави дипломи в посткомунистическите държави от хората които нямат проблем да заплатят над 10 000 евро на година за обучение.

Последна редакция: пт, 17 дек 2010, 15:52 от plamenhk

# 266
  • Мнения: 2 885
already detective, а на къде са се насочили децата, към кой чужд университет?

Почнах да правя план след като синът ми стана на 3 г. След много ровене, четене и размисли избрах една система, близка до американската. Но не ми е насърце  Америка.  Wink

Цитат
Родителите не полагат усилия да се занимават сами с отрочето, а разчитат повечко на "околната среда" - така е по-лесно, разбира се. Или просто ме втрещяват ходещи 2-3 годишни деца с памперси. Така е по-удобно вероятно, вместо да направиш усилие и да го научиш да ходи на тоалетна, а не в гащите.

Интересно е защо тъй западняците си оставят децата с памперси и биби до 3 г по горепосочените критерии, а пък тяхното образование е по-добро от нашето? Шегичка!
Права си, че масата в БГ предпочита друг да им гледа детето и въобще да не се занимават с него и резултата е налице. Първите 7 г липсат и това се усеща още от 1 клас. В чужбина ги оставят до 3 г с пампи, но изключително много се занимават с тях. ДЯ и ДГ са скъпи и голям % от майките са принудени да не работят. Има си и полза от седенето вкъщи.

На мен информацията на Пламен ми е полезна. Въобще не ме интересува в кои други форуми пише и с/у какво и кого. Вярни неща пише, но не е по темата. Русия, та Русия. На три места пред нас по критериите на PISA, т.е. в дъното на таблицата.

# 267
  • Мнения: 8 989
Черна станция, не беше преподавател, а преподавателка. Не твърдя, че е лош преподавателят, а че тези модули са според моите, пак повтарям, скромни познания, само и единствено подготовка за състезания на децата. Става въпрос за деца, които са 2,3,4 клас. Тези състезания не зная дали се взимат предвид при кандидатстване във ВУЗ.  
Коя е възрастта, когато децата трябва да се научат да мислят самостоятелно, моят учител по математика навремето ни даваше  за домашно и само по една задача, но очакваше да види по няколко решения. Е, разбирасе, в по-горен клас.
Но тогава всичко не беше така комерсиализирано, в началния курс не препускахме по платени курсове, а посещавахме кръжоци и така постепенно изпъкваха различните ни таланти, аз лично съм посещавала последователно над 10 кръжока и съм тренирала още толкова различни спорта, докато в главата ми и в тази на моите родители се оформи  "планът" за бъдещето ми развитие.
А сега, който е отишъл в хор - пее в хора, който е отишъл на рисуване-рисува, на уроци по математика - учи математика.  В СМГ има курсове, в които те подготвят за изпитите в СМГ, учат те да решаваш определен тип задачи, от типа задачи, които ще има на изпита, явяваш се на пробни изпити от 3 клас?!?!? Вероятно синът ми, ако беше посещавал тези курсове и беше решавал многократно задачите, щеше да влезне в СМГ, а и там не влизат само отличниците (децата с максимален брой точки). Но това не значи, че той е математик и ще направи следващото велико откритие, нито пък, че ще се чувства на мястото си там. С този подход според мен не се откриват таланти, а интелигентни деца, които могат да усвояват определени знания. Тези интелигентни деца ще се справят отлично и с останалите предмети. Но какво количество от тях са наистина математици? И защо в Математическото училище не търсят точно този тип деца, които ще изпъкнат от общата маса интелигентни деца?

Такива разни въпроси ми се въртят в главата, може би и ЕГ е добре, поне език ще научи там, надявам се.

Едно време децата с отличен успех от ЕГ имаха възможност да бъдат приети във ВУЗ навън, сега дали е така?

plamenhk, аз не искам синът ми да учи в Америка поради лични причини, да е близо да мама  Wink и неща от този род, но това какво той иска вероятно ще е на първо място.

Та така, дай Боже да сме живи и здрави всичките, и ние с баща му да оцелеем, че то и здравеопазването ни е като образованието, и свестни доктори има, и свестни учители има, ама как да ги намериш, като търсачката не работи.

# 268
  • Мнения: 51 060
Най-творческото състезание за тази възраст е Кенгуруто. Задачите в ЕК даже не са чиста математика, а са с преобладаващ логически елемент. И по принцип децата от МГ се справят много добре на това състезание. Значи умеят да мислят.

ЕГ дава на децата шанс да научат език, но нищо повече. Децата пак трябва да се явят на изпит за сертификат и да кандидатстват.

САЩ и нас не ни влече. Англия си е по-близо, а и все пак е Европа - ценностите и животът са други.

# 269
  • София
  • Мнения: 1 379
....Интересно е защо тъй западняците си оставят децата с памперси и биби до 3 г по горепосочените критерии, а пък тяхното образование е по-добро от нашето? ...
Аз пък съм с впечатление, че не си ги оставят! Laughing
И тук не иде реч(поне аз не говоря) за цялото "западно" образование, а за елитните у-нита.
plamenhk, наистина обобщаваш и изобщо не съм съгласна, че някои университети в Европа са "прехвалени". Naughty
Уни-то където учи моето дете е от 1386 г. и е най-стария в Германия с осем нобелови лауреати. Векове наред е сред най-реномираните университети в света, а и факултета по медицина си съществува от основаването му.
И съм убедена, че всички врати ще са отворни за него, когато (дай Боже) се дипломира, включително и в Америка. Laughing

Общи условия

Активация на акаунт