Преобразуват помощните училища и други въпроси относно проекто закона образован

  • 92 897
  • 1 093
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 2 510
1.   Образование с нужната подкрепа в масово училище за децата, които са готови за такова.
2.    Обучение на децата с цел подготовка за образование в масова среда.
3.    Обучение на деца, които въпреки положените от всички ни(деца, родители, специалисти) усилия нямат потенциал за придобиване на образователна степен(моля нека не се бърка с обучение).
Аз предлагам и средствата да се разпределят между СМ, МЗ и МП в противен случай никой няма да иска децата от аутистичния спектър и хиперактивните деца.
С такива деца се работи много трудно и определено голяма част от преподавателите ще се опитат да се откажат от тях, да ги изолират и директно отхвърлят.
Обучението и образованието на такива деца е голям проблем, както и създаването на нормални контакти сред децата в норма.
Обществото не е добре настроено прямо тях , поради поведението им. Вземането на адекватни решения и страна на учители и родители ще бъде много трудно.

# 436
  • Мнения: 2 510
Твоето мнение на засегната страна вече го прочетохме п- на брой пъти.

Тук има родители, които освен, че са родители на деца с СОП, то и на деца без СОП.
Изказват мнение и дават предложения / ако си забелязала различни/ за и против проектозакона.

Тъй като мое беше мнението за "роднина на аутистичния спектър", го оттеглям защото считам, че си голяма обида за нашите деца.
Извинявам се и на родителите на тези деца.

# 437
  • Мнения: 838
Браво! Модераторът е "безпристрастен" цензор! Само че, соц. времето е минало и ограничения на свободното слово където и да е,  в т.ч. в глобалната мрежа са недопустими. Ако Модераторът беше прочел внимателно постовете и е обективен, към други пишещи тук трябва да отправя, и то доста често предупрежденията си.
А по въпроса, кой не вижда по-далече от носа си: много скоро, това ще стане ясно, на тези, които са затворени в малкото си обкръжение и живеят в свят на СОП.
"Ресурсната - директорката", "директорката - ресурсната" - буря в чаша вода! С приемането на Закона ще се види, кой кого е чул и разбрал, а с прилагането му отново ще има теми за размисъл, кой е бил прав и кой е по, по-най. А докато това се случи, между първо и второ четене на Закона, ще бъде написано тревиално, приблизително следното: "създадени бяха условия за общо обсъждане на законопроекта, бяха взети под внимание всички забележки (разбирай, някои) и включени всички (разбирай, никакви) конструктивни предложения.... А после "променил се Илия, погледнал се , пак в тия".
И пак в тона на написаното от Вас, кой какво вижда до и след носа си (нека Модераторът да прочете по-горе писанията на своите близки потребители), ще отговоря следното:
Много филми за провокатори гледате, когато не сте отдадени на върховното удоволствие да бършете носовете на наследниците си (не е написано в смисъл да Ви обижда). Не съм провокатор и повтарям не се занимавам с образование, нито съм роднина на "аутистичния спектър", в какъвто и аспект да Ви хрумне, не се занимавам и не работя с деца със СОП. Но считам, че образованието е изключително важно, затова съм добре информирана за това, какво се случва и имам позиция, която аргументирано защитавам!

И след като сте така разтревожена  освен вече споделеното, че някое дете от нашите мучащо 15годишно с памперс и СОП ще провали образованието на Вашия гений, нещо полезно ще предложите ли, някакво решение, нещичко? Вярно е, че бършем носове с любов(ако Вие не го можете, с удоволствие ще Ви научим), но правим и не само това, за разлика от Вас, която явно поради липса на  заетост не мислите не градивно, а въобще, защото до момента от Ваша страна нямаме нищо освен- сопаджиите вън!
Някой по-нагоре вече писа, че никога не е късно човек да стане за резил, ако това е целта Ви- свободно, преизпълнихте плана, вече сте номинирана за ударник!
Хайде сега дайте и поне едно разумно и обосновано предложение, за да оправдаете присъствието си тук и думите си, че искате най-доброто за децата, ама за ВСИЧКИ деца - не само за Вашето, защото образованието е важно за всички деца.

