Нормативи по физическо

  • 36 745
  • 61
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 85
Мразя тези нормативи. Като чета автора на темата все едно виждам себе си в училище, а после и в университета. При това не ми е пречело наднормено тегло /такова имах само докато бях бременна/, но винаги съм била най-дребната в класа. Ходех на балет 6 години, но независимо от натоварването, на което бях свикнала покрай балета с нормативите не се справих нито веднъж и почти намразих физическото. В гимназиалните години честичко го пропусках. Като гледам бъдещата първокласничка ще има същите проблеми като мен: Не може да скочи от място, като тича аз ходейки мога да я изпреваря и т.н. Честно казано смятам да помагам колкото мога на детето си да не се впряга за тези нормативи, в тези часове трябва да се разпуска, а не да се натоварва психиката. 

# 16
  • Мнения: 1 890
Привет! Да споделя и аз:

Случката е от преди седмица. Синът ми / 6 кл./ има физическо първи час. Учителят ги строява , разделя на групи и казва, че ще бягат 300 м . За шестица - под 68 сек. ....и направо без загрявка, без обяснения как се стартира, как се развива едно такова бягане ги пуска. Моят син е доста висок за възраста си 173 см, едър, но не дебел, мускулест / тренира плуване/. Та тръгва той / силно притеснен дали ще покрие тези 68 сек/и по средата на бягането  започва да му прилошава, спира да усеща краката си , но някакси механично продължава да тича. По негови думи, единственото, което го е крепяло е било мисълта за близкия финал. Не се отказва и финишира, но веднага след това колабира. Свестяват го ,но той почва да повръща. Аз междувременно съм уведомена и светкавично / с цената на сто нарушения/ пристигам в училище. Там мед. сестрата ми докладва , че всичко е о.к. и т. н., а детето лежи пребледняло и немощно , едва говори. Карам го в Трета Градска / при приятелка педиатър и кардиолог/ - детето с кръвно 70/50, ускорен пулс...Последваха Кардиограми и Ехографии на сърце - Слава Богу - всичко със сърцето е наред и най-вероятно е било някакъв съдов спазъм, вследствие на екстремното натоварване.

Питам се аз - как може  този учител да пусне децата да тичат просто ей така, без подготовка, но затова пък с безумен норматив?
Ако , недай боже нещо по-сериозно беше станало с детето, с кава методика или изискване щеше да се оправдае?

Най-безумното от цялата история е , че той е попитал синът ми следващия път, защо не му е споделял, че има проблеми! Как да споделиш нещо, което никога не ти се е случвало преди? Детето е здраво, с отлични оценки по ФВС, плува...
А най-смешното от целия абсурд е, че въпреки случката, му е засякъл времето и оценката е 4...

# 17
  • Мнения: 51 778
Горният постинг май много добре илюстрира, че проблемът е в учителите, а не в нормативите. По-горе имаше постинг на учителка, която много добре написа, че не съобразява оценките с тези нормативи. Повечето учители правят така.

Както бях писала - нормативите са за статистиката. Поне такава е била идеята някога. Защо пък са все от атлетиката? Ми първо, защото да бяга, хвърля и скача може всеки по природа, което не е така за други специфични спортове. Още в древните олимпиади е имало бягане, хвърляне и скачане.  И второ, нещата опират до подготовката за война от миналото. При мобилизация войниците точно това трябва да могат - да тичат, да скачат, да хвърлят гранати.
Втората причина е отживелица, но първата все още си важи. Но е време да се променят нещата - статистиката да си остане, оценките да не се обвързват с нормативи, а с присъствие и старание. 

# 18
  • Мнения: 4 841
Часовете по физическо възпитание са пълна пародия... В училището на сина ми има трима учители по физическо, и само единият (т.нар. "Гаднярът") изисква от децата да са със спортни екипи, загряват преди часа, и правят наистина спортни упражнения и игри. В часовете при останалите двама децата влизат по дънки или униформи, виждала съм момичета по токчета да играят волейбол  Crazy

Особено в първи клас, където часовете са по 35 минути - с обличането, събличането, ако и загреят - часът е свършил...

Според мен трябва да се реши ясно - това часове по "физическо възпитание" ли са, или по "спорт" - ако са по "физическо възпитание", с покриване на нормативи и т.н. - то да се провеждат като хората, а не цяла година да се играе свободно, и изведнъж за нормативите да стават ексцесии като описаната по-горе... А ако са по "спорт и игри" - да оставят децата просто да играят за разпускане, без да ги занимават с нормативи и т.н.

# 19
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 Според ме проблемът е в учителите. Нормативите са си нормативи , а децата - деца.
 Снощи разпитвах моят второкласник относно часовете по физическо. Той по принцип си покрива всичко , няма проблеми. Но за другите деца нищо не знае. Т.е. учителката не е коментирала кой се е изложил и кой не става. Кой е за двойка и кой - атлет! Ще видим какви оценки ще имат за годината , но аз не очквам под 5.
 Преди години бяха махнали оценките и имаше само: зачита се/ не се зачита. Така трябва да бъде според мен. Не виждам защо травмират децата при положение , че всеки си има лимит на възможностите!
 BirdsFlu , часовете са си физическо възпитание и спорт.
 При нас играят на народна топка , учат хора , и покриват нормативи. Често играят щафетни игри и много се забавляват. Доволна съм от учителката ни по физическо , и не съм чула някой да не е доволен!

# 20
  • Мнения: 2 906
Проблемите са комплексни. Някои колеги се вманячват в предмета си.Но истината е, че трябва да се лъже при попълване на документацията, за да се оправдаят оценките на децата.

# 21
  • София
  • Мнения: 62 595
убиват ме с тези нормативи, нищо не се е променило от нашето време. Ужким учителите по физическо са били спортисти или поне имат спортно образование, а все едно от небето падат. Довчера децата не са виждали медицинска топка, а днес им даваме по два опита, и от третия започваме да ги изпитваме, без грам да сме им обяснили каква е техниката на хвърляне! Или правенето на везна, коремни преси и др. Все едно аз да опна учителя по физическо направо на националното по лека атлетика и да му връча едно гюле, и да го оценявам по критериите на професионалните спортисти, дето тренират по цяла година. Глепости на търкалета. Добре че децата си казват понякога на какво ще ги изпитват, та ние вкъщи им обясняваме как да постигнат по-добър резултат, и то защото сме стигнали до тези изводи или по пътя на опита и грешката като деца, или защото сме наблюдавали какво правят спортистите, или пък сме гледали на дискавъри "спортна наука".

# 22
  • Мнения: 1 890
С всичките тези непокриваеми нормативи и оттам ниски оценки у децата се наслагва едно усещане за провал и непълноценност. В тази и без друго трудна възраст, само това ми трябва. Naughty

Вчера е имало "поправка" на оценките от бягането на триста метра , но е нямало  желаещи да се поправят/ две трети от децата са с оценки под 5/. Има деца с двойки, имало е и такива без оценки, защото не са финиширали... В крайна сметка са играли футбол и волейбол.

Не съм човекът с най-обективна преценка, но мисля си че учителите по ФВС трябва да стимулират уменията в определени сфери, да пречупват през децата изискванията за други спортове, в които не са толкова добри.
  И за да не съм голословна ще дам примери: Няма как 100 - 120 килограмов гюлетласкач да пробяга 1500 или 5000 метрова дистанция за същия норматив, като дребен кльощав етиопец или кениец. Но пък и кениецът няма как да изтласка гюлето като огромния си колега атлет.
Какво искам да кажа: Учителите да преценяват децата и да прецизират изискванията си спрямо тях, а не според някакви си нормативи наложени от дебели експерти в разни канцеларии. Детето "Митко" със своите 1.75м ще прескочи летвата на високия скок без да се замисля, но дребничкия пъргав " Кирчо", който бяга 300 м за 6, ще се комплексира от някоя 3-ка или 4-ка на високия скок, щото виждате ли- нормата е еднаква за всички.
Считам това за архаично и безумно.   
 

# 23
  • Мнения: 2 906
Учителите да преценяват децата и да прецизират изискванията си спрямо тях, а не според някакви си нормативи наложени от дебели експерти в разни канцеларии.
 

С две ръце съм "за". Обаче учителите, които го правят,  са в нарушение! Проблемът пак идва доста от високо.

# 24
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 5 120
И мнението на учителката по физическо на дъщеря ми е, че нормативите са завишени. На тази база им пише ниски оценки, но освен това ги оценява и върху уменията им в други спортове - баскетбол, волейбол и т.н. Влияние върху крайния успех по този предмет, оказва и положеното старание в часовете и наличието на спортен екип /някои не обличат такъв/.
На практика, ако децата са покрили нормативите за тройка, не означава, че ще имат същата срочна/годишна оценка. Peace

# 25
  • Мнения: 9 990
Всъщност-значи.Оценка на нашите деца се пише само върху норматив.Не върху игра на народна топка. CrazyМоето дете бе единственото, което се преобличаше за физкултура, именно, защото спортува, в отбор е и знае, че има елементарни правила, отделно е уважението към предмета-в училище се учи, има оценки, не е отишла да играе.Другите си играеха с униформата, както са си дошли.Или идват по анцунг на училище и така...Нашите деца или играят по-скоро безцелно-момичетата на народна, момчетата ритат.И това е.На финала-нормативи.Аааа, и строевата подготовка, мноооого е важна.Та-няма на какво друго да им се напише оценка. LaughingНе играят волейвол, нито баскет/то и там моето ще е пълен провал;виж, ако я пуснат да скача на въже ще ги скъса.../В тази възраст, както писах, е много висок процента на настъпване на гръбначно изкривяване.Чудех се, дали не е по-качествено с децата да се работи в тази посока, а не с нормативи, които да дават/на кой?/ данни колко е кекаво някое поколение, пък то да си ходи гърбаво после, нищо, че е пъргаво.Тези, които не умеят да бягат-да скачат на въже.Тези, които не умеят на въже/половината от класа си преплитат краката и просто не  им се получава/ да си тичат по 50 м или по 200 м, да си мятат топки.Да се търси баланса, а не да се стресират и отблъскват децата.То затова е и пародия това физическо и масово не се посещава часа от горните класове вече, когато се изхитрят и момичетата дежурно казват, че са в цикъл, за да не се събличат за физическо. LaughingАко така продължава, аз ще направя всичко възможно да освободя детето от този час.Излишен и идва.както писах-минимума и спорт е три пъти по 3 часа, което е повече като натоварване дори за възрастен.Тези от вас, които спортуват знаят за какво иде реч, какво значи кардио и силова тренировка, как се правят почивки и т.н.Максимумът и е всеки ден по 6 часа, без събота и неделя-т.е. 5 дена в седмицата, по 6 часа.На този фон  , ако физическото продължава да е такъв фарс, смятам  да намеря начин и да я освободя.Разбира се, на този етап пред нея нищо не съм казала, опитвам се да я предразположа, да я мотивирам и т.н., но освен крайно отрицание и залитане в търсене на кусури дори във външността на учителката, ме кара да си мисля, че детето трайно е намразило часът по физическо. ooooh!Въпреки всичко, понеже е спортист, чинно продължава да е единствената, която облича спортен екип за часа и да изпълнява поставените задачи.Ама на госпожата по физическо това май не и прави впечатление особено.Коментирали сме с детето още миналата година, когато то ми сподели, че само тя се преоблича, даже имахме един срок борба с това, че и се подиграваха, че се преоблича. CrazyАма за екип до сега не съм чула да се завиши оценка с две-три единици. Laughing

# 26
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Децата трябва да спортуват с желание. Тези нормативи ги притесняват и отблъскват от тази дисциплина. Но според мен всичко си зависи от учителя.

# 27
  • Мнения: 14 950
Ох, да си излеят и аз душата , сме го закъсали и ние с една учителка по физическо, години наред не сме имали проблеми,но от две години пълна трагедия, с учителка вманиачена на тема нормативи, за травмите в нейните часове не ми се говори.
Децата изпитват неистов страх от нея, а все пак говоря за тинейджери, което не е нормално.Вече се замислям да я освободя, че ми писна да се разправям.Пък и освен за физическо на родителска среща и през останалото време не се говори за нищо друго.
Не ме разбирайте грешно, не го подценявам, но пък и не е нормално всичко да се върти около него, като някаква психоза вече взе да ми се превръща.

# 28
  • Мнения: 9 990
Децата трябва да спортуват с желание. Тези нормативи ги притесняват и отблъскват от тази дисциплина. Но според мен всичко си зависи от учителя.

Моето дете няма как да е лекоатлет с желание.Тя с желание се е насочила към друг спорт.Но все пак-спорт, не  е разплут лентяй.Нормално е да го прави с нежелание.Но го прави-влиза в час, с екип и изпълнява-просто няма добри резултати.Ако имаха басейн в училище и в час по физкултура се плува, щеше да е за 8, не за 6, например и да е с желание.Не може всички да са с желание за всичко.И по математика не винаги с радост решава задачи, но ги решава.Но математиката е нужна.Стигам до извода, че в училище се практикува това, което не иска пари.Басейна е пари, тенис-корта е пари, ските са пари.....мятането на топка не струва нищо, търчането в двора не струва нищо, за без пари е и скока от място. ThinkingБез пари=без инвестиции, с един гол двор пред училището-толкова...

# 29
  • София
  • Мнения: 62 595
не е задължително да е с пари. задължително е да е с добра организация. Нека пак да е ритане на топка в двора, но да има отбори, загрявка, учителят да е съдия и да следи спазването на правилата, да учи момчетата  на разни тактики и трикове. И това е без пари, защото дворът и топката са си все същите. Разликата с математиката е, че по математика учителят влиза в клас, започва от елементарните неща и обяснява как се решава този тип задачи, кои са уловките и надгражда, а не като по физическо "здрасти, днес ще бягате за време, наредете се на пистата" - няма обяснение, няма упражнение. Ако часовете по математика се провеждаха като часовете по физическо, децата нямаше да знаят и таблицата за умножение в седми клас.

Общи условия

Активация на акаунт