Математически турнири - 5

  • 62 621
  • 799
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 50 854

Това е типичен пример за задача, която, ако се решава от възрастни, изисква "Thinking out of the box". Когато ми я дадоха за първи път, се оплетох в сметки и търсене на зависимости и пропуснах дадената информация, че е задача за деца в първи клас (на мен дори ми бяха казали - предучилищна възраст).


Аз пък бях сигурна, че е някаква логика, записана в двоичен код ooooh!

# 586
  • Мнения: 350
Мисля, че Дидева няма как да се подведе  Sunglasses и аз "НЕМАТЕМАТИК" мисля, че това е решението. Всеки следващ ред описва предходния.

# 587
  • Мнения: X
Подсказката за възрастовата група беше ключ към отговора. Подсети ме за тази задача:
8809 = 6
7111 = 0
2172 = 0
6666 = 4
1111 = 0
3213 = 0
7662 = 2
9312 = 1
0000 = 4
2222 = 0
3333 = 0
5555 = 0
8193 = 3
8096 = 5
7777 = 0
9999 = 4
7756 = 1
6855 = 3
9881 = 5
5531 = 0
6782 = ?
А в нея също няма сметки, а описание.

# 588
  • София
  • Мнения: 19 927
Подсказката за възрастовата група беше ключ към отговора. Подсети ме за тази задача:
8809 = 6
7111 = 0
2172 = 0
6666 = 4
1111 = 0
3213 = 0
7662 = 2
9312 = 1
0000 = 4
2222 = 0
3333 = 0
5555 = 0
8193 = 3
8096 = 5
7777 = 0
9999 = 4
7756 = 1
6855 = 3
9881 = 5
5531 = 0
6782 = ?
А в нея също няма сметки, а описание.

6782 = 3 Mr. Green

# 589
  • Мнения: 50 854
Туй го знам и ще пасувам Peace

# 590
  • Мнения: X
Аз го пуснах по-скоро като илюстрация. Знам, че задачата е стара и  добре известна на старите пушки. Просто и твоята, и тази задачи доказват думите на Obsolete за "Thinking out of the box".

# 591
  • София
  • Мнения: 1 154
Май най-накрая разбрах как се описва 312211 newsm78

# 592
  • Мнения: 939
Май най-накрая разбрах как се описва 312211 newsm78

Тази поредица си има някакво математически име, но на мен ми я разказаха по следния забавен начин - стои си някакво 5-6 годишно детенце и скучае в час. И както скучае, започва да си драска на листче - написва числото "едно".  Поглежда какво е написал и го изписва отново - една единица. Поглежда пак и пак записва какво последно е написал - две единици, след това - отново и отново до края на скучния час. Е, поне е упражнило броенето до 10 Simple Smile

 

# 593
  • София
  • Мнения: 3 704
а точно тези задачи не бяха ли не по математика а по.... забравих какво беше
но нали имаше едни задачи дето на езика бля-бла месеците са ............, за този месец се знае това и не се знае онова и накрая преведете нещо си на бля-бла.

То това за да се оправдая, че без подсказка нямаше да се сетя.

# 594
  • София
  • Мнения: 4 653
Има една задача от Салабашев, 2007г., 2-ри кл. - седма зад. Не мога да разбера логиката, а още по-малко решението. Ето и задачата: Имам три ябълки и пет круши. В една от ябълките и две от крушите има червеи. Колко най-малко плода трябва да взема, за да е сигурно, че в поне един от тях има червей?
Аз като си представям нещата, от общо 8 плода, в 3 има червеи. Аз мога да си взема 5-те без червей и да останат трите с, но за да съм сигурна, че имам поне един, трябва да взема 6 плода. Да, ама първо такъв отговор няма и второ, отговорите посочват - 3 като верен. К
АК става това? Моля за обяснение и помощ.
kassii, нищо излишно няма в задачата - при крушите се получава най-малко четири, а при ябълките отговорът е на-малко три.
Виж болднатата част от въпроса, тя е ключът към решението.

# 595
  • София
  • Мнения: 1 659
а точно тези задачи не бяха ли не по математика а по.... забравих какво беше
но нали имаше едни задачи дето на езика бля-бла месеците са ............, за този месец се знае това и не се знае онова и накрая преведете нещо си на бля-бла.

То това за да се оправдая, че без подсказка нямаше да се сетя.
Joy hahaha Задачите, за които говориш, са от математическа лингвистика, но цитираните горе са за наблюдателност и логическо мислене (и са от любимата ми класика в математиката)

# 596
  • Мнения: 1 550
Има една задача от Салабашев, 2007г., 2-ри кл. - седма зад. Не мога да разбера логиката, а още по-малко решението. Ето и задачата: Имам три ябълки и пет круши. В една от ябълките и две от крушите има червеи. Колко най-малко плода трябва да взема, за да е сигурно, че в поне един от тях има червей?
Аз като си представям нещата, от общо 8 плода, в 3 има червеи. Аз мога да си взема 5-те без червей и да останат трите с, но за да съм сигурна, че имам поне един, трябва да взема 6 плода. Да, ама първо такъв отговор няма и второ, отговорите посочват - 3 като верен. К
АК става това? Моля за обяснение и помощ.
kassii, нищо излишно няма в задачата - при крушите се получава най-малко четири, а при ябълките отговорът е на-малко три.
Виж болднатата част от въпроса, тя е ключът към решението.
Така де. Наистина няма нищо излишно (сега, след като се замислих). Учудих се, че щерката я реши без затруднения (сле дкато й казах да забрави това, което разсъждавахме с мъжа ми - да съберем ябълките и крушите). Съвсем интуитивни тя разгледа ябълките и крушите поотделно, определи 3 ябълки и 4 круши и понеже 3<4, избра отговор 3  Rolling Eyes Rolling Eyes

# 597
  • Мнения: 330
Знаете ли дали "Салабашев" ще се проведе някъде по- близо до нас?

# 598
  • Мнения: 1
Може да видите задачите и решенията на Есенния математически турнир на http://estoyanov.net

# 599
  • Мнения: 306
Отново новини за успех на български математици Отборът на СМГ на първо място на състезание в САЩ

Поздравления за успеха на талантливите деца и техните ръководителки!   bouquet

Общи условия

Активация на акаунт