Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 3 ДИСЛЕКСИЯ

  • 82 010
  • 759
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 1 652
Ателието на Шмергела, може би ще започне дейността си от октомври!А може би не. По финансови съображения.

Ето какво открих

Едно древно упражнение, нарича се Супербрейн йога или Йога за развиване на свръх мозък може да помогне надявам се и на вас. Звучи гръмко, но книгата е издадена за първи път в САЩ. Има я и на български с това заглавие.Мастър Чоа Кок Сюи е причината това древно индийско упражнение да се върне към живота. То се е практикувало и се практикува в Индия и по света, но по грешен начин. При хора с хиперактивност, липса на внимание (концентрация), аутизъм, дислексия, деменция, и всичко свързано с мозъка и нервната система оказва положително влияние. При деца между 13 и 18 помага за овладяване на половото влечение. Увеличава и умствените способности.Всъщност чрез това упражнение се доставя необходимото количество енергия от подходящия вид за правилната работа на мозъка.

от тук

http://www.beinsadouno.com/board/index.php?showtopic=7921

ето и самото упражнение

http://sites.google.com/site/infopranabg/video/superbrain-yoga

Хубава събота на всички!  bouquet



# 346
  • Мнения: 3 721
Ателието на Шмергела, може би ще започне дейността си от октомври!А може би не. По финансови съображения.


Лошо, тъкмо мислех да започна да водя големия ми син.

Аз засега съм само с подозрения за дислексия, които се споделят и от учителката в детската градина, та затова ви чета редовно. Иначе засега имаме само хиперактивност с дефицит на внимание  Laughing

# 347
  • varna
  • Мнения: 43
А ние вече не сме в съмнения Cry Сигурно е, че малкият ми син е с дислексия...не може да чете , а вече ще е във трети клас Cry Сега ще е с ресурсен учител, казаха ми да го водя и на логопед. Ще ви чета  Praynig

# 348
  • София
  • Мнения: 4 412
За заниманията в ателието на Шмиргела може да следите и този сайт - http://www.artsntherapy.com . Ние винаги сме били с психоложката, която работи с ателието, но ако ателието имат проблеми, може би тя ще ще направи занимания на друго място.
При тези занимания не се гледа техника, а хората да се отпуснат. Каквото и да направите ви хвалят и намират интересни посоки във вашите творения.
Ето това сме аз и дъщеря ми направени от лъжици. Основните идеи как да се оформим са на детето.

След около 10-15 посещения на тези арт терапии в продължение на почти 2 години, после записах детето на обикновен курс по рисуване. Госпожата е много добър преподавател, на всяко дете обръща внимание и го насочва според способностите му и на дъщеря ми се отразява много добре емоционално.

# 349
  • varna
  • Мнения: 43
Детето ми е много музикално, но тъй като не може да запомня думичките на песните му е трудно да се развива, а и нотите трудно ще научи....и понеже му е трудно и се чувства неуверено не иска да го записвам на никакви уроци, как може да се преодолее това и въобще има ли смисъл да се опитвам да го запиша някъде ... искам да развива дарбите си , но как да стане Rolling Eyes

# 350
  • Мнения: 955
Marlen,
много малко учители по музика са запознати с дислексията. Ученето на ноти и думички на песни няама нищо, ама нищо общо с музикалността. Особено в нашите модерни времена има толкова възможности да се свири и композира музика без ноти! Има записи, youtube, прекрасни компютърни програми, които записват в ноти изсвиреното на пиано и обратно, изсвирват нотите, и много други.
Ние имахме частна учителка, която проявяваше голямо разбиране и работеше с импровизация, слух, имитация, не с четене и зубрене. В момента сериозно мислим за професионална кариера в музиката....
Много, много талантливи деца са се отказали от музиката заради нотите. Нотите могат да се учат по различни начини. Децата с дислексия може да се затрудняват да запомнят имената на нотите, но много бързо разпознават поредица ноти, които образуват "изречение". Зависи и от инструмента, по какъв начин точно ще се развива координацията ляво-дясно. 
Имам разни материали, ако се интересуваш, на английски са.

# 351
  • София
  • Мнения: 4 412
За музикални занимания - ето това "Рок училище" - http://rockschool.bg/category/rockschool/ ми се е видяло интересно за по-големи деца. Чела съм статията в Капитал, достъпна е от сайта им след регистрация. Предполагам, че няма да се формализират в ноти и ще прояват разбиране. Имам го предвид и за дъщеря ми, ако е нужно в някой момент.

# 352
  • varna
  • Мнения: 43
О, това Рок училище много ми хареса...жалко , че не съм в София Sad

# 353
  • в моя свят
  • Мнения: 849
Здравейте на всички!  Simple Smile

Скоро не съм писала в темата.Активноста е слаба от много време и дано това означава,че учениците се справят добре.
Успех на всички през новата учебна година.  bouquet

Моя син е 5 клас и в ново училище.Първите дни минаха добре и аз май се притеснявам повече от него. Simple Smile За учителите и това как приемат проблема с обучението все още няма как да разбера,но първите ми впечатления са добри.
Най-много се притеснявам за това,че до сега той не е учил английски и като видях колко е сериозен учебника(на издателство Longman) ми се струва мисия невъзможна да наваксаме.А и той няма никакво желание.Има проблеми със слуха и чуждите езици са му изключително трудни.
Приемам съвети всякакви.

