КОНЦЕПЦИЯТА на МОМН

  • 5 158
  • 63
  •   1
Отговори
# 30
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
премахването на оценките в начален курс предполага един друг вид оценяване - да се покаже кой в какво е добър и това да формира у детето самочувствие

сегашното оценяване не само показва кой в какво е добър, но и кой в какво не е, и често това води след себе си нежелания ефект на потискане и комплексиране на децата

както каза една съфорумка, всичко е мн хубаво, ако не остане само една дипломна разработка

и сега има училища с много добра дисциплина, и сега някъде има много добра връзка учители - родители, и сега има училища с много добри резултати... какво тогава трябва да променим?...
може би...  себе си - учителите да ходят в училище за да учат децата, а не само заради заплатите, децата да ходят в училище за да учат, не защото образованието е задължително...

и като казах "задължително"... а какво би станало, ако образованието не е задължително?...

# 31
  • Мнения: 5 160

и като казах "задължително"... а какво би станало, ако образованието не е задължително?...

Ще ходят на курсове, на които на мама й харесва; -)))

# 32
  • Мнения: 1 310

и като казах "задължително"... а какво би станало, ако образованието не е задължително?...

Ще ходят на курсове, на които на мама й харесва; -)))
Или поне тези, които изберат да ходят на училище ще знят за какво са там. Peace

# 33
  • Мнения: 8 567
Искам да има национални тестове - входни и изходни задължителни за всички и според резултатите от тях да се определят заплатите на учителите.

 И аз искам според качеството на обслужване в банката  да ми се определя лихвата. Или цените в магазина според любезността и отзивчивостта на продавачката  smile3532.



Страхотно сравнение. И стилно. Училище = бакалия и учителка = продавачка! На мен не би ми минало през ума. Mr. Green


 Разсмя ме! Учителите няма да преподават уроци и да проверява тетрадки и контролни, а ще съчиняват романи. Такова нещо може да напише само човек, който  няма никаква представа за работата в училище.

Много е сложно, разбира се, за един учител да напише 26 страници, по половин всяка с по две-три думи за поведението на едно дете и какво може да се желае още или не.
Тетрадки в 5-ти клас никой не проверява, а домашните не се събират на целия клас, а се проверяват всеки час на няколко от децата и то по време на часа. И това е в случай, че класен ръководител е учител по математика или български. В останалите случаи изчерпваме изречението с преподаване на урок.


Колкото до консултациите, да, те са веднъж седмично и се провеждат след уговорка със съответния учител в рамките на неговото работно време.


Как става тази уговорка? 26 майки се обаждат на учителя в удобно за него време и си уговарят среща в удобно за него време всяка седмица?
[/i] Shocked

Учителят не е на свободна практика, че да се среща с всеки родител, в часа, в който  същият пожелае.
За лоши прояви в училище, класният ръководител е длъжен писмено да уведоми родителите. Затова няма опасност в края на годината да разбереш, че детето ти има лошо поведение. А родителите, от своя страна, имат задължението да се интересуват от поведението на детето си.


Имат точно същото задължение, каквото имат и учителите, въпросът е, че системата не работи по този начин, и вместо да се кръшка, трябва да се търси промяна. Родителите имат интерес и търсят такава, какво правят учителите в случая, какви са техните предложения?


Да има ЗИП по всички предмети е невъзможно. Той се сформира от децата в една паралелка и многократно ще бъде надвишен седмичният норматив на учениците.

А защо трябва да се сформира от децата от една паралелка, ако паралелката не е сформирана от ученици с еднакви интереси? Какъв му е смисълът? Кой точно седмичен норматив ще бъде нарушен?




Последна редакция: нд, 10 апр 2011, 23:11 от нова

# 34
  • Мнения: 425
Тази седмица ходих на две родителски срещи. Много се натъжих не от чутото за децата, а от затрудненията на няколко учители да схванат за какво ги питаха родители. Някак си сякаш недочуваха или им убягваше смисъла, а въпросите не бяха от висша математика. Мисля по празниците най-сетне да зачета тази концепция точно под впечатленията от родителската среща.

# 35
  • София
  • Мнения: 1 127
Ние хубаво си пишем и даваме мнения , но за съжаление никой в МОН не си прави труда да се заинересува от мнението на родителите, учениците и учителите - тези които касаят тези промени и концепции.Всяко ново правителство и нов министър излиза с някаква /досега за съжаление не изпипана и дообмислена/ концепция ,отчита дейност и хич не му пука има ли смисъл от нея и дали всъщност нещо ще се подори или не.
Жалко е но е истина

# 36
  • Мнения: 771
di74  Peace, ако имате "вътрешна" информация, ще установите че "новата" концепция е......."обърнал се Илия...пак в тия! Сменя се само името на министъра. Иначе "антуража е същия"! въпросната концепция не е продиктувана от акселерацията на децата, от затъващия интелект на учителите, от печалбарството на "пишещите братя"/разбирай 19 учебника по История в = кл.....Всичко е "вързано. Лошото е, че от тук страдат децата, страда бъдещето на родината ни. И именно за това ако отидете на летището в София, ще бидите опашка от млади хора с интелигентен вид, отпътуващи за някъде.

# 37
  • Мнения: 784
съгласна съм с балони. Ще споделя мнение от моята област. От години "концепцията" за предучилищно образование се "променя. Променя се т.н. програма. Такааааа......програмата от години се пише от едно и също семейство /което вече цялото е във ФНПП. Е, каква промяна искате?! Възгледите са едни и същи. Прави се "допитване" до 2,3 познати до болка директорки от София /да ама София не е България, и общинските градини не са и като частните/. Програмата е еднаква. Претрупана, пълна с излишни неща. Да, ама за това се дават пари - и за учебник и за консултант. Кой мислите ще си даде мястото! Кой е проверяващия орган-РИО JoyЗнаете ли как протича една проверка в общинска градина..........не ви и трябва да знаете. Колко градини /частни и държавни/ правят изходен тест за децата си за да проследят училищната им готовност- 5 в София./страх!/И друго.........знаете ли каква е средната възраст на детските учителки.........не ви и трябва да знаете!Всичко е на разтурия, това е! Задължително обучение от 5-години- е, някой вкара таза новост а замисли ли се как и къде!!!!!!!!!!!!!!!

# 38
  • София
  • Мнения: 1 127
Както казах НЕ МИСЛЯТ дори не се и опитват и за това както писа балони интелигентните млади хора напускат България.Четях някаква статистика че през 2050 България ще е от 90 процента роми и 10 процента българи.
Моля се дано някой управляващ най-накрая се загрижи за родината baby_neutral а не за себе си!

# 39
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
вижте на какво попаднах днес

http://94.156.102.51/bg/laws/ldoc/2135726971

не знаех, че съществува такъв център
http://www.ckoko.bg/content/category/14/45/132/lang,bg/

и в подкрепа на казаното в предните няколко поста - кому е нужен този център като работата му се припокрива с тази на образователното министерство...

# 40
  • Мнения: 784
forttuna, поредната "сграда със служители"! Ако във форума има действащи учители, нека някой да каже - някога някъде такъв "орган" дали е осъществил контрол. И ако им изпратим едно хипотетично запитване /професионално/, дали ще знаят за какво ги питаме.

# 41
  • Мнения: 8 999
Толкова дълъг, скучен и безсмислен текст отдавна не бях чела. Напомня ми предмета "История на БКП", както и речите, които се произнасяха по пленумите и конгресите на същата партия, докато беше на власт. Цялата концепция прилича на низ от малоумни лозунги като едновремешните, дето висяха по стените на кабинетите на партийните лидери и в баничарниците.

# 42
  • Мнения: 87
вижте на какво попаднах днес

http://94.156.102.51/bg/laws/ldoc/2135726971

не знаех, че съществува такъв център
http://www.ckoko.bg/content/category/14/45/132/lang,bg/

и в подкрепа на казаното в предните няколко поста - кому е нужен този център като работата му се припокрива с тази на образователното министерство...

 Не знам какъв е този център, но в сайта му има някаква дата 2006г., когато май е създаден, а правилника за работата му е от преди 10 дни newsm78. Нещо не мога да разбера как тая организация или каквото е там е работила 4 г. без правилник. А целта за създаването му е ясна - пак своите хора да гушнат някакви парички като вършат работа, която вече някой друг върши.

# 43
  • Мнения: 784
Случайно това "нещо" да ви прилича на едно голяма НИЩО! Възмутена съм. Колко ли още подобни центърчета има!!!И те ни папкат от данъците. Така и не разбрах, как точно "контролират"! Има ли "служител", отговарящ за предучилищното обучение?! И какво точно прави, след като "задълженията" му се дублират с тези на инспекторите от РИО! Е, не това само при нас го можем- "институт по нищо......"!А иначе заплатите на учителите са добри, нали. А знаете ли каква е пенсията на учителка от ДГ с 35г. стаж и висше образование....не ви и трябва да знаете.

# 44
  • Мнения: 85
Цитат
родителите ще могат да участват по един по-пълноценен начин в прякото управление на училището
Откъде  работещите родители ще намерим време да участваме в управлението?

Общи условия

Активация на акаунт