Нормативи по физическо

  • 36 738
  • 61
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 9 990
Дори да е така, аз изхождах от презумпцията, че няма как едно и също нещо да е подходящо за всички.И ако по математика в училище все пак се учат основни неща, то по физкултура за едни е ок плуване, за друг е ок тичане и тактики.Един е дребен, слаб, друг е тежък, огромен.Физиката човешка за математиката няма значение, ама за спортовете-различните-има.А хората са различни, както и децата знаят и няма как леката атлетика да прилегне на всяко дете.

# 31
  • София
  • Мнения: 62 595
едно дете с нормални физически парраметри и в добро здраве, може и да тича, и да скача, и да плува. Да, с различна успеваемост е, както в математиката на едно дете му е много лесно да решава геометрични задачи, защото има относително по-добро пространствено възприятие, а на друго алгебричните или текстовите, защото за последните има по-добро владеене на езика и тълкуването, но същото това дете на един тест, покриващ задачи от целия материал, ще изкара някакъв резултат по всички типове задачи, а не нищо да не може на алгебричните, а всичко да напише на геометричните. При физическото ще покрие норматива за бягане, няма да покрие норматива за тласкане, но няма да е с двойка, а ще има постижения и по двете дисциплини. Според мен, ако децата биват подготвяни в часовете за покриване на нормативите така, както биват подготвяни в чаасовете по математика за покриване на нормативите по типове задачи, ще има далеч по-добри резултати.

# 32
  • Мнения: 9 990
Андариел, разбира се, че Може.Само че Резултатите са различни.Моето дете може да тича, разбира се.Просто е бавно.Може да хвърля топка, просто не надалече, може да скача, просто няма техниката да покрие норматив.Отделно-не и доставя удоволствие точно това физическо натоварване, докато прилага с кеф друго физическо натоварване, където резултатите му са повече от задоволителни.
Т.е. едно дете с нормални физически параметри и в добро здраве с друго такова-при различна физика-едното по-ниско, другото по-високо-но все пак-нормални-стават за един спорт иои за друг съответно.Някое дете с по-къси крачка-питай го как тича и как скача за норматив.Инак да-Може да тича, може и да скача.
Според мен просто не бива да се ограничават Само в Лекоатлетически нормативи.Ето-моето дете е с нормални физически параметри, но както писах-лекоатлетическите дисциплини са му повече от слаби като резултат.При нея няма за какво да се хванеш просто.И не е само тя така в класа.Единствено имаше по едно време, когато беше студено-занимания в салона, където са играли или щафетни игри, или са правили упражнения на шведската стена и други за разтягане.Почти никой не е могъл да направи тези неща, само моето дете го е направило, защото е тренирана за това.Но госпожата и е казала, да не разчита на това... ThinkingТук вече започва да става ясно, че случаят ни касае поведението на учителя в частност, но пък и на него му е дадена тази "власт" с тези нормативи. Thinking

Последна редакция: нд, 06 май 2012, 11:01 от Jizzlobber

# 33
  • София
  • Мнения: 62 595
значи проблемът е в учителя, а не в децата. Щафетни  игри могат да се играят, и ние навремето сме играли на двора, играехме и на уредите там, онези с пръчките да се висии, катеренето по прътове, имаше и направени греди от железопътни релси с различна височина, прескачахме гуми, и всяко дете имаше с какво да изпъкне според способностите си. Аз така и не се научих да се катеря нагоре по въжето, нито бях добра в бягания, но бях добра в прескока и в игрите, които искаха спокойна ръка и точност на прицела и в отборните спортове.

# 34
  • Мнения: 9 990
Да, и моето дете е добро в такива.Но нормативи на такива неща няма.... LaughingРеално-това и е вписано в характеристиката в дипломата-добро другарче е, сплотява, колективен човек е, човек на отборните действия, спокойна и уравновесена. Thinking

# 35
  • Мнения: 14 949
Учителят по математика със сигурност може да реши задачите, които дава, а дали учителят по физическо може да покрие нормативите, които изисква.
Понеже е луда работа с това физическо, се питам аз как например за една учебна година с 2 часа седмично физическо се минава през няколко спорта и те оценяват и се очаква да се постигнат добри резултати.
Не всеки ученик е играл волейбол и баскетбол, предполага се, че ако не си тренирал това трябва да се научи в училище.Как да стане -ето ви една топка тоя час имаме волейбол, следващия изпитвам.
Или варианта с народните танци-дъщеря ми има 6 по простата причина, че няколко години е ходила на народни танци, а другите деца, които не са ходили за 2-3 часа как да се научат.
При нас физическото е едно безкрайно изпитване почти всеки час.
Варианти има-но пак опираме до учителя.
А за базата не ми се говори-как се преобличат 3 класа тинейджъри в съблекалня 5 на 7м.
Децата, ако влизат в тези часове с удоволствие със сигурност ще постигат по- добри резултати, отколкото както е в момента -тези часове са се превърнали в неприятно задължение.

