Елитните училища - какво ги прави такива?

  • 22 112
  • 217
  •   1
Отговори
# 150
  • София
  • Мнения: 62 595
то, и аз не разбрах за какво беше това с циганите, ама... А на Пламен вече дори не мога да му хвана логиката и се отказвам да го чета. В допълнение, на мен хич не ми е в момента за принципните положение в глобален мащаб. Нито имам сили, нито правомощия да решавам етническите и интеграционните проблеми на част от населението, нито айкюта, нито надарености, ни нищо! Мен ме тресе треската на следващата седмокласна кампания, защото ме засяга пряко в лицата на децата ми. Та, за мен елитните училища са няколкото езикови и математически гимназии и още два-три бивши техникума, които открай време са най-добрите в София.

Статиията. Има нещо вярно в нея, ама някак е като във вица, в който средностатистическият българин ядял свинско със зеле, пък 20 процента ядали свинско, а останалите зеле. Та, средно може да се пада по дете и половина за място, но зависи кой регион от графиката гледаш. Реално борбата е за 10-те процента традиционно силни и желани гимназии и техникуми. Затам са всичките допълнителни курсове и уроци, затам е голямата битка и там са децата с най-високи оценки. Като гледах някои сметки, оказва се, че за да има някакви шансове едно момиче (защото тук балът е обикновено с половин единица по-висок) в челната десятка, трябва да е с успех над 5, а за първите три, над 5.5 на изпитите и шестици от уддостоверението. Останалото от статията е за зелето. Да, съгласна съм, че това с изпитите е опит да се вдигне реномето на училищатаа, прикачиха си всяякакви "разширено изучаване", ама е слаба работа.

# 151
  • Мнения: 411
Всъщност темата е за елитните училища от първи клас и какво точно ги прави такива след като няма подбор на децата при приеманито им и става по местоживеене.
След седми, осми клас е ясно ,че децата се разпределят според желания и възможности.

# 152
  • София
  • Мнения: 62 595
какво ли - количествените натрупвания водят до качествени изменения! Подборът на децата става косвено, чрез подбор на родителите. Само като подадеш формуляра, в който е написано кой си, откъде си, какво образование имаш, къде и като какъв работиш, и така тихом-мълком стават нещата. Някой даде тук списък с точките за прием за едно софийско училище - предимство за местоживеене, за роднини, учили в същото училище...
На мен ми е интересно какво се случва с частните училища. Информацията ми е доста противоречива за качеството на обучението и средата.

# 153
  • Мнения: 1 479
Всъщност темата е за елитните училища от първи клас и какво точно ги прави такива след като няма подбор на децата при приеманито им и става по местоживеене.
Много точно сте формулирали проблематиката, явно и вие както и аз няма да дочакаме обяснение от боркините против селекцията.

Подборът на децата става косвено, чрез подбор на родителите. Само като подадеш формуляра, в който е написано кой си, откъде си, какво образование имаш, къде и като какъв работиш, и така тихом-мълком стават нещата. Някой даде тук списък с точките за прием за едно софийско училище - предимство за местоживеене, за роднини, учили в същото училище...



Ааааа,, това ли е тази прословута българска демокрация,  това ли е "добрата почва" и  "добрата леха" ???  Това ли е "равният старт"  newsm78  

Подбор чрез родителите  а не селекция чрез изпити. "Красотата е в простотата" (c)  Mr. Green

Такова селектиране е чиста проба дискриминация, особено що се отнася до държавните училища.  Ролята на наачалното училище е да ограмоти децата, ... а не да ги дели . Ограмотяването ... не е уравновиловка, а равен шанс.
ПредставИ си, че още от 7-годишни ги категоризират ...  ще приветстваш ли пак такава система?



Пустият му език... Как не се отдава всекиму!   "Дискриминации", "категоризации"  и  "равен шанс", а ???   Mr. Green

Категоризираме не децата а родителите - демократично, нали?. А категоризация чрез изпити  - "такова селектиране е чиста проба дискриминация" Grinning

Хайде, остави ни и нас с не толкова умните деца да си имаме друго мнение.
"Келепир има в тая работа"  (c) "Бай Ганьо"   Mr. Green

Последна редакция: ср, 15 юни 2011, 11:40 от plamenhk

# 154
  • Мнения: 2 885
Искам да предложа на вниманието ви една статия, много болезнено вярна, за "елита" на училищата и децата  Confused
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2011-06-15&article=371016

Много хубава статия.  Hug
Ама за какъв елит/елитно....вече 11 стр. ?!

# 155
  • Мнения: 3 479
Не само смешен но и жалък е такъв егоистичен манталитет - да си градите щастието на своите деца за сметка на нещастието на други (умните 10%) т.е. "донорите" на вашето щастие. А когате стане въпрос че "донорите" могат да бъдат вашите деца, както е в случаят с циганетата, това не ви харесва.

