Нормативи по физическо

  • 36 726
  • 61
  •   1
Отговори
  • Мнения: 9 990
Здравейте,
намерих една тема от 2006 година, със същия казус, но все пак е минало време от тогава бая, и реших да пусна нова са сверка на часовника.
Като  предистория ще уточня, че в момента детето ми е 2 клас и май за първи път ще има оценка по физическо възпитание.Прибра се притеснена, защото учителката не пропуска винаги да и повтаря колко е бавна/на 50м бягане/ как лошо е хвърляла, скачала и т.н.Детето твърди, че повечето от класа са така и все пак-последно време има по бягане, последен резултат има по скок от място.Имат и някакви упражнения за гъвкавост, където пък единствена тя е добре, всички останали се гърчат едва-едва и пъшкат, когато ги правят.Панирала се е, че ще има двойка по физическо, а аз я успокоявам, че едва ли ще е така, чак двойка, най-много да е с тройка. Grinning.Което не е Никакъв проблем, защото:
1.детето спортува активно и много сериозно, просто не е атлет-не тича бързо и не може да скача от място, но пък плува за норматив, доста е гъвкава, тренира по 2-3 часа три пъти седмично суха и мокра тренировка, а преди състезания и всеки ден по цял ден.
2.не е затлъстяла, не е мързелива, физически е добре развита, няма отклонения.
3.пълна отличничка е и това я тормози очевидно...а тук аз не знам как да и помогна да преодолее тройката по физическо от сега.

Като резултат е понамразила часа по физическо, не харесва народната топка и подозирам ще рефлектира в по-горните класове това отношение.
Съвети как да излезна от ситуацията и да и помогна?

# 1
  • Мнения: 51 755
Като начало добре и казваш да не се впряга. Нормативите са високи и почти няма дете, което да ги покрива всичките. Но никое дете не е оставено с двойка. Най-много да им пишат петица.

С бягането на 50 метра почти нищо не може да се направи - това си е природна даденост. Но на скок от място можете да се научите лесно и у дома. Там техниката много помага. Има и едно чудно упражнение за отскок:
Детето се качва на 40 - 50 см височина, и от тази височина скача на пода. Целта е да "отскочи като напомпана топка" - не да поема силата със сгъване на коленете, а с прави крака да отскача от глезените на мига, в който докосне пода. Целта е да няма "Туп - пауза - отскок", а "туп и отскок" без пауза между тях. Все едно, че е топка. И без шум и сътресение.

Правете по 4 серии по 10-15 бройки на ден и след седмица-две ще скача половин метър повече.

# 2
  • Мнения: 2 755
3. пълна отличничка е и това я тормози очевидно...а тук аз не знам как да и помогна да преодолее тройката по физическо от сега.
Съвети как да излезна от ситуацията и да и помогна?
Явно, в това е проблема - не може да приеме оценка по-малка от 6. Обясни й, че часовете по физическо са за разтоварване и забавление, а това каква оценка ще й пишат, не е от значение.
Честно, не разбирам, защо въобще не премахнат оценките по физическо. Какво е това бягане и скачане за норматив? С това просто отблъскват децата. Биха могли да организират часовете по ФВ, така, че да "спечелят" децата за спорта, а не да ги отблъскват. Ама пак ще кажат, че нямат достатъчно база, че "отгоре" искат това или онова по програма, че..... Tired

# 3
  • Мнения: 9 990
Благодаря, ще опитам да и помогна с упражнения, но може би връзка има и това, че тя е най-ниска, доста дребна и няма такъв отскок, наистина...По-скоро как бих могла да я мотивирам, при все, че вече се е настроила негативно.Реално в час по физкултура този Отскок Никой не им го показва, не го упражняват така, както ти си ми предложила.Играят на народна/футбол, и щафетни игри, на лошо време в салона на шведската стена правят нещо, учат строева подготовка/да се равняват/.Но да се упражняват да скачат-не.Да учат как се стартира за 50 метра-не.Т.е това, на което ги "изпитват" не го учат и не го упражняват.Идва ден в който ще покриват нормативи и си минават по ред на номерата и толкоз.

Питам се на финала-кому е нужен Точно норматив скок от място, като ръководен.Също и бягането.Има ли документации, таблици и прочее, където бих могла да се заровя и да видя Колко Под Нормата за този скок е детето ми.Скокът ли я определя като лош спортист точно? Thinking
Много по-качествено би било , ако два пъти децата в седмицата плуват-спорт каляващ и без травми, вместо да карат по най-лесното-на асвалта-тичай там нещо, пък по табличката ще те видя за 3 ли си, за 4  ли... Crazy
Тонита, детето има доста оценки по-малки от 6.Просто успява да си ги поправи после.
Пример за справка-за една правописна грешка и намалят оценка с половин единица и съвсем реално ги оценяват.Но това е нещо, което се учи.А да тича по-бързо...как се учи.Някак си различни са нещата ми се струва.
По-скоро я притеснява факта, че спортува най-много от целия клас-действително.Има и силови тренировки, има и за норматив, тренировката и е от по 3 часа.И на финала баш физическото да я дразни тройката, щото не може да скача точно, но пък умее много други неща физически да прави в пъти по-добре, не се взема под внимание..Т.е. кое определя Точно такива да са нормативите-има ли къде да се види?Защото реално тя физически нормативи не само покрива, а е на светлинни години от повечето деца, просто не са в областта на леката атлетика. Crazy

Последна редакция: пт, 04 май 2012, 12:00 от Jizzlobber

# 4
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 967
Jizzlobber, подписвам се и под двата ти поста. Случаят при нас е аналогичен. Аз най-много се дразня от факта, че през цялата година нищо не правят - играят свободни игри - народна топка, футбол и т.н. и изведнъж - тичай и скачай. Все си мисля, че в часа по физкултура би трябвало да има някаква подготовка, а не ние да си ги тренираме вкъщи.

# 5
  • Мнения: X
Има ли документации, таблици и прочее, където бих могла да се заровя и да видя Колко Под Нормата за този скок е детето ми.
Таблиците са по възраст и са от книга за учителя по ФВС на Булвест.

http://dox.bg/files/dw?a=8d0e304246

# 6
  • Мнения: 9 990
Дидева, благодаря!
И според тази таблица детето ми е за чиста двойка, не събира и една точка. Crazy Laughing
Бягането 50 м и е за 13 с , например...Извън всякаква норма е.
Но, пак да попитам-кой точно определя тези лекоатлетически точно норми?Не всеки е роден за лекоатлет... newsm78

# 7
  • Мнения: 51 755
Всъщност идеята на тези нормативи е била информацията да се окрупнява и после да се следи общо-физическото състояние на децата. Респективно да се вземат мерки, ако стават по-кекави с годините.
Оценките са за стимул просто.

Но в днешно време нещата може да са се променили.

П.П. По мое време доста ученици си покриваха нормативите (повечето нормативи де, не на 100%). Не знам ние ли сме били по-спортни или сега са завишени newsm78

# 8
  • Burgas
  • Мнения: 1 584
И моето дете е най-дребно в класа и е слабичка, бягането изобщо не и се уддава така да се каже, на 50м е била една от последните, може и последна, но госпожата им казала, че това няма значение кой пръв,кой последен, това не било състезание и да не се притесняват тези които не могат добре да бягат бързо, те пък на друго ще са по-добри и така.

# 9
  • Мнения: 9 990
Истината е, че това са лекоатлетически дисциплини.
Няма как да се следи баш с тях кекавостта на децата.
Пример-дъщеря ми е в отбор, за бога...тренировките и са често с натоварване за олимпиада, макар да нямаме условия тук и всичко е на доброволни начала и огромното желание на децата.Ходи се редовно по състезания-това каляване на дух и тяло при нея-пасти могат да ядат останалите в класа.От целия клас са няколко такива деца.Има едно момиче с карате и още едно с плуване-здрави, калени деца, подвижни, активни, чудесни.Излиза, че са кекави, защото не хвърлят топка в цел и не тичат бързо?Смешно е.
Общо физическо състояние да се следи с покриване на норми в лекоатлетическа дисциплина за мен е ненормално, но може и да греша.Казвам го от презумпцията на майка на много далеч от кекаво дете, с под слаб даже като резултат на тези нормативи.Защото няма как да определя неболедуващо дете, силно, издтржливо, спортуващо активно-като кекаво. Thinking

ПП. По мое време много малко покриваха нормативите също.Това е преди 30 години време.Единици бяха лекоатлетите, но пък забелязаните такива участваха в състезания по училища и райони, беше си готино, носеха купи за училището.Но-единици.Кой коремни не можеше, кой лицеви-аз например Никога не съм покривала нормата за лицеви и коремни, но кекава не съм била никога също. Thinking

Как се стимулира с оценка баш физическото, това също ми е странно.Спортуващо дете, да бъде задвойкарено. Crazy-голям стимул, няма що.Както писах-понамразила е физическото вече, защото не тича бързо.Ама че плува по 20 дължини за отскок и че само тя го може от класа-не е стимул.Мани, голяма ще и е драмата на моята девойка, от сега го предчувствам, ще и мисля нещо за успокоение. LaughingЩе пиша реалната и оценка.Съвсем сериозно-като я видя.Според таблиците с нормативи, тя не влиза в никаква класация-за Под слаб е. LaughingКак ще и напишат 5 или 4 или дори 3? LaughingПри положение, че е активна, слаба, стегната спортистка, ама пусто-не може да скача и да тича.Значи-хем определят състоянието и според тези нормативи като по-зле от най-кекавия-някакъв анти-спортист и краен случай, хем е доста адвансед спортист, понасящ силови тренировки-както на тялото, така и на духа, спортна натура, която се готви за старт скоро.. Crazy

