Великобритания - тема 40 Зимно-Пролетна

  • 54 040
  • 737
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 1 959
Ето тук си пише всичко:
http://www.mvr.bg/Guide/default.htm

# 91
  • Мнения: 349
Здравейте Simple Smile
Вярно ли е, че ако си взема дневна карта за метрото в Лондон, може да се ползва намаление в атракции като Мадам Тюсо и Лондон Ай? Благодаря Simple Smile Simple Smile Simple Smile

# 92
  • Мнения: 645
Здравейте мацки.

Аз тези дни нещо луднах. Нали ми бяха казали че няма да вземат Яна в училището на Боян и аз реших да пусна молба до общината. Избрах трите най добри с аутстендинг рипорти и пуснах. Мислих, че ще чакам с месеци, да ама не, днес го приеха във второто по ред на желанията и сега трябва да го преместя. Доволна съм. И Яна записах на близък при- скул от Септември а  дотогава ще си я водя в нейния.

Искам да питам нещо, знаете ли каква е разликата между академия и училище. Това в което го приеха е чърч оф ингланд, като старото, но е академия и много се чудя каква е разликата.

# 93
  • Мнения: 1 959
Разликата е в начина на управление на финансите,
което се разширява и в управление на самото училище.
Училищата на държавна издръжка получават парите си през
местните институции на управление-City Councils  и County Councils.
Академиите получават субсидиите си директно и обикновено имат
разни управителни съвети, които се грижат за харченето им.
Академии в различни градове, може да имат един и същи управителен съвет.,
който се грижи уж по-добре за управлението на финансите и тяхното разпределние,
както и набиране на средства, извън бюджетните, за разлика от общините, например.

Академиите имат по-голяма свобода по отношение на учебната програма.
В това отношение, религиозно училище, което е академия, може да си позволи
много повече по отношение на това как поднася и интерпретира преподавания материал.
Могат, например, да залитнат твърде много в религиозно отношение.

Това най-общо  Heart Eyes

# 94
  • Мнения: 149
здр мами. аз от 2 г.  работя в  Шотландия.бремена съм в 3 месец.пред мен стои дилемата къде да родя детето си.не съм запозната с правата си в тази страна.моля ви за съвет.извинявам се но близо до мен няма др българи с които да обменя информация.

# 95
  • Мнения: 1 959
denne върни се 2-3 страници назат в тази тема и ще видиш други мнения по въпроса.Ако те интересува нещо конкретно питай.

# 96
  • Мнения: 645
Толумбе ти хубаво го обясни, но аз не разбрах сега това по-добре ли е или не newsm78 Embarassed

# 97
  • Лондон
  • Мнения: 449
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/obshtestvo/2012/02/10 … _razlikata_mejdu/

в контекста на последната ни дискусия, ако искате да обсъдим... На мен тази тенденция не ми харесва съвсем...  Confused  Ясно, че равен старт и равни възможности няма, но пък всичко да зависи от дохода на родителите... не знам, не ме радва особено... Ще се радвам на мнения... Толумбата? Heart Eyes

Бурмичка, със сигурност има такива намаления, но отдавна не съм турист в Лондон и не помня за кои атракции важеше, на времето със сигурност ползвах отстъпки за корабчето по Темза до Гринуич... Според мен трябва да прецениш колко ще пътуваш в Лондон, ако е много, по-добре вземи Ойстер карта и си плащай пълните такси за атракциите...

Шу, аз пак научих нещо ново от твоите въпроси Laughing не знаех за академии Rolling Eyes Според мен Толумбата иска да каже, че те имат автономия, но зависи от конкретното училище как я ползва тази автономия...
 
 


# 98
  • Мнения: 651
Бристолки ( Шу, Мери) какво ще кажете за този вашия @Bristol?
Хрумна ми утре да се отнесем в тази посока че мойто дете ще има баща си на гости за една седмица и аз понеже съм на работа, само утре ми е ден да отидем някъде апък до Лондон чак не ми се бие път ( имах идея за Natural Histoy Museum)...пък после цяла седмица да се оправят, аз смятам да се концентрирам върху себе си Wink
Погледнах уебсайта и ми се стори интересно, особено за моя малък професор дето иска да става сайънтист, експолорер, футболист, тенисист и ако можело и famous person!  bowuu

# 99
  • Мнения: 645
Понеже Мери е на път аз ще кажа Simple Smile ама няма да помогна много. Чувала съм добри отзиви, но не съм ги водила там, положителното е че ако не ви хареса, може да се метнете до аквариума., на 100 метра, а и на същото място е планетариума. А ако искате да поиграе само, ние ще празнуваме РД на Яна в един софт плей и може да дойдете да поиграят двамата големи Mr. Green

ЦветаК и аз да съм полезна най налрая Mr. Green, но и аз това с академиите не мога да разбера  до колко е положително и до колко не.

# 100
  • Мнения: 29
Момичета някой може ли да ми помогне със съвет за изпращане на багаж от Кардиф -Уелс до Бг.Синът ми е там студент и иска да изпрати някои неща,а май не е много ориентиран как да ги прати.

# 101
  • Мнения: 1 959
marata,

До 2 кг аз пращам с Royal Mail-дрехи, джунджурии разни.. Важни документи-само с DHL.
Има българи, които пренасят багаж, на предните страници е коментирано.

Според мен Толумбата иска да каже, че те имат автономия, но зависи от конкретното училище как я ползва тази автономия...

