Проблем с наемодатели

  • 13 529
  • 102
  •   1
Отговори
  • Бургас
  • Мнения: 1 712
Предварително се извинявам ако е обсъждано някъде по темите...
Ние сме наематели. Наемаме квартира с договор , без приемо предавателен протокол. Точно месец след това ни се разваля пералнята. Днес извикахме техник да я погледне и установи че е изгоряла платката и до сега никой не е поръчвал такава, защото струва почти колкото нова пералня. Хазяйката ни заявява, че няма пари за нова нито за ремонт и ни обвинява в повредата. От своя страна и предложихме нееднократно да си извикат техен техник, за да установи повредата дали е причинена от неправилно ползване,  но тя си знае нейното,  че ни е дала апартамента да го ползваме с напълно изправни уреди и трябва да си я платим. Истината е че уредите не са ползвани 2 години, не се включиха за тест преди да се нанесем, всичко е само на думи. Как се процедира в такъв случай? С две думи кой крив, кой прав?

# 1
  • Мнения: 69
Най-безболезненото е да си купите пералня и като се изнесете да си я вземете,
а нейната да я стоварите в мъзето, а при изнасяне си я качвате на място.

В договора не пише ли нищо? По принцип закона е такъв, че като ви се даде апартамент с уреди,
наемодателя е длъжен да подмени всичко счупено,
но ако уредите не се удържат от наема, то тя ви ги е дала само да ги ползвате.

Като взехте апартамента, в описанието, уредите описани ли са?

# 2
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
Просто питам - през този месец ползва ли ли сте пералнята? Тя на първото си пускане ли даде дефект? В гаранция ли е или е стара? В договора ви за уредите какво пише?
Най-безболезнения вариант вече са ви го казали - вземате си ваша пералня, тази я складирате в мазето и при изнасянето от там си взимате вашата и оставяте тяхната на нейното място.

# 3
  • Мнения: 2 317
Говорете с нея и си закупете нова пералня  за сметка на наем Wink

# 4
  • Бургас
  • Мнения: 1 712
Нямаме възможност да си купим нова пералня,за това и наехме напълно обзаведена, защото имаше квартири без пералня с по 50 лв по евтини, примерно. Сега погледнах договора,нищо не се споменава за уреди.
Пералнята на външен вид е чисто нова, но не е. На близо 6 години е. Баща и е живял там и много рядко я е ползвал, след като е починал 2 години не са били пускани уредите. Ползвахме я безпроблемно 1 месец, близо 10-15 пускания. И все пак не сме аборигени , че да не знаем как се ползва правилно пералня .
Довечера имаме генерална среща, до сега ссамо по телефоните сме говорили , хазяйката е доста наежена, за това търся мнения , за да съм подготвена и адекватно да реагирам на нападките и.

# 5
  • Бургас
  • Мнения: 1 712
Говорете с нея и си закупете нова пералня  за сметка на наем Wink
Това смятаме да предложим или да свали от наема и ние да си купуваме, но може и изобщо да не се стигне до предложения.

# 6
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
Подготви се за много труден разговор. Жената си е в правото си да не желае да заплати за повредата, тъй като тя може да е настъпила и в следствие на неправилна употреба от ваша страна. Все пак сте я ползвали, колкото и кратко да е. Дори може да настоява да я предадете в същия вид, в който сте я заварили, т.е. работеща.
Обмислете варианта за закупуване на нова на разсрочено плащане.

# 7
  • Бургас
  • Мнения: 1 712
Подготви се за много труден разговор. Жената си е в правото си да не желае да заплати за повредата, тъй като тя може да е настъпила и в следствие на неправилна употреба от ваша страна. Все пак сте я ползвали, колкото и кратко да е. Дори може да настоява да я предадете в същия вид, в който сте я заварили, т.е. работеща.
Обмислете варианта за закупуване на нова на разсрочено плащане.
Е нали точно за това са техниците , за да установят каква е повредата и как се е получила.Ако бяха казали, че сме я ползвали неправилно изобщо нямаше да се налага да водим този разговор, направо щяхме да и купим нова. Човека каза, платката, случва се често, дори и на току що излезли перални от завода.
За да си купим нова, трябва да си плащаме за полуобзаведена квартира, все пак. Да не говоря че в напълно обзаведената нямаше легла, гардероби... ,наложи се да ги купуваме,  но това го видяхме отначало и се съгласихме, дори и при тези условия да си плащаме определената от тях цена.

# 8
  • където ми харесва
  • Мнения: 4 086
Значи, пералнята е работела идеално, когато сте започнали да я ползвате. Вината не е в хазяйката ви, повредата се е получила, след като вие сте я ползвали. От нейна гледна точка-да, вината е ваша. Факта, че е гръмнала платка, нея не я касае, а споделите ли й, че може да се случи и с чисто нова пералня, ще се наежи още повече, че няма да ви купува нова пералня, след като сте взели старата й съвсем здрава. Купувате си пералня и си я ползвате вие, после като се изнасяте си я взимате. Да, нормално е да е на нож жената, при все, че собствеността е нейна, нищо, че вие плащате, за да я ползвате.

# 9
  • Мнения: 14 806
Електроуредите имат лошия навик да се развалят в един момент Laughing Ако е от лошо стопанисване, вината е ваша, вие трябва да я ремонтирате или подмените, ако е някакъв фабричен дефект или просто й е дошло времето да се развали - на хазяйката. Тя вероятно няма да иска да поеме разход от 500-600 лв, така че даденият съвет да си купите вие друга е най-удачен и за двете страни.
Имате ли договор и какво е записано в него?

# 10
  • Бургас
  • Мнения: 1 712
Съгласна съм с това че варианта да си купим ние пералня, да си я ползваме и вземем е най-удачен,Но , ние плащаме наем За ползване на пералня, а няма да има такава..., тогава кой е прецакания?

# 11
  • Linz
  • Мнения: 11 630
Хазяйката ни заявява, че няма пари за нова нито за ремонт.
Как няма, вие нали й давате?! А вие пък колко по-висок наем плащате за някаква стара пералня и ако не беше тя нямаше ли да наемете апартамента на тази цена?! Като и двете страни сте толкова дребнави, защо не сте изпипали договора в детайли?!
Да си извика и тя един техник, който да й потвърди, че повредата не е предизвикана от неправилна експлоатация и да си поема разхода.

# 12
  • Мнения: 8 163
Реди, нали се сещаш, че хазяйката няма си сложи сама главата в торбата, като хем плати на техника, хем купи нова перална?

За мен най-елегантното решение е да се стигне до съгласие за закупуване на нова машина, на разсрочено плащане. Вноските ще плащате вие, но ще ги удържате от месечния наем. Машината и нейната цена ще бъдат одобрерни от хазяйката. Така нито тя, нито вие ще бъдете ударени от буца непредвиден разход.

# 13
  • Бургас
  • Мнения: 1 712
Хазяйката ни заявява, че няма пари за нова нито за ремонт.
Как няма, вие нали й давате?! А вие пък колко по-висок наем плащате за някаква стара пералня и ако не беше тя нямаше ли да наемете апартамента на тази цена?! Като и двете страни сте толкова дребнави, защо не сте изпипали договора в детайли?!
Да си извика и тя един техник, който да й потвърди, че повредата не е предизвикана от неправилна експлоатация и да си поема разхода.
Определено в Бургас за квартира с ел. уреди , наема е доста по-висок от колкото без. Нямаше да я наемем, ако нямаше пералня, