Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 62 595
Нашите точно такива тестове като примера тук вече не правят, за всеобща радст. Обаче им дава тестове с отворени и чат-пат затворени въпроси. Не вземат по два урока.

# 271
  • Мнения: 24 467
===Откакто са започанали училище поне веднъж седмично взимат по няколко урока по математика. По друго не . Вашите деца до къде са с математиката? .

Не взимат по два урока по нищо.

По математика започнаха с дела Геометрия, минаха вчера перпендикулярни и височини  в триъгълник днес трябва да вземат. Давах му да упражнява височини в тъпоъгълен, да свиква да ги търси, изчертава и мери "извън" фигурата.    Grinning  
Препоръчвам за тренировка по предмета сборник задачи и учебна тетрадка на изд. Архимед- не са трудни задачите, чудесно упражнение на изучавания материал са, по- скоро са за затвърждаване, от което, обаче, според мен нуждата е много голяма, особено в V клас. Освен това са разделени на две нива в сборника- А и Б, едното за упражняване, другото е малко по- сложно, за надграждане.

Боби, точно това имам предвид при подобни тестове за дописване и от това се жалих преди две години- на някои въпроси можеш да отговориш по различен начин, а правилният отговор е в учебника на съответното издателство      Wink, което свежда процесът на обучение до чисто зазубряне на нечие лично творчество, т.е. до едното нищо.
Не бих заложила на домашното обучение за сметка на личния си живот, който включва и любимо занимание- не виждам никакъв смисъл. Без друго си обучаваме децата редовно на това, което намираме за важно, а както съм писала често и преди- училищните оценки не са от значение много.
Ще пише детето като едно време ние в писмата с руските другарчета "Я учусь на 5 и 6."    Laughing /това ми се е запечатало в паметта/. И четворка да донесе някой път синковецът- не би ми било беда голяма. Важно е къде е бил пропускът и как ще го оправи. Само по ДБИ има една тройка, за сега, разваляща горната стройна редица, защото не бил нарисувал заглавната страница в тетрадката си, трябвало да нарисува молив и линийка. За такава глупост не си заслужава дори да го обсъждам с детето, тетрадката му не била "като на Гери" /това ще да е подреденото другарче по трудово/  Laughing.  Казах му, че е глупост. Детето си прави домашните, чертежите, схемите, т.е. това, което е във връзка със самия предмет. Чак се смяхме у нас, прозвуча ми точно... като госпожа по трудово обучение. Като учителката му по рисуване в предишното училище- писала бе двойки на класа, защото не носели "старата рисунка", като не уточнила точно коя е тази, "старата" рисунка и всеки взел по нещо предишно. Човекът спечели първа награда на градско за рисунка и още два пъти трети места, чист любител, с нито един частен урок по рисуване и без наличие на някакъв талант вездесъщ. Рисунка негова замина за Белгия и Италия. Който е трябвало го е оценил за това, какво наистина може, а не какво поръчение изпълнява от "другарката" и дали си оформя тетрадката като "Х". Въпреки това детето няма негативно отношение нито към г-жата, нито към предмета, напротив, харесва му да има и ДБ и рисуване. Прави разлика между някаква си поставена му там оценка, не върху знания и самия предмет. Това най- ме радва.
Днес им върнали контролни по Математика, имали четири петици в класа, той имал също 5, нямали шестици. Изуми ме едно друго дете с петица- разплакало се. Ей това ме плаши най- много. Винаги се сещам за своя състудент, който се разрева за една петица. Настръхвам от такава перспектива. Не мога да си представя деца- бележкари у нас. Моят състудент беше два метра висок. Няма да го забравя. Не знам сега колко е успешен в работата си. Имам успешни колеги, които далеч не бяха пълните отличници на випуска. Напротив. Най- успешните поработваха още като студенти.
Продължавам да смятам, че няма маловажни предмети, има учители, които не преподават същността им, за голямо съжаление. Така те, самите, обезсмислят предмета, който водят. Добре, че това не се случва до сега при нас с Математиката, БЕЛ и Английския, както и с трите "разказвателни".  Детето се интересува много от ЧП, отговаря всеки час на устно изпитване с кеф, готви се редовно, обича когато имат лабораторни, може да "разкаже" опитите и смисъла от тях, т.е. разбира ги. В крайна сметка това има значение, а не случайна грешка в тест с дописване, в който може да се впишат не едно и две неща. Географията му е също интересна, Географските открития го вълнуват.  Тук мога да препоръчам "География на света" на Жан- Клод Баро и Гийом Биго. От същите автори- и "История на света". Детето успява да открие смисълът в Историята, което за мен е плюс също. Пак от началната му учителка и сегашния му учител за него това не е "съвкупност от факти, имена и дати". По физическо си стига нормативите, играе и баскетбол и волейбол /преди да се контузи тази събота/, плува. По рисуване г-жата го спечелила с интересните си идеи /хареса му да апликира в едни часове дървесна кора, мъх, листа, треви/.
Надявам се най- вече да му е интересно на детето и да се чувства добре в училище до края, наистина да трупа знания и умения, не оценки, да се научи да отличава стойностното от това, което е пълнеж и което не заслужава да му бъде отделяно време и емоции. Това ще му трябва като голям един ден.

