Новият електронен училищен дневник

  • 13 170
  • 83
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 939
Г-н Костенаров, възхищавам се на това, което сте направили - вложили сте време и други ресурси, за да разработите и предложите безвъзмездно средство за улесняване на комуникацията родител-учител.

Проблемът е, че в училищата не се разбира, че софтуерът е само средство за реализация на управленска политика и постигане на управленски цели. Ще се радвам, ако Вашият (или друг подобен софтуер) се използва в максимално много училища, но не по начина, който аз като родител виждам в момента. А този начин е направо нелеп и няма нищо общо нито с best practices, нито с качествата на софтуера - транзакции се въвеждат на края на месеца или срока и работата със системата е просто едно бреме за потребителите му (което е нормално, когато управленски софтуер не се използва в online режим).

От Вашия опит може ли да кажете колко училища си смениха вътрешните процеси по начин, който да съответства на наличието на управленски софтуер? Сигурно са единици, ако въобще съществуват. А колко училища кандидатстваха по EU програмите за закупуване на ИТ оборудване за нуждите на управленската си система? Предполагам отново числото клони към нула.

Именно заради горните (риторични) въпроси считам, че подобни теми са важни. Моят негативизъм не е насочен към Вас или към колегите Ви. Напротив. Негодувам срещу неправилното разбиране за възможностите на един софтуер да реши организационни проблеми и срещу пасивността на училищния мениджмънт да се заеме с тази задача - въвеждана на управленска информационна система, в която контрагенти да са всички страни - учители, ученици, родители, настоятелство и т.н.

# 16
  • Мнения: 4
Здравейте Obsolete,
Благодаря за хубавите думи!
Не мога да не се съглася, че всичко което казвате относно управленския софтуер е абсолютно вярно. Затова нашите проектанти са реализирали системата единствено и само за работа в online режим. Концепцията, че един служител в училището обхваща цялата информация веднъж седмично, месечо или за учебния срок е не просто остаряла, а напълно неефективна. Организационният модел, който сме имплементирали е изцяло базиран на разпределените отговорности. Всеки преподавател сам обхваща информацията за часовете и класовете, в които преподава. Така на един учител/администратор се налага да въведе не повече от 20-30 "неща" на ден, която дейност отнема общо около 10-15 минути в най-тежкия случай (когато във всеки клас има оценки, забележки, отсъствия и т.н.). Философията за ползване на системата не е основана на идеята за проста регистрация на събитията със статистическа цел, а на идеята за ежедневна непрекъсната комуникация с родителите. Преподавателите буквално могат да обхващат информацията през междучасията, без дори да им се налага да работят от вкъщи.
Нашият опит за съжаление е твърде скромен, тъй като системата работи едва от 16.09.2011г., но това което със сигурност можем да кажем на този етап е, че качеството на работа на преподавателите до голяма степен зависи от контрола упражняван от директора на съответното училище. Очакваме следващите месеци да получим и обратната връзка на родителите, след като започнат ефективно да ползват информацията за техните деца. Имайте предвид, голяма част от училищата в България все още нямат  окончателна седмична програма за първия срок (което за съжаление не е проблем от нашата компетенция). За момента системата ползват около 20 училища и мога да Ви кажа, че всички директори са много ентусиазирани не само защото е безплатна, а също така защото ще реши голяма част от административните им проблеми (справки, статистика, оценка на преподавателите и др.) Също така се надяват на дисциплиниране на учениците.
А ние като родители се надяваме, на по-качествена и най-вече достъпна информация за децата ни. Единствено ми остава да Ви поканя да изпробвате системата и се надявам да получа Вашите отзиви, дори и да са негативни, защото именно критичните предложения водят до качествени подобрения.
Пожелавам Ви хубав уикенд!

# 17
  • Мнения: 14 899
Г-н Костенаров,
радвам се, че сте положили този труд, но наистина не виждам практическото му приложение към днешна дата в българското училище, както го описвате, ежедневното вкарване на информация предполага всеки учител да разполага в училище с компютър и нет на бюрото си, за да си го прави в междучасието както казвате, а това всички знаем не е така.По училищата има един компютърен кабинет и при директорите.
За мен вписването на оценки и отсъствия си  и статистика и не го включвам като елемент на ежедневна комуникация на учителя с родителите.
А качеството на работа визирате директора да контролира учители ежедневно да попълват тази информация, това е прекрасно, но не можете да контролирате някой да прави нещо, при положение че не сте му осигурили условия за това.

