Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 17

  • 91 053
  • 742
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 2 352
По повод оплакването ми за дупка вчера ми се обади една психоложка за което съм и много благодарна   bouquet. Доста си поговорихме и ми препоръча литература и терапевт. Аз знам корена на моя проблем, намерих го пак с консилтации с психолог и сега се опитвам да го разреша. Не мога сама без помощ  Cry.

Поли поразгледай и поразсъждавай върху точковия масаж. За ръцете съм ползвала Су джок. Има няколко книги на файл за точките в цялото тяло и според мен е задължително всяка майка на аутист да е попрегледала поне една от тях. http://truden.com/download-search-.html тук има една, напишете в търсачката точков масаж и я дръпнете. Илюстрирана е и е много насочваща. Правете масажи на децата си във вид на игра и ако ги правите ежедневно има огромна вероятност стериотипите да спрат или поне намалеят.

# 76
  • Мнения: 2 510
започнах да плача ,без видима уж причина Sad.....

Това обикновенно е от натрупано напрежение,умора и накрая безпомощност. Хубово би било, да оставиш да се наплачеш. Смешно изглежда, но олеква. След това аз полегвам на тишина или сама /дано е възможно/ и се старая да не мисля за нищо.
Преди да изпаднеш в такова състояние, добре е да се разходиш нанякъде или да потичаш сама.

Катина е права, но при мен това ще изисква много усилия, а и пари.

# 77
  • Мнения: 7 433
   Катина,за семейни или някакви други констелации става въпрос?


  За масажите.....Всяка сутрин започваме с тях.По-точно за да събудя сина ми,започвам леко да му мачкам крайниците,гръбчето....Определено му харесва.   Simple Smile

Последна редакция: пт, 29 юли 2011, 12:12 от Селма

# 78
  • Мнения: 2 510
Да сте чували нещо за това?
http://medkrug.ru/community/show_thread/86?thread=39190

# 79
  • Мнения: 1 738
Снежа,
УЗИ означава ултразвуково изследване, т.е. ехографско, на което, както всички знаем се вижда само анатомията на плода. А тест за риск от аутизъм при плода или родителите още няма, защото не е установено със сигурност комбинацията от кои мутации е в основата му. Със сигурност и това ще стане и списващите сайта аутисти го знаят. Затова те апелират към бъдещите родители да не правят такива тестове. Вчера, когато ви зададох въпроса, той започваше с "ако".

# 80
  • Мнения: 2 510
Видях го и отговорите.
Аз зная само за чуплива Х- хромозома, но това мисля, че вече е отпаднало.

Започвам да страдам от параноя, защото другата тема там е бихте ли имали дете аутист и какво е хубавото на аутистите.

Започва да ме събира и яд.  Как така стават толкова много хора генно увредени? Как може това да се използва, като не се разполага с достатъчно доказателства?

# 81
  • Мнения: 1 738
Снежа,
ако човек наистина иска и има смисъл, може не да разбере, но поне да се информира за установените досега мутации и хипотезите за връзката им с аутизма. Аз мисля, обаче, че е по-добре да оставим това на генетиците, а ние да видим какво можем да направим за адаптацията на децата си към нашия свят. А "мутация" на мнозина звучи злокобно, но всъщност има и полезни мутации и те са до голяма степен в основата на прогреса на биологичните видове.
Но за всички нас едва ли звучи оптимистично, че един ден може би децата от спектъра, вече усъвършенствани ще ръководят съдбините на нашата планета. Аз вярвам в това, но в същото време и аз като всички вас съм на ръба на депресията, а понякога и в истинска дупка. Чудатостта на нашите деца ни поставя и нас в социална изолация. Или по-скоро до голяма степен ние се самоизолираме. И какво от това, ако ние сме избраните да отглеждаме предтеча на новите хора? Единственото, което можем да направим за тях и за себе си е да ги направим приемливи за днешното общество и да опитаме да има дадем възможност да развиват качествата, които със сигурност всички имат, но ние нямаме сетива да възприемем. Но честно казано и аз предпочитам да отглеждам едно обикновено дете - не талантливо, дори и глуповато, но отговарящо на представите на всички ни за нормален човек.
Така че, да се опитаме да мислим и за положителното в нашите деца, а ако има прераждане, може някога да сънуваме, че новите хора, към които и ние ще принадлежим, са били смятани в миналото за увредени.

# 82
  • София
  • Мнения: 2 352
По повод автостимулациите. Копвам субтитрите от края на филма Темпъл Грандин. Естествено всички сме го гледали.

Цитат
Аз пък мисля, че въртенето е
нещо хубаво. Клатушкането също.
Самостимулирането успокоява
нервната система.
Това е начин да компенсирате,
че не сте били държани.
Ако ви държи друг човек
е страшничко,
но ако се клатим или ни придържа
плоскост, дава успокояващия ефект,
който нормалните деца
получават от прегръдка.

Имам нужда от чувството,
че някой ме прегръща.
Разработих машина, в която
влизам и тя ме прегръща,
след което съм различна.
Много по-общителна.
Не говорех, докато
не станах на четири,
но вече съм бакалавър
и дори уча за доктората си.
Повечето аутисти са много
чувствителни на звуци и цветове.
Прекалената стимулация
ни наранява.
Когато хората говорят накуп,
ние се панираме.

Как се излекувахте?

Аз не съм излекувана.
Винаги ще си остана аутист.

# 83
  • Мнения: 141
Снежи ,точно това е ,но май имам и депресивни състояния доста често напоследък ...Но нямам да и се дам на тая депресия Laughing
Катина , благодаря си много за отговорите   bouquet

# 84
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 480
Снежа, "душенето" не е автоагресия - Катина много хубаво го е обяснила. То е вид стимулация. Той не иска да го задушиш, да му спреш въздуха, а иска натиск на гърлото и като издава звуци, прави някаква вибрация, която го кефи. Моят син прави нещо подобно, но без ръце. Пее едно ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ, което е еднообразно и безкрайно, и дълбоко гърлено. Вижда се как му се напрягат мускулите на вратлето. Той си доставя кеф с това, успокоява се и се изолира, както йогите с Омммммм. Звукът резонира в цялата му глава и той си го чува различно. Нашата логопедка също ме съветва да повтарям каквото прави той и наистина запееш ли като него, все едно заглушаваш "черните станции" - всички досадни шумове наоколо.
За ултразвука е много странно как могат да установят аутизъм с УЗИ. Както писах по-горе, те видни аномалии пропускат...

Поли, не си сама, мила... С всички се случва. Опитай да си намериш мъничко време, което да е само твое. И мъничко бягство, което да те откъсва. За един ден не можеш да научиш всичко за аутизма, давай си почивки. Детето има нужда не само от майка-професор, има нужда от пълноценна, свежа и готина майка.   Hug

# 85
  • Мнения: 1 959

За ултразвука е много странно как могат да установят аутизъм с УЗИ. Както писах по-горе, те видни аномалии пропускат...


Нищо не установяват..рускинчето си доуточнява после, че аномалията била синдром на Даун..

# 86
  • Мнения: 212
Снежа, "душенето" не е автоагресия


Предизвиканата сензорика много често изглежда като агресия, автоагресия, повече сила от обикновено, за което децата в училище ги сматат за не много нормални. Това е свързано с усета за тялото, а при описаното от Снежа с обработката на звука. Детето ви прави тези стимулации и така ви дава сигнал, че не преработва спектъра на звуковите честоти и няма идея как да контролира гласа си. При тези деца се препоръчва звукова терапия с костна проводимост и други специализирани слухово преработващи терапии. Тази стимулация, както и пеенето и звука от типа на йогийското Ом действа на цялото тяло и се преработва по костен път. Той не случайно и затова се възпроизвежда. Усета се получава от вибрацията на звуковата вълна вътре в тялото ни и преди всичко костите на главата, които го провеждат. Затова когато говорим и чуем гласа си след това записан ни се струва доста различен и причината е именно костното чувство. Собственият глас го осъзнаваме и чуваме основно чрез костната проводимост и не толкова през ухото. Какво е костна проводимост? Предаването на звуците през костната тъкан. Ако сте ходили на аудиометрия /изследване на слуха/ сте видяли, че освен слушалки, през които се пускат тонове с различна честота и сила, дават и една капсула-микрофон, която се поставя на костта зад ухото. Тя измерва костната проводимост. Звуците през капсулата се чуват все едно са в ухото.
При терапията, която правим с децата звука се предава от слушалките, които опират отстрани на ухото и през капсула около областта при върха на черепа.
От друга страна натиска на гърлото, отстрани, специфично натискане около ушите и др. дава налягане и към евстахиевата тръба, което отново стимулира средното ухо и е сигнал, че ушите не преработват целия спектър на звуците коректно.
При деца с подобна симптоматика поради проприоцептивни особености т.е. усета за тяло са чести поведенията от типа избухвания, гняв, свръхактивност и наранявания.

# 87
  • Мнения: 542
Снежа, "душенето" не е автоагресия


Предизвиканата сензорика много често изглежда като агресия ... 


Абсолютно подкрепям! Благодаря, Оля. Flutter

# 88
  • Мнения: 1 738
Не знам дали сте чели това. Може и да го е писала някоя майка от форума. Много е истинско - и тъжно, но и по някакъв начин мобилизиращо.

Писмо от специалната планета на различните деца
pozitivnoto.info

Аз съм на десет години и съм специално дете. Специална съм от мига, в който пожелах да видя света. Специална съм, защото съм част от оня особен род деца, наречени деца с увреждания или още - със специални образователни потребности. Казано накратко - децата със СОП. Съкращението не е класификация според типа увреждане, а означава, че за нашето образование в училище не са достатъчни стандартните средства. Но кой ли пък иска да знае...

Чакали са ме като всяко чакано бебе, името ми дълго и с обич избирали, във варианти за момче и за момиче. Само сърдитият доктор не предвидили. Оня, който бил така ядосан, че мама не останала в своя град да ражда, а дошла в неговата болница, че не се вслушал в молбите й да направи нещо, за да се родя по-бързо, а само крещял и я обиждал. Да, той събрал екипа за спешно секцио, но чак когато тоновете на моя милост спрели да се отчитат и той явно се уплашил, че може да стане голяма беля. Какво се случило в родилната зала - никой не разбрал освен него. Никой не обяснил на мама защо ме поставили в кислородната палатка при моите сериозни четири килограма тегло. Чак след 20 часа тихомълком ме върнали при мама и нито дума. И ето цели десет години... Тя си мисли, че не я гледам, докато обръща гръб, за да преглътне поредния ден с мен, зад ресниците на моя отнесен поглед аз все още виждам в очите й страха за утре, мъката и болезнената надежда да изтрие моето различие. Иска ми се да мога да я успокоя, но нали съм специално дете, според собствената ми дълга епикриза - дете със сериозни дефицити в общото интелектуално функциониране, мога да го направя само така, с едно писмо от моята Специална планета.

Шапката на моето различие за вас, нормалните планетяни, е като шапка невидимка. Гледате през мен и не ме виждате. Питате се защо аз и другите от Планетата на различните сме дошли във вашия свят. Не смеете да ни се доверите, убийствено съжалително поклащате глави към нашите майки:
"Ееех, горкото, колко е хубаво, пък гледай каква орисия..."

Необезпокоявана под тази шапка, аз ви наблюдавам, изумявам се понякога от грубостта и нетолерантността ви, слушам предизборно предъвкване на сложните думи "Социална интеграция и равен достъп на хората с увреждания". Чета с любопитство форумите и загрижените позиции, че като европейци трябва най-после да приемете Другостта за равностойна на Нормалността, но докато го направите, си позволявам правото на свободно мнение. А то е, че не ни приемате, защото ви показваме грешките. Системните. Показваме ви, че планетата ви е далеч от съвършенството, въпреки високите модернистични сгради, високите технологии и дваж по-високото самочувствие. Показваме ви, въпреки опитите за клониране, че светът не е матрица, че различното и уникалното все още ви причиняват дискомфорт, а не носят наслаждение. Показваме ви Истината, защото нашата специална Различност ни дава смелостта да извикаме: "Хей, кралят е гол, кралят е гол!"

Точно защото съм различна, аз не се опитвам да ви променям. Не се опитвам да ви поставям в калъп, да ви търся подходящи, специализирани и изолирани заведения. Приемам ви и ви обичам такива, каквито сте, за разлика от вас. Не измислям рамки и представи за добро поведение. Не разлепвам етикети за валидност и инвалидност. Трудна съм, но съм истинска. Трудна съм, но съм нестандартна и това ме прави ценна. Трудна съм, но съм индивидуалност. И имам право на своето индивидуално щастие. Това ми дава дързостта да ви кажа - разлепете писмото ми на работните си места, занесете го вкъщи на децата си, прочетете го още веднъж. Казват, че ние, различните деца, сме по-близо до онази сила, срещу която няма застраховка "Недосегаемост".

Написах това писмо, защото веднъж на нашата Специална планета ни гостува Малкият принц. Онова същото русокосо момче на Антоан Егзюпери, което искаше да научи как се случва опитомяването. И аз подобно на неговата лисица исках да бъда опитомена, да бъда обвързана. Когато ходех в детската градина, не можех да кажа това на децата и лелките, защото дълго не се научавах да говоря. Усмихвах им се и се надявах да ме разберат. Не се сърдех, когато нарочно изсипваха пясък в косата ми и после не си признаваха белите. Не се сърдех на учителката, която ме слагаше на столче отстрани на детското кръгче, защото фината моторика на ръцете ми била нарушена, защото съм била несръчна и съм спъвала темпа на групата. Пак се усмихвах и се опитвах да направя от оставената ми кутия пластелин по една топчица за всяко дете, но учителката все не разбираше и разваляше моите пластелинени фигурки. Не се отчайвах и си вярвах, че рано или късно ще ме забележат и ще ме опитомят. Исках да бъда за тях единствена. Специалистите казваха на мама, че съм имала задръжка в емоционалния темп на развитие. Сигурно това задържа моята вяра, че все някога ще бъда опитомена от нормалните деца.

