Счетоводител в нужда се познава 2

  • 64 555
  • 739
  •   1
Отговори
# 60
  • Край морето... при пясъка и сините вълни
  • Мнения: 7 032
Договорите са сключени на основание чл. 111 и във връзка с чл.70 ал.1 и ал.2 от КТ.
Цитирам точки от договора:

Продължителност на раб. ден - 8 часа
Трудово възнаграждение - всеки отработен час се заплаща с часова ставка, изчислена на основна заплата .......лв. за пълен работен месец при нормална продължителност на раб. време 8 часа.

На практика служителите имат 4 или 5  12 часови дежурства - на работа са средно веднъж седмично. Въпросът ми е свързан с отпуските, тъй като смятат, че имат право с 6 до 8 дни пусната отпуска да оправдаят цял месец отсъствие. Така излиза, че всеки един служител може да отсъства около 3 месеца годишно. Чувала съм за изчисляване на отпуската на базата на изработени часове, по тази формула се получават не повече от 6 дни платен годишен отпуск.

Първо договорите са по външно съвместителство и явно служителите ви имат и друг трудов договор.(щом е по чл.111)
Второ без значение че са на сумарно работно време, имат право на 20 дни платен год. отпуск.
Само че, отчитането на отпуските не е по график,а в календари дни:

Министерството на труда и социалната политика е изразявало становище относно ползването на платен годишен отпуск от работници и служители, които работят по график. Независимо от начина на изчисляване на работното време (подневно или сумирано) платения годишен отпуск по чл. 155 и чл. 156 от Кодекса на труда се ползва в работни дни по календар. В този смисъл са писма № 26-00-5 от 10.01.1996 г. и № 92-00-47 от 05.04.1999 г. на Министерството на труда и социалната политика.
Дните на неплатения отпуск се броят в зависимост от това, как са поискани от работника или служителя – в календарни дни или в работни дни.
Съгласно раздел І, т.1 от Указания № 91-01-201 от 15.08.2003 г. относно изчисляване на паричните обезщетения за временна неработоспособност или за бременност и раждане, при сумирано изчисляване на работното време, както и при работа на дневни сменни графици, паричното обезщетение за временна неработоспособност или за бременност и раждане се изплаща за работните часове по личния график на осигурения, а ако няма такъв - по графика на звеното, към което се числи, включено в периода на временната неработоспособност.
Следователно, дните за които работникът или служителят получава парично обезщетение за временна неработоспособност (по графика) се броят като работни дни за съответния период.


//И да...явно всеки втори реши, че може да е счетоводител (явно и без четене) и после счетитата били некадърни....

# 61
  • # супернатурална #
  • Мнения: 1 895
Ако правилно съм разбрала, за да почива служителят от 01 до 30/31 (цял месец) , се използват дни от отпуската, съответстващи на работните дни в месеца, (22 например), а не само дните за дежурства. Тоест, може да отсъства платено най-много един месец в годината. Това е много по-логично.

pantera666, благодаря, беше ми много полезна   bouquet

# 62
  • Мнения: 81
Четох новите разпоредби за платената отпуска, но нещо не ми е ясно ooooh!

Имам отпуска от 2008, 2009, 2010 /майчинство/.Миналата година се върнах на работа и съм си ползвала отпуската/цялата/ за 2011г.От тази година съм ползвала 12 дни и сега излизам в отпукс, но ми казаха, че първо трябва да използвам за този година и после да чистя старата.Но прочетох в закона, че старата отпуска трябва да я използвам до края на годината/ако съм разбрала правилно/ и за това ми се иска първо да си пусна старата.

Имам ли право да използвам старата отпуска преди да съм "изхарчила" новата?

    Отпускът за 2011 трябва да се използва до края на 2012, за да не се изгуби-ти си я използвала.
    За 2012 трябва да използваш поне 10 дни, останалите 10 дни трябва да използваш до края на 2013-и тези не ти се губят.
     За отпускът от 2008, 2009 и 2010 не се губят.

# 63
  • Мнения: 753
Четох новите разпоредби за платената отпуска, но нещо не ми е ясно ooooh!

Имам отпуска от 2008, 2009, 2010 /майчинство/.Миналата година се върнах на работа и съм си ползвала отпуската/цялата/ за 2011г.От тази година съм ползвала 12 дни и сега излизам в отпукс, но ми казаха, че първо трябва да използвам за този година и после да чистя старата.Но прочетох в закона, че старата отпуска трябва да я използвам до края на годината/ако съм разбрала правилно/ и за това ми се иска първо да си пусна старата.

Имам ли право да използвам старата отпуска преди да съм "изхарчила" новата?

 
2011 трябва да се използва до края на 2012, за да не се изгуби-ти си я използвала.
    За 2012 трябва да използваш поне 10 дни, останалите 10 дни трябва да използваш до края на 2013-и тези не ти се губят.
     За отпускът от 2008, 2009 и 2010 не се губят.

  bouquet Благодарности!Ако съм разбрала правилно, тези от 2008,9,10г са нещо като заварено положение и при всички случаи не се губят?Отпуската ми е голяма/около 40дни/ и ми е трудно да я ползвам, особенно лятото.Май е по-добре тогава да ползвам цялата отпуска за тази година и после да чистя от старата, щом тя не се губи? newsm78

# 64
  • Мнения: 81


 
2011 трябва да се използва до края на 2012, за да не се изгуби-ти си я използвала.
    За 2012 трябва да използваш поне 10 дни, останалите 10 дни трябва да използваш до края на 2013-и тези не ти се губят.
     За отпускът от 2008, 2009 и 2010 не се губят.
[/quote]

  bouquet Благодарности!Ако съм разбрала правилно, тези от 2008,9,10г са нещо като заварено положение и при всички случаи не се губят?Отпуската ми е голяма/около 40дни/ и ми е трудно да я ползвам, особенно лятото.Май е по-добре тогава да ползвам цялата отпуска за тази година и после да чистя от старата, щом тя не се губи? newsm78
[/quote]

   Точно така.

