КОНЦЕПЦИЯТА на МОМН

  • 5 159
  • 63
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 898
Заложените промени в системата за оценяване по никакъв начин няма да подобри качеството на обучение. И аз смятам, че е недопустимо ученик със оценка слаб 2 да преминава в по-горен клас. Не е логично и правилно ученик, който не е усвоил задължителния минимум определен от държавните образователни стандарти да може да надгражда знания или да ги прилага на практика. Също така съм на мнение че този подход на оценяване още повече ще компрометира отношенията учител-ученик-семейство. Не виждам смисъл от този „компромис”. По-скоро се надявам да се заложи на обективното оценяване. Много често недоверието в училищната институция идва от субективното оценяване.

Така още в ранна възраст ги научаваме на един друг вид толерантност- такова детенце ако не формира умения за учене и общуване в ранна възраст- вероятността да отпадне от училище в 5 клас е много голяма. Слаб 2 означава- абсолютно нищо да не знае това дете все пак Sad

  Напълно подкрепям!

# 16
  • Мнения: 1 119
Участие на родителите и местната общност НИЕ
Цитат
Обществен съвет със следните права:
-   утвърждава предложената от ПС стратегия за развитие на образователната институция и отчета за нейното изпълнение;
-   одобрява и връща със становище разпределението на бюджета по дейности и размера на капиталовите разходи на образователната институция, както и отчета за изпълнението му;
-   участва в атестацията на директора;
-   въз основа на резултатите от училищната самооценка, външното оценяване и инспектирането на училището предлага политики и мерки за подобряване на качеството. Значи ако родителите се обединят в такъв обществен съвет, всичко ще зависи от тях newsm78 Не вярвам. По-скоро конфликтите между семейство и у-ще ще са задълбочат
За участие в заседания на обществения съвет могат да бъдат канени и експерти, представители на местната общественост, синдикати, НПО, бизнес и др. Peace

А това трябва да е прехвърляне част от отговорността за одобрение на бюджета върху родителите. Няма лошо, но... Разпределението на бюджета /който е делегиран/ няма много опции. Ако обществения съвет реши, че трябва да увеличи заплатите на добрите учители- възможно ли е и до какво ще доведе това? Ще започне спор между родителите кои добри кои не. Ако реши, че трябва пари за ремонти и подобряване на МТБ- директора ще каже- няма такива и ще успее да го докаже де...какво правим. Въобще какво ще зависи от нас като парите не достигат дори и за заплати- с малки изключение за "елитните" училища.
Атесацията на директора- на обществения съвет ще дадат да му разгледаме атестационната карта и да кажем дали сме съгласни и евентуално да поставим някакви точици плюс или минус. Това означава да участваме в атестацията. Звучи добре но не е нещо, което ще промени нещата.

въз основа на резултатите от училищната самооценка, външното оценяване и инспектирането на училището предлага политики и мерки за подобряване на качеството.
Родителите ще предлагаме политики и мерки за подобряване на качестното- добре, но как можем да променим качеството при очевидната липса на учители предимно като количество и после като качество. В смисъл ако ние решим, че трябва дда се промени качеството и да изискаме от учителите да променат работата си в определена посока кой е длъжен да се съобрази с това и кой инспектира и следи далби качеството се променя- ние ли.
Извинявайте, че ви ангажирам, но наистина ми се струва много важно да има позиция на родителите по тази концепция, в която да се включим повече родители и да я изпратим на МОМН.  Hug

# 17
  • Мнения: 8 567
Доста вяло върви тази тема, май.

Въпросът е не само какво ще пише в поредния закон, а дали ще бъде съблюдаван стриктно и спазван.
Дали родителите наистина ще могат да ползват тези делегирани им права или ще са само проформа, какъвто е в момента статута на повечето настоятелства. От тях в момента всъщност се очаква не да инициират промени, а да присъстват и подкрепят предложенията на директора.

Искам да има национални тестове - входни и изходни задължителни за всички и според резултатите от тях да се определят заплатите на учителите.
Както и според представянето на децата на олимпиади и състезания.

