България е с най-много безработни и необразовани младежи в ЕС

  • 5 628
  • 138
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 4 300
Не, Бърди, не е там. По- скоро в опит да се провиди поради що децата и младите хора у нас са "нищоправещи". Защо, например, не посещават училище? Защо не учат във ВУЗ? Защо не работят? Какво ги кара да са тъй пасивни, след като най- вероятно финансовото положение на родителите им не е розово?
 
То и това, подчертаното, не е до безкрай, нито е панацея, а понякога може да се превърне просто в илюстрация на 'не врат, а  шия'.
По скоро въпросът е къде и защо  се разтваря ножицата между желанията и реалността.

# 31
  • гр. Шумен
  • Мнения: 521
Не, Бърди, не е там. По- скоро в опит да се провиди поради що децата и младите хора у нас са "нищоправещи". Защо, например, не посещават училище? Защо не учат във ВУЗ? Защо не работят? Какво ги кара да са тъй пасивни, след като най- вероятно финансовото положение на родителите им не е розово?

Защото "тате носи мама меси". Имам колега, който е пенсионер, но продължава да работи щото не само жена му е безработна, но на врата му висят сина му и дъщеря му. Не е като да не са учили - мацката е завършила руска филология - но "те за 400лв нямало да се хванат да работят". положението. МЕжду другото, това е и тезата на таткото - имало работа, да но била хем тежка, хем недобре платена, що да се зорят децата. Та така - той на машините, а те в кафето.

# 32
  • София
  • Мнения: 17 393
Ами аз все си мисля, че и кризата не е за пренебрегване като фактор. Тук в София може и да има работа, но България не е София и не всички млади са безработни, защото са мързеливи.

# 33
  • Мнения: X
Не, Бърди, не е там. По- скоро в опит да се провиди поради що децата и младите хора у нас са "нищоправещи". Защо, например, не посещават училище? Защо не учат във ВУЗ? Защо не работят? Какво ги кара да са тъй пасивни, след като най- вероятно финансовото положение на родителите им не е розово?

Защото "тате носи мама меси". Имам колега, който е пенсионер, но продължава да работи щото не само жена му е безработна, но на врата му висят сина му и дъщеря му. Не е като да не са учили - мацката е завършила руска филология - но "те за 400лв нямало да се хванат да работят". положението. МЕжду другото, това е и тезата на таткото - имало работа, да но била хем тежка, хем недобре платена, що да се зорят децата. Та така - той на машините, а те в кафето.

Скоро четох, че в Италия било още по-тежко положението. Там все по-често се женили младите след като завъртят 40, за да си живеят при мама и тате и да учат по 10-15 години в Университет.

# 34
  • Мнения: 24 467
Докъм 19 г. е нормално да се учи. След това- или да се учи или да се работи. Не мога да си представя човек между 19 и 24 г. да не прави нищо, поне не и нормален човек. Той или ще прави нещо по отношение на квалификацията си, щом се оказва, че неговата нещо не стига или е неточна за момента или ще бачка нещо. Или какво- търсят квалифицирана отлично платена работа за това, което предлагат? Интересно мислене ми е това...
Да си безработен 5 месеца, айде година, може. Да си безработен 4-5 години не го виждам, особено при здрав прав човек.
Мама и тате играят кофти номер на децата в тези случаи. Дали е България или нейде другаде- все едно.
Сесили, ми какво ще стане, като си иде таткото? А има и по- зле- ако падне болен? Не че не съм виждала подобни, виждала съм, но се чудя...

# 35
  • Мнения: 984
Тъй като работя с млади хора, мога от първа ръка да споделя впечатлението си, че:
- захитрели са за едни неща, но са много наивни за други,
- още не са се примирили с действителността /преди десет години на по 20 г.в. вече се бяха примирили/,
- голяма част са лумпенизирани и праволинейни, а нямат почти никакъв социален опит,
- една малка част действително са ученолюбиви,
- всички искат "да разчупят правилата", "да нарушат правилата", да имат всичко "тук и сега", без ясна стратегия и възможности как да го постигнат.
- ресурси също им липсват,
- незадоволени са, недоволни, мрънкащи,
- при въвеждане на прости и твърди плавила се ориентират лесно и се водят лесно.