А има доста по лесни начини, пак ще дам пример от нашия клас,имаме майл на класа, където учителите качват съобщения, родителите задават въпроси  и не сме имали проблем.
Както казах начини има стига родителя да има желание, учителите откликват, но не може да изискват от тях и неща, които излишно ги утежняват и не са им създадени условия.
А относно изненаданите родители, които с месеци не знаели какви са оценките на децата им, не мисля че проблема е в учителите.

А електронното училище наистина е взаимен процес, но за да стане реалност, не е необходим само софтуер за електронен дневник за съжаление.

И наистина не се заяждам, но ако сме опрели дотам че да жертваме 10-15 минутки от времето си в нета, за да погледнем електронния дневник и с това се изчерпва нашия контрол, значи много зле са нещата.

Не мога още да разбера, защо смятате, че информацията от учителите е недостъпна, аз никога не съм имала проблем да я получавам- но все пак я търся Peace

# 18
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Има един пропуск. Забравили сте да направите електронни подписи за родителите, че да не се занимават с бележниците.
Шегувам се.
Улеснението е единствено за родителите, които са тооолкова много заети и ангажирани, че нямат време да се интересуват за децата си. А учителите са длъжни да им поднасят по възможно най-удобния начин всичко, че да не се изтормозят.
Родител съм, но съм и учител. Аз сега нямам една свободна минута, че сме затрупани с бумащини, справки, планове, картони, бележници, дневници, организации и т.н., та какво остава да ми изсипят още една задача. Е, няма как да си разтегна денонощието. Учителят трябва да се съсредоточи върху учебния процес, да мисли и работи повече по предмета си. Всичко допълнително, го отдалечава от основната му работа и оттам страда качеството и изпълнението.

# 19
  • Мнения: 939
Има един пропуск. Забравили сте да направите електронни подписи за родителите, че да не се занимават с бележниците.
Шегувам се.
Улеснението е единствено за родителите, които са тооолкова много заети и ангажирани, че нямат време да се интересуват за децата си. А учителите са длъжни да им поднасят по възможно най-удобния начин всичко, че да не се изтормозят.
Родител съм, но съм и учител. Аз сега нямам една свободна минута, че сме затрупани с бумащини, справки, планове, картони, бележници, дневници, организации и т.н., та какво остава да ми изсипят още една задача. Е, няма как да си разтегна денонощието. Учителят трябва да се съсредоточи върху учебния процес, да мисли и работи повече по предмета си. Всичко допълнително, го отдалечава от основната му работа и оттам страда качеството и изпълнението.

Не съм съвсем съгласна с горното. Когато има подходяща организация и съответните технически средства, добрият софтуер ще улесни работата на учителите, ще даде нов канал за комуникация с родители, ще даде по-добри възможности за контрол и анализи както от страна на учителите и ръководството на училището, така и от страна на родителите.

А това за електронния подпис - хич не е майтап, с цел добра защита на информацията не е лошо системите, които обсъждаме и които за съжаление май са системи на бъдещето в БГ, да изискват authentification с електронен подпис или някакъв RSA token от онези потребители, които имат право да въвеждат информация в системата.

За общинските и държавните училища разбирам - мизерията е голяма, то за тоалетни пари няма, а ние си говорим за софтуер, хардуер, електронни подписи. Чудя се как ли е в частните училища, толкова ли не могат да отделят средства за нещо подобно?

# 20
  • Мнения: 1 422
Виждам, че много сте се развихрили в дискусията  Laughing. Някои от аргументите на всеки от вас приемам, други не, което е нормално, и в двете посоки - за и против. Аз си имам примерно едно нещо, което за мене е изключително важно - поради моя начин на живот предпочитам на всякаква форма на електронна комуникация - да отида в училището, да търся някого, за да обсъждам не конкретен въпрос, а нещо "по принцип", просто няма как да стане. В часовете, в които мога да правя неработни срещи, учителите не са на разположение, което е естествено, защото и те си имат работно време като всички хора. Но пак казвам - това си е до човек. И също до цялостни навици - и поради държавите, и поради компаниите, за които работя, съм свикнала всичко да става електронно, ако не е необходимо да се водят съвсем конкретни преговори по определен въпрос, но и за тях пълната подготовка е електронна. Може би затова идеята толкова много ме привлече.