Това е абсолютна ГЛУПОСТ!
Ти си нямаш и бегла представа от възможностите за образование в България. Аз не съм човекът дето ще защитава образователната ни система, обаче с абсолютна сигурност твърдя, че в България има добри условия за развитието на един талант - при това без допълнителни уроци. Има какво да се желае естествено за подобряване на условията, но смятам, че главният проблем е при ограмотяване и развитието на масата ученици, а не точно при децата с изключителен талант.
Само един пример ще ти дам - завършил е СМГ на ок. 16 години, ФМИ на СУ на 21, веднага след това е приет в PhD програмата на Корнел, а в момента е Асистънт Професор в математическият департамент на Корнел. И най-важното - не е ходил на уроци, а майка му и хабер си няма от това кои университети са в бръшлянената лига на САЩ. Лично го познавам и никога не се е оплаквал, че някой му е пречил в България. Намери му името в нета, виж му научните публикации!
Всеки средно-голям град в България има музикално училище, художествено училище, МГ с профилиране от 5 клас. Естествено, че една по-гъвкава и модерна програма ще е от полза за всички ученици, не само за много талантливите. Обаче пък не си ти човекът дето ще казва какво е хубаво и какво не в българското образование. Не си тук, не си се борил за детето си Бг, не си направил НИЩО, за да се случи нещо хубаво в БГ!

П.П. И аз вече силно се съмнявам, че си такъв за какъвто се представяш!

# 156
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, проблемът не е толкова какво представляват т.нар. елитни училища, а това, че нивото повсеместно не е кой знае колко добро. За съжаление родителите, завършили образованието си през соца са доста по-грамотни от децата си. Като стана въпрос за циганите, правило ли ви е  впечатление по разните репортажи, че възрастните циганки говорят доста по-добре и грамотно (пък дори и само с основно образование) от своите деца, които кой знае дали са завършили и четвърти клас, а при внуците нещата вече са съвсем трагични. Вероятно се получава така, че дисциплината и обучениетоо, които навремето ние имахме по подразбиране в кварталното училище, сега е бонус за "елитните".

# 157
  • Мнения: 1 479
с абсолютна сигурност твърдя, че в България има добри условия за развитието на един талант - при това без допълнителни уроци.

Обаче пък не си ти човекът дето ще казва какво е хубаво и какво не в българското образование

Всеки средно-голям град в България има музикално училище, художествено училище, МГ с профилиране от 5 клас.
И този ваш постинг видимо е от областта на асиметричните отговори тип "на всяка ваша хитрост те ще отговарят със своята непредсказуема глупост".

Ама хайде стига вече с тези детски изяви и расъждения. Кой и къде е твърдял обратното ?

Вижте един грамотен постинг - кратко и ясно

Искам да предложа на вниманието ви една статия, много болезнено вярна, за "елита" на училищата и децата  Confused
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2011-06-15&article=371016

И още един:

Всъщност темата е за елитните училища от първи клас и какво точно ги прави такива след като няма подбор на децата при приеманито им и става по местоживеене.

Напишете поне нещо по проблематиката, или например опровергайте моето мнение след като не сте съгласна
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=565543.msg18971643#msg18971643

Стига с това пустословие и словесна мастурбация.

Да, проблемът не е толкова какво представляват т.нар. елитни училища, а това, че нивото повсеместно не е кой знае колко добро. ...Вероятно се получава така, че дисциплината и обучениетоо, които навремето ние имахме по подразбиране в кварталното училище, сега е бонус за "елитните".
Така е за съжаление. Няма ясни правила на играта за приемането на първолаците, което и поражда ЕЛИТАРНОСТТА. Точно затова настоявам за приемни изпити., които биха били еднакви/целодържавни за всички  т.н. елитни училища.

# 158
  • Мнения: 411
Мисля ,че е време да се обединим в заключението си ,че не подборът на децата преди първи клас е критерий за определяне на училище като"елитно".Бегло ще загатна какви трябва да са критериите.Обучени и добре мотивирани учители.Добра материална база-такава ,че детето да не се гнуси да ходи в училищните тоалетни.Малки класове ,така че да има достатъчно време да се обърне на всяко дете.Стол.Занималня.Транспорт.Достатъчно извънкласни занимания и спортни съоръжения.
Обикновено училищата в центъра се нарочват за "елитни" ,но истината е ,че не са с нищо по различни от останалите.И там има учители ,които напускат и нехаят за обучението на децата или са доста далече от определението "педагог".Лично аз никога не бих се двуомила да запиша първокласника в частно училище ,но за съжаление в нашия град няма.Засега ще бъде на възможно най-добрата занималня с английски и ще допълваме с частни уроци.От тази гледна точка ще потърся училище -"възможно най малкото зло",защото "елитно" държавно няма.Поне при нас.
Това детето ми да учи с деца на адвокати,лекари и медийни личности с нищо няма да направи учебния процес по успешен и не гарантира неговия напредък и израстване като личност.