# 65
  • Мнения: 822
В описа на наличните активи преди регистрацията по ДДС по чл.74 може ли да се посочват и разходи от гр.60 - например закупен монитор, клавиатура или експресна поръчка гумен печат?

# 66
  • Край морето... при пясъка и сините вълни
  • Мнения: 7 032
В описа на наличните активи преди регистрацията по ДДС по чл.74 може ли да се посочват и разходи от гр.60 - например закупен монитор, клавиатура или експресна поръчка гумен печат?

Може, стига да бъдат налични.Особено за клавиатура/монитор няма да е проблем.

# 67
  • Мнения: 822
А в самия опис, където пише че това са активи по смисъла на ЗСч, а са отразени по сметка 601 или 602 да не откажат после данъчния кредит?

# 68
  • Мнения: 2 144
когато изпратя отчета за статистиката и кръстчето в долния десен ъгъл на клетките на ексела ми изчезва...
справях се с това, но имах стар ексел.. сега ми инсталираха 2007г и не мога да го открия.


и сама си го открих...  Laughing

Microsoft Office Excel 2007 от Office Button избери Excel Options след това избери Advanced и сложи чавка на Enable fill handle and cell drag-and-drop

Последна редакция: вт, 19 юни 2012, 15:20 от Бо_

# 69
  • Край морето... при пясъка и сините вълни
  • Мнения: 7 032
А в самия опис, където пише че това са активи по смисъла на ЗСч, а са отразени по сметка 601 или 602 да не откажат после данъчния кредит?

В описа на една от фирмите ни бяхме включили плочки използвани за ремонт на обекта и си бяха по 601...не ни отказаха кредита.Поне в НАП-Варна нямаше проблем.

# 70
  • Sofia
  • Мнения: 5 034
Имам въпрос кум счетоводителите - ако работя за компания извън страната, как мога да се осигурявам в България? Дали ще е проблем ако се осигурявам в България и друга страна (ако фирмата ми превежда заплатата по сметка в съответната страна) става въпрос за страна от Европейския съюз.

# 71
  • Linz
  • Мнения: 11 630
И аз имам един въпрос... От година работя в една фирма, като от началото на тази година съм на половин работен ден. Отпуск до момента не съм ползвала, след 2 дни излизам за първи път (ще е и последен, защото смятам скоро да напусна), за 20 дни. За моя изненада вчера ми съобщиха, че имам право на 10 дни платен отпуск (ама не работни, а общо!), тъй като сме на 4-часов работен ден. Другият "бонус" е, че когато едната колежка е в отпуск, другата работи по 6 часа на ден за да компенсира липсата, което пък не се заплаща допълнително. Кажете ми моля, нормално ли е това? 

# 72
  • Мнения: 1 656
И аз имам един въпрос... От година работя в една фирма, като от началото на тази година съм на половин работен ден. Отпуск до момента не съм ползвала, след 2 дни излизам за първи път (ще е и последен, защото смятам скоро да напусна), за 20 дни. За моя изненада вчера ми съобщиха, че имам право на 10 дни платен отпуск (ама не работни, а общо!), тъй като сме на 4-часов работен ден. Другият "бонус" е, че когато едната колежка е в отпуск, другата работи по 6 часа на ден за да компенсира липсата, което пък не се заплаща допълнително. Кажете ми моля, нормално ли е това?  

Първо при 4 часов работен ден ти се полагат 20 дни.
Второ за тази година ти се полагат не 20, а пропорционално на дните които си отработила- долу горе половината година, тоест долу горе половината на тези 20 дни.
Трето - въпросът е за миналата година , като не си почивала при този работодател, то при предния да не би да си изхабила всичките 20 дни за годината  newsm78

и да допълня че отпуската е в работни дни!

# 73
  • Linz
  • Мнения: 11 630
Миналата година не съм ползвала нито един ден платен отпуск, нито ми е бил заплатен- нито от предишния, нито от настоящия работодател.
Значи полагат ми се 20 работни дни, което реално е почти месец (с почивните). Шефът обаче каза, че ще ни плати по 10 дни отпуск, което е 1/3 от заплатата- настоящата, която е 1/2 от миналогодишната. С което мисля, че ни ощетява веднъж като ни намалява отпуската и втори път като ни намалява заплащането (и трети път като ни увеличава работното време за сметка на отсъстващата колежка). Права ли съм?

# 74
  • Мнения: 1 851
Отварям нова темичка, тъй като старата почти достигна 50 страници.

Ето линк към първата тема:

Счетоводител в нужда се познава

Ето и няколко полезни сайта, които поне аз ползвам често, когато имам нужда от информация:

К&К инфо

ОДИТ. инфо

Lex.bg Българският правен портал

Ако се сетите още нещо което мога да добавя споделете.
Надявам се да продължим да си бъдем полезни.
Преди време много ми помогна кик-инфо.ком Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт