Бързам, бързам аз - да завърша ПЪРВИ клас 2011/2012г.

  • 62 571
  • 779
  •   1
Отговори
# 75
  • Пловдив
  • Мнения: 1 228
Наоми , брои се всяка думичка, без начение от колко букви се състои.    Peace

За преразказ - и нашите правят, но устен. Госпожата от около една седмиц преди ваканцията им дава по една книжка да четат и те я разказват пред класа. Писмено все още не са го правили. И на това ще му дойде реда скоро може би.

През ваканцията предимно е преписвала текстове. Госпожата им даде от въпросното помагало, което споменахте. Пише красиво, когато не бърза. При диктовките вече свикна с главна буква при начало на изречение и при имената. Край на изречението слага и успява да се ориентира какъв вид е и да постави правилния знак. Със запетайките, обаче, й е по-трудно. Обяснявала съм, но не винаги ги слага. Има време и това да научи. Пренасянето на думички го учиха преди ваканцията, но гледам, че и сега го тренират.

# 76
  • Мнения: 9 908
преразказът не е толкова трудно нещо, нашите първокласници го правиха между другото за домашно, писмено. Отначало Деян се опита да въпроизвежда едно към едно текста, но когато му обясних да разкаже историята със свои думи, все едно пише писмо на баба, която не е била там и хал хабер си няма за какво става въпрос - се получи доста добре.

# 77
  • Мнения: 5 160
преразказът не е толкова трудно нещо,

Не е трудно Simple Smile Трудното е да се следва една линия на времето - бил ли си там, не си ли. И да се тренира избягване на повторенията - "Той каза" и под., на паразитите "ами" и др.Simple Smile

# 78
  • Мнения: 9 908
съгласна Simple Smile редовно питам сина ми "ама ти беше ли там? Ти видя ли го?"

# 79
  • Пловдив
  • Мнения: 1 228
Момичета, имате ли вече яснота относно днешното състезание? Аз по телефона успях да разбера само, че въпросите са били 15. И само един въпрос ми съобщи - имали са да образуват поговорки - "Сговорна дружина, планина повдига." Нищо повече не ми каза, бързаше да играе с децата.   Laughing

# 80
  • София
  • Мнения: 507
 При измерване норма за четене се броят всички думи- съюзи,предлози, частици и др.
Нормата за края на първи клас е 25-40 думи в минута на текст от детска книга(не вестник!).
При някои деца ограмотяването продължава и във втори клас.Има и такива, които
четат по 60-80, че и повече думи.
 Относно преразказите и самостоятелните текстове- първоначално  учат да пишат кратък описателен текст(на мама,на любима играчка и др.)
 Първият преразказ е на много кратък разказ с подсещащи въпроси,
много опорни думи и помощ от учителя.

Последна редакция: пт, 20 апр 2012, 22:17 от Bqla breza

# 81
  • Пловдив
  • Мнения: 1 593
Аз докато се включа в новата тема и то състезанието мина...Чоколина извинявай, че обещах да проуча , а не ми остана време дза пиша.

# 82
  • Мнения: 928
Bqla breza, много благодаря за инфото  Hug 
А за писането каква е нормата знаеш ли? Моят човек е притеснително бавен като преписва, особено като трябва да е красиво Sad

Момичета, кой ще ходи утре на състезание?

# 83
  • Мнения: 2 868
Момичета, кой ще ходи утре на състезание?
Моят първокласник ще ходи, сам изявил желание и се е записал.

# 84
  • Мнения: 2 755
Момичета, кой ще ходи утре на състезание?
Моят първокласник ще ходи, сам изявил желание и се е записал.
И моят. Дадох му няколко теста от предходните години за да видя, как се справя. Когато чете условието на задачата внимателно, решава без грешка, но бърза ли, всичко оплесква. Като цяло, обаче, едва ли ще повтори успеха си от КМС. Много разсеян е напоследък. Онзи ден, си написал домашното по БЕЛ в тетрадката за работа в клас. Когато учителката проверявала тетрадките за домашна работа, попитала защо е без домашно. Той погледнал тетрадката за дом.раб. и казал "- Аз го написах, ама майка ми сигурно го е изтрила, защото го написах грозно."  ooooh! Показах му вкъщи, къде го е написал. То бива, бива разсеяност, ама в последно време направо е дразнещо. Е, дано пък успее да "влезе в релси".

# 85
  • Мнения: 1 883

Момичета, кой ще ходи утре на състезание?
Ние няма да ходим. Преди два дни му заявих и той почти ми се разсърди.Искал да ходи, да ама не  е решил нито една задача от две седмици. Все трябва да го ръчкам, аз пък чакам самоинициатива.  Crossing Arms
С четенето сме много добре вече. Преди две седмици го тествах 38 думи.

# 86
  • Мнения: 987
Когато учителката проверявала тетрадките за домашна работа, попитала защо е без домашно. Той погледнал тетрадката за дом.раб. и казал "- Аз го написах, ама майка ми сигурно го е изтрила, защото го написах грозно."  ooooh!

Много сладко   Joy Joy

# 87
  • София
  • Мнения: 507
Здравейте!В края на първи клас учениците трябва да умеят да пишат
четливо и вярно текст с обем около 30-40 думи.Тук става дума за препис
или диктовка,но не за една минута.Ако се пише само за минута-около10-15
думи,като от това ще пострада краснописът! Затова такива измервания за писане не се правят.
Темпът на писане(както и четенето) при децата е много различен,затова при диктовки се губи
много време,като се изчакват и най-бавните ученици.

# 88
  • Мнения: 928
Tonita, много ме развесели твоя младеж   Laughing 
Bqla breza, благодаря много, олекна ми   Hug

Успех на всички дечица утре! Важно е участието и старанието, което ще положат   Heart Eyes 

# 89
  • Пловдив
  • Мнения: 1 228
Bqla breza, благодаря за полезната информация.

Успех на състезанието на всички, които ще участват!

Общи условия

Активация на акаунт