И не, модераторът в един форум не е цензур, той е спирачка нечия душевна нищета или простотия да ни залее неконтролируемо.

Справка – правилата на форума:

10. Потребители, които подклаждат спорове и насаждат неприязън към потребител или група потребители, ще бъдат предупреждавани и/или наказвани.

Правила  форум „Деца с увреждания и хронични заболявания”:

  Единственото условие за участие във форума е: ВЗАИМОУВАЖЕНИЕ И ТОЛЕРАНТНОСТ!


Ако правилата нe Ви харесват- свободна сте да не участвате във форума! Peace

# 438
  • Мнения: 3 835
Препрочитам редовно темата и мисля, че всички тук(с изключение на Ливия_тера) говорим и искаме едно и също-  най-доброто за децата си, но го казваме по различен начин и не се разбираме, тоест имаме разногласия, защото в този си вид образователната система не предлага нищо или поне нищо, което да е достатъчно добро за децата с множество и/или тежки увреждания.
Може и да бъркам, поправете ме за което, но от позицията на родител на дете с тежко и не едно увреждане аз групирах нещата така:
1.   Образование с нужната подкрепа в масово училище за децата, които са готови за такова.
2.    Обучение на децата с цел подготовка за образование в масова среда.
3.    Обучение на деца, които въпреки положените от всички ни(деца, родители, специалисти) усилия нямат потенциал за придобиване на образователна степен(моля нека не се бърка с обучение).

Пита се как ние като родители да разберем в коя от тези групи е нашето дете, за да направим правилния избор къде и как да се обучава и/или образова то, за да направим наистина най-доброто за него.
Към момента голяма част от децата с тежки и/или множество увреждания си стоят у дома на физическо отглеждане, голяма част от тях правят същото, но в дневен център(или седмична грижа) или помощно училище.
Има доволни, има и недоволни родители, защото- в някои от тези места се работи с децата както трябва и те напредват в своето развитие, а родителите ходят на работа- и за детето ок, и за родителите ок, има такива в които не се прави нищо с децата, но родителите пак са доволни, защото нямат друг избор- трябва да работят за да оцелеят или просто са били убедени от специалистите, че децата им толкова могат и точка, има и недоволни- искат децата им да се научат на нещо па било и нещо съвсем дребничко- да се почеше като го засърби носа, да даде по някакъв начин знак когато нещо го боли, да може само да се облече и т.н.т, но това не се случва, защото малко или много се гони ОБРАЗОВАТЕЛНА степен, която именно за децата с тежки и/или множество увреждания е непостижима, защото не могат да покрият държавните образователни изисквания и накрая след години прекарани на подобно място, голяма част от децата ни не само, че излизат от образователната система без диплома за каквото и да било, но и не са научени на елементарни умения нужни им за всекидневието.


Лично аз искам промяна на изискванията към тези деца и начина на обучение и образование, защото едно дете с хиперактивност и 2-ка по математика, биология и химия, но с отлични познания по история и география, или музика би могло да бъде много повече от готвач или хамалин, би могло да бъде гид в музей, или археолог, а едно дете като моето би могло да се научи как само да се облича и храни, което ще е супер постижение, дори по-голямо от това да вземе диплома за висше образование.
Всичко това може да се случи за всяко наше дете на едно място с децата в норма- по музика ще пеят заедно, по рисуване ще рисуват, после Иванчо ще отиде вместо в час по физкултура, на рехабилитация да се научи да си обува обувките- след време в часа по физкултура може да е рефер, Марийка вместо в час по химия, ще е с психолога за да се научи, че не може по време на час да щъка напред назад- след време ще е в часа по химия, накрая някои ще излязат от училището с диплома, а други с умения за всекидневието, но най-важното, което ще научат един от друг- как да живеят заедно уважавайки различието на другия.
За да се случи това, особено последното, системата трябва да се промени и то спешно, защото утре нашите различни деца ще живеят заедно с тези в норма, а ние няма да сме тук за да ги пазим или учим тепърва на разбиране и зачитане правата на другия.

