Нововъведения в средното образование...

  • 28 258
  • 868
  •   1
Отговори
# 780
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
В противен случай излиза, че образователната система е излишна, ако процентите на въпросните учени са вярни.
Ти май поставяш знак за равенство между образование и възпитание. Хубав начин да си измиеш ръцете от родителска отговорност Mr. Green

Бояна, какво ли знаем ние Wink

# 781
  • Мнения: 420
Тук се е родила нова теория. Ако ей така, заради идеята се хвана, мога "теоретично", че и доказателствено, да развия противоположна такава:
Учителите и на глава да застанат, ако родителите не са изградили в детето уважение към околните и елементарна социална култура, ако не са успели да вградят основни навици и отношение към света, то каузата им е обречена на тотален неуспех.
Доказателство- основна роля при формиране на индивида имат емоционално значимите за него хора.

# 782
  • Мнения: 2 280
Казвате до 5г..
Децата след 2-3г възраст РЕАЛНО прекарват между 8 и 10ч в среда,която е по-близка до "образователна", отколкото до "семейна", АКО ходят на детска ясла и детска градина.
Поправете ме, ако греша, но...на възраст 2-3-4-5г ВСИЧКИ хора с които детето прекарва времето си са емоционално значими за него!
Аз съвсем не случайно говоря,че е изключително важно какви са учителите на децата НИ в тези първи години на предучилищна подготовка и..,че от тях именно  зависи доколко ще им е лесно или трудно на техните колеги в училище!
..
Семейството си е семейство. То има своята роля. Приемам, че тя е 70%,  макар,че..е спорно..в случаите в които децата са по цял ден на ДГ..
Това,което ме притеснява СИЛНО е факта,че изграденото от родителите с лека ръка може да се руши в училище..
И..да..зависи доколко е трайно. Пак ще си дам своите си деца за пример, но..съм супер горда, че образователната система не успя да разруши тия 70%...Верно си бяха аутсайдери..Директорката на едната се изумяваше, как е възможно да няма отсъствия в гимназията.. Обаче..за да издържиш на един такъв психически натиск, какъвто децата срещат сред съучениците си никак не е лесно.. Трудно е да си на 15 г и да приемеш да си аутсайдер, за да отстояваш позиции, които родителите ти са възпитавали в теб и ти смяташ за правилни..
Ей за такива "дреболии" смятам,че училището трябва да помага на родителите, които са си направили труда да си възпитат децата..Не смея да кажа "адекватно", че...май всъщност да си възпитан в днешно време е неадекватното всъщност..

# 783
  • Мнения: 7 947
 Joy
Дааа, училището е мъчилище и руши това, дето ти градиш, пък и ти какво ли градиш - като децата били повече в заведенията...айде, противоречие отново, ама карай   ooooh!

# 784
  • Мнения: 2 280
Joy
Дааа, училището е мъчилище и руши това, дето ти градиш, пък и ти какво ли градиш - като децата били повече в заведенията...айде, противоречие отново, ама карай   ooooh!

Какви заведения????????

# 785
  • Мнения: 7 947
Детски. Училищни. Образователни  Crazy
Що?

# 786
  • София
  • Мнения: 15 226
Казвате до 5г..
Децата след 2-3г възраст РЕАЛНО прекарват между 8 и 10ч в среда,която е по-близка до "образователна", отколкото до "семейна", АКО ходят на детска ясла и детска градина.
Поправете ме, ако греша, но...на възраст 2-3-4-5г ВСИЧКИ хора с които детето прекарва времето си са емоционално значими за него!
Не е вярно, ако детето ходи на ДГ. Там не всичките 30 деца са емоционално значими за него, нито учителките. Родителите и роднините са емоционално значими и те са модела на детето. Когато заеме някоя от техните роли като възрастен ще наподобява на тях, а не на учителките.
И това дали дете на 2-3-4 прекарва по 10 часа в ДГ също е избор на родителите. Никога не съм чела специалист да казва, че това е полезно или хубаво за изграждане на личността.

Това,което ме притеснява СИЛНО е факта,че изграденото от родителите с лека ръка може да се руши в училище..
Не може да се разруши така лесно съграденото от родителите. Може да прозвучи болезнено и неприятно, но много хора успяват да забележат проблемно поведение у детето си, едва когато тръгне на училище. Чувството за вина, което се поражда от родителските грешки е твърде голямо и щом училището поеме част от вината за тях те стават по- лесно забележими. Много родители на деца с проблемно поведение съм виждала и до един обвиняват училището и другите деца. сина пукнал черепа на съученик също е набеден за агресивен, а учителите не са на мястото си.
Но и извън тези крайни примери клишето за първите седем не е случайно. И дали ще си аутсайдер или не няма значение. Не всеки може да започне да краде, да влезе в банда и да стане наркоман. неприятно е за много хора, но за мен е факт.

