Влизали ли сте в часа на детето?

  • 4 802
  • 63
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2
Пожелах да бъда гост в час по български на детото / 1 клас/ . Каква беше изненадата ми от заниманията им в продължение на 40 мин: механично повтаряне на фрази, които учителят подава. Безкрайно повторение на едни и същи правила. Писане по сто пъти на един вид ченгелчета. На децата им беше страшно скучно. Не виждам смисъл в подобно зубрене и повтаряне.  Или може би не съм наясно с принципите на нашата образователна система?  Моля, ако някой друг има впечатления, да сподели. Може би проблемът е в учителя?

# 1
  • При хората, които обичам
  • Мнения: 3 192
Няма нужда да влизам, за да знам какво се случва с писането.
Писането на ченгелчета е неизбежна част от развитието на моториката на ръката. Няма учител, който да го поднесе интересно, поне аз не познавам такъв. Признавам и собствените си две поражения в тази война за вниманието на децата ми.
За правилата и фразите...не знам за какво говориш. Може ли по-конкретно?

П.П. Забравих си мисълта... Всъщност това практика ли е - родител да се допуска в часа на първокласника? По покана, по настояване от родител...как става? Не, че ще се напъна да влизам, определено нямам работа там.

# 2
  • Варна
  • Мнения: 3 243
Нямам работа там.
Относно повтарянето мисля, че е полезо иначе как ще научат нещо , ако не го повтарят. За писането на ченгелчета пък съм на мнение, че  много малко време е отделено в учебния план.

# 3
  • Мнения: 9 990
Не, не съм и няма да го направя.Има си открити уроци за тази цел.До припадък ако трябва и диктовки ще им правят.Може да им е скучно, но има неща, които Трябва да се направят. Crossing Arms

# 4
  • Мнения: X
Историята с писането по сто пъти на едно и също нещо се повтаря в езиковите гимназии.  Wink

# 5
  • При хората, които обичам
  • Мнения: 3 192
Просто е време да спрем да мислим за децата си като за малките бебета, които вчера проходиха и да им треперим за всяко вложено усилие. Те са на 7 години. Малки са, да, но е време да порастнат. Порастването е свързано с овладяването на знания и умения. Процесът не винаги е приятен, но е необходим.

# 6
  • Мнения: 1 213
Не съм и нямам намерение да влизам,защото от чуждото присъствие в класната стая децата не могат да се съсредоточат върху учебния материал.Надявам се учителката да си разбира от работата/все пак е с 30 год. стаж/,но ако забележа,че изостава ще си поговоря с госпожата..

# 7
  • Мнения: 4 841
Каква беше изненадата ми от заниманията им

Интересно ми е какво си очаквал да видиш... Не си ли ходил на училище?

А и какво предлагаш? Да не се пишат ченгелчета, а да им раздадат направо по една клавиатура?

Животът не е безкраен празник, какво значи "скучно" и "забавно"? Има ли изобщо някой, на който да му е забавно 24/7?
Има моменти, в които човек трябва да положи определено количество усилия в наглед "скучни" занимания. Именно за да оцени след това "забавните". Колкото и да е относително всичко това.

# 8
  • Мнения: 3 449
Пожелах да бъда гост в час по български на детото / 1 клас/ . Каква беше изненадата ми от заниманията им в продължение на 40 мин: механично повтаряне на фрази, които учителят подава. Безкрайно повторение на едни и същи правила. Писане по сто пъти на един вид ченгелчета. На децата им беше страшно скучно. Не виждам смисъл в подобно зубрене и повтаряне.  Или може би не съм наясно с принципите на нашата образователна система?  Моля, ако някой друг има впечатления, да сподели. Може би проблемът е в учителя?
Интересно ми е сега какво ще предприемеш? Ще отпишеш детето от училище или сменяш стила на работа на учителката? Хората, които учат децата ни, предполагам знаят какво правят. Не знам ти как би се почувствал, ако някой външен дойде да наблюдава твоята работа? Имайте повече доверие и уважение към учителите на децата си, защото вашето поведение е пример за тях. Особено към началните учители.

# 9
  • Мнения: 51 180
Не знам какво си очаквала, но няма друг начин децата да овладеят фината моторика, нужна за писането. Това става само с изписване на много страници. Дори в днешно време го претупват и затова децата ни пишат все едно гарга се е разходила по листа.

# 10
  • Мнения: 24 467
Пожелах да бъда гост в час по български на детото / 1 клас/ . Каква беше изненадата ми от заниманията им в продължение на 40 мин: механично повтаряне на фрази, които учителят подава. Безкрайно повторение на едни и същи правила. Писане по сто пъти на един вид ченгелчета. На децата им беше страшно скучно. Не виждам смисъл в подобно зубрене и повтаряне.  Или може би не съм наясно с принципите на нашата образователна система?  Моля, ако някой друг има впечатления, да сподели. Може би проблемът е в учителя?
Интересно ми е сега какво ще предприемеш? Ще отпишеш детето от училище или сменяш стила на работа на учителката? Хората, които учат децата ни, предполагам знаят какво правят. Не знам ти как би се почувствал, ако някой външен дойде да наблюдава твоята работа? Имайте повече доверие и уважение към учителите на децата си, защото вашето поведение е пример за тях. Особено към началните учители.
Следващата стъпка е нова тема "За домашното възпитание/обучение".
А може и иновация- да раздадем клоунски костюми на учителите в началната степен, изобразяване на ченгелчетата посредством заемане на съответна поза от същия, кревати за обеден сън, класове по 8 души и да въведем инициативата "домашна закуска/обяд".
И предложение за стартиране в първи клас на 10 години или според желанието на ученика, пардон, на майка му.

# 11
  • Мнения: X
Въобще не би ми минало през ума да вляза в час на детето си. Веднъж отидох в междучасието и не искам да повторя.  Laughing

# 12
  • Мнения: 8 999
Нямам никакво намерение да им влизам в часовете. Дори да получа специална покана от учителите им, която да е обвързана с елемент на задължителност, пак бих пропуснала тази уникална възможност.
В първи клас часовете са по 35 мин. Няма друг измислен начин на света да се научиш да пишеш бързо ръкописно, ако не повториш хиляди пъти елементите на буквите /по същия начин се изучава и машинопис по десетопръстната система - чукаш един клавиш до скъсване, пишеш срички до припадък/ - това е с цел да се автоматизира този процес и да не се налага да се замисляш, когато изписваш някоя дума. Бих добавила дори, че малко лулички се пишат.
Моите деца не са учили дефиниции в първи клас, нито пък езикови правила /особено първия срок/.
Ти явно не си запозната с нашата образователна система. Но с коя система си запозната, че намираш нашата за толкова безполезна и безмислена?

# 13
  • София
  • Мнения: 19 979
vinagigotov, нима  Вие навремето  другояче сте развили фината си моторика.. newsm78
Нищо смущаващо не намирам във факта, че цял час децата са се потили над изписването на скучни ченгели..Споделете как си представяте едно по-различно протичане на  учебните часове при първокласниците, което обаче като резултат накрая също да доведе до развиване на фината им моторика до степен, необходима за доброто както  като бързина, така и като вид ,изписване на ръкописните букви. newsm78
За протокола - не мисля, че имам работа в часовете на децата си, още повече пък с цел да  видя как протичат заниманията им.Родителят, желаещ да упражни нужния контрол върху усвоеното и наученото от детето му, може да го направи по редица начини - изпитвайки го, проверявайки редовно тетрадките му, предразполагайки го да разкаже как протича часът от негова гледна точка..

# 14
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681
Не, не съм се сещала, че е добра идея. Cry

Общи условия

Активация на акаунт