Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 17

  • 91 243
  • 742
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 4
Здравейте,
говоря за книгата на Джонатан Леви. Мога да удостоверя с договор, че имаме правата.
И със сигурност няма да използвам вашият превод- това предположение ме обижда.
Диана

# 256
  • София
  • Мнения: 4 412
bgkniga,

Можем да процедираме по някои от следните начини:
- Качете в интернет  сканирано копие от договора, ако имате съображения за части, които са търговска тайни ги заличете в сканираният вариант.
- Друг начин е да направите нотариално заверена декларация, че притежавата правата и да покажете договора за правата на нотариус, а на нас заверената декларация. Това ми се струва най-лесно за изпълнение.
- Ако този договор за права е обявен някъде публично, например в народната библиотека, в интернет на страницата на Джонатан Леви, може да ни изпратите линк към него.

Или дайте вие предложение как да ни покажете, че сте носител на правата

Поздрави и успехи!

# 257
  • Мнения: 4
Здравейте,
не бих качила договора в интернет- това противоречи на клаузите за поверителност.
Мога да предоставя копие от фактура за платени права или копие на първа страница от договора, чрез мейл, на някого, но на кого?
Не разбирам от каква позиция изисквате това, при положение, че вие/ или автора на превода/  сте в нарушение на авторското право, не издателство БГкнига. Не разбирам и чии права защитавате.
Диана

# 258
  • Мнения: 1 738
Диана,
Нямаше да се намеся в диалога ви с Таня, ако не бе последното Ви изречение. Недоумявам,  как не разбирате, чии права защищаваме (защото Таня е една от нас) , след като пишете в един от предишните си поустинги, че сте сигурна, че книгата е помогнала на много от нас. Защищаваме правата на майките на децата от аутистичния спектър на достъп до колкото е възможно повече информация за всичко, което може да им помогне за справяне с този проблем.. Сигурно не си представяте, че деца от този спектър се раждат само в семейства на заможни хора, които могат да си позволят скъпоструващи терапии и услуги на спициалисти. Както Ви уведоми Таня, преводът е дело не на една, а на няколко майки. В този форум ние си помогаме и със съвети, и с обмяна на информация.
Но всичко това това едва ли Ви интересува. Естествено, че публикацията е нарушение на авторските права, но и ние искаме да се уверим, че те са притежание на “БГкнига”. Разбираме добре, че моралното право не е формално право, но формалното право трябва да се докаже. Казано-речено в интернет пространството не носи нито права, нито отговорности..

# 259
  • Мнения: 4
Здравейте,
не искам да влизам в популистки дискусии.
Както писах, ще предоставя необходимата информация, но няма да я публикувам в Интернет пространството, тъй като по този начин нарушавам договора си. Моля, автора на блога да ми пише на мейл, за да предоставя каквото е необходимо. diana.boicheva@bgbg-mamma.com
Собственика на оригиналната книга може да прочете и карето в началото на книгата казващо, че никой няма право да използва по никакъв начин части от книгата без писменото разрешение от автора.
Диана

# 260
  • София
  • Мнения: 4 412
Здравейте Диана,

Изпратих ви е-майл за да ми пратите документ, удостоверяващ правата.

Дали сме в нарушение на правата до момента, в който никой не ги е потърсил е спорно. Частите от книгата са преведени около 2007 година от майки, които не живеят в БГ и имаше дискусия във форума по това време. Нямаме оригиналната книга, виждали сме я само като корица.
Правата на автора е нормално да стоят на всяка книга, но ние не сме превели книгата, не я препродаваме, а правим популяризиране на автора в БГ, с части от неговата книга. Разбира се автора, ако не е съгласен с нашият начин на популяризиране, може да ни пише. До този момент нямаме писмо от него.

Авторското право се доказва с издадени произведения, публикации в медиите и по всякакъв друг начин. Ако сте на кино и някой е седнал на вашето място си показвате билета и помолвате човека да стане. За сега сме на този енап и от дискусията ни с вас.

И пак ви отговарям,  че не отказваме да махнем материалите или да помислим за допълнителен контакт с автора. Когато излезе вашата книга, ще сравним преводите и ще преценим какво да правим.

