"Образователни технологии" или частен учител?

  • 27 241
  • 49
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 8 827
Наистина резултатите от изпитите ще решат всичко относно приема, но ако имате възможност за избор, сложете в сметката следния факт:  от английската гимназия повече от 1/3 тръгват да учат в чужбина и последната година всички усилия насочват към необходимостта да вземат висока диплома, тоест ходят на уроци само за матурата  и затова се представят винаги най-добре там. От руската много по-малък процент отиват да учат навън, заради това, че нито Испания,нито Русия са "студентски дестинации" и подготовката им е насочена повече към кандидат-студентски изпити тук. Матурата на някои изобщо не им трябва, или не е решаваща и не се готвят усилено за нея. Двамата съученици на сина ми с най-нисък успех на матурите са приети медицина, ходят от 11 клас още на уроци по химия и биология и матурите им останаха извън полезрението, което не значи, че са по-слаби, просто други приоритети Mr. Green

# 46
  • Мнения: 41 331
Аз не мога да разбера какъв е смисълът да се ходи на допълнителни уроци, след като всички го правят. По този начин се получава инфлацията на знанията. Не че има шанс всички масово да се осъзнаят и да спрат да го правят.

Право ви казва хлапето, но кой да чуе.

Точно там е смисълът - всички ходят. Ако никой не ходеше нямаше да има смисъл. Тогава резултатите от изпитите малко или много щяха да повтарят резултатите от училище. Да, ама ако някои деца не са доволни от изоставащия си статус и тръгнат на уроци, то те ще си повишат нивото, евентуално над нивото на първенците в училище. Това пък няма да се хареса на първенците и те също тръгват на уроци. В резултат всички почват да надграждат наученото в училище от страх да не изостанат и ако някой не ходи на уроци рискува да не влезе в добро училище.
Вярно е, че уроците водят да инфлация на знанията от училище, но в една състезателна действителност са неизбежни, както и инфлацията е неизбежна в една развиваща се икономика.

Хлапето говори чисто теоретично от своята си позиция. Ще го видим каква песен ще запее, когато стане родител. Такова нещо като "равен старт" също няма в реалния живот. Целта на кандидатските изпити не е да провери кой е научил образователния минимум/оптимум/максимум, а да класира децата, защото местата са по-малко от кандидатите. Затова изпитите винаги ще са толкова трудни, че само много малка част от децата да изкарат отлични оценки. Ако 60% изкарат шестици това няма да е изпит. По тази причина изпитите (именно заради инфлацията на знанията от редовния курс) стават все по-трудни и достъпни само с уроци. Който не ходи на уроци изгаря. И това е част от подбора. Без уроци би могло да се мине само, ако летвата в училище се вдигне толкова, че само 2-3% от децата да завършват с отличен. Тогава и изпитите може да отпаднат. Ама доколкото познавам българския родител това ще доведе до революция Twisted Evil Нашенският родител иска дете отличник в училище. А дали това не води до инфлацията на знанията? Няма как летвата да е висока и да има много отличници.

# 47
  • Мнения: 1 525
Синът ми изкара пълни шестици на изпитите след 7 клас без да е стъпвал в школа или частни уроци. Единственото, на което ходеше беше СИП или ЗИП, забравих.

Ще си позволя да изразя съмнение относно това твърдение.От 19 години преподавам БЕЛ и твърдя категорично, че 6 на изпита без целенасочена, задълбочена подготовка не може да се изкара. ...

Тъй като взе да се говори "по принцип"... от къде правиш извод, че нейното дете не е имало задълбочена подготовка?



Защото няма къде да я получи, само училищните занимания не стигат. Никое дете не може да се подготви само за 6 и по двата предмета, няма такъв вариант, опитът ми е достатъчно голям, за да съм сигурна.
Чета и се чудя. Каква е подготовката на децата ни в училище и защо е такава. Щом една дългогодишна учителка казва, че без допълнителни уроци не може да се очаква подготовка на ниво за изпити. Защо децата да учат в училище тогава - за бал? Защо да не е възможно да се подготвят качествено в училище, а трябва да се ходи допълнително, срещу заплащане? Та нали в тези школи са пак същите учители, които от понеделник до петък са на заплата в училище?

# 48
  • Мнения: 41 331
Цитат
Чета и се чудя. Каква е подготовката на децата ни в училище и защо е такава. Щом една дългогодишна учителка казва, че без допълнителни уроци не може да се очаква подготовка на ниво за изпити. Защо децата да учат в училище тогава - за бал? Защо да не е възможно да се подготвят качествено в училище, а трябва да се ходи допълнително, срещу заплащане? Та нали в тези школи са пак същите учители, които от понеделник до петък са на заплата в училище?

Аз нали го написах по-горе. Училището дава някаква подготовка. Добра или лоша, някаква. Обаче училище след 7 клас завършват Х броя деца, а в най-желаните училища има места за 1/10*Х деца. Т.е. с изпита 90% от децата трябва да се оставят под чертата. За да стане това, изпитите не може да са на нивото на учебния материал. Изпитите са по-трудни за да се отсеят децата. И понеже всички искат да са в тези 10%, които влизат в най-желаните училища, всички ходят на уроци. И пет пъти по-добро да стане образованието, пак ще има изпити и пак ще има уроци. Уроците ще отмрат от самосебе си (независимо от нивото на образованието) ако в Немската гимназия в София почнат да приемат всеки кандидат.

# 49
  • Мнения: 8 827
Цитат
Чета и се чудя. Каква е подготовката на децата ни в училище и защо е такава. Щом една дългогодишна учителка казва, че без допълнителни уроци не може да се очаква подготовка на ниво за изпити. Защо децата да учат в училище тогава - за бал? Защо да не е възможно да се подготвят качествено в училище, а трябва да се ходи допълнително, срещу заплащане? Та нали в тези школи са пак същите учители, които от понеделник до петък са на заплата в училище?

Аз нали го написах по-горе. Училището дава някаква подготовка. Добра или лоша, някаква. Обаче училище след 7 клас завършват Х броя деца, а в най-желаните училища има места за 1/10*Х деца. Т.е. с изпита 90% от децата трябва да се оставят под чертата. За да стане това, изпитите не може да са на нивото на учебния материал. Изпитите са по-трудни за да се отсеят децата. И понеже всички искат да са в тези 10%, които влизат в най-желаните училища, всички ходят на уроци. И пет пъти по-добро да стане образованието, пак ще има изпити и пак ще има уроци. Уроците ще отмрат от самосебе си (независимо от нивото на образованието) ако в Немската гимназия в София почнат да приемат всеки кандидат.

Нямам какво повече да прибавя към това обяснение, допълнителната подготовка я помня отпреди 30 години, не е нещо ново. Не изпитвам неудобство да призная, че и аз съм я ползвала преди  много години Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт