Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Какво е електровен мутизъм?
Какви са симптомите на електривен мутизъм?
Какви са потенциалните последици от електривния мутизъм?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Какво е електровен мутизъм?
Електривният мутизъм е психологическо състояние, при което детето избирателно не говори в определени социални ситуации, въпреки че е способно да говори в други обстоятелства. Това състояние се проявява като избирателно мълчание, където детето може да говори свободно у дома, но не и на обществени места или в присъствието на непознати хора.
-
Какви са симптомите на електривен мутизъм?
-
Какви са потенциалните последици от електривния мутизъм?
-
Къде мога да получа диагноза за електромутизъм?
-
Какви са възможните лечения за електричен мутизъм?
успех!
а само предположи колко хора сред нас ходят без диагноза - и живеят! може би малко по-трудно без да знаят защо, но се справят и нямат "етикет" с диагноза!

Около 4 г. Теди реши, че е цар Лъв и започна да ръмжи и хъска на всички. Къде добронамерено и закъчливо, къде заплашително. Не изглеждаше хич добре, още повече, че когато се повживееше, започваше и да замахва с „лапа” и да удря доста силно. Много време ни отне да я убедим, че не е хубаво да прави така. Всъщност в началото не я възпирах, защото това си беше все пак някакъв начин за общуване, но от св. Никола хич не одобриха ‘лъвското й държание” и след като започнахме да я възпираме за няколко месеца отшумя. Това с обувката предполагам е било желание да привлече вниманието на приятелката ти и тя да я забележе. И при Теди често е така - както се казва „Хем боли, хем сърби” – иска хората да я забележат, да й обърнат внимание и когато това стане се плаши и крие. И тя често не намира най-удачния начин да бъде забелязана
). Странно, но никой не обръщаше внимание, че шепне... Децата от нейния клас се събираха след училище в парка. Каниха я много пъти, но тя не искаше да отидем. Един път я заведох почти насила и мълча, и не се отдели от мен.. А децата се чудиха, защото в училище беше една от най-палавите. Явно в училище се чувстваше по-сигурна затова и играеше и общуваше с децата от класа само там.. Малко преди началото на лятната ваканция сама ми каза, че иска да отидем с другите в парка. И така започнахме да ходим всеки ден, след известно време, без да се усети тя започна да говори високо с децата (в училище обаче още продължаваше да им шепне). Те бяха инструктирани и се правиха, че не забелязват когато говореше, защото в противен случай тя веднага започваше пак да шепнем. Тези дечица и родителите им й помогнаха много и винаги ще сме им благодарни. От както е във ваканция не е шепнала, говори абсолютно с всички (запозна се с много нови хора). Всъщност от както разбрахме, че има проблем с общуването се стремим да контактуваме с повече хора. Не смятам, че вече има проблем. Много съм щастлива и защото има много приятели и децата я харесват, нещо което ми беше голяма мъка допреди една година (реално играеше само с приятелите на сестра си, доколкото може да се играе на тази възраст при разлика от 7 г.). Горедея се с нея, защото знам колко й беше трудно да го превъзмогне!