# 36
  • Мнения: 13 322
Много ми е странно, че се покриват нормативи само в един спорт и оценките се оформят на тази база.На мен ми е последна грижа фзическото като оценка, иначе бих искала детето ми да има / и предполагам ,че има/ добра двигателна култура.

Моля, запознатите да споделят мнение, но не е ли нередно само и единствено върху лека атлетика да се формира оценка???
Някога, вярно, много отдавна, оценка се пишеше върху : нормативи от лека атлетика, нормативи от гимнастика, вкл. до V клас момичетата учехме художествена гимнастика и имахме съчетания, нормативи върху колективни спортове, както и изучаване на хора.В по-горния курс- прескок, греда, успоредка- все от нещо ще си "докараш" оценката.

И аз хвърлях топка за 3, но си докарвах шестици от колективните спортове ,гимнастиката/ успоредка, иначе от греда ме беше страх/ и хората.Т.е. всяко дете имаше сфера на изява.

# 37
  • Мнения: 14 949
При нас е едно безкрайно изпитване, на тичане, прескок, коремни преси, лицеви опори, клякания,упражнения за разгряване, баскетбол, волейбол и т.н.
Успоредки, греди и такива неща незнам дали има в програмата, но не ги изпитват, то и да има няма къде просто, нито пък има такива съоръжения в училището.Салончето е едно малко и зимата е кошмар ги набутват вътре по 2 или 3 класа.
Когато е топло по се ядва, че са навън.

А при всички положения си мисля, че не може само на едно изпитване да ти оформят оценка.
Ние сме друг вариант, имаме адски много оценки, но до последно не се знае дали няма да оставят на поправителен.
Тук въобще не говорим вече какво ще е оценката, а да не си на поправителен.Отделно госпожата взима под внимание и отсъствията, може и да си бил болен няма значение-според нея кръшкаш и си мързелив.
Преди много се ядосвах вече спрях, на път съм да я освободя от физическо.

# 38
  • Мнения: 51 772
значи проблемът е в учителя, а не в децата.

Ето това е истината. И темата няма нужда да е насочена срещу нормативите (за които аз държа, че са ценна статистическа информация за кондицията на набора) , а срещу вманиачените и комплексирани учители. Такива има и по пеене, и по рисуване впрочем. Болшинството учители обаче не са такива и слава богу.

Цитат
Понеже е луда работа с това физическо, се питам аз как например за една учебна година с 2 часа седмично физическо се минава през няколко спорта и те оценяват и се очаква да се постигнат добри резултати.
Не всеки ученик е играл волейбол и баскетбол, предполага се, че ако не си тренирал това трябва да се научи в училище.Как да стане -ето ви една топка тоя час имаме волейбол, следващия изпитвам.

Едно време нещата работеха. Но в това "едно време" прекарвахме много часове в училищния двор (след училище) и практически всичките ни игри развиваха някакви умения. Скачане на въже, скачане на ластик, волейбол (дали в чист вид на мрежа или в някакви деривати като "Картоф" например), баскетбол (рядко в чист вид на два коша, но в много варианти на един кош - "21", "часовник", игрички по двойки и пр. И после не ни беше проблем да покрием изискванията в училище. Може би не за отличен, но на прилично ниво. В гимназията даже редовно играехме волейбол и баскетбол на двора (смесени отбори момчета и момичета) и трябва добре да сме се справяли, защото ставаха доста засукани мачове. Веднъж даже не можахме да свършим навреме и останахме да си доиграваме след звънеца, вместо да влезем в час по немски. Даскалът обаче беше пич, видял ни през прозореца,  показа се на джама, попита какво става и като разбра догледа мача като ни насърчаваше отгоре. Също така в час по физическо наистина играехме и волейбол и баскетбол, но преди нормативите имаше подготвителни часове, където учехме техниката на тласкане на гюле или на скок от място.
Сега обаче нещата просто не работят така. Децата не играят и не спортуват и масово са кекави, колкото и да се обиждат някои. Да твоето или нейното дете може да са добри спортисти, но масовата девойка е трътлеста кифла, която практически е за двойка по всички дисциплини. Че и момчетата не са много по-добре. Едно време във всеки клас имаше по 1, 2 или 3 по-пълнички и те бяха "Гошо дебелия", "Илияна Дундтата" и пр. Да де, ама като съм чакала да прибера дъщеря си от училище съм се блещила, че днес в клас има 1, 2 или 3 стройни момичета. Останалите са ако не откровено дебели, то поне пухкави.

