Средищните училища се задължават да осигурят възможност за целодневно обучение

  • 18 412
  • 225
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 3 180
"3.1.2.3. Преодоляване на диспропорциите в степента на образованост на учениците от закритите и преобразуваните училища чрез:
а) създаване възможност за общуване и опознаване между деца от различни социални, етнически и културни общности;
б) създаване възможност за развитие личността на ученика в мултикултурна и конкурентна среда чрез специално подбрани дейности, включени в целодневната организация на учебния процес;
в) повишаване мотивацията на учениците, учителите, и на заинтересованите страни от прилагане на модела „целодневна организация на учебния процес”."

Т.е. дайте да държим и умните по цял ден в училище, за да затъпеят и те. Не е особено честно - отново пренебрегваме едни деца заради други.
Най-отговорно твърдя, че умните деца нямат какво да правят в училище до 7-ми клас включително и това е истината - само си преседят там, поне преседяват половин ден. Единствената логична цел на такъв проект е децата да прекарват възможно най-много в инстутуции и възможно най-малко в семействата си. Да нямат шанс за индивидуално развитие.
Няколкото тъпи извънкласни занимания в училище са жалки и смехотворни. Който иска детето му наистина да се развива, търси сериозни школи и клубове.
Нещо това правителство много силно взе да бърка задължението на държавата със задължаването на хората. Много ми омръзна отвсякъде да ме замерят с това задължително, а най-много ми омръзна да наричат принудата насърчаване или мотивация.
Аз лично не се успокоявам, че сега не е задължително. Нищо не пречи след още някоя година да се "види", че моделът е "добър и работещ" и тогава да стане задължително за всички.
Peace

# 61
  • Мнения: 10 547
Ще се окаже, че няма нужда от основно образование изобщо. Нашите деца са най-умните!

Гневът към задължителните неща е основателен, но отнесен към неправилния адресат. На правителството, дали това, дали предишното, дали следващото без значение, му налагат същите такива задължителни неща.

Айдеее, пак се почна с "умните"  ooooh!

Почна се, щото майчино сърце демократично не трае друг да й казва каквото и да било. Всичко е посрещнато с отпор.

# 62
  • Мнения: 14 651
Ще се окаже, че няма нужда от основно образование изобщо. Нашите деца са най-умните!

Вашите не знам, гледам какво им се преподава и си правя изводи. И да - за някои деца наистина няма абсолюно никакъв смисъл от училището, защото там преседяват и нищичко ново не научават. Онзи ден видях контролните по математика за втори клас с инструкции за оценяване от МОН - е, няма такава глупост - малоумен да си, пак ще изкараш слаб 5. Опростяване на материала + целодневно обучение = още по-тъпа нация.
Така и не видях кой е този сложен материал, за който задължително трябва да ходиш 3 години на детска градина преди това.

# 63
  • Мнения: 10 547
Янечек, а кой някъде пише/ поставено е като цел средното образование да изкарва на конвейер грамотни, образовани и най-вече мислещи хора?

Усложнения материал по наше време доведе ли до качествен материал в държавата, прости търсената тавтология?

Посещението на детска градина е родителска воля /все още/.

Вкарват те в масовката и това те дразни, нали? Вкарани в нея обаче са всички, на които тук им казваме "белите страни". Бунтарите трудно успяват- изгряват и залязват. Бам! Сведените главици, послушковците, те живеят добре, уредено и безпроблемно.

На моите племенници им се налага да пътуват на ден по 30 км. в едната посока за да стигнат до училище. Средищно такова. За родителите им е в пъти по-добре децата им- втори и седми клас, да са в училище по цял ден, вместо да прекарват половината от сутринта в пътуване от т. А до т. Б и обратно. Да не говорим, че колкото и да ви е струва фантасмагорично, целодневното обучение спестява пари на много семейства. А това ги кара да продължават да пускат децата си на училище.

Последна редакция: ср, 16 май 2012, 08:43 от Касита

# 64
  • София
  • Мнения: 62 595
става въпрос за средищните училища и много хора тук забравят тази "малка" подробност. Вие гледате с очите на хора, живеещи в големия град с почти неограничени възможности, финансо що-годе осигурени хора, с добро образование и възможности, които са готови да решават задачи по математика. Но нито София, нито Сопот са България, и нещата извън областните градове стоят съвеееееем различно. И тук не говоря изобщо за второкласници, макар и при тях да има полза! На много деца това целодневно оставане в училище с учители (а не комшийката), това им е единственият шанс да се подготвят добре и да има кой да им обясни урока по химия, например. Янечек, ти говориш за втори клас, а знаеш ли какво става в шести? Материалът хич не е прост, и по-големият проблем е, че учебниците са написани лошо, и ако учителят не е добър в обясненията, и родителят не е способен да обясни на детето, шансът урокът да бъде научен от учебника клони към нула. Много родители, особено хората по селата, не са висшисти, нито отличници, нито са много в час с идеята, че е по-важно детето да седне и да си напише домашното и да научи урока по биология, отколкото да копа в градината. Обикновено ми се виждам недомислени нещата в образованието, но този път съм на мнение, че идеята е добра и при добра огранизация, децата от средищните училища ще извлекат много ползи.

