а) създаване възможност за общуване и опознаване между деца от различни социални, етнически и културни общности;
б) създаване възможност за развитие личността на ученика в мултикултурна и конкурентна среда чрез специално подбрани дейности, включени в целодневната организация на учебния процес;
в) повишаване мотивацията на учениците, учителите, и на заинтересованите страни от прилагане на модела „целодневна организация на учебния процес”."
Т.е. дайте да държим и умните по цял ден в училище, за да затъпеят и те. Не е особено честно - отново пренебрегваме едни деца заради други.
Най-отговорно твърдя, че умните деца нямат какво да правят в училище до 7-ми клас включително и това е истината - само си преседят там, поне преседяват половин ден. Единствената логична цел на такъв проект е децата да прекарват възможно най-много в инстутуции и възможно най-малко в семействата си. Да нямат шанс за индивидуално развитие.
Няколкото тъпи извънкласни занимания в училище са жалки и смехотворни. Който иска детето му наистина да се развива, търси сериозни школи и клубове.
Нещо това правителство много силно взе да бърка задължението на държавата със задължаването на хората. Много ми омръзна отвсякъде да ме замерят с това задължително, а най-много ми омръзна да наричат принудата насърчаване или мотивация.
Аз лично не се успокоявам, че сега не е задължително. Нищо не пречи след още някоя година да се "види", че моделът е "добър и работещ" и тогава да стане задължително за всички.