Та проблем има и трудностите с нормативите са важен индикатор. Който както иска да реагира. Един ще си освободи детето от часовете, друг ще го запише на спорт.

# 39
  • Мнения: 9 990
Много ми е странно, че се покриват нормативи само в един спорт и оценките се оформят на тази база.На мен ми е последна грижа фзическото като оценка, иначе бих искала детето ми да има / и предполагам ,че има/ добра двигателна култура.

Моля, запознатите да споделят мнение, но не е ли нередно само и единствено върху лека атлетика да се формира оценка???
Някога, вярно, много отдавна, оценка се пишеше върху : нормативи от лека атлетика, нормативи от гимнастика, вкл. до V клас момичетата учехме художествена гимнастика и имахме съчетания, нормативи върху колективни спортове, както и изучаване на хора.В по-горния курс- прескок, греда, успоредка- все от нещо ще си "докараш" оценката.

И аз хвърлях топка за 3, но си докарвах шестици от колективните спортове ,гимнастиката/ успоредка, иначе от греда ме беше страх/ и хората.Т.е. всяко дете имаше сфера на изява.

Именно и аз това питам-защо Само лекоатлетически дисциплини се следят и какво Точно дават като информация.Кекавостта не я приемам за сериозен довод.... Grinning.
Прескока е по-натам, не е във втори клас.Аз си счупих крака на прескок една година. LaughingА на греда си ударих слабините до жестока травма.... Laughing
Идеята е как да си "докара" оценка моето във втори клас. CrazyИ защо е нужно да си "докарва" всъщност...
Та не знам какво е работело едно време, масово се скатаваха от физическо и след 5-6 клас не се играеше на двора.То и днес играят само малките.
Точно да се обиждам аз на кекавост е нелепо, защото описах спорта на детето ми-абсурдно е да се твърди, че е кекаво, щото не тласка гюле. CrazyПоловината клас деца спортуват, активно и не чакат на часа по физкултура, ноооо, се плаща.Да, да спортуваш струва пари.Много далеч от кекави са целия клас, едно имат с наднормено тегло, пък то тренира карате и то сериозно прочем.Другите момчетата са футболистчета повечето и то си ходят на стадиона, не на училищно ниво да подритват.Масово се ходи на ски всяка зима, масово се карат ролери.Голяма част от децата плуват.Та да се следи по хвърлянето на топка колко е кекаво едно поколение днес е леко неадекватно според мен и вече не иде реч за Нашата даскалка и за двойката на Моето дете, а по принцип.Защото виждам и другите деца около нас и знам , че и те спортуват.Гледах една тема наскоро в нашите деца-за забравените игри от наше време и се опулих-описваха се игри, които нашите деца и днес си играят, нито са забравени, за да лея сълзи по тях, нито не се играят, нито нищо, изуми ме факта, че някъде са забравени, явно наистина по места си има и кекави, ок....но-тези точно статистиката ли ще излови с норматива по физическо, като е факт, че този норматив не го покриват и активно спортуващите. Crazy

Не на последно място-говорим за деца 1-2 клас, не за ДЕВОЙКИ.И съвсем сериозно смятам, че масовата девойка е трътлеста, защото в час по физическо се покриват Нормативи, а не се спортува според желанието и качествата на всеки-индивидуално и не силово.Има аеробни упражнения, какво пречи девойките да са организирани в курс по аеробика, а момчетата да са фъф фитнес-залата/в нашето училище например има такава/Та, масовата девой а е трътлеста, защото още на ниво 1-2-3-4 клас е отблъсната от часа по физкултура, подари абсурда на норматива.

Последна редакция: нд, 06 май 2012, 15:56 от Jizzlobber

# 40
  • Мнения: 51 772

Не на последно място-говорим за деца 1-2 клас, не за ДЕВОЙКИ.И съвсем сериозно смятам, че масовата девойка е трътлеста, защото в час по физическо се покриват Нормативи, а не се спортува според желанието и качествата на всеки-индивидуално и не силово.Има аеробни упражнения, какво пречи девойките да са организирани в курс по аеробика, а момчетата да са фъф фитнес-залата/в нашето училище например има такава/Та, масовата девой а е трътлеста, защото още на ниво 1-2-3-4 клас е отблъсната от часа по физкултура, подари абсурда на норматива.