Искам да има строги правила на училищен ред и дисциплина, както и още по-строго следене за спазването им и задължителни ясни и последователни действия от страна на училището при неспзването им.
Не неща от сорта на "може да полага общественополезен труд или може да бъде наказан с ...", а ясно дефинирани такива и стриктно спазвани. Както и да се върне оценката за поведение.
Искам да имам ежеседмична писменна характеристика за поведението на детето ми в училище.
Съвестно съставена от класния ръководител и ежемесечна такава оценка на поведението и наличието на евентуални проблеми в усвояването на учебния материал от всеки учител поотделно.

Искам да има задължително СИП и ЗИП по всички предмети, или поне по повечето от тях и децата да имат право да избират кои да посещават според интересите си.

Както и бих искала дисциплините от сорта на музика, рисуване, труд или физическо възпитание да се оценяват поне само в теоретичната им част.

Има и още... Rolling Eyes

ПП. За езиците забравих. Да са под формата на модули, СИП или нещо подобно,  да ги посещават децата, които желаят, а не да е задължително за всички. Доста деца учат език извън училище и е напълно безсмислено да посещават тези часове и само да увеличават броя на учениците в тях.
По-малките групи определено ще са по-ефективни.

Последна редакция: чт, 07 апр 2011, 16:21 от нова

# 18
  • Мнения: 1 310
Въпросът е не само какво ще пише в поредния закон, а дали ще бъде съблюдаван стриктно и спазван.

Искам да има строги правила на училищен ред и дисциплина, както и още по-строго следене за спазването им и задължителни ясни и последователни действия от страна на училището при неспзването им.
Не неща от сорта на "може да полага общественополезен труд или може да бъде наказан с ...", а ясно дефинирани такива и стриктно спазвани. Както и да се върне оценката за поведение.
Много съм съгласна. Peace


Искам да има национални тестове - входни и изходни задължителни за всички и според резултатите от тях да се определят заплатите на учителите.
Както и според представянето на децата на олимпиади и състезания.
Тук обаче се опасявам, че учителите, които работят главно с циганчета, ще са с най-ниска заплата. newsm78


Искам да имам ежеседмична писменна характеристика за поведението на детето ми в училище.
Съвестно съставена от класния ръководител и ежемесечна такава оценка на поведението и наличието на евентуални проблеми в усвояването на учебния материал от всеки учител поотделно.
За 26 деца, всяка седмица характеристики?! Ти сериозно ли?  Shocked


Както и да се върне оценката за поведение.
Има я. Peace


По-малките групи определено ще са по-ефективни.
Отново много съгласна. Peace

# 19
  • Мнения: 8 567
[quote author=Пипи  Дългото  чорапче link=topic=574145.msg18356280#msg18356280

Искам да имам ежеседмична писменна характеристика за поведението на детето ми в училище.
Съвестно съставена от класния ръководител и ежемесечна такава оценка на поведението и наличието на евентуални проблеми в усвояването на учебния материал от всеки учител поотделно.
[/quote]
За 26 деца, всяка седмица характеристики?! Ти сериозно ли?  Shocked


Както и да се върне оценката за поведение.
Има я. Peace
[/quote]

 newsm78 Ами да, сериозно. Не се сещам за друг начин родителите да взимат участие във възпитанието и да коригират поведението на детето  в училище, ако си нямат идея за какви проблеми иде реч.
Ако разбереш, че детето ти е свършило нещо нередно преди месец или два колко ефективен би бил разговорът с него за нещо, което отдавна не помни, че се е случило.
Ако 26 страници, които едва ли ще бъдат изписани до край за всичките деца са много за един учител, нека от училището да предложат друг начин за ежеседмична връзка  учител-родител, нали все за нея се говори и колко е важна тя и т.н.

ПП. В какъв смисъл има оценка на поведението? Има я в момента или я има в концепцията?

ППП.  За циганчетата - нали има входно и изходно ниво. Ако изходното ниво е по-високо от входното- значи учителят си е свършил работата повече от добре.

# 20
  • Мнения: 1 310
Всеки класен ръководител си има ден и час за консултация с родители. Peace
И да - в момента има оценка на поведението на всеки ученик. В края на всяка година се дават характеристики и мисля, че там е вписана тази оценка. Peace

# 21
  • Мнения: 8 567
Всеки класен ръководител си има ден и час за консултация с родители. Peace
И да - в момента има оценка на поведението на всеки ученик. В края на всяка година се дават характеристики и мисля, че там е вписана тази оценка. Peace

Аха! В края на учебната година е страхотно. Да разбереш, че детето ти има ниска оценка на поведение за нещо, което е свършило по Коледа. Много смислено.