# 21
  • Мнения: 14 899
Не отричам идеята, но към този момент не виждам как може да навлезе масово в училищата, но и съм и против да замени изцяло комуникацията учител - родител.
А имайки деца всеки родител малко или много трябва да съобразява начина си на живот с тях и от него зависи ще си намери ли време да го направи или не.

Рози, извинявай, но имаш ли деца в училище, и какво разбираш под електронна подготовка за преговори Peace

# 22
  • София
  • Мнения: 1 654
На родителската среща ни изненадаха с нововъведението, приятно Wink Всеки родител получи код и парола. Според мен единствено класните ръководители могат да се оплачат, заради новото им задължение да попълват и актуализират ел.дневник. Смятам, че инициативата е добра и може да бъде само от полза на родителите, особено ако детето им често си "забравя" бележника Peace

# 23
  • Мнения: 1 422
Преговори, разговори все едно коя е думата  Laughing. Разбирам да имам под ръка във всеки момент, от всеки компютър нявсякъде възможност да знам пълната информация по целия срок по всички предмети. Просто не всички хора си правят плана за седмицата, включително срещите (и тези с учители, с които им се налага да контактуват) там, където се намират въпросните ученици и най-вече бележниците им.

Да, имам двама ученика, по чиято училищна подготовка като организация и напредване отговарям и се налага да давам странични задачи за надграждане на училищното научено в зависимост от постигнатото с оглед целите за годината. За тази цел ми е необходимо по всяко време да мога да видя докъде се е стигнало, включително по кои предмети какви оценки има или няма, за да се определи къде ще се става по желание през съответната седмица и е необходима допълнителна подготовка и преговор на всички последни Х урока.

# 24
  • Мнения: 1 087
Приветствам идеята и дано има все повече привърженици и приложение.

# 25
  • Мнения: 14 168
Ето този дневник използваше старото ни училище. Сравнително редовно се нанасяше информацията.
http://www2.mon.bg/adminer/

# 26
  • Мнения: 4 992
Аз съм за това, да се въведе ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! т. е да са длъжни да го поддържат редовно.Искам като се прибера у дома вечерта, след втората смяна-18.30, 19 часа, да разпечатам един списък, от който да видя по всеки един предмет какво е правено, кои са домашните и какви ангажименти има детето ми за следващия ден.
Освен това мисля, че така ще се осигури и тотален контрол върху учителите от директора.
След всеки час учителите са длъжни да записват уроците, които са провели в един голям тефтер. Абсолютно съм съгласна, че електронния му вид ще отнеме 10-15 минути. да не забравяме, че работното време е 8 часа, а 1 учител на ден има в училище максимум 5-6 по 40 мин. Останалото време трябва да се готви за следващия ден. Така че и време има, само желанието трябва да се добави!

# 27
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
А така  Twisted Evil Нека да им е гадно  Twisted Evil

# 28
  • Мнения: 4 992
не е въпросът да им е гадно, те така или иначе ги пишат на хартия тези неща, просто един 10 минутен набор. Иначе ще си седим на ниво килийно училище.
Преди година една начална учителка беша направила сайт на класа си. Качваше всичко взето-уроци, тестове за самоподготовка, домашните, а оценките в края на всеки ден пишеше на скайпа на родителя. Идея си нямате (или имате) колко телефонни разговори между нея,, деца и родители е спестила!

# 29
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Това вече го говорихме в темата за родителските срещи!


Аз лично, бих искала да получавам подрбна информация за учебния процес от сайта на училището/класа. Какво са взели, кога са контролни, класни, кога са консултациите, както и да получавам на @ си информация, касаеща моето дете.  
Родителските срещи би трябвало да са за да решават възникнали проблеми, касаещи целия клас, както и организационни такива.
Бих се чувствала неудобно да изисквам подробна информация в писмен вид, при положение че правилата са ми ясни и има стройна система. Ако не ми отърва поради някакви причини, няма да задължавам никого, а бих излязла с предложение да се таксуват такъв вид услуги, които са извън правилника.  

Последна редакция: пн, 03 окт 2011, 06:31 от Саморая

Общи условия

Активация на акаунт