Последна редакция: вт, 09 ное 2010, 19:02 от Judy

# 272
  • Мнения: 185
Ха здравейте и от мен Grinning Днес цял ден почти тичам като ненормална да оправям медицинско, ходих и до областния град. Връщам се и синковеца, подсмърчайки ми заявява, че на теста по география имал 3-. С баба му го грабнахме от вратата, с размахване на пръст и " нали ти казвахме " Twisted Evil. Подава ми бележника - три шестици по география Shocked Shocked Shocked. Всеки път ме лъготи и толкова майсторски го изиграва, че винаги се хващам Embarassed. Цар е на тази география - пу-пу. Баща му веднага се наду нали той му помага по този предмет, ако има затруднения Party Обожава география и математика, вчера два часа е разгръщал един стар географски атлас, и ако не го спра ще спи с него под възглавницата.
   Влезе вече в ритъм, справя се с домашни, уроци и тренировки, а сега има и ново занимание - чакаме съученичка, да ходим заедно на училище Heart Eyes. Говорят си по телефона и като влезем в стаята се прави на разсеян Wink, играел на игрите. А аз се правя, че вярвам hahaha

# 273
  • Мнения: 1 295
Хаха, а нас обратното - ученичката ни чака сутрин пред блока Joy Добре поне, че не му носи раницата, че каквато е тежка.... hahaha

# 274
  • Мнения: 186
При нас не  взимат по два урока наведнъж по нито един предмет.
По математика ползваме сборника на изд. "Архимед". В у-ще не ползваме уч. тетрадка, господинът каза,че учебника и сборника ще са достатъчни тази година и в сборника особено има достатъчно задачи от всякаква трудност.
По Биология добре разказан урок-4, за 5 и 6 допълнителни въпроси.
По География г-жата държи на разказването на урока.
По БЕЛ изпитването става на дъската.
Всички учители имат определен ден и час от седмицата за консултации с деца или родители,  съобщиха ни ги на род.среща.

# 275
  • Мнения: 24 467
....
Ходихме до Хотница, до водопадите- препоръчвам горещо на любителите на природата, чудно е там.
Къде се намира това, за първи път го чувам Embarassed?

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0

Ние отидохме заради това:

http://www.google.bg/images?hl=bg&q=%D1%85%D0%BE%D1%82%D0%BD … p;ved=0CB4QsAQwAQ

http://www.tarnovo.bg/info/hotnica-vodopad

http://razhodka.com/2009/03/%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D0%B0 … 0%B8%D1%86%D0%B0/

# 276
  • Мнения: 4 992
Andariel: моя беше записал в бланките за записване на професиите ни - Оправител:) К'во го прайш? Twisted Evil

Иначе по математика сега взехме умножение на дес. дроби. За сравнение - в предишното училище бяха ги взели преди 2 седмици, при положение, че там имаха 4 часа седмично, а тук са 5. За мене там е лудо препускане без затвърждаване на материала.
 В новото училище имат много кабинети по специалните предмети и правят много упражнения. Много му  е интересно, особено по природо. Според мен така  материалът се затвърждава. 1 час преподава новия урок, после тя прави демонстрации, а те-упражнения. Третия час - те правят опити. т.е за 1 урок 3 часа. Иначе в старото беше - час-урок, час изпитване-час урок.

# 277
  • Мнения: 5

Иначе по математика сега взехме умножение на дес. дроби. За сравнение - в предишното училище бяха ги взели преди 2 седмици, при положение, че там имаха 4 часа седмично, а тук са 5. За мене там е лудо препускане без затвърждаване на материала.
 В новото училище имат много кабинети по специалните предмети и правят много упражнения. Много му  е интересно, особено по природо. Според мен така  материалът се затвърждава. 1 час преподава новия урок, после тя прави демонстрации, а те-упражнения. Третия час - те правят опити. т.е за 1 урок 3 часа. Иначе в старото беше - час-урок, час изпитване-час урок.
А кое е новото училище? Звучи много добре - специални кабинети, затвърждаване...

# 278
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
Нашите деца са още на раздела за дроби на 27 урок. Незнам защо така препускат, а са назад. Thinking Имат четири часа седмично математика. Сега като се замислих деня, в които бяха на екскурзия са пропуснали математика и в деня на Будителите също, а може и още някои път да са пропуснали и затова да препускат така. Незнам, но определено не е добре. Сборника на "Архимед" е добро помагало. Учебна тетрадка нямат само сборника и учебника.
Вчера са им върнали и контролните по география. Изложил се е тотално. Има четворка. Говорихме и казва, че трябва да смени начина си на учене, а в същото време цял ден се шля, снощи легна рано и ми поръча да го събудя рано сутринта да учи. #2gunfire Е в 5,45ч. стана и учи по история и литература. Казах му сутринта, че това е първия и последния път в които го будя  да учи. Това просто няма да се случи повече. Ще видим днес как ще подреди деня си.

