Монтесори - обучение у дома

  • 105 571
  • 695
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 17 232
то само самодисциплината да беше, но и пазенето на тишина....
 Нека не забравяме обаче че Мария Монтесори е създала този метод за деца с проблеми.

# 301
  • София
  • Мнения: 1 224
Титина, според мен ако не може да се постигне "нормализация", самодисциплина и концентрация при дете без проблеми, това е още по-трудно при такова със. От всичко, което съм чела за метода, именно как точно е ефективен за деца извън норма, ми е най-странно. Как хиперактивно дете или такова с аутизъм ще си избере материал и самостоятелно ще си работи с него тихо и по предназначение? Как въобще се достига до такъв етап с минимум намеса от педагога?
Имаш ли директни наблюдения на работата с такива деца и постигнатите резултати? Наистина ли се получава?

# 302
  • Юпитер- Сатурн
  • Мнения: 536
........
Имаш ли директни наблюдения на работата с такива деца и постигнатите резултати? Наистина ли се получава?
Ще се опитам да ти отговоря аз. Когато синът ми беше на година и пет-шест месеца, беше обследван и ми казаха забавяне в психическото развитие с 6-7 месеца. Той не е свръх активен. До втората му година играчките бяха използвани само да минират пода. Моя позната(психолог) ми каза, започни да четеш за монтесори и лека по лека да прилагаш идеите. В началото започнахме със сортиране на черно бели картинки. После на боб и т.н. Синът ми се преобрази. Не знам как да го обясня, но на него му доставя удоволствие да си "играе" с мен. Буквално сме низали гердан с макарони повече от час. Когато споделих на моята позната, че заниманията продължават повече от час. Тя се стъписа.
Аз си обяснявам този процес с това, че от детето не се изисква да прави нещата идеално, почти веднага прави аналогия къде може да приложи наученото и то му помага. Получава похвала само за добре свършената работа. Играта спира, когато му омръзне. Помагалата са от естествени материали. По себе си съдя, че ми е по-интересно да си играя с тях, отколкото с пластмаса. Може би този вид занимания им създава усещането, че те контролират ситуацията  и от там се получава и ефекта на самодисциплината.

# 303
  • Мнения: 2 652
Ключът при самодисциплината е свободата на избора. Респективно понасяне на съответните негативи, когато изборът не е удачен.

А пазенето на тишина, написано по този начин, не е коректно. Правилото е, когато си вътре, не се вдига шум, не се вика, крещи, слуша висока музика, тича и т.н. Това се прави навън. Което си е и елемент на доброто възпитание.

# 304
  • Мнения: 17 232
Ето едно тълкушание за тишината:
. И тогава може да започне играта, наречена тишина. Всички сядаме удобно, правим много дълбоко вдишване и издишаме. Аз казвам: “Вижте, дали вашите крачета могат да останат напълно неподвижни?...Сега сложете ръце на колената и вижте могат ли те да останат в пълен покой?...Сега следете, вашия език също да остане в покой...В тишината можете да чуете всичко...Какво чувате?...Вие виждате светлината във вашето сърце...Представете си, че тази светлина непрекъснато се разраства и става все по-голяма и по-голяма....”
В едни от класовете правим това в продължение на 2-3 минути, в други класове децата могат да останат в тишина по-дълго време. Когато почувствам, че започват лекичко да раздвижват, аз произнасям името на всяко дете от класа. И моля всяко от тези деца да седне до мен. Това удържа тишината в класа за още известно време, защото всеки иска да си чуе името и да дойде и да седне до мен. - из гледната точка на Мария Монтесори за религиозното възпитание на детето
annie13, лични наблюдения нямам. Знам че във Варна прилагат този метод добре точно при деца с проблеми. Имам приятелка има такъв тип градина в Канада, та от нея знам ( склонна съм да не се съмнявам в думите и), че методът дава резултата. Но се изисква много повече от 3 часовата дневна работа с детето. Доброто при нея е, че деца с проблеми и "нормални" деца са в една и съща група.

Не мога да нарека свобода на избора, работата с 3 или 4 възможни предмета. Както и работата с точно определени предмети (одобрени от Монтесори)

# 305
  • Мнения: 359
Самодиспицлината относно лягането вечер и аз не я разбирам как се получава. Какво значи да се започне от най-ранна възраст - дъщеря ми е на 8 месеца и личният й избор е да си ляга вечер към 1-2 часа. После спи до почти до обяд. Издържах на този нейн режим седем месеца и се предадох. Държа я будна следобед и я слагам я в кошарата й в 22 часа уж да й създам такъв режим. За ден два се получава и после лека полека пак си измества лягането по нощите. В момента скача на бънджито  Whistling Синът ми заспиваше в 20 часа. В момента, в който го преместихме в отделна стая на голямо легло (на година и два месеца) с възможност да слиза сам от него свърши този режим. Сега с четене на приказки близо час всяка вечер се приспиваме не по-рано от 22, най-често към 23 часа.

# 306
  • Мнения: 723
Може ли някой да ми каже къде мога да намеря пластмасови плодове, зеленчуци и животни, но да възможно най-реалистични? Искам да разпечатам картинки и да поставяме съответния предмет в/у нея, за да ги учим с Малчо.