А, да, по повод написаното от Касита - масовката при уредените държави е още по-здрава, защото там от бебешка възраст са вече в матрицата. Ние тук все още си живеем в някакъв относителен рай, в който кеф ти на градина - даваш го; кеф ти да не ходи на градина - гледаш си го вкъщи. Кеф ти на занималня - записваш го; кеф ти да си учи вкъщи - не го записваш! Тук все още имаме някакви хлабави граници.

# 65
  • Мнения: 14 651
За всеки случай много по-грамотен. То е добре да се поставят цели, ама да има и палн как да се осъществят. А това няма да стане със целодневен престой по същите програми, със същата система на обучение. Тя не се е променила ни най-малко от наши дни, само учебниците стават все по-идитски. За един човек училището трябва да е някакъв минумум, а да получава истинските и трайни знания от други места - това е нормалното, а не да се окупира плътно времето от сутрин до вечер и децата да нямат шанс за развитие.
Едно хубаво нещо има за тях и това са математическите гимназии след 4-ти клас, а кретените поискаха да ги закрият! Що за малоумие - ясно е, че умни хора не трябва да се произвеждат. От цял ден престой в мултикултурна среда може и да се изравни нивото, но няма да е към хубаво.

# 66
  • Мнения: 10 547
Накратко- вие говорите за града, а тук иде реч за селото. К`ви математически гимназии, к`ви пет лева като в средищните училища половина паралелки сигурно са смесени от два класа, а разните му так школи-моли по езици, бойни изкуства, балет и пр. даже не са ги чувАли.

# 67
  • Мнения: 14 651
Не говоря за средищните училища, защото гледам и малко напред. Не знам дали само аз забелязвам как тенденциозно се поднася информацията, така че да останеш с впечатление за задължителност навсякъде. Да свикваме.
Що се отнася до организацията на целодневното обучение - тя много е избягала от тези, които са измъдрили закона. Тя не е да се осигури целодневно отглеждане на децата, а да се разпредели натоварването по-равномерно. И в никакъв случай не е от 7,30 до 17.00.  Там, където е целодневно, е от 8.30-9.00 до 15.00 най-много. Ама тук робите трябва да са на полето - а децата по институциите и затова е по-дългичко.

# 68
  • Мнения: 10 547
Твое право да си черногледа, мое да не се кахъря предварително. Светът е голям и отворен към умните.  Simple Smile

# 69
  • София
  • Мнения: 62 595
За всеки случай много по-грамотен. То е добре да се поставят цели, ама да има и палн как да се осъществят. А това няма да стане със целодневен престой по същите програми, със същата система на обучение. Тя не се е променила ни най-малко от наши дни, само учебниците стават все по-идитски. За един човек училището трябва да е някакъв минумум, а да получава истинските и трайни знания от други места - това е нормалното, а не да се окупира плътно времето от сутрин до вечер и децата да нямат шанс за развитие.
Едно хубаво нещо има за тях и това са математическите гимназии след 4-ти клас, а кретените поискаха да ги закрият! Що за малоумие - ясно е, че умни хора не трябва да се произвеждат. От цял ден престой в мултикултурна среда може и да се изравни нивото, но няма да е към хубаво.

Лично аз, колкото и да не съм хепи от нивото на образованието в момента, с ръка на сърцето си казвам, че децата ми научават основното и най-важното в училище, и имат стабилни знания по предметите. Вярно е, помагам когато се налага, най-много помагах в началните класове, сега чат-пат държа под око въвеждането на фундаменталните науки, но като цяло разчитам на подготовката им в училище, която е доста добра (най-малкото децата ми не забравят материала за два месеца ваканция). Може да не е чак като по времето, когато аз бях ученичка, но я оценявам като сносна. Ако не беше кандидатстването в седми клас, хич нямаше да се занимаваме с допълнителна подготовка, ама пусто, заради класирането е, а не защото децата ми не си знаят материала по български и математика, че и другите предмети. ПИСА-МИСА и не знам какво, зная какво се говори, но личните ми наблюдения са, че нашенската подготовка по фундаменталните науки в основното и средното образование,  са на доста добро ниво всравнение с прехвалените западняци. Проблемът е в учебниците и в недостатъчното време за затвърждаване на материала, а по история положението е трагично.