ПП Тук не говорим за деца без родители, разбира се. Там нещата са различни и не са обект на темата ми се струва.

# 787
  • Мнения: 7 947
Да, Бояна, говоря за ясли, градини , занимални и училища. Дано стане ясно сега какво е заведение.
И съм напълно съгласна, че моделите на поведение, на подражание, възприятията и реакциите - са нещо, на което е поставена основата вкъщи. Но от друга страна е прекалено лесно да хвърлим винага на училището. Не трябвало стана ясно и  да знаем какво учат децата - родителите не били педагози и в Закона не пишело, че им е работа  Tired

# 788
  • Русе
  • Мнения: 12 236
   Имам близки приятели с проблемно дете. Детето е агресивно и с проблеми в училище. Познавам родителите от доста години и винаги съм мислела,че ще имат прекрасни деца,защото са спокойни ,възпитани и много отговорни и отделят много време за възпитание. От няколко години обикалят по психолози,понеже не могат да се справят с проблема. На мен ми е много лесно да давам отстрани съвети,обаче знам, колко безсилни се чувстват.

# 789
  • Мнения: 7 947
Не бъркай децата с проблем обаче. И мой познати след години борене - установиха, че детето им има шизофрения  Tired

# 790
  • Русе
  • Мнения: 12 236
  В наборната на сина ми тема,пишат майки,които живеят в Германия и Америка. Там доста често има мероприятия,ангажиращи деца и родители, и стимулиращи социалнити контакти. В такъв случай училището се явява и по естествена среда и взаимодейства със семейството,които според мен би имало доста положителен резултат, дори при проблемни деца.

# 791
  • Мнения: 2 280
Бояна,аз имам наблюдение само върху своите си деца. Сина ми, ходеше на ясла само до обяд в продължение на малко повече от половина година.
100%се идентифицираше с единствената учителка в яслата-педагожката.
Сядаше на столчето си, взимаше си акордеона и..свиреше на децата пред него! Периодично ми се караше: "Ти...къде тръгна? Седни веднага до Пенка на столчето си!"
Той..наистина пресъздаваше сценки от деня, които са го впечатлили..
..
Случваше се да се идентифицира с медицинските сестри "лелките" в групата. Дори съм забравила всички реплики, но..имаше уникални..които дете не  може да си измисли..
Случвало се е да се идентифицира с "лелките", които чистеха..
Беше на 2г и според мен, съвсем нормално да се идентифицира с ВСЕКИ който е около него. Права си..едва ли с всичките 30 деца, но...според мен, децата се идентифицират с по-агресивните и "пробивни" деца от групата, защото виждат, че те се чувстват по-независими, по-силни и по-..приети от останалите.
Това е тъжно,защото възрастния човек, който е с тях  би трябвало да е този, който да дава за пример правилното поведение (или поне допустимото такова).. В случая с ДГ , ДЯ и училища, това е учителя, а не родителя.
..
Психолозите вероятно са наясно,че децата влизат в различни модели и опитват да имитират различни хора с цел да открият как се чувстват най-добре. Верно,че родителите са първите, но..съвсем не съм съгласна,че са единствените с които децата се идентифицират..
..
Зависи от възрастта и емоционалността на детето това колко часа извън дома ще са добре за него..( и дали изобщо..) То..най-добре е да не ходят на ДГ, но условия за това аз поне не съм видяла да са създадени!
..
Определено клишето за първите 7г не е случайно, споменавайки Това,което ме притеснява СИЛНО е факта,че изграденото от родителите с лека ръка може да се руши в училище..имам впредвид:


70% от характера и ценностната система на детето се формира от родителите преди детето да има какъвто и да е допир с външния свят. Не съм си измислила този факт, пише го в учебниците по психология Wink Делът на училището се изчислява на 20%. Децата влизат в училище вече оформени като ценности, от там нататък само става по-зле Mr. Green

Иначе съм съгласна,че не се руши толкова лесно...дори съм дала пример с моите си деца.

viliko , изобщо не можеш точно на мен да вменяваш противоречие с това,че

Joy
Дааа, училището е мъчилище и руши това, дето ти градиш, пък и ти какво ли градиш - като децата били повече в заведенията...айде, противоречие отново, ама карай   ooooh!