Според мен копират най-лошото от семейната общност, в която са израсли.
Т.е. налице е фамилна обремененост в тази посока.

# 36
  • Мнения: 8 567
Едно е да се ходи на училище, друго е да се учи.

Излизат децата от училище с това, което са ги научили там.

След като няма професионални училища, с какви професии да излизат и какво да работи младеж, завършил едно средностатистическо училище, учил 12 години и получил диплома за нищо.

Като изключим езиковите и няколко професионални - с разни икономически дисциплини, останалите все са с разширено изучаване на нещо си, което води до научаване на нищо.
Това е, което се предлага днес като образование на децата, какво се очаква от тях на 18 години?

ПП. Да, и според мен се водят лесно, в противен случай са объркани.


# 37
  • Мнения: 24 467
Смятам, също така, че децата масово се инфантилизират, сиреч много несамостоятелни са до голяма възраст. Това, със съпровождането им до избиване на мустаци /не е смешно, някои на по 11-12 вече имат/ играе изключително лоша шега от гл. т. на нормалното им социално развитие. А могат да поемат отговорности и сами, да поемат грижа за себе си и средата си. Но не им се дава възможност. Най- зле става, когато се прилага прикритието на добрите намерения. Вярно, че са си път към всеки знае за къде.
Това ми се чини като причина за последиците от поста на Мишона. Не мисля, че едно дете на 12 и нагоре следва да е дотам зависимо от родителите си. След това тази зависимост си остава.
Водят се лесно когато имат ясни правила, защото не са и научени да мислят, да вземат решения и да поемат отговорности. Остава по- лесното- или по течението или подчинение на правилата.
Лични наблюдения, базирани и на прочетено.
И с Нова се съгласявам, то това съм го писала и аз даже в други теми. Обаче за да избере професия и насока в училище един човек трябва да е поне отмалко запознат с що е туй професия, видове труд, работно място, дисциплина, бизнес, търговия, право и т.н.- т.е. да придобие по- практични знания и умения. Един кибик до 19 години в даскалото, което не предлага ни образование, ни професия, си е чисто хабене на време. Младите хора сами го разбират и не щат. Не са толкова завеяни, все пак. Но нямат алтернативи.

Последна редакция: ср, 11 яну 2012, 15:34 от Judy

# 38
  • гр. Шумен
  • Мнения: 521

Сесили, ми какво ще стане, като си иде таткото? А има и по- зле- ако падне болен? Не че не съм виждала подобни, виждала съм, но се чудя...
То си е описано в приказка: http://chitanka.info/text/3539/15 Grinning

# 39
  • Мнения: X
Смятам, също така, че децата масово се инфантилизират, сиреч много несамостоятелни са до голяма възраст. Това, със съпровождането им до избиване на мустаци /не е смешно, някои на по 11-12 вече имат/ играе изключително лоша шега от гл. т. на нормалното им социално развитие. А могат да поемат отговорности и сами, да поемат грижа за себе си и средата си. Но не им се дава възможност. Най- зле става, когато се прилага прикритието на добрите намерения. Вярно, че са си път към всеки знае за къде.
Днес наблюдавах в автобуса следната картинка: две момиченца на по 10-12 години седят на една двойна седалка и си приказват. Едното държи в скута си голяма училищна раница, другото си има баба, която му държи раницата. Автобусът е претъпкан, бабата стои права, умилително засмяна, слушайки детския разговор. Сори за спама, ама не може така! Лошо е за децата.