И, да, права е Таня- българинът е толерантен човек, просто различните бяха крити и пренебрегвани прекалено дълго, за да ги опознае и разбере, че са просто хора като всички останали- ни по-лоши, ни по-добри, а просто различни, каквито са и хората в норма.

 Peace Стрхотно си го написала! Проблемите са в нас, не в децата ни, ние сме със СОП, не децата ни. Децата ни са страхотни, без никакви разлики, потенциала който притежават е безграничен, ние сме осакатени, та не можем да го видим.

# 439
  • Мнения: 3 835
teo7777
Бихтe ли споделила с нас, дали представители на “Усмихни се с мен” и “Стъпка за невидимите деца” участват в националния семинар по образованието в Троян?


Констанца, не, в Троян нямаме представител, ние поне, няма как да участваме. За "Стъпка....." не знам....

# 440
  • Мнения: 3 835
Ohi и другите мами,
дори да не участват Т.Пиралкова,  В.Цолова и евентуално М.Ламбовски в Националния работен семинар, становищата на първите две и на подразделенията на "Усмихни се с мен..." със сигурност ще бъдат прочетени и дори предварително отпечатани и разпространени. Нали не смятате, че министърът или зам.министрите му са обърнали внимание на нашето и други писма на стената на министъра? И нали ви е ясно, че никоя от ръководещите тези родителски организации има намерение да каже и 1/2 дума за нашите обсъждания тук и предложенията ни? Докато ние се занимахваме да отговаряме на г-жа Л.Тера (за която от самото начало допускахме, че е провокатор, но нямаше как да не се емоционираме) и да задаваме въпроси на Т.Пиралкова, други хора действаха по единстевния правилен път, по който нещо може да достигне до НС (справка становищата на сайта "Усмихни се с мен"). Разбрахме вече от хора, присъствали на "кръгла" маса по проекта за закон , че изобщо не се е споменала и дума за децата със СОП. Остава ни само да се надяваме, че нещо от хубавите неща, за които писа тук г-жа Пиралкова, че е предложила, бъде взето под внимание.
А на никого ли не прави впечатление внезапното изчезване на В.Цолова след един бум на писания в тема 18 и това, че г-жа Ламбовски е като онемяла?

Констанца, направо ме разби..... Ще ми трябва седмица да осмисля Теорията ти на Конспирация....

# 441
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Много ми се щеше, да научи нещо от нас Ливия, но явно не става. Явно трябва  ban

# 442
  • Мнения: 1 738
Момичета, наистина е направо невероятно тази г-жа Л.Т да е от гилдията на “образователите”. Както вече казах, не може учител (а изобщо добре образован човек) да не прави разлика между “преписвам” и “приписвам”, както и да пише “тревиално” и да цитира погрешно всекидневно използвани поговорки като “пременил се Илия” (променил се – кой? Илия, ние или тя?).

Освен това, аз се стремя да използвам думите по предназначение, за да не провокирам/предизвиквам недоразумения. Според тълковния речник, провокатор е “човек, който прави провокации”, а според синонимния речник синоними на "провокатор" са  "подстрекател", "подбудител" и др. Значението се променя, когато сложим пред провокатор “агент”.

Не съм била никога киноман и още по-малко съм обичала и гледала филми за агент-провокатори, но съм израснала сред четящи хора, чела съм много и продължавам да чета и превеждам от английски език. И тъй като някои хора може би са по-добре с английския, ще цитирам и българо-английския речник, според който “провокатор” може да се преведе като “stool-pigeon” (уловка, хартиена патица) и “decoy” (примамка).

А “Уикиречник” казва, че “провокирам” означава “предизвиквам към определено действие, състояние.Е, не предизвикаха ли изказвания на трите дами (Тера, Цолова и Пиралкова) емоционален стрес и не ни ли предизвикаха към определени реакции и действия?