Научи се да четеш и вникваш в съдържанието на думите! (извинявам се за грубостта, но...ми омръзна да се ловиш за всяка моя дума ида я извърташ!)
Казала съм, че родителите реално не са 100% от времето с децата си до 5-7г, а децата им и преди да тръгнат на училище са били пак сред учители! И именно тия първи учители е много важно какви са.
Казала съм,че ИМА СЕМЕЙСТВА които възпитават децата си добре, доколкото те самите са добре възпитани, НО независимо от това, децата им не растат само и единствено в семействата си, а ходейки на ДГ, (ДЯ) те в тия първи 5-7г  се "възпитават" или не и от учителките, които са при тях в това време! Подесетвам сигурно колко е важно (СПОРЕД МЕН) влиянието именно на тия първи учителки и как аз лично,като родител искам контрол върху това как се работи с децата от най-ранна възраст (когато все още не са им изградени критериите за добро и зло).
КЪДЕ тук видя противоречие?

# 792
  • Мнения: 7 947
Не се ловя - нито извъртам. Ти го правиш в опитите си да защитиш тезата си. С която тотално не съм съгласна.
Противоречието е:

"...Семейството си е семейство. То има своята роля. Приемам, че тя е 70%,  макар,че..е спорно..в случаите в които децата са по цял ден на ДГ..."

и после

"...Това,което ме притеснява СИЛНО е факта,че изграденото от родителите с лека ръка може да се руши в училище..."

Тоест - веднъж твърдиш, както и в следващия си пост - че децата основно попиват от учителките и те носят основната роля значи, после казваш - че рушат това, което ти си градила, като в същото време казваш - че то се гради основно извън дома... Tired

И това, че твоето дете имитира правенето в градината/яслата - е съвсем нормално. Но няма общо с възпитанието вкъщи и като цяло.

# 793
  • Мнения: 2 280
   Имам близки приятели с проблемно дете. Детето е агресивно и с проблеми в училище. Познавам родителите от доста години и винаги съм мислела,че ще имат прекрасни деца,защото са спокойни ,възпитани и много отговорни и отделят много време за възпитание. От няколко години обикалят по психолози,понеже не могат да се справят с проблема. На мен ми е много лесно да давам отстрани съвети,обаче знам, колко безсилни се чувстват.

Моя син (малкия) беше обявен в детската си ясла за агресивен.
Да спомена,аконе съм,че когато тръгна на ясла на 2г, той знаеше да си пише името, знаеше над 30 песнички и всички стихчета, които знаех аз.Пееше, рецитираше и..педагожката беше изумена какво дете има в яслата.
Семица по-късно, АЗ не можех да си позная детето.
Спря да пее.Спря да рецитира. Загуби интерес към нови неща. Започна да крещи. Започна да се мята по пода и да си лапа пръстите..
Започна да бута децата (по-малките от него).
Наблюдавала съм го по площадките, как като някое малкодете ревне, той отива и го бута с думите " Млъкниииииииииии"
..
Това за 1 седмица престой до обяд..
..
Последваха наказания  в яслата, и т.н..неми се влиза в подробности,че ощене сепобирам в кожата си,че ми се налагаше да ходи там! Всеки ден го взимах на обяд и реално е стоял по 3ч дневно...
Бях силно притеснена,че етикета "агресивен" ще му остане за цял живот..
Спрях го 2 месеца лятото и го водех с мен на работа, за да забрави онази среда..
Детето ми отново стана усмихнато, отново започна да проявява интерес към песнички и приказки, отново си стана моето дете!
С огромни притеснения го записах на ДГ..Предупредих учителката,че е "агресивен"..и дапази другите деца..
Оказа се, че не е ! Дори напротив..В ДГ, беше станал тих и притеснителен..
..
Напълно разбирам всички родители които имат проблеми при досега с образователната система..( а сина ми все още не ходина училище).
..
Радвам се, че малкия надживя това, но...ми се искаше да не му се налага..
Децата не се раждат агресивни!
Може да прозвучи болезнено и неприятно, но много хора успяват да забележат проблемно поведение у детето си, едва когато тръгне на училище. Чувството за вина, което се поражда от родителските грешки е твърде голямо и щом училището поеме част от вината за тях те стават по- лесно забележими. Много родители на деца с проблемно поведение съм виждала и до един обвиняват училището и другите деца. сина пукнал черепа на съученик също е набеден за агресивен, а учителите не са на мястото си.

.. може за много родители това да е удобно извинение,но не за всички!Дай да не вкарваме хората в клишета..

# 794
  • Мнения: 19 177
   *щурчо*

Да ти имам търпението и нервите.  Heart Eyes

Общи условия

Активация на акаунт