За консултациите знам. Те са направени пак за удобство на родителя предполагам. На един учител е в понеделник от 12 ч., на друг във вторник от 16 ч., на трети в сряда от 10...
Ако искам да получа информация за поведението и проблемите в обучението на детето ми поне по три предмета трябва да си взема отпуск тази седмица. Ако искам обаче да знам какво се случва всяка седмица, явно трябва да напусна работа.
Ами ако повечко родители решат да се поинтересуват едновременно? Консултациите са за всички класове, на които преподава въпросният учител. Само в нашия са 30 деца. На 5 класа само да преподава учителката, по 30 деца са 150 родители. От десет един да отиде - ето ти 15 човека. Имахме такъв случай, стана си като родителска среща направо.

Очевадно е, че системата в този си вид не работи. Трябва да се търсят други варианти.

Последна редакция: пт, 08 апр 2011, 00:31 от нова

# 22
  • Мнения: 1 310
Нова, преди да се наложи каквото и да е наказание на детето, първо се уведомяват родителите. Peace
И да - ако искаш среща с всички учители, трябва да се разбереш с всеки за удобно и на двама ви време и час, защото учителите, които не са класни нямат час за консултации с родители, но предполагам, ако искаш среща с тях, няма да откажат.  Peace

# 23
  • Мнения: 8 567
Нова, преди да се наложи каквото и да е наказание на детето, първо се уведомяват родителите. Peace
И да - ако искаш среща с всички учители, трябва да се разбереш с всеки за удобно и на двама ви време и час, защото учителите, които не са класни нямат час за консултации с родители, но предполагам, ако искаш среща с тях, няма да откажат.  Peace

Напротив, в училището на сина ми всеки от преподавателите има час за консултации.
И те са точно по това време, което съм написала. Аз не искам инцидентно да се срещам с учителите и да се договарям с тях за удобно време, искам това да е регламентирано и своевременно да получавам информация за поведението на детето си, като под своевременно разбирам седмица, а не година.
Ако се налага наказание, предполагам, че ще ме информират, но то най-често се налага само при някакви крайни прояви. Но нали идеята е да се пресекат нещата преди да са стигнали до по-тежки провинения и наказания. Да има постоянна, а не инцидентна връзка родител-учител.

# 24
  • Мнения: 1 310
Мисля, че класните се грижат да информират родителите, ако децата нещо се изслушват. Поне при нас е така. Не се притеснявам за това, а и редовно питам. Не си представям всяка седмица да получавам отпечатани бележки за поведението на сина ми. Crazy Предпочитам личния диалог с учителката. Peace

# 25
  • Мнения: 2 898
Искам да има национални тестове - входни и изходни задължителни за всички и според резултатите от тях да се определят заплатите на учителите.

 И аз искам според качеството на обслужване в банката  да ми се определя лихвата. Или цените в магазина според любезността и отзивчивостта на продавачката  smile3532.

Тук обаче се опасявам, че учителите, които работят главно с циганчета, ще са с най-ниска заплата. newsm78

 А реално тяхната работа е най-неблагодарна.

Искам да имам ежеседмична писменна характеристика за поведението на детето ми в училище.
Съвестно съставена от класния ръководител и ежемесечна такава оценка на поведението и наличието на евентуални проблеми в усвояването на учебния материал от всеки учител поотделно.

 Разсмя ме! Учителите няма да преподават уроци и да проверява тетрадки и контролни, а ще съчиняват романи. Такова нещо може да напише само човек, който  няма никаква представа за работата в училище.

Колкото до консултациите, да, те са веднъж седмично и се провеждат след уговорка със съответния учител в рамките на неговото работно време. Учителят не е на свободна практика, че да се среща с всеки родител, в часа, в който  същият пожелае.
За лоши прояви в училище, класният ръководител е длъжен писмено да уведоми родителите. Затова няма опасност в края на годината да разбереш, че детето ти има лошо поведение. А родителите, от своя страна, имат задължението да се интересуват от поведението на детето си.