Judy достъпно ли е за инвалидна количка около водопада поне?

Последна редакция: ср, 10 ное 2010, 08:56 от мамаРаче

# 279
  • Мнения: 1 575
Привет и от мен  Laughing!
Лъчезар каза, че по математика са на текстови задачи - преди геометрията.Има учебна тетрадка, но тя е само за дом. раб., има и сборник - решава...Твърди, че му е лесно (пу-пу), помощ не иска, учавствал в час...ще видим!
Снощи взехме поредното кардинално решение - когато има урок по френски няма да ходи на плуване, защото няма време за учене - понякога се случва да му остане по-малко от час, за да се готви за следващия ден.Той е малко разочарован, предложих му да учи по разказвателните събота и неделя, но той иска да си почива и решението на практика е негово.Така за всеобщо разочарование ще тренира само 3 пъти седмично.
Снощи на вечеря бърбори, бърбори, наду ми главата, разказва - това стана, онова става, този така, онзи онака, по някое време вече не го и слушам, но той излива, излива, по някое време го поглеждам и ме напушва на смях, а той оправдателно "...ами, мамо, такива ми ти работи с моя живот...!"Още ми е смешно  Laughing!

Разгледах линковете с Хотница и се ентусиазирах - ще се организираме и ние някой уикенд!

# 280
  • Мнения: 24 467
Мисля, че няма да имате проблеми, Мамо Раче.
Заслужава си да го види детето. Дори долу, преди пътеката, се вижда водопадът с езерцето, което образува. Отива се до самото езерце, водата има уникален интересен цвят. На мен Хотница ми харесва повече от Летница, но това е до лично усещане. Иначе препоръчвам качване по пътеката за който може. Много е интересна една част с пещерно- скален релеф, минава се за кратко през нещо като каменен каньон с отвесна част към водопадите, на едно място с отвор надолу има желязна решетка. А множеството мостчета и стълбички са изключително чаровни. При слънчево време, каквото случихме ние, е божествено.
Отбихме се и в Елена. Там обядвахме в една механа.

# 281
  • Мнения: 4 992
Не е в София Simple Smile За сега ми харесва, учителите дават всичко от себе си и всичко останало зависи от детето.
За сравнение - в предишното училище в програмата бяха заложени в 1 срок повече от 'сериозните' предмети отколкото музика и физическо.  (тези които единия срок са 2 часа или 1, а втория 3 или 2) Имаме ЗИП-мат, БЕЛ и история, а в предишното - само география (писах за това обширно в старата тема.) т.е по-голямото  напрежение е оставено за втория срок, когато вече ще са свикнали с учителите и изискванията им. По ДТИ в предишното у-ще ни искаха едни големни торби с материали - чертожни листове, портфолио, големи триъгълници, пергели, фолиа и какво ли още не и сам пишеха едни огромни планове, а нещата трябваше да си ги правят у дома по плана???Все ще недоумявам защо в този случай трябваше да ги мъкнем до училище - тука няма такива неща. В 'новото у-ще' учителката надписа и прибра материалите към учебната тетрадка и когато и каквото им трябва  им го дава в часа.
Дори по матем. не носят нищо - имат чертожни комплекти, закупени от предишния випуск и в часа, когато им трябват им ги раздават. Програмата е направена много добре - в петък са всички ЗИП-ове + АЕ+ЧП т.е по-лекички предмети. Най-ми харесва че по АЕ са на групи по 14 човека. А модулът, за който трябваше всеки вторник в пр.у-ще да ходим от 8 до 9 и после от 13 да сме отново в у-ще за часовете тук е туризъм и единственото ни занятие до сега беше мин. петък, когато беше хубаво времето. Бяха на разходка след часовете. Абе, с две думи, всичко е направено с мисъл да е добре за децата, а не за учителите, както беше по-рано.
Другото, което е по-добре за нас е, че имат само по АЕ допълнителна тетрадка за домашна работа. По всички други предмети тетрадките са едновременно за работа в клас и дом. работа и от там - по- леки раници.  

# 282
  • Мнения: 4 992
И двете училища не са някакви специални - масови училища са- но ми направи огромно впечатление как едни и същи неща могат да се правят по лесния или трудния начин. Никога до сега не ми беше идвало наум че е възможна такава огромна разлика.
Мислех си, че е възможно да им се паднат някакви учители с по-особен нрав, но по отношение на организацията - а това, което коментирам е само организация, да има такива различия не съм очаквала.

# 283
  • Мнения: 4 992
Judy: по самата пътека много ли се ходи? Изкачване или равен терен е? Става ли за маратонки или трябват тур. обувки? 
 

# 284
  • Мнения: 24 467
Качихме сес четири годишния ни син, без специална екипировка. Чиста разходка е. При това пътеката е добре обезопасена.

Общи условия

Активация на акаунт