# 70
  • София
  • Мнения: 62 595
Не говоря за средищните училища, защото гледам и малко напред. Не знам дали само аз забелязвам как тенденциозно се поднася информацията, така че да останеш с впечатление за задължителност навсякъде. Да свикваме.
Що се отнася до организацията на целодневното обучение - тя много е избягала от тези, които са измъдрили закона. Тя не е да се осигури целодневно отглеждане на децата, а да се разпредели натоварването по-равномерно. И в никакъв случай не е от 7,30 до 17.00.  Там, където е целодневно, е от 8.30-9.00 до 15.00 най-много. Ама тук робите трябва да са на полето - а децата по институциите и затова е по-дългичко.

темата Е за средищните училища! И пишеш глупости вече, ще извиняваш! Ако сега обиколиш родителите дори само в София, ще останеш изненадана колко много от тях искат, ако може училището да е продължение на социалната услуга ДГ и ясла - да си оставят децата в 7.30, и да си ги прибират в 19 часа, и ако може всичко (и ядене, и учене, и пеене, и спортуване, ако може и медицинското обслужване даже), да се случва в училище. И знаеш ли кой ще е главният аргумент - по цял ден съм на работа, кой да гледа детето, няма кой да го прибира, няма кой да учи с него...!

# 71
  • Мнения: 10 547
Не говоря за средищните училища, защото гледам и малко напред. Не знам дали само аз забелязвам как тенденциозно се поднася информацията, така че да останеш с впечатление за задължителност навсякъде. Да свикваме.
Що се отнася до организацията на целодневното обучение - тя много е избягала от тези, които са измъдрили закона. Тя не е да се осигури целодневно отглеждане на децата, а да се разпредели натоварването по-равномерно. И в никакъв случай не е от 7,30 до 17.00.  Там, където е целодневно, е от 8.30-9.00 до 15.00 най-много. Ама тук робите трябва да са на полето - а децата по институциите и затова е по-дългичко.

темата Е за средищните училища! И пишеш глупости вече, ще извиняваш! Ако сега обиколиш родителите дори само в София, ще останеш изненадана колко много от тях искат, ако може училището да е продължение на социалната услуга ДГ и ясла - да си оставят децата в 7.30, и да си ги прибират в 19 часа, и ако може всичко (и ядене, и учене, и пеене, и спортуване, ако може и медицинското обслужване даже), да се случва в училище. И знаеш ли кой ще е главният аргумент - по цял ден съм на работа, кой да гледа детето, няма кой да го прибира, няма кой да учи с него...!

А не е ли основателен за масата работещи?

# 72
  • Мнения: 307
Добре де къде се е казало, че е задължително?
И другото от 2007 до 2013 програма за която чуваме едва средата на 2012. И кой е казал, че програмата ще се осъществи въобще, а паричките няма да потънат в някой джоб.

Пък и от къде ще имат чисто физическа възможност и от къде ще се вземат сгради за този проект? Сега бейби бума идва към училищата и няма да има достатъчно класни стаи дори за да може да поеме тези многобройни набори от 2007 нататък.  Ще ни натъпчат децата в клас по 50 и нищо няма да направят.

На мен ми се струва, че ще направят 1-2 такива училища за пред "Европа" ще доведът "чужденците" да разгледат "маймунките" и ще се разпусне работата по старо му.

Ако трябва да има някакви реформи в образованието то трябва да бъде започнато с учебниците най-вече 5-7 клас защото са написани с много термини и никакъв шанс децата да си научат урока от учебника. Понякога е трудно и на родителите да го разберат, че да го обяснят.

# 73
  • София
  • Мнения: 62 595
точно това казвам - че всъщност хора като Янечек са изключение. Аз също не бих искала моите да са на целодневно, но това е защото можех да си го позволя. Но повечето хора не са така напред с материала и искат те да си ходят на работа, а децата да са буквално от сутрин до вечер в училище, и то безплатно. Също като в ДГ. В този смисъл цялостната схема (не за средищните училища) обслужва масовия интерес.

# 74
  • Мнения: 14 651
Анди,
аз пиша точно същото, което и ти - целодневното се прави, за да се осигури престой, знанията никой не го интересуват. Ако се направи да е добре за децата - по-късно да започва и да приключва в 15.00, няма да е добре за родителите, на които пък не е осигурено гъвкаво работно време. А детската градина от социална услуга най-нагло вече преминава към образователното звено, ставайки задължителна за 4-годишни.

Общи условия

Активация на акаунт