Е, ми напишете тогава в заглавието, че темата е за нормативите в 1-2 клас. На мен не ми е и хрумнало това и си гледам от моя гледна точка.
Но независимо от възрастта ще повторя - не нормативите, а даскалите отказват децата от спорта.

# 41
  • Мнения: 9 990
Написала съм в първия пост, уточнила съм май, че иде реч за втори клас, когато за първи път ще имат оценка по физкултура.Миналата година нямаха.Ако съм пропуснала да го уточня, моля за извинение.Чак в заглавието да го напиша не намирам за нужно, още повече, че да, мнението ми е, че голяма част стават трътлести девойки именно заради отблъзването от физическото още в начален курс.Съгласна съм че даскалите отказват, но повечето се опират на Норматива.Т.е. Имат с Какво да ги откажат. Laughing

# 42
  • Мнения: X
Нямам понятие какво правят по физическо в класа на дъщеря ми. Все си мисля, че се хвърля по една топка на момчета и момичетата  играят съътветно футбол и народна топка. От вас чувам и за нормативи. Все шестици й пишат, но не знам на какво.  Уточнявам, че тя е трети клас и отделен учител по физическо нямат.

# 43
  • Мнения: 1 890
Съгласна съм че даскалите отказват, но повечето се опират на Норматива.Т.е. Имат с Какво да ги откажат. Laughing

 Така е! След описаната по-горе случка със сина ми, той, а и останалите от класа му / двете трети с лошите резултти от бягането на 300 м/, са отказали изобщо да бягат в следващите дни. За моето дете е абсолютен шок - той не иска и да чуе за каквото и да е бягане. Никога не съм го виждала толкова уплашен Усещам, че трябва дълго и упорито да поработя с него, за да преодолее тази психотравма.
...Неслучайно едно време треньори влизаха по класовете , наблюдаваха децата и  правеха подбор.Мен ме искаха за лека атлетика и по-специално именно за бягания на средни и дълги дистанции / бях дребна, кльощава и "жилава" каквото и да значеше това/. Е, от тригодишна танцувах класически балет и педагожката в школата забрани абсолютно всякакъв спорт, та не станах лекоатлетка. Но брат ми беше привлечен в класическата борба.
Искам да кажа че унифицирането на децата не е правилния подход - бягащите добре, не могат да тласкат, а борещите се добре - да бягат, а танцуващите като мен класически балет,  политахме заедно с медицинската топка, която пък едрата "Мими" хвърляше с лекота....

# 44
  • Мнения: 14 949
Излишно е да говорим какво е било едно време.
Сега къде могат да спортуват децата,освен да ритат футбол в някой училищен двор, ако не е заключен или не е пълен с кучкари и майки с малки деца-друго място няма.
Въобще няма да се съглася, че днешните момичета са трътлести кифли, поне от училището на дъщеря ми нямам впечатления децата да са такива или с наднормено тегло.
Който иска нормативи и високо спортно майсторство -за това има спортни училища.
А като как да стане след една определена възраст дасе спортува и да се ходи на някакви допълнителни спортни мероприятия като единия срок си първа смяна от 7.30 до 14.00, другия от 12.12.30 до 19.15, да спортуваш ли уроци ли да учиш, кое по-напред.
Лесно е да си говорим как е хубаво да бъде, но реалността е нещо друго.
А да не говорим, че в класа на дъщеря ми има деца, които пътуват по час и половина -два до училище, на нас поне това ни е спестено.

Мойто виждане е, че физическото, музиката, лисуването трябва да възпитават любов и удоволствие към тези дисциплини.

Хубав тоя пиетет към нормативите, но как с 64 часа годишно можеш да ги покриеш, ако не си се занимавал със спорт.

В нашия клас има дете, което е в националния юношески отбор по баскетбол-явно спортна натура и на него оценките са му 2,3,4 защото не покривал нормативите Joy, по мнение на дъщеря му е остро езичето на детето Laughing

Оплаквали сме се нееднократно, писани са жарби до инспектората и нищо, кучетата си лаят, кервани си върви.

Та затова просто спрях да хабя нерви на тая тема.
Дали съм права е спорен въпрос, но това е реалността.

Вместо да се стимулират децата да изпитват удоволствие от физическата активност, посредством въпросните нормативи им се насажда страх и отвращение от спорта дори и за удоволствие.

И като си попълнят справките и се поразмята малко хартия между разни ведомства-какво ги грее децата.

Общи условия

Активация на акаунт