Последна редакция: пт, 04 май 2012, 13:35 от Jizzlobber

# 10
  • Мнения: 51 755
Много се впрегна нещо Peace
Забележи, че "по-кекави" е относително понятие. Може набор 97 да бяга 60 м средно за 8 секунди, а набор 98 да ги бяга средно за 8,3 секунди. В този случай малкият набор е "по-кекав", но това далеч не значи, че са кекави по абсолютни постижения.

Иначе за съжаление общото физическо състояние принципно се мери най-вече с лекоатлетически дисциплини (спринт, дълго бягане, отскок) и с ОФП (лицеви опори, коремни преси).

# 11
  • Мнения: 9 990
Не бре..анализирам си само.
На базата на лекоатлетически Само дисциплини да се правят Изводи е доста нелепо.
От друга страна-ако не покрива норматива-от къде на къде ще и пишат 5-ца, както писа-щели да им пишат петици, хахаха, е що?Нали за това са измислени тези нормативи?Те и 6 да и пишат-няма да я мотивират да проскача по-добре, нито да затича по-бързо.
 Thinking
И това, ако правилно познавам детето си -нито ще я мотивира да тренира допълнително вкъщи, нито да остане единствената, която до момента уважаваше часа и единствена се преобличаше със спортен екип, а не играеше по униформа. Crazy

Ти все пак цитираш някакви норми и някакви малки разминавания в резултатите.
Аз ти говоря за тотално непокриване на лекоатлетически норми, защото детето не е лекоатлет.Да има едно-единствено дете в класа да е лекоатлет-да влезне в нормите.Но всички-абсурдно е.А Оценка се слага на база норматив-в таблицата пише-за колко точки-каква оценка.

Какво значи абсолютни постижения-да има такива, когато хората са атлети.Когато не са-те нямат Никакви постижения.Но не са и кекави, могат да практикуват друг вид дейност, която прави тялото силно и здраво.Например, сега е модерно и достъпно-йога. ThinkingКойто може да направи и милион коремни, ама да не може да тича.Примерно-идея си нямам.
Питах се-защо това общо физическо състояние се мери точно с лекоатлетическите дисциплини.Това изнесено ли е някъде-полезно ще е инфото-може да има защо.Да са го измислили хората.И ако е така-да напъна дет се вика детето-да започне с леката атлетика/хаха, майтап/

Последна редакция: пт, 04 май 2012, 13:48 от Jizzlobber

# 12
  • Мнения: 2 906
Не можах да се въздържа и  да не си кажа учителското мнение. Тия нормативи са измислени от хора, които нямат и бегла представа от физическите възможности на обикновените / нетрениращи / деца.Обаче в края на всяка година най-големите таблици и творения, които пишем, са по ФВС. Е, пиша свободни съчинения, защото иначе децата трябва да имат не повече от 3.
За мен часовете по ФВС, ИИ, музика са важни, но детето да участва с желание, да влага сили и интерес. Другото е талант. Аз не мога да рисувам кон, но едно дете от моя клас го рисува във всякакви пози. Някои  пробягват 5 обиколки, други една. Но се стараят. Няма да им намаля оценката заради физически данни.

# 13
  • Мнения: 13 319
Всъщност, защо оценка по физическо, нали в началния курс няма оценки?Или аз нещо не съм разбрала?

Когато бях ученичка, пак имаше лекоатлетически дисциплини, когато бях студентка- също.
Но когато бях ученичка, освен нормативите, ни изпитваха и на "хора", там бях добра и закърпвах оценките.После в гимназията- греда, успоредка, там не се изисква бързина, затова пак "компенсирах" нормативите.А като студентка/ учех в една от малкото университетски специалности, в които се изучаваше физическо до ІV курс/ вече ми беше абсолютно безразлична оценката по физическо.

Пиша всичко това, защото и мен ме тормозеха нормативите по лекоатлетическите дисциплини.
Не е редно изобщо да има оценки, според мен.

# 14
  • у дома
  • Мнения: 7 996
Всъщност, защо оценка по физическо, нали в началния курс няма оценки?Или аз нещо не съм разбрала?


Нямат оценки само в първи клас-съответно във втори ,трети и четвърти си имат и бележници и годишни оценки по всички предмети-срочни само нямат.

Общи условия

Активация на акаунт