В първи клас се съгласявах да драскат с химикал по жълтата ми блуза и си казвах, че докато драскат, те са до мен, смеем се заедно, значи ме опитомяват. Не разбирах сълзите на мама вкъщи, тя изобщо не проумяваше какво щастие е да си заобиколен от деца, макар и пишещи по блузката ми онези, нецензурните думи, дето големите ги шепнат през длан. Мама казваше, че децата са лоши, щом ми вземат стотинките в училищната закусвалня, но тя не знаеше, че ние ходехме там заедно.

Понякога децата ме въртяха в кръг, за да се объркам съвсем, после се смееха на глас и изчезваха, докато аз се опитвах да преодолея дезориентацията. Сигурно това беше част от обвързването и опитомяването, само дето мама не разбираше... Не разбираше и онази жена в бяла престилка в София, която я съветваше с наведени очи да продаде жилището ни и да заминем за Англия, за Германия, за Франция, изобщо където и да е, защото тук нямало толеранс към различните деца. Сега пък аз не разбирах думите на лекарката, че си живея съвсем нормално, но в Зоната на здрача. А мама все плачеше. Каква Зона на здрача, на мен ми е светло и харесвам този прекрасен свят не по-малко от другите хора! Понякога наистина се чувствам като в тунел, който се върти, тъмно и страшно ми е вътре, тогава си гриза ноктите до кръв, но за жалост не успявам да го разкажа на другите деца. Ако можех, убедена съм, те щяха да разберат и нямаше да ме плашат. Зная, че всички деца са добри, ако си добър с тях. Ако можех да попитам големите, които не пеят добре, още и тези, които не рисуват добре, накрая и тези, които не тичат бързо, дали това ги прави смешни, щях да им кажа, че да четеш трудно и да не разбираш защо една буква е различна в чуждите езици още не е нещо, за което да бъдеш сочен с пръст и наричан умствено изостанал.

Аз съм специално дете, защото според специалистите нося в себе си сериозен дефицит на социални умения. Не съм сигурна дали мога да го разбера, но съм сигурна, че зная какво е да обичаш, зная какво е справедливо и несправедливо, разбирам кога съм ядосала мама и се извинявам. Когато тя тъгува за някакви нейни неща, тъгувам и аз.

Когато другите деца се подиграват зад гърба на госпожата и изливат вода на нейния стол, аз се опитвам да ги спра, но понеже говоря бавно, не успявам да го сторя навреме. Няма да се откажа, защото си спомням думите на Лисицата, за която ми разказваше Малкият принц: "Трябва да бъдеш много търпелив - обяснявала лисицата. Отначало ще седнеш малко по-далеч от мен, така, в тревата. Ще те гледам с крайчеца на окото и ти няма да казваш нищо. Езикът е извор на недоразумения. Но всеки ден ще можеш да сядаш малко по-близо... Ако идваш например в четири следобед, аз още от три часа ще започна да се чувствам щастлива. Ще мога да подготвя сърцето си. Колкото повече наближава часът, толкова по-щастлива ще бъда. В четири вече ще се вълнувам и ще се безпокоя, ще открия цената на щастието!..."

Аз съм специално дете, защото често не гледам хората в очите и се разконцентрирам бързо, но виждам всяко паднало листенце, всяка роза, всяка тревичка. Специална съм, защото отстрани изглеждам сякаш не слушам говорещия, но чувам всяко трепване на есенните клони, долавям шумоленето на падащите снежинки, чувам неизречените думи между хората.

Специална съм, защото неясните за мен неща ме карат да се затварям в себе си, но отварят очите ми за един друг свят, невидим за вас, в който дълго и сладостно една роза може да ме опитоми с любов. Специална съм, защото искам да остана такава. Въпреки страховете на мама.

Специална съм, защото вече никога няма да сте същите, ако намеря начин да ви покажа нашата Специална планета от скритата и загадъчната й страна...

С поздрав,
Едно специално дете

Автор: Албена ПРОКОПИЕВА

# 89
  • Мнения: 2 510
Навеждате ме на мисълта, кога за първи път се получи това или по-точно след кое.
Бях купила запис на звукове на делфини на друг фон.
Алек не ги понесе, след това започва да изключва телевизора и радиото. Преди това те не му правеха впечатление, даже музиката му беше като фон. появи се затискане на ушите, по- точно затискане и отпускане. След това се появи това с гърлото.
Нещо определено не е наред. Аудиометрия не сме правили, защото никой не е предпологал, че има проблем. Той просто чува и това беше достатъчно.

Общи условия

Активация на акаунт