Да има ЗИП по всички предмети е невъзможно. Той се сформира от децата в една паралелка и многократно ще бъде надвишен седмичният норматив на учениците.

В момента в края на годината има словесна характеристика, а не оценка. Аз съм твърдо за това да има оценка.




# 26
  • Мнения: 1 119
Мониторинг на поведението може и трябва да има. На определен период, а не в края на учебната година-след след дъжд качулка, която оценка не може да има коригиращ характер. Такъв мониторинг има в някои частни училища и то с цел да се работи с детето и семейството му. Не е толкова трудно- не ангажира класния ръководител. Представи си оценките по предметите. По същия начин става и с поведението дори и за всеки час със скала 123- например отлично, добро, има нужда от подобрение-може и друга скала де. Предложили сме дори готов мониторинг на МОМН.
Оценка за поведение или характеристика- вече няма да има. Това според мен не е добре. Има работа с ученици с ...поведение, но кой ще определи кое поведение е лошо- лошото поведение може да е предизвикано и от учителя например- не изключвам.

Е, вече се оформиха някои предложения. Hug

Относно СИП и ЗИП- това не е нищо нова. И сега ги има, но те не са съобразени с интересите на децата, а и не знам дали това е възможно. СИП се определят от педагогическия персонал. Например ако на химичката не й достигат часове- допълва със СИП. На нас ни заявяват има такъв и такъв избор. Защо тогава е необходимо да се пише като новост в концепцията. Просто трябва старото да се спазва. Друг е въпроса може ли да се осъществи въобще СИП/свободно избираема/ и такава ли е тя и развива ли интереси, дарби и т.н.

# 27
  • Мнения: 771
За мен, лично премахване на оценка не е добре. От малки децата трябва да имат хъс за конкуренция, майките да имат по-добра представа за децата си. А това с ежемесечните характеристики....да ме прощавате, обаче при 26 деца, всеки месец да пиша фермани...няма да стане. Нали всеки ден се виждате с учителката и тя казва .Другото ще стане -Copy -Paste!

# 28
  • Мнения: 2 898
За мен, лично премахване на оценка не е добре.

 Подкрепям. Оценките са необходими. Те са и стимул, и награда, и наказание. Те децата по-лесно ще се ориентират кой колко знае, но родителите - те не присъстват в часовете, няма да имат реална представа.

# 29
  • Мнения: 1 310
Искам да има национални тестове - входни и изходни задължителни за всички и според резултатите от тях да се определят заплатите на учителите.

 И аз искам според качеството на обслужване в банката  да ми се определя лихвата. Или цените в магазина според любезността и отзивчивостта на продавачката  smile3532.

Тук обаче се опасявам, че учителите, които работят главно с циганчета, ще са с най-ниска заплата. newsm78

 А реално тяхната работа е най-неблагодарна.

Искам да имам ежеседмична писменна характеристика за поведението на детето ми в училище.
Съвестно съставена от класния ръководител и ежемесечна такава оценка на поведението и наличието на евентуални проблеми в усвояването на учебния материал от всеки учител поотделно.

 Разсмя ме! Учителите няма да преподават уроци и да проверява тетрадки и контролни, а ще съчиняват романи. Такова нещо може да напише само човек, който  няма никаква представа за работата в училище.

Колкото до консултациите, да, те са веднъж седмично и се провеждат след уговорка със съответния учител в рамките на неговото работно време. Учителят не е на свободна практика, че да се среща с всеки родител, в часа, в който  същият пожелае.
За лоши прояви в училище, класният ръководител е длъжен писмено да уведоми родителите. Затова няма опасност в края на годината да разбереш, че детето ти има лошо поведение. А родителите, от своя страна, имат задължението да се интересуват от поведението на детето си.

Да има ЗИП по всички предмети е невъзможно. Той се сформира от децата в една паралелка и многократно ще бъде надвишен седмичният норматив на учениците.

В момента в края на годината има словесна характеристика, а не оценка. Аз съм твърдо за това да има оценка.
Много точно! Абсолютно съм съгласна. Peace

Общи условия

Активация на акаунт