Благодаря предварително   bouquet

# 307
  • Мнения: 17 232
Ако не намериш пласмасови плодове и зеленчуци ( виж във Всичко за 1 лев) пробвай да ги направиш с техниката папие-маше. Самият процес на изработка също ще е интересен на детето.

# 308
  • Мнения: 10 073
Пластмасови плодове и зеленчуци има в Джъмбо, като са опаковани в различни комбинации и бройки - най-евтините са 6лв. (вкл. плодове, зеленчуци, консерви, хранителни продукти), а същите, но в по-голям сет с повече неща - за по около 25лв. Качеството не е кой знае какво, но аз лично не намерих други, а ми беше важно бързо да купя такава играчка. Ние ги ползваме вкъщи, за да играем на магазин - вършат чудесна работа.

# 309
  • Мнения: 359
buggy-->, не знам пазаруваш ли онлайн, но възможно най-реалистични животни съм намерила тези, в амазон има доста по-евтини. Тук може да си харесаш плодове и зеленчуци. Аз съм поръчала сега този сет да се учим да режем с нож. Ето и тук няколко предложения.
Относно игри за развитие на фината моторика препоръчвам тази. Синът ми засега само разхожда крокодила и змиите.

# 310
  • Мнения: 10 547
Може и да бъркам, но за мен най-добри си остават пресните плодове и зеленчуци. От близо година /детето ми е на 28 месеца/ давам истински + пластмасов нож. Държа освен да се научи да реже, да усети и самата твърдост/мекост на плода/зеленчука, какво има в него, какво изтича от него, че не трябва да стиска домата и кайсията, например, а да натиска като реже картоф.

Тишината постигнахме с игра на мълчанка.

Някой питаше за ранното лягане вечер- то преди всичко зависи от дневния режим на детето.

# 311
  • Мнения: 57
Бьги, и аз давам един линк от "нашите", за плодове и зеленчуци, които изглеждат сьщински като истински:

http://www.wesco-family.fr/(S(yfcbfe55toyuqheizt4oahik))/Home_Fa … 1&ProfileId=1

 и животни

 http://www.wesco-family.fr/(S(yfcbfe55toyuqheizt4oahik))/Home_Fa … 1&ProfileId=1

Без врьзка с метода, но полезно за майките на бебета - играя с Марта на думи - когато ходим на пазар й показвам нещата и казвам името - морков, лук, броколи. У дома в ежедневието сьщо - чаша, кафе, кана. Мисля, че ще й помогне да отличи точното име на предмета, защото на нейната вьзраст децата по-скоро се ориентират по интонацията на изреченията, а това е начало кьм истинския език.

# 312
  • Мнения: 723
Благодаря много на всички, които се включиха с отговори на моя въпрос   bouquet Малчо е захранен по BLW, така че от самото начало му се позволява да се храни сам и да опитва различни консистенции. Сега включваме и прибори, така че направо на истински храни ще пробва рязането  Peace

Лъки, дечицата имат различен темперамент. Едни могат да заспят докато играят, на други им трябва повече време, за да се успокоят преди сън. Може би твоите се превъзбуждат лесно от активни игри и им трябва време, за да се успокоят и да могат да заспят. Опитай вечер да ги занимаваш с по-спокойни дейности - четене на книжки, оцветяване и т.н интелектуални игри. Така ще ти е по-лесно да пробваш това със самодисциплината дали работи  Peace

Последна редакция: пн, 07 ное 2011, 15:06 от buggy-->

# 313
  • FRANCE
  • Мнения: 2 580
И аз приемам сажети за спането. Дребосъчкова я будя в 8ч30 да водим каката на училище. Сътветно е рев и мрънкане. После си прави една тричасова дрямка в 11ч . В 19ч30 още една и купон до 01ч. Twisted Evil Ако и наруша дрямките са писаци и рееев.

По темата. Може ли съвети за безвредни бои, а ако има и маркери. Дребната всичко яде. Обожава да драска (нах-вече по себе си). И само дебне каката да забрави нещо. Много ми се иска да я облека в страи дерехи и да я оставя да твори на воля. Но със сигурност ще бъде опитано на вкус. Подобен е проблема с пластелина.

И едно въпросче към родителите на по-големи деца. Как въвеждате буквите и съответно опити за четене и писане. Каката ни е голям ентусиаст да се учи да чете. По книга и писва много бързо и ми се иска да стане с игра. Благодаря ви.

# 314
  • Мнения: 676
За безвредни бои не знам къде има, но със сигурност знам, че се продават, но точно за тази възраст на мен ми харесват килимчетата, на които се рисува с вода. Като това http://kidsworld.bg/catalog/viewProduct/item:aqua-doodle-kilimch … -deluxe-mat-71125

В чуждите сайтове са в пъти по-евтини. Аз на този етап взех това http://vegatoys.com/view/5610.html
За сега няма интерес, защото предимно й е интересно да смуче маркера и още не е на вълна драскане, но за вас може би е удачно.

Общи условия

Активация на акаунт