Аха  Peace

Шу,
Академиите ги започват като проект за обновяване и подобрение на най-лошите училища.
Това, че са независими като управление и финансиране, в течение на времето им позволява да дръпнат много добри учители.
И нещата се обръщат като напоследък се изказват опасения, че общинските училища западат.
Това, че не следват стриктно държавната програма е и плюс, и минус,
просто зависи от конкретното училище как се е организирало и какво е отношението на родителите.
Хората имат различни изисквания и очаквания за децата си в училище.
Понякога, стриктното следване на програмата, те ограничава откъм развитие  на индивидуалния потенциал.
Личното ми мнение е, че в това отношение, независимите училища, каквито са и академиите -
наричат ги независими държавно финансирани училища, могат да предложат повече.
В твоят случай, би ме притеснявало, до колко религията е застъпена в училище и влияе на преподавания материал.
Не биха ме притеснявали разните му там молитви и прочие, а дали крайните виждания
на църквата по различни обществени теми се отразяват на програмата и до колко.


.. Ясно, че равен старт и равни възможности няма, но пък всичко да зависи от дохода на родителите... не знам, не ме радва особено...

Факт си е вече с тези университетски такси, че на богатите деца ще им е по-лесно.
За бедните е трудно, но не и невъзможно. Аз вярвам в упорития, постоянен труд.
Дори и богатите не ги приемат без определени резултати и едното състояние не взема изпити.
Предполагам, децата на заможни родители показват и по-добри резултати,
защото могат да се съсредоточат върху обучението си, докато другите работят, за да се издържат.
Социалната мобилност никога няма да достигне ниво, което да задоволява бедните.
Аз лично, предпочитам обществата с ясна социална структура, дори и да не съм най-отгоре.
За мен системата дава възможности да се развиваш и завършиш, дори и да нямаш заможни родители и пари.
Има заеми, има работиш-учиш, не е лесно, но може. Не е и много честно, но знаеш, life is unfair...

# 102
  • Мнения: 645
Благодаря Heart Eyes Само мие чудно, ако е за лошите училища, това защо е станало. Гледах му резултати и от години се води много добро newsm78 Абе каквото е такова, по резултати е по-добро от сегашното, а и е по-близо.

# 103
  • Манчестър
  • Мнения: 2 598
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/obshtestvo/2012/02/10 … _razlikata_mejdu/

в контекста на последната ни дискусия, ако искате да обсъдим... На мен тази тенденция не ми харесва съвсем...  Confused  Ясно, че равен старт и равни възможности няма, но пък всичко да зависи от дохода на родителите... не знам, не ме радва особено... Ще се радвам на мнения... Толумбата? Heart Eyes

Бурмичка, със сигурност има такива намаления, но отдавна не съм турист в Лондон и не помня за кои атракции важеше, на времето със сигурност ползвах отстъпки за корабчето по Темза до Гринуич... Според мен трябва да прецениш колко ще пътуваш в Лондон, ако е много, по-добре вземи Ойстер карта и си плащай пълните такси за атракциите...

Шу, аз пак научих нещо ново от твоите въпроси Laughing не знаех за академии Rolling Eyes Според мен Толумбата иска да каже, че те имат автономия, но зависи от конкретното училище как я ползва тази автономия...
 
 




Това с академиите е от миналата година......общо взето има няколко условия за да бъде едно училище академия, но не ги помня.

# 104
  • Мнения: 1 959
Шу,

Не е задължително уилището да е било лошо. Просто от там тръгва идеята.
Религиозните училища, например, кандидатстват заради автономията.
Мога само да спекулирам, че във вашия слуай е това.



In May 2010 the Secretary of State for Education, Michael Gove, announced new legislation (The Academies Act 2010) which allows the Secretary of State to approve applications from schools that wish to become Academies. 

The Academies Act 2010 enables more schools to benefit from Academy freedoms and flexibilities. This will help schools to innovate, raise standards and help students achieve more.

Academies are publicly funded independent schools, free from local authority control. Other freedoms include setting their own pay and conditions for staff, freedom from following the National Curriculum, and the ability to change the lengths of their terms and school days.  We have also provided further freedoms for Academies through a revised Funding Agreement (the contract between the Secretary of State and the Academy Trust that is signed before a school becomes an Academy) in such areas as target setting and the delivery of 14-19 education.

The Academies Act opens up the Academies programme, allowing primary, secondary and special schools to apply to become Academies to help them innovate and raise standards.
If the school has a faith designation then this will be retained on conversion, as will any selective or single sex status.

In the first instance, Governing Bodies of schools that had been rated ‘outstanding’ by Ofsted in their most recent judgement could apply to become Academies.  This was then extended to schools which had been assessed as ‘good’ with one or more outstanding feature in their most recent Ofsted inspection. Now applications to convert will be welcomed from all schools that are performing well.

Each application will be considered on a case by case basis, with the decision being informed by various factors. The factors which will be taken into account, for mainstream schools, will be:
•   the schools last three years exam results and the general performance trend
•   Comparisons, both locally and nationally, with exam performance in similar schools i.e. the percentage of pupils making expected progress in English & Maths with KS2 for Primary schools, and KS2-4 in secondary schools. We will be looking at whether the results are above, or moving rapidly towards, the national averages in attainment and progression.
•   The last Ofsted inspections, taking particular notice of the schools capacity to improve; its outcomes; and effectiveness of the leadership team.
•   We will also consider any other evidence of a schools performance which a school considers to be significant.

Общи условия

Активация на акаунт