Средищните училища се задължават да осигурят възможност за целодневно обучение

  • 18 413
  • 225
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 307
Абе Янечек няма ресурс за сега детската градина да стане задължителна за 4годишните (поне в големите градове) Знаеш ли тук каква е борба "да ти вземат детето на градина"? В София абсурд детската градина да стане задължителна в близките 20 години. Пък като гледам и никой не се е трогнал да строи детски градини? По скоро правителството се е "трогнало" да ограничава раждаемостта ама това е за една друга тема.

# 76
  • София
  • Мнения: 62 595
ами, не е баш така, Янечек! ДГ е социална услуга, а задължителната предучилищна подготовка може да се извършва и в училищата. Просто на повечето родители хич не им е изгодно децата им да са половин ден в училище, където манджата си я осигуряват те самите, отколкото да са в ДГ от тъмно до тъмно, и да не се грижат ни за закуска, ни за обяд, ни за следобедна закуска, ни за бавачка, ни за нищо.
Качеството на обучението е съвсем друга работа, и то не е обвързано с престоя в училището, а с качеството на плановете, учебниците и учебния процес. Не зная дали изобщо ще се подобрява, но поне да не го бутат повече. Така и не разбирам защо нещата се обвързват така чрез документи, които на практика не казват нищо съществено. Отдавам го на "политическото говорене".

# 77
  • Мнения: 24 467
В доста градове предучилищни в училищата няма.
Разликата между престой в градина и престой в училище за мен, лично, е голяма. За малко дете безспорно избирам градината.
В нашата градина имаше една целодневна група и една на половин ден, напр. Сега не съм питала, защото не ме интересува. Моето дете си е цял ден от І група и не бих променила средата му, т.к. съм изключително доволна. То- също, иска да ходи дори в почивните дни. Зависи- средата си е на късмет- до учителки, директор и конкретни деца си е.
................
Не е, бе, не е задължително, още на първа страница се писа. Само дето не е изяснено и днес още какви ще са конкретните "детайли". Едва ли и ще стане ясно някога. Абе едни пари да се похарчат, а после ще ги отчетем с документи- какво толкова, няма да е за първи път, я!

Последна редакция: ср, 16 май 2012, 09:46 от Judy

# 78
  • Мнения: 1 204
Просто на повечето родители хич не им е изгодно децата им да са половин ден в училище, където манджата си я осигуряват те самите, отколкото да са в ДГ от тъмно до тъмно, и да не се грижат ни за закуска, ни за обяд, ни за следобедна закуска, ни за бавачка, ни за нищо.
Училищата не са пригодени нито за 6годишни, още по-малко за петгодишни деца. За мен е малоумие тези малки деца да стоят в стаи за големи, където изобщо няма условия за тях, да се въргалят в праха(защото те са си малки деца). В Европа (виждала съм в Италия) училището почва от 5, но училищата, вервайте ми, не приличат на нашите.

# 79
  • Мнения: 24 467
 Peace
В нашето училище 5-6 годишните често нямат работа.

# 80
  • Мнения: 78
Аз съм "За" целодневното обучение! Стига наистина да успеят да осигурят подходящи условия!
И съм "за" не само, за да "мога да си ходя на работа", а за да може децата ми да са подходящо обгрижени! Не съм длъжна да зная материала по химия за 7-ми клас и да мога да го обясня подходящо на децата си. За това си има специалисти! Както и аз съм специалист в областта си и гледам да не се бъркам на другите! Иначе какво ще стане - "мама ми каза, че...." - що за обяснение!
Я погледнете нещата и от друг ъгъл - според Закона за защита на детето, дете до 12 годишна възраст не може да бъде оставяно само, дори в къщи! И си има и глоби за нарушение на закона! Нямам баби, дядовци и съседи, които да ми надзирават децата! Не желая и глоби да плащам!
Имам възможност, когато се налага, да си взема детето в офиса! Ама не всеки ден! И там определено не му е добре нито на него, нито на мен! И между другото - не всеки има подобна възможност!
А на който не му харесва целодневното образование, т.е. училище + занималня, винаги може да смени средата на детето си! Има и частни занимални, където децата могат да посещават и часове по изкуства и спорт!

# 81
  • София
  • Мнения: 44 570
Прекалено много шум!
В момента едва-едва се намират занимални за вторите класове, догодина може би ще направят и за третите, но вероятно само на отделни места.
Занималнята не е задължителна.
Но е наистина много нужна на много родители, така че няма какво да викаме и да се тръшкаме против целодневното обучение.
И да, в България, за да може едно семейство ДА ОЦЕЛЕЕ трябва да работят и двамата родители.
И няма кой да гледа децата, освен бабите.
А ако няма баби, децата не може и не трябва да се оставят сами.

# 82
  • Мнения: 8 994
става въпрос за средищните училища и много хора тук забравят тази "малка" подробност. Вие гледате с очите на хора, живеещи в големия град с почти неограничени възможности, финансо що-годе осигурени хора, с добро образование и възможности, които са готови да решават задачи по математика. Но нито София, нито Сопот са България, и нещата извън областните градове стоят съвеееееем различно. И тук не говоря изобщо за второкласници, макар и при тях да има полза! На много деца това целодневно оставане в училище с учители (а не комшийката), това им е единственият шанс да се подготвят добре и да има кой да им обясни урока по химия, например. Янечек, ти говориш за втори клас, а знаеш ли какво става в шести? Материалът хич не е прост, и по-големият проблем е, че учебниците са написани лошо, и ако учителят не е добър в обясненията, и родителят не е способен да обясни на детето, шансът урокът да бъде научен от учебника клони към нула. Много родители, особено хората по селата, не са висшисти, нито отличници, нито са много в час с идеята, че е по-важно детето да седне и да си напише домашното и да научи урока по биология, отколкото да копа в градината. Обикновено ми се виждам недомислени нещата в образованието, но този път съм на мнение, че идеята е добра и при добра огранизация, децата от средищните училища ще извлекат много ползи.

А, да, по повод написаното от Касита - масовката при уредените държави е още по-здрава, защото там от бебешка възраст са вече в матрицата. Ние тук все още си живеем в някакъв относителен рай, в който кеф ти на градина - даваш го; кеф ти да не ходи на градина - гледаш си го вкъщи. Кеф ти на занималня - записваш го; кеф ти да си учи вкъщи - не го записваш! Тук все още имаме някакви хлабави граници.

Добре де, кой ще помага на 6-то класниците, или пък на 7-мо класниците да си напишат домашните по химия, физика, математика, литература....по толкова различни дисциплини?
"Какви ще са тези 4000 служители и възпитатели"?

Откъде ще се вземат тези "служители" по всичкология, които да помагат в подготовката на уроците по всичко в тази възрастова група, и, както ти самата пишеш, ако "учителят не е добър", че да им обясни урока добре сутринта ми е интересно кой ще е по-добрият, дето ще им го обясни по-късно така, че да го разберат.

ПП. Колкото до копането в градината - сухата теория дава възможност за заучаване и отмятане на "а", "б", "в"..., но практиката може да е само от полза, в някои райони на България земеделието беше поминък и ако образованието в тези райони е насочено към знания и новости в селското стопанство, то ми се струва, че няма да има нужда да се държат децата насилствено в училище.

Учебниците са зле написани и някои от учителите не могат да преподават добре уроците, та решението е децата да стоят там по цял ден, а не по половин.
За мен не е решение.

# 83
  • Мнения: 24 467
В тази връзка да се възпозвмат да благодаря на Занда за линка за обучението в Китай. Препочъвам го и на останалите. Там пише как децата се обучават практически, а не на суха теория само.

# 84
  • Мнения: 10 547
Е, нова, у вас идват учители да помагат на детето по всеки предмет ли?

# 85
  • Мнения: 8 994
Е, нова, у вас идват учители да помагат на детето по всеки предмет ли?

Ами не, затова и се учудвам защо от шестокласници се очаква да дремат по цял ден в училище.

# 86
  • София
  • Мнения: 44 570
Е, нова, у вас идват учители да помагат на детето по всеки предмет ли?

Ами не, затова и се учудвам защо от шестокласници се очаква да дремат по цял ден в училище.

А ако не са в училище, къде ще са?
Вкъщи, сами, да правят бели?
Или на улицата, да правят още по-големи?
Щото нещо не ми се вярва да седнат да учат и да четат книжки по цял ден.

# 87
  • Мнения: 24 467
А защо не? Много го правят. Нормално едно дете на 12-14 години да може да се погрижи само за следобеда си. Нещо повече- препоръчително е да се е научило до тази възраст вече да го прави. Не се нуждае от постоянна бавачка вкъщи, даже му е вредна. Жива сакатост си е едно толкова голямо дете да не може да поеме глътка въздух на спокойствие. Поставям се в такава ситуация- на тези години само в училище или на занималня. Боже, ужас!

# 88
  • Мнения: 10 547
Е, нова, у вас идват учители да помагат на детето по всеки предмет ли?

Ами не, затова и се учудвам защо от шестокласници се очаква да дремат по цял ден в училище.

Защото алтернативата е неособено цветуща. Едно от съседките деца на вилата пасе крави след училище, например.

П.П. В училището, което посещават племенниците ми, и което работи по програмата от м.г. има компютърна зала, в която влизат децата следобед, виждат какво е интернет, също така следобед учителят им по физическо организира нещо като уроци по футбол, имат и  кръжок по труд и творчество. В училището учат не-повече от 130 деца, паралелките им са смесени, децата пътуват по около 30 км. до училище, повечето са от крайно бедни семейства.

# 89
  • София
  • Мнения: 62 595
Вече за втори път напомням, че става въпрос за средищните училища, обаче всеки се чеше там, където го сърби и изпуска основната идея на темата - че става въпрос за целодневно обучение в средищните училища, а не в градски такива!

един учител следобяд (учител, не просто пазач на децата), може да обясни урока по химия на шестокласниците и седмокласниците доста по-добре от един обикновен родител на село. Ако в града родителите имат възможност да търсят други начини, то за децата от средищните училища е по-ценно и по-полезно да са там цял ден. Парите, както се твърди, са осигурени, а учители ще се намерят. Един учител, завършил каквато и да е педагогическа специалност, различна от начална педагогика, може съвсем спокойно да се оправи с материала на основен курс. Във всеки случай ще знае много повече от обикновения родител, който по цял ден е на полето. Не казвам, че хората на село са прости и необразовани, има ги такива в достатъчно количество и в градовете, а само наблягам на разликата между дори най-смотания град и най-хубавото село - разстоянията, недостъпността до извънкласни форми и допълнително обучение и трудността на родителителите да помагат на децата си. Ако и в средищните училища работата стане съвсем зле, това означава всичко живо да се пресели в градовете, защото децата няма да имат поне толкова качествено обучение, колкото в някое мижаво училище в градовете.

Общи условия

Активация на акаунт