Ще чакам да ми изпратите документ, удостоверяващ вашите права.

Поздрави и успехи!


ПП. Получих докумените, удостоверяващи правата и ще сваля преводите до края на деня.

Последна редакция: ср, 28 сеп 2011, 11:02 от TanyaMG

# 261
  • Мнения: 59
Здравейте майчета!Има ли между вашите дечица които са по агресивни и имате ли проблеми в детската градина с това?Ние имаме проблем  -синът ми тръгна и още от 1ия ден е бутал по малките от него дечица и то с голяма сила и ги удрял с обръч по главата и то само на по ниските от него-учителката е в шок и не знае как ще се справи защото той обещава но след 5 минути е същото-много се притесняваме да не нарани някое дете по сериозно-когато излизаме не е така навън при другите деца!Отделно и става когато си иска и се разхожда-госпожата му направила забележка и той и искрещял с всичка сила в знак на протест!Отпуснаха му логопед психолог и ресурсен но те ще идват само по половин час и не всеки ден!Моля ви дайте ми съвет - така или иначе той трябва да е сред деца и да се социализирва и е 5 годишен!

# 262
  • Мнения: 7 433
   Нашият ресурсен пък ще идва по веднъж седмично за по 2 часа.Което ми се вижда много необмислено!  ooooh!Кое дете на 4 и половина години ще издържи 2 часово занимание?  #Crazy

# 263
  • Мнения: 7 433
   За агресията....И ние имаме подобен проблем.
   Интересното е,че преди да стъпи в градината за първи път,изобщо не е посягал на никой вкъщи или по площадките.В градината в началото го биеха момчета от групата за различността му,после започна и той...

   Мисля,че учителките трябва да измислят някакви трикове,защото аз каквото и да говоря вкъщи,на детето му е трудно да пренесе думите ми в реалността,от която ни дели и време,и разстояние....

# 264
  • София
  • Мнения: 2 352
Трябва да се оплача някъде иначе ще  гръмна. Моля да ме извините, но имам нужда да го изкажа.
Мишо е в ново училище. Попаднахме на госпожа змей - дърта, мустаката, динозавърско соц. мислене.
По време на ваканцията си срошила ръка и не може да пише на дъската. Обучава го точно три дни и излезе отпуска да се лекува. През първите два дни на обучение излизаше той с рев от нея, а тя с оплаквания от него. Според него тя диктува бързо и няма капка жал към него, постоянно му повтаря - забелязвам теееееееее и му се кара. Според нея отказва да пише задачите и да работи в клас. Човека се оказа изобщо не е разбрал преподадения урок, защото не е написан на дъската, а само изговорен и съответно как да решава задачи, като няма бъкел идея как да решава такива без да ги е разбрал. Излезе на втория ден госпожата и издавайки децата без да ме види, че съм зад нея съобщи на групата родители с децата им до тях, че новото дете е аутист. Изрично беше помолена да не съобщава на родителите диагноза на детето. Да не говорим, че изрично и е обяснено, че диагноза аутизъм няма, което е факт, диагнозата му е сменена с друга. Не отрече после, че е казала така, но не само не се извини, а моля ти се била казала само на една, която е медик   Shocked и нямало да каже на никого, ама моля ви се познавам си родителите. Пак повтарям каза го на група майки с децата им около тях - съученици на Мишо.
Ден  по късно излезе отпуска и класа се разпредели между останалите класове. Мишо е в момента в друг клас барабар с още няколко деца при съвсем нова госпожа и съвсем нови деца - общо около 30 в клас. В новия клас има недиагностициран аутист с отричащи проблема родители и нападащи учителката за всеки проблем с детето им. Новата госпожа е в шок от натрапения и втори диагностициран младеж и в ужас как ще оцелее с двамата и останалите около 28 деца цял месец.
За да е съвсем готино за мен програмата на втория клас ми е продиктувана от мустакатата вещица грешно и днес Мишо не е носил учебници и помагала за рисуване, защото по продиктуваната ми програма няма такива предмети днес. За утре вероятно също е сгрешена и утре барабар с учебниците по програма ще нося и сак с всички останали учебници да допълвам на място каквото трябва.
И за съвсем готино нямат втори комплект учебници, или поне ние нямаме, защото са малко и за часовете по физическо си носим в допълнително сакче анцунг и гуменки, защото няма къде да ги оставят в училище.
Чакаме вещицата да си дойде на 1. ноември и дотогава се радваме на ужасена класна, а като си дойде и динозавъра .......вероятно ще е още по готино  ooooh!.