# 159
  • Мнения: 7 636
Мисля ,че е време да се обединим в заключението си ,че не подборът на децата преди първи клас е критерий за определяне на училище като"елитно".Бегло ще загатна какви трябва да са критериите.Обучени и добре мотивирани учители.Добра материална база-такава ,че детето да не се гнуси да ходи в училищните тоалетни.Малки класове ,така че да има достатъчно време да се обърне на всяко дете.Стол.Занималня.Транспорт.Достатъчно извънкласни занимания и спортни съоръжения.
Обикновено училищата в центъра се нарочват за "елитни" ,но истината е ,че не са с нищо по различни от останалите.И там има учители ,които напускат и нехаят за обучението на децата или са доста далече от определението "педагог".Лично аз никога не бих се двуомила да запиша първокласника в частно училище ,но за съжаление в нашия град няма.Засега ще бъде на възможно най-добрата занималня с английски и ще допълваме с частни уроци.От тази гледна точка ще потърся училище -"възможно най малкото зло",защото "елитно" държавно няма.Поне при нас.
Това детето ми да учи с деца на адвокати,лекари и медийни личности с нищо няма да направи учебния процес по успешен и не гарантира неговия напредък и израстване като личност.
Ето това е абсолютно вярно и съм напълно съгласна с asya asya!

# 160
  • Варна
  • Мнения: 3 366
Има ли в София, или някой друг град държавно училище със собствен транспорт?
За Варна не съм чувала.
А за ученическита столове, мнението ми е, че ние самите си го правим  да ги закриват.

# 161
  • София
  • Мнения: 62 595
Нещата са доста сложни. При добри учители, но кофти среда и кофти директор, всичко може да се срине. Например, аз нямам забележки относно преподаването на учителите, тяхното желание да научат децата каквото е по програма, изискванията им са нормално-високи, както е по правилник. Обаче се случи така, че средата в класа на едното ми дете се промени, защото започна да преобладава негативното отношение на родителите към изискванията, все повече деца започнаха да се държат лошо в клас, шум..., и всичко това заради безпомощността на директора ии желанието му да не изпуска ученици. Е, да, ама изпусна - добрите и отличниците един по един започнаха да се местят, включително и моите деца. Като направих една груба сметка за образователното и социалното ниво на родителите (защото горе-долу се опознахме за пет години) стигнах до резултатите, че един по един родителите с висше образование и по-добра професия намаляваха, докато започна да преобладава количеството на родители с по-ниско образование, по-лошо изразяване чисто езиково и с по-масови и неособено квалифицирани професии. И като цяло нивото на класа започна да пада, включително като очаквания от живота, амбиции и култура. Та, това го казвам само като пример, че средата също има значение,  а не толкова дали родителят е известна личност, важното е да има положително отношение към учебния процес и да реагира своевременно на лошото поведение на детето си.

# 162
  • София
  • Мнения: 4 210
Нещата са доста сложни. При добри учители, но кофти среда и кофти директор, всичко може да се срине. Например, аз нямам забележки относно преподаването на учителите, тяхното желание да научат децата каквото е по програма, изискванията им са нормално-високи, както е по правилник. Обаче се случи така, че средата в класа на едното ми дете се промени, защото започна да преобладава негативното отношение на родителите към изискванията, все повече деца започнаха да се държат лошо в клас, шум..., и всичко това заради безпомощността на директора ии желанието му да не изпуска ученици. Е, да, ама изпусна - добрите и отличниците един по един започнаха да се местят, включително и моите деца. Като направих една груба сметка за образователното и социалното ниво на родителите (защото горе-долу се опознахме за пет години) стигнах до резултатите, че един по един родителите с висше образование и по-добра професия намаляваха, докато започна да преобладава количеството на родители с по-ниско образование, по-лошо изразяване чисто езиково и с по-масови и неособено квалифицирани професии. И като цяло нивото на класа започна да пада, включително като очаквания от живота, амбиции и култура. Та, това го казвам само като пример, че средата също има значение,  а не толкова дали родителят е известна личност, важното е да има положително отношение към учебния процес и да реагира своевременно на лошото поведение на детето си.

Това, което пишеш е явно за твое лично успокоение. Защото нито ми се е променило образованието, нито професията, нито съм си преместила детето. Отличниците още са си в класа. Класът е с доста висок успех и много задружен. А вие защо се преместихте, така и никой не разбра...

# 163
  • Мнения: 411
Децата се съревновават помежду си и когато е в клас нисък капацитет това се отразява.Въпрос на шанс -в какъв ще се падне.Разбира се ,това е така.Но,все пак да не забравяме ,че това са обикновени държавни училища ,а не училища за надарени деца .Винаги ще има нещо ,което да куца.Я, среда,я някой преподавател или директор.Просто няма начин и трябва да се преглътне и да се търси най-малкото зло.

# 164
  • Мнения: 3 479
Има ли в София, или някой друг град държавно училище със собствен транспорт?

17то, 134то, 139то, 151во(Това ли беше в бившето АОНСУ? Дано не съм му объркала номера.)
Може и други да има.

Общи условия

Активация на акаунт