Краснописът не е важен

  • 15 107
  • 186
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 5 710
Рокси, много си проницателна Mr. Green, аналогията с мушамата дори леко я направих докато писах увода:)

Пренесено към възпитание, етикет, норми някакви какво е важно за вас и децата ви,  или всичко е пожелателно, функция на удобството?

# 106
  • София
  • Мнения: 2 623
Охохохоо, и аз си взех един хуубавичък златен тънък маркер да надпиша на маминка луксозната книга за цветя. Е, след като я надписах едно хубаво и поразмазах написаното, стана с една идея по-малко луксозна, даже с две Mr. Green. Най-трогателното беше предвидимата реакция: Две забележки - едната, защо не съм използвала линийка, а другата- че се е позамазало. Ни дума за искреното ми и сърдечно пожелание, което би разревало и крокодил....ако почеркът не беше толкова важен, разбира се Laughing

Един съвет от мен - винаги взимай перманентен - изсъхва за секунди  Wink
И си прави редове с молив, а като изсъхне маркера,
изтриваш с хубава гума - става идеално  Peace

Извинявам се за спама  Rolling Eyes

# 107
  • Мнения: 1 472
Всичко е пожелателно.
Насила не става.
Може би с много пари, защото всичко накрая опира до образование, но не просто добро, а отлично. Такова обаче струва много пари.


# 108
  • Мнения: 2 448

Но въпросът по-скоро беше дали е важно да се работи в/у тези неща, има ли смисъл, след като "Times New Roman"  идеално се чете,  а не колко се работи.

Не виждам връзка между двете. Така или иначе първо се минава през ченгелчетата, правилното научаване на думите, за да можеш да ги пишеш и на "Times New Roman" . Но е възможно никога да не се научиш да пишеш красиво. Навремето краснописа ми беше на доста добро ниво, но не съм полагала извънредно старание. С течение на времето ми се поразвали почерка, но ако се старая картичка ще надпиша добре.  Simple Smile


пп. аз също не разбрах къде намесихте говорните проблеми. Нямат нищо общо с това да казваш 'навпредвид' например  Rolling Eyes
Добре, а когато едно дете каже уауе ти би ли разбрала дали се лигави, дали говори на диалект или просто не може да казва Л и в момента работи със специалист по отстраняване на проблема, но не е решен?  Simple Smile

Та всяка борба може да се окаже важна. Знаеш ли нечие щастие на какъв успех се дължи, може и на липсата на целулит да е.

# 109
  • Мнения: 3 447
Повечето от най-елементарните, тъпи и неприятни хора които съм срещала през годините са били с красив, четлив, добре оформен почерк. И обратното - най-интелигентните хора от моите познати са със странни, не лесно четливи почерци. За мен красивия четлив почерк не говори непременно за добро образование или интелигентност.

Ммм, и аз имам предубеждение към "отличническия" почерк, равничък, нанизан и с украски разни  Simple Smile

# 110
  • Мнения: 984
====Аз лично мисля, че усилията да се покриват обществени норми са нещо положително по принцип и допринасят за културата на човека. Освен това според мен работата развива качества.
 
Права си, много си права, но изключваш хората с увреждания и децата със специални образователни потребности....казваш, че качественото изразяване повишава самоуважението, самочувствието, а тогава как би се чувствало дете с дизграфия в първи клас. Това е състояние, което се манифестира чрез трудно научаване на писмената реч. Трудно е за диагностика, ако няма съпътстващи проблеми. Същото се отнася за дислалията, за дизартрията също, за дислексия някой да е чувал? В малките градчета я има, я няма поне един логопед! Тези неврологично обусловени /в масовия случай/ нарушения на речта се възприемат от масата педагози като тъпота на детето, мързел и др. Отвратително е хората да те смятат за тъп и мързелив, а ти просто да имаш неврологичен дефицит, с който не можеш да се справиш...

Навремето като следвах в курсовете по логопедия, логотерапия и соматопатология преподавателите започваха с това:  писането е най-фината проява на интелекта, но не е единствената и не е най-значимата!