Съжалявам - ще се опитам да не ви се оплаквам, но в момента наистина имах нужда. Много ми е трудно да прикрия от Мишо негативизма си към вещицата и да му говоря положително за нея, както и да се опитам да го накарам да стои далече от другия аутист в класа. Вече имаха сблъсък двамата - видях ги в коридора случайно и чух как госпожата балансира върху косъм с двамата.

# 265
  • Мнения: 631
е Селма и питам те аз като и аз съм като теб два часа седмично но два пъти по един час вторник и четвъртък какво пък ще помогнат и моите два часа на шест годишното ми аутистче мотаещо се в предучилищната група  тоест той има занятия работи нещо незнам какво два пъти седмично и ясно е че и час не може да издържи ами колкото издържи то на практика ще стои и час и два но колко ще влезе в главата какво ще се случи никой не може да ти каже

# 266
  • Мнения: 7 433
Катина,миличка,не знам с какво да те успокоя и как да те подкрепя?
Колко са паралелните класове във вашето училище?Сред тях няма ли някой,където госпожата да е по- човек?Да говориш с директора,евентуално....да преместят Мишо при по-подходяща учителка?  newsm78

   Дано се включат родителите на ученичета в темата да ти помогнат със съвет!  Praynig

# 267
  • Мнения: 7 433
    Райка,при нас ресурсния ще минава с детето материала,който по принцип се минава в групата.Но може ли за 2 поредни часа  да втълпиш на детето 5-дневния материал?  #Crazy

    Определиха ни и ресурсен логопед,който работи в училище по съседство....
    За заниманията ще трябва да взимам детето по средата на деня,да го водя в училището и да го връщам в обратно в градината.Което е супер тъпо и неизпълнимо!

    Не знам,как при вас,но при нас всяко излизане и смяна на средата е проблем....Значи всяко излизане от градината за заниманието с логопед и връщане обратно ще е допълнителен стрес за детето.
    Освен това логопедката не е обучена и няма опит за деца с разстройства в развитието,както и няма кой знае какво желание да поема такива....

    Въобще...Ресурсното подпомагане засега ми изглежда като отбиване на номера....Нищо повече...

    Замислям да им пиша гневно писмо. #Cussing out Crossing Arms

# 268
  • Мнения: 2 510
Аз проблем с агресия не съм имала.
Алек е страхлив и то прекалено много за момче. Беше го страх от малките деца а големите само наблюдаваше.
mila, пробвай да говориш с учителката и директорката да го изпратят в голяма група, поне в началато / след като е удрял само по-ниските/.
Може просто да си изкарва несигурността върху децата.
Другият начин е учителката да го държи до себе си, поне в началото или да го изолира/ накаже/ при такъв случай. Няма начин да го позволи, вредно е и за него и за другите деца.

# 269
  • Мнения: 2 510
Катина, първата учителка не е ли приела детето, няма приеме. Да искаш от Мишо да е приеме е прекалено много.
На втората учителка ще и бъде доста сложно да балансира между двама аутисти. Аутистите трудно се приемат помежду си, особено на такава възраст. Те имат твърде много особености за да можеш да приемеш някой краен и рядко си приличат. При случай, че няма съдействие от родителите на другото дете, ми се струва невъзможно. Да ги оставите един срещу друг е доста рисковано. Да разговаряш ти лично с тези родители, просто ти е известно.
Мисля, че ще трябва да отидеш при директора и да му обясниш нещата. Той познава учителите, ако каже, че не е в състояние да направи нищо, то ще се наложи да смените училището. Не е добре, но може да е и един урок за Мишо.

Общи условия

Активация на акаунт