# 354
  • Мнения: 1 652
Успех на всички през новата учебна година и от мен и дано децата се забавляват докато учат, да си имат добри учители и много приятели в училище! Hug Hug Hug

me4ta22, на теб и на всички, които се интересуват - писах, че изчаквам за да споделя мнение за нещо, което правим сега- listening programm-  определено има ефект и го препоръчвам! Ние го правим в Логос абв . В Русе Даниела Бонева е също сертифицирана.

особено това, което ти me4ta22 споделяш- проблеми с езиците  и английския.

# 355
  • в моя свят
  • Мнения: 849
darena желая успех с тази терапия на детето ти.  bouquet

Аз от няколко години знам за звукостимулацията по Томатис и Листенинг програм.Във Варна има специалист по метода Томатис,срещала съм се с нея няколко пъти и познавам деца изкарали няколко нива по тази програма с добри резултати.За съжаление обаче по този метод филтрираната музика се слуша само с лявото ухо,а моя син е с пълна загуба на слуха точно на това ухо.Няма и никаква костна проводимост,увреден е самия нерв в мозъка и нищо не може да се направи.И по тази причина не сме подходящи за тази програма.
Колкото до Листенинг програм аз не знам във Варна да има специалист по този метод,но знам за 2 деца закупили си слушалките и дисковете и си правят програмата у дома.Резултатите казват,че са много добри.Аз не мога да си ги позволя,защото са доста скъпи,а и не съм сигурна,че детето ми е подходящо и за този вид звукостимулация.
Музиката въобще влияе много благотворно на нашите деца и се радвам,че някой деца от темата свирят и на музикални инструменти и обичат да слушат музика.Моя син обаче въобще не е музикален и казва,че мрази музика,не слуша песни,не пее.... Sad


# 356
  • Мнения: 32
Здравейте на всички!  Simple Smile

Скоро не съм писала в темата.Активноста е слаба от много време и дано това означава,че учениците се справят добре.
Успех на всички през новата учебна година.  bouquet

Моя син е 5 клас и в ново училище.Първите дни минаха добре и аз май се притеснявам повече от него. Simple Smile За учителите и това как приемат проблема с обучението все още няма как да разбера,но първите ми впечатления са добри.
Най-много се притеснявам за това,че до сега той не е учил английски и като видях колко е сериозен учебника(на издателство Longman) ми се струва мисия невъзможна да наваксаме.А и той няма никакво желание.Има проблеми със слуха и чуждите езици са му изключително трудни.
Приемам съвети всякакви.
Ние учим по тези учебници и вече сме в 7 клас. Не са лоши, но нямат много обяснения на граматиката. Задължително ползваме други граматики , останали от наше време, където е систематизирана материята.  Към тези учебници има и граматически тетрадки, много добра работа вършат, там е по ясно обяснено и упражняването с тях има резултат. Цената им е към 10 лв.

# 357
  • София
  • Мнения: 754
Здравейте смели мами,

Пак тръгнахме на училище.
Четох внимателно постовете и линковете към тях. Много ме впечатли разказа на една психоложка Павлина. Разказа за момиченце, на което е помогнала тя и учтелката му от първи клас и детето е успяло да навакса и най-вече да избегне лепването на етикет бавноразвиващо. Впечатли ме това, че ние нямахме този късмет. В началните класове никой не занаеше какво е на детето ми и направихме всички стандартни грешки с етикети че е мързелива, бавна, и с натиск да пише и да се упражнява повече.
Но вървим напред. Втора година вече посещаваме фондация Стела Богомилова. Ходи с желание.
TanyaMG - благодаря за информацията за ателие Шмиргела. Това е идея да отидем заедно двете с нея през уикенда, ако го отворят.

# 358
  • София
  • Мнения: 1 948
margaritavass, то тя хубаво, че ходи с желание, но ефект има ли някакъв?

Искам и нещо друго да ви попитам всички.
Вашите деца освен обучителни трудности имат ли проблеми с други ангажименти, несвързани с ученето? Примерно с непоемане на отговорност, неангажираност с никакви други задачи, слаба памет или отсъствието ѝ изобщо, ей такива неща...

# 359
  • Мнения: 955
Sach,
дислексията е сложно нещо и естествено има прояви в други области: трудности с организацията на програмата за деня (изобщо слабо развит усет за време); трудности със запомнянето и изпълнението на устни команди; обикновено затруднения с оперативната памет, но дългосрочната е съвсем в ред и даже много силна (накратко - което се зубри за утре, се забравя, което веднъж е разбрано, няма нужда да се повтаря); раздразнителността и др. са много често следствие от непрекъснатото напрежение, от натрупването на неуспехи.
Понякога, както стана при нас, тези съпътстващи проблеми са по-ярко изразени от тези с четенето и затрудняват правилната диагноза. Мисли се първо за хиперактивност, проблеми с концентрацията и пр. В дъното обаче се оказа дислексията.
Трябва да търсим ключ към всичките тези проблеми, които при всяко дете са в уникална комбинация.

Общи условия

Активация на акаунт