# 111
  • Мнения: 4 300
Пасинет, последният човек съм, който ще упрекне дете, че не може да казва Л, Р или каквото и да е друго. Нито съм майка на принц, принцеса, дете намбър уан и прочие. Но съгласи се, че да напишеш лол кост не е проблем с артикулацията.
На прима виста се сещам за бившата говорителка на ЦИК Илияна Ризова, дано не бъркам името, за Любен Дилов -син. Едно е говорен дефект, заекване и т.п., за съвсем друго става въпрос в темата.

Пренебрежението към условностите, етикета, доброто възпитание и изобщо всички тези неща, не от първа необходимост, го приемам само ако е от ексцентричност.

# 112
  • Мнения: 18 310
Намесвате деца с увреждания, което не намирам за коректно в случая, темата е за друго.

# 113
  • Мнения: 2 448
Намесвате деца с увреждания, което не намирам за коректно в случая, темата е за друго.
Намесваме ги, защото много често са упреквани в тъпота и мързел.
О да, забравих, че всяка ССФ безпогрешно различава дори непознати деца само слушайки ги дали са мързеливи, невъзпитани и на които родителите не обръщат внимание и не считат за нужно да учат на правилен говор и краснопис или такива, които имат някакъв проблем и се трудят за отстраняването му. А на някои дори не им се налага да ги слушат, направо хвърлят един поглед на  тетрадките им и гадаят безпогрешно.  Crazy

# 114
  • Мнения: 984
Изобщо не  еза друго темата, Дренко и много добре знаеш, че подобни изказвания - това дете не работило за краснописа си, оновапък не може да чете, това е с мързелив език, другото е еди какво си възпитава у децата чувство за малоценност, която, в зависимост от възпитанието, което родителите се дали, се превръща в стоическо мълчание дори сациална изолация и асоциализация, агресивна подмолност, лъжа /синдром на Мюнхаузен да си чувала по спихиатрия?/, телесна агресия. Или не знаеш? Не вярвам.
Виж Центи какво е написала в първия си постинг - полага нормата на своето мнение тесногръдо и едностранчиво, въобще не и идва наум, че хората са различни и имат право да са различни...

# 115
  • Мнения: 326
Намесвате деца с увреждания, което не намирам за коректно в случая, темата е за друго.
Намесваме ги, защото много често са упреквани в тъпота и мързел.
О да, забравих, че всяка ССФ безпогрешно различава дори непознати деца само слушайки ги дали са мързеливи, невъзпитани и на които родителите не обръщат внимание и не считат за нужно да учат на правилен говор и краснопис или такива, които имат някакъв проблем и се трудят за отстраняването му. А на някои дори не им се налага да ги слушат, направо хвърлят един поглед на  тетрадките им и гадаят безпогрешно.  Crazy


 Кой пък обвинява децата с увреждания в тъпота и мързел  newsm78
 И нали си съгласна, че далеч не всяко дете с намацана и надраскана тетрадка е с увреждания?

# 116
  • Мнения: 4 300
 Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Наистина не разбирам защо го правите. Знам защо, но не разбирам.

# 117
  • Мнения: 18 310
Хващам се за неврологичните дефицити, понеже от тях имам някаква представа и опит/за псхиатрия нямам никакви претенции/ и оттам ми е много трудно да приема, че такива деца са обвинявани в каквото и да е.
И стига с тая ССф!

# 118
  • Мнения: 2 448


 Кой пък обвинява децата с увреждания в тъпота и мързел  newsm78
 И нали си съгласна, че далеч не всяко дете с намацана и надраскана тетрадка е с увреждания?

Кой ли? Че никой, само си фантазираме.
Аз не гледам в чуждите тетрадки, а ти?
Ако моето дете е с намацана такава знам дали е от мързел или нещо друго, но за останалите предпочитам да не коментирам.

# 119
  • Мнения: 613


Защото излиза, че не е важно да се стараеш да говориш членоразделно, не е важно да се стараеш да имаш четлив почерк, ето преди малко мина друго заглавие,  нещо като учените доказаха, че оценките в училище не са важни за успеха в  живота. И какво е важно? да се бориш с целулита...


Мдаа, да се бориш с целулита и да имаш готини парцалки...

Общи условия

Активация на акаунт