# 40
  • Мнения: 24 467
Да, нещо такова.
А на тази възраст редица родители си изпитват децата, знаят им програмата, водят ги, вземат ги, имат кибик вкъщи. Тез деца едно яйце не могат да си сварят, една кофа не хвърлят, нито знаят откъде се включва прахосмукачката. Не знаят какво представлява фабрика, нито как се формира заплата, какво е семеен бюджет и от какво печелят банките. Стават шестицаджии на учебни изкуствени тестове и двойкари по социални отношения и житейски задачи. 
Една маца студентка чакаше нейната мама да й прати манджи по влака. Друг пък живееше с баба си, да му готви и да го пере- студент. Трета, ни студент, ни работещ се "обижда" да хване една прахосмукачка и да почисти плевелите в двора.
На 12 Дрейк е почнал да работи на кораб, на 20 е станал собственик на такъв. Хеле с малкия син го четохме миналата седмица в една детска книжка. Много примери има от сорта. Ама не е била бабата с раницата, таткото с баницата, ни мамата с манджите, нито на 19 кошкоджа ми ти мъжага или жена в детеродна възраст да кибичи на един чин, да се подпира и лапа мухите, "учейки" "История", мината веднъж вече по дребните класове и вълнуваща се само от купона довечера.

# 41
  • Мнения: 599
А на тази възраст редица родители си изпитват децата, знаят им програмата, водят ги, вземат ги, имат кибик вкъщи. Тез деца едно яйце не могат да си сварят, една кофа не хвърлят, нито знаят откъде се включва прахосмукачката. Не знаят какво представлява фабрика, нито как се формира заплата, какво е семеен бюджет и от какво печелят банките. Стават шестицаджии на учебни изкуствени тестове и двойкари по социални отношения и житейски задачи. 

Доста сблъсъци имаше в темата за децата - на колко години сами да са вкъщи, пред блока, на у-ще.
Ама като наскочиха колко сме безотговорни такива, които си учим децата на самостоятелност, а те какви загрижени майки са .... мани. И като се сетя, че се брояхме на пръстите на едната ръка, та чак ми става зле какво поколение се задава.

# 42
  • Мнения: 24 467
Е, как, те мнозинството /съфорумки/ не решиха ли да е до 18 /поне/?  newsm78
И от там- насетне изведнъж стават самостоятелни, с лични виждания и цели и работещи.
А, може да има становища за нужда от "подпомагане" и по- натам, разбира се. Хора сме.

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
15-годишните са в статистиката, защото в повечето държави от ЕС задължителното образование е до 15-годишна възраст. Е, при нас е не на години, а на степпени - основно образование, вече тук се взема със завършен седми клас (или осми, не помня дали всъщност се прие точно за седми клас). Така че сметката излиза чудесно - те нито ходят на училище, нито работят, нито карат курсове за квалификация.

И изобщо не си мислете, че само циганите не ходят на училище! И много българчета не ходят, с мъка избутват седми клад и така и не записват гимназия, а други отпадат по средата на гимназията. На мен статистиката ми се вижда смислена, а журналистическия материал дори е поредният буламач. Между другото, той е пример за функционална неграмотност при завършено висше образование - грам умение и желание за умение да се научи как се цитират статистически данни. Мен би ме било срам, ако съм на мястото на автора, да си сложа името под такъв материал.

# 44
  • София
  • Мнения: 62 595
Джуди, тези, които отпадат от училище на 15, или едва-едва завършват гимназия и не работят, не са от много обгрижваните деца, а са от онези, които висят по цял ден пред блока или в кафенето, защоото няма кой да ги погледне и, дето се вика, да им забие два зад врата и да ги вкара в релси. Има припокриване на бедността на семейството и необразоваността и безетговорността на младежите.
Относно Дрейк - по днешните стандарти, този Дрейк социалните щяха отдавнаа да го приберат в някой социален дом или приемно семейство, а родителите с ограничени родителски права. Едва ли ти се иска твоето дете на 12 да работи на кораб, вместо да е в училище и да се готви за изпити за гимназия. Не смятам, че Дрейк е подходящ пример за сегашната тема.

 
На мен ми е много интересно и друго - ужким от малки да са отговорни, пък темите тук са пълни с изказвания от сорта "искам да си поживея за себе си, да греба с пълни шепи от живота, за какво ми е да се женя и раждам "още" преди 30".
Ми, то, едното си върви с другото - също инфантилно изглежда възрастен, който живее само и единствено за себе си (макар да работи), както и младежите, които искат всичко сега, веднага и по много, и също живеят за себе си (пък не работят). Общото между двете категории е, че искат да живеят веднага и за себе си, с възможно най-малко ангажименти към други хора. Само дето едните имат пари, а другите нямат.

Общи условия

Активация на акаунт