Ако ние знаехме предварително, не броени дни, а месеци преди публикуването на проекта за закон, ако двете организации “Стъпка...” и “Усмихни се...” (за чиито председатели Таня казва, че са тръгнали от този форум), бяха ни уведомили по-рано, реакциите ни щяха да бъдат други. Казвам “уведомили” – чакайте да сложа “букет”  bouquet в знак на това, че използвам думата дружески, а не “информирали”, за да не последва реплика, подобна на тази “Коя родителска организация комуникира с вас действията си и се допитва до вас или ви информира, преди да предприеме нещо?” (Кезая-Владислава) Sick.

Бих помолила teo7777 преди  да изтече седмицата, през която ще осмисля моята “теория за конспирацията” newsm78 да ни уведоми, кога се предвижда да бъде обсъждан проекта в НС.

TanyaMG, какъв отговор очакваш на въпроса си: “А ние ще видим ли Закона преди да е внесен в Парламента?” И от кого?

Момичета,
За съжаление, аз съм убедена в правотата на твърденията на г-жа Л.Т. относно това, което ще се случи и съм изказала неведнъж опасенията си от налагането на проекта за закон в сегашния му вид. Дори не съм сигурна, че единствената цел на нейните изказвания е да ни засегне или да защити правата на децата без СОП.

Съгласна съм с Таня да внесем писмото си в НС, както са направили двете организации, но бих помолила да ни дадете (на мен и Таня) предложенията си за допълнения към писмото на “лични”, за да избегнем нежеланите недоброжелателни коментари и нападки на хора, които очевидно няма как да спрем.  

# 443
  • Мнения: 2 510
За съжаление, като реакция на повечето родители с деца без СОП, съответно прехвърлена и на самите деца като отношение, поне 99 % от родителите с деца със СОП ще се сблъскат.
Ако сега са се срещали само на улицата или на мероприятия организирани за подкрепа на децата със СОП, където можеш да издържиш половин или един час, то сега ще се наложи да се сблъскат директно.
Колкото повече децата растат толкова повече отношението ще се оформя в една или друга посока.
Времето ще отсее, както и приятелите на родителите от аутистичния спектър, но дотогава ще трябват здрави нерви и борба, основно за децата.
Все пак, мисля, че ще трябва да има и резервен вариант за децата, както и други варианти без да се натоварват всички деца с СОП, дори и с еднакви диагнози.
При всички случаи тези които се борят, няма да могат да изнесат всички деца заедно.

# 444
  • Мнения: 2 165
http://jenite.bg/%D0%A5%D0%BE%D1%80%D0%B0/%D0%A2%D0%B0%D0%B7%D0% … 554_i.159648.html

Дали обществото ни /и всички като livia_tera/  ще достигне нивото на тази майка?

# 445
  • Мнения: 429
"Ресурсната - директорката", "директорката - ресурсната" - буря в чаша вода! С приемането на Закона ще се види, кой кого е чул и разбрал, а с прилагането му отново ще има теми за размисъл, кой е бил прав и кой е по, по-най. .....

А бе жена! Поспри се малко и помисли.  Peace

За тези родители тук тази чаша вода е океан а ежедневието им наистина е буря!  Twisted Evil

Законът ще се приеме - хубав или лош и тепърва ще се променя ще се пише наново и ще се доразвива. Може и още 20ина години да отнеме. Реалността ще покаже кои са добрите и кои не чак до там сполучливите практики. Самите родители ще преосмислят тепърва кое е най-функционално за техните деца.

Вярвам че това че се приема подобен закон сега е само едно отваряне на вратата към нови и работещи практики. 

