Новият електронен училищен дневник

  • 13 191
  • 83
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 1 422
Аз ти давам пример - въведохме електронен вариант на системата, в която са отбелязани всички регулярни задължения по хора и по теми, и в края на всяка съответна периодност - ден, седмица, на две седмици, месец, тримесечие, година, всеки служител отбелязва свършването им. Вътрешен контрол прави регулярни проверки. Системата се въведе в настоящия й много по-разширен вариант, когато се установи, че хартената, която функционираше дотогава не се попълва регулярно. Няма вариант да си тръгнеш без да си я попълнил, защото на другата сутрин като влезеш в нея, се генерира автоматично съобщение до контрола и до шефа ти, че имаш незаверена дата. Системата служи за подсещане при огромния брой разнородни задачи, за контрол и за отчетност. Във всички големи корпорации съществува система, която да наложи дисциплина и тя се развива текущо в съответствие с нуждите.

И може би е време да приемат всички хора, че светът се променя и търсенето на промяната е най-хубавото нещо в живота, защото ни държи млади, активни, будни и развиващи се. Аз лично хартии с отчетност не ценя, защото не позволяват никакъв анализ. Приветствам и търся всяка форма на електорнно систематизиране на информацията. Идеята да ходя да се срещам в някакви неясни часове някъде си, само за да обсъдя елементарни факти, когато това може да стане по електронен път, за мене е загуба на време.

# 76
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
... когато се установи, че хартената, която функционираше дотогава ...

Функционират ли и двете системи сега? И на хартиен носител и електронната? Защото Лиляна, това се опитва да обясни ... няма смисъл от две еднакво нефункциониращи системи, щом има хора, които не си вършат работата. Според мен си е до човек - този учител, който сега си попълва стриктно документацията, ще го прави и с електронния дневник. Този, който е небрежен с хартиената документация - ще е такъв и с електронната ... Да, ще има контрол и санкции. Да ще се попълва ..., но това ще промени ли нещо?
 Ами аз не искам на децата ми да преподават хора, които са затрупани с документация и нямат време да се самоусъвършенстват, да четат допълнително, ако щете да учат жаргона на учениците и им начина на писане във ... фейс-а например.

# 77
  • Мнения: 1 422
Въпросът е къде се поставя ударението. От мене - върху това, че електорнанта система позволява по всяко време на денонщието да се извършва всяка необходима форма на комуникация, по най-лесния начин, с възможност за всякакво систематизиране на данните и правене на план от страна на родителя и ученика. Дори на това за кой час ученикът да стане по желание специално да бъде изпитан допълнително. Аз лично го правех като ученичка. Нямах компютър, защото това е доста отдавна, и правех такъв чаршаф на лист А 3 слепен за още един същия. Имах разграфен план на целия срок ден по ден.

Очевидно възприемаме различно каква е целта на електронния дневник. Моето мислене е далеч от пъдарстването (отговарях на задена вметка по-горе), а търси ползата и погледа напред. Щом един учител предпочита да си губи времето в social talk покрай срещата с родителя по отношение на елементарните ежедневни неща, да очаква някой да ходи да се среща с него. Но ако предпочита да си подаде данните по най-лесния начин, моят отговор е този. Просто живеем в различни светове явно.

# 78
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Учителят не предпочита да си губи времето, той е длъжен да има определено такова време за среща с родители и отделно с ученици за консултации. Какви му са предпочитанията, никой не го пита. Не живеем в различни светове, само не познаваме работата на другия.
Освен това - един колектив е от около 50-70 педагози, ще се осигурят ли поне 30 компютъра за всеки двама?

# 79
  • Бургас
  • Мнения: 790
Финансовият стимул няма равен. Затова аз съм убедена, че дори в държавните училища - както в държавните висши такива, трябва да има някаква такса, която родителите да плащат. Знам, че няма как да стане това, не ми го разяснявайте, но въпреки това смятам, че това би допринесло доста за промяна в отношението - и на родителите, а оттам и на учениците, и на учителите, и не на последно място - на директорите.

Всеки път на родителска среща на малкия ми син се чудя в държавно училище ли учи. За големият не ми искат пари, освен 20 лева в началото на всяка година за охрана, а отношенията родител-учител са на светлинни години пред тези в основното училище. Мисълта ми е , че не са само парите.
И понеже темата наистина се измести, искам да напомня на преподаващите, че имат отпуски за които в други сектори само мечтаят и по време на които също получават трудова възнаграждение. Който не си харесва работата или заплатата търси друго работно място. Не искам да обидя учителите, това важи за всички.

# 80
  • Мнения: 442

    Не мога да разбера защо схващането на всички е, че учителите работят по 4-5 часа дневно и, видиш ли, имат цялото време на света. Има купища неща за вършене. Като изключвам подготовката за следващия ден. Когато една професия не се познава ''от близо'', не трябва да бъде коментирана...

   Иначе съм ''за'' електронния дневник. Може да бъде изключително полезен.

Никога няма да го разбереш. Мой младичък колега - син на учителка, има абсолютно същото отношение към работата на майка си. Какво очакваш от страничните... хм... наблюдатели?

     Ами, мога да отговоря само по един начин... Ще дам пример с мен. Като ученичка бях с отлични оценки, занимавах се с различни проекти и извън класни занимания, имаше период, в който и събота, и неделя ходех на курс. Родителите ми нямаха представа точно с какво се занимавам, да не говорим за задълженията ми, въпреки че живеем заедно. Хвалеха се на приятели, но не можеха да обяснят какво всъщност правя... Даже си спомням конкретна ситуация, когато един техен приятел ги попита за един от проектите и те казаха: '' Еми, правят си там техните неща...'' Разказвала съм им, но много често, когато не ти се слуша, влиза през едното и излиза през другото ухо...
     Обратната ситуация може да важи с пълна сила за този колега, който сигурно си няма понятие какво представлява работата. Поне така си го обяснявам аз...
     Наистина ли мислите, че учителите работят 4-5 часа и после шапка на тояга?

# 81
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
... Който не си харесва работата или заплатата търси друго работно място.
Точно по тази причина често се случва да се говори за несвършена работа и некомпетентни кадри, щото който може, търси другаде, който не може остава да учи децата ви.
Това го казвам доста образно и пресилено, но не е далече моментът...

# 82
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Ндьей тъй, че сега ще ти се изсипят да ти обяснят как едва ли не в едемската градина си се цанила на работа: заплати - над средната, отпуски - бол, работен ден - никакъв, дяцата - същи ангели небесни, направо да пееш и да работиш, пък ти за един електронен дневник на ромка ша са праиш  Laughing

Последна редакция: пт, 14 окт 2011, 16:54 от Саморая

# 83
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Ндьей тъй, че сега ще ти се изсипят да ти обяснят как едва ли не в едемската градина си се цанила на работа: заплати - над средната, отпуски - бол, работен ден - никакъв, дяцата - същи ангели небесни, направо да пееш и да работиш, пък ти за един електронен дневник на ромка ша са праиш  Laughing
  Joy  Joy  Joy
Усмисхна ми деня!

Общи условия

Активация на акаунт