Осми клас - приятели нови очакват ме в клас

  • 60 543
  • 732
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 734
Ааа, в Немската нивото на обучение си е добро (поне нашата госпожа обяснява добре, както разбрах), обаче много е "високо летвата", защото били влезли с високи оценки, а на тях от толкова немски не им остава много време за математиката и за решаване на задачи. Ама ще свикнат, сигурна съм.

# 571
  • Варна
  • Мнения: 3 307
по математика са на квадратни уравнения. Моето впечатление е, че не се препуска с материала. То и затова не са на вектори сигурно.  Mr. Green Като цяло съм много доволна от всички преподаватели в гимназията, най-много от класната по немски и учителката по БЕЛ.

Аз пък не мога да си представя как след няколко слаби оценки изведнъж се скача на 6.  newsm78 За да има няколко двойки или тройки, значи има доста пропуски. Как се преодоляват за толкова кратък срок, като всеки ден ги затрупват с нови и нови неща?

Вашите деца правят ли преговор на старите думи, не от предишната седмица, а от предишния месец например?

# 572
  • София
  • Мнения: 19 954
Даа...! Явно масово в езиковите гимназии математиката е под всякаква критика..Може би мами на 9-класници,като eine in Rente gegangene Nixe и други ще внесат яснота по въпроса –само в 8-ми клас ли е така и дали има подобрение в обучението по математика в 9-10клас .
Гледам обсъждате болната ми тема от миналата година. Peace Вашите деца са поне при един постоянен учител, добър или лош. Нашите смениха 5 преподавателя за една година, като за финал не взеха и целия материал.Дъщеря ми на уроци  не е  ходила, изясняваше си новите неща сама.Съзнавам, че това нито е редно, нито във всички случаи е ефикасно решение на проблема.Но в нейния беше, понеже предметът просто й харесва.
Слава Богу тази година нещата си вървят вече добре. Grinning Преподава им учителка, която някога е преподавала и на мен.Даже към днешна дата ми се струва по-взискателна от това, което беше тогава, което само може да ме радва.На родителската обяви учебника за 9 клас за списание - факт, който налагал допълнителната работа със сборник.И тъй като родителите естествено  не възразиха, сборникът наистина се ползва.По думите на дъщеря ми всичко е ОК, обяснява  ясно и точно учителката, вдига на дъската деца по нейна преценка, за да не заспят приницпно  неактивните.Преди контролно се прави подготовка и така.Тази година съм определено доволна.

# 573
  • Мнения: 487
Ааа, в Немската нивото на обучение си е добро (поне нашата госпожа обяснява добре, както разбрах),
И ние сме в Немската,но явно не сме случили на госпожа.Децата разчитат на самоподготовката си.Дано  eine in Rente gegangene Nixe да е права и в 9-ти клас нещата да си дойдат на мястото.Надявам се ,да ни  преподава друга госпожа.

# 574
  • Мнения: 411
Нашия ме убеждаваше ,че всичко му  е ясно по мат. ,пък  докара 88% и 86% .
Наложи да взема мерки и вчера дойде някаква математичка да обяснява.Нашия е доволен Решаваха  час и половина .Днес пак ще го натисна ,щото без математика няма да стане работата.Жената каза ,че учели по труден учебник-на издателство Анубис.Тя се била затруднила на някои задачи.Мисля си ,че не е кой знае на каква висота,но засега ще идва колкото да го ръчка да решава.
Та поглегднах и аз учебника и наистина се затрудних.Например тази задача:
a,b,c са дължини на страни в триъгълник.Да се докаже:
b2x2+(b2+c2-a2)x+c2=0   няма корени.
Хайде помагайте.Мамите математички може да се справят.
Двойките са квадрати т.е b на квадрат x на квадрат и т.н

# 575
  • София
  • Мнения: 19 954
За да няма корени кавадратното уравнение, дискриминантата му  трябва да е неотрицателна.Сори, че така го пиша, ама нямам тук знак за по-голямо или равно. Peace
a>0,b>0,c>0
D=(b^2 + c^2 -a^2)^2 -4.b^2.c^2=(b^2+c^2-a^2+2bc)(b^2+c^2-a^2-2bc)=
=[(b+c)^2-a^2].[(b-c)^2-a^2]=(b+c-a)(b+c+a)(b-c-a)(b-c+a)
Разглеждаеме всеки един от четирите множителя, като взимаме предвид, ча променливите в тях са страни в триъгълник и за тях важат неравенствата на триъгълника.
b+c-a >0, защото b+c>a
a+b+c>0
b-c-a=b-(c+a), b-(c+a)<0, защото c+a>b
b-c+a=a+b-c, a+b-c>0,защото a+b>c
Имаме три положителни и един отрицателен множител, произведението на които е със сигурност отрицателно число.
=> D<0 => уравнението няма корени, ако a,b,c са страни на триъгълник.

# 576
  • София
  • Мнения: 5 551
Ще се уговорим а на квадрат да го записвам като а^2 Simple Smile
Да разгледаме дискриминантата.

D=(b^2+c^2-a^2)^2-4b^2c^2. Сега ще я раложим по формулата сбор по разлика=>

D=(b^2+c^2-a^2-2bc)(b^2+c^2-a^2+2bc)=[(b-c)^2-a^2].[(b+c)^2-a^2)=

=(b-c-a)(b-c+a)(b+c-a)(b+c+a). Сега да се сетим за неравенството в триъгълника, което гласи, че всяка страна е по-малка от сбора на другите две. По тази причина първата скоба винаги е отрицателна, а останалите са положителни=>D<0=> у-то няма реални корени Simple Smile

# 577
  • София
  • Мнения: 5 551
Ахахахааа, Теди ме изпревари Simple Smile Браво, русалке Wink

# 578
  • София
  • Мнения: 5 551
За да няма корени кавадратното уравнение, дискриминантата му  трябва да е неотрицателна

Искаш да кажеш, че Д трябва да е отрицателна :")

# 579
  • София
  • Мнения: 19 954
За да няма корени кавадратното уравнение, дискриминантата му  трябва да е неотрицателна

Искаш да кажеш, че Д трябва да е отрицателна :")
Да, но исках да напиша друго и автоматично
 съм объркала думата, а именно, че за да има уравнението корени, Д трябва да е неотрицателна. И оттам да следва, че ние търсим отрицателна Д. Laughing Сори за сгрешената дума.Надолу си е наред.

# 580
  • Мнения: 411
Браво и благодаря.
Супер екип сте.Ще се изфукам сега колко съм добра Laughing

# 581
  • София
  • Мнения: 409
Ааа, в Немската нивото на обучение си е добро (поне нашата госпожа обяснява добре, както разбрах),
И ние сме в Немската,но явно не сме случили на госпожа.Децата разчитат на самоподготовката си.Дано  eine in Rente gegangene Nixe да е права и в 9-ти клас нещата да си дойдат на мястото.Надявам се ,да ни  преподава друга госпожа.

B осми клас преподават 3 математички, едната от тях е най-добрата в цялото училище. Мама Жени, вероятно сте от късметлиите!  Peace
Ние, уви не сме от тях. За това пък сме по-скоро доволни от преподавателя по БЕЛ.
 Организира им непрекъснато дебати - за и против по различни теми. Разделя класа на отбори и арбитри. Всеки тим си подготвя защитни тези и започва дискусия. После съдията отрежда кой е победил и се обосновава.
Моята за сега е била съдия и много старателно си подготвяше встъпителните думи. После каза, че в часа е било много интересно и всички били въодушевени от представянето. Не знам дали това е обичайна практики и в другите гимназии, но определено ми харесва. Развива отрано важни умения за вбъдеще.

# 582
  • Мнения: 633
Аз пък не мога да си представя как след няколко слаби оценки изведнъж се скача на 6.  newsm78 За да има няколко двойки или тройки, значи има доста пропуски. Как се преодоляват за толкова кратък срок, като всеки ден ги затрупват с нови и нови неща?


и аз това се зачудих. Предполагам, че и двойките, и шестицата са на изпитване на думите, учени предишните часове. Веднъж не ги е погледнал, а след това си е седнал на д-то и ги е научил. Или някакви кратки тестчета да са били, не знам подробности. Но иначе не си го обяснявам. Те са съвсем в началото на немския, предполагам /синът ми от тази година не учи заедно с него/ и едва ли са взели кой знае каква граматика досега. Може и да греша, все пак не знам дума немски Laughing

# 583
  • Мнения: 2 567
Здравейте! Бихте ли ми помогнали с информация по следния въпрос: по кои учебници протича обучението в 8 (подготвителен) клас на езиковите гимназии по английски език? Кои нива на учебниците се покриват в рамките на учебната година?
Предварително благодаря!

В нашата ЕГ учат по Upstream - 3 комплекта учебници + тетрадка и 2 граматики. Работят и по две допълнителни граматики -  на Мърфи и на Весела Кацарова.
Според учебниците трябва да завършат 8 клас с ниво B+.

# 584
  • Мнения: 7 263
И при нас работят по Upstream, като също така ползват и много допълнителни материали. 

Общи условия

Активация на акаунт