# 446
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 480
Дами,
Не се ядосвайте. Ливия Тера е форумен трол. Влиза в някаква тема, пише точно обратното на това, което пишат всички останали и седи и доволно потрива ръце, че ни е обидила или ядосала.
Тя не може да види колко е смешна, защото не е разбрала, че изпитанията, през които сме минали, са ни научили да обичаме по-различно от нея. Тя може да обича само идеално дете от чиста раса, а  ние можем да обичаме всички. Даже и нейното. Щото ако утре то види от нашите и вземе да мучи, майка му ще го изхърли и някоя от нас ще го прибере.

Продължавам да се чудя обаче, що за генийчета са тия, които може да започнат да мучат, или може би да решат да носят памперси на 15 години, ако видят други деца, които го правят?
Може би за гениалността е присъщо да няма собствена преценка?


Драга Ливия,
И да се ядосвате, и да не се ядосвате, законът ще бъде приет. И ако наистина обичате детето си, ще го научите да общува и с различни деца. Защото ако са приятелчета, ще кротуват в клас, няма да мучат и няма да му развалят обучението.
Искрено ме забавлявате, пишете, си пишете си, така на всеки става ясно какъв е проблемът с интеграцията.
С цялата ми любов,
Мууууу.

# 447
  • Мнения: 1 738
Момичета,
попаднах на стената на Минисъра на образованието на този “Бележник 2011 – Оценки на изпълнението на държавните ангажименти към децата на България”, разработен от Национална мрежа за децата”.  Целият докумунт е много интересен, но за нас е изключително важно да се запознаем с раздела “Приобщаващо образование”, който е много информативен.
http://nmd.bg/wp-content/uploads/2012/03/NMD_Belejnik_2011.pdf

Призовавам ви да се съсредоточим върху това, което можем все още да направим, допълвайки писмото и предоставяйки го на комисията по образование на НС. Моля ви препрочетете писмото и помислете какво важно сме изпуснали. Надявам се, ако не г-жа Пиралкова, Пожар да ни каже, кога ще бъде разглеждането на проекта в НС.


# 448
  • Мнения: 2 510
"Както се вижда от таблицата, някои от децата „но-
сят със себе си” еднакво по размер финансира-
не независимо от потребностите и вида увреж-
дания, които имат. Например финансирането на
ресурсното подпомагане на деца от аутистичния
спектър е толкова, колкото е и за децата със зри-
телни затруднения или други увреждания."

Може ли някой да ми поясни това?

# 449
  • Мнения: 249

А “Уикиречник” казва, че “провокирам” означава “предизвиквам към определено действие, състояние.Е, не предизвикаха ли изказвания на трите дами (Тера, Цолова и Пиралкова) емоционален стрес и не ни ли предизвикаха към определени реакции и действия?

Ако ние знаехме предварително, не броени дни, а месеци преди публикуването на проекта за закон, ако двете организации “Стъпка...” и “Усмихни се...” (за чиито председатели Таня казва, че са тръгнали от този форум), бяха ни уведомили по-рано, реакциите ни щяха да бъдат други. Казвам “уведомили” – чакайте да сложа “букет”  bouquet в знак на това, че използвам думата дружески, а не “информирали”, за да не последва реплика, подобна на тази “Коя родителска организация комуникира с вас действията си и се допитва до вас или ви информира, преди да предприеме нещо?” (Кезая-Владислава) Sick.

Бих помолила teo7777 преди  да изтече седмицата, през която ще осмисля моята “теория за конспирацията” newsm78 да ни уведоми, кога се предвижда да бъде обсъждан проекта в НС.

TanyaMG, какъв отговор очакваш на въпроса си: “А ние ще видим ли Закона преди да е внесен в Парламента?” И от кого?

Момичета,
За съжаление, аз съм убедена в правотата на твърденията на г-жа Л.Т. относно това, което ще се случи и съм изказала неведнъж опасенията си от налагането на проекта за закон в сегашния му вид. Дори не съм сигурна, че единствената цел на нейните изказвания е да ни засегне или да защити правата на децата без СОП.





Констанца четеш ми мислите  newsm51. Дано поне имат доблестта за това да споделят. Ще бъде нагло, ако пак се покрият и си затрайкат за пореден път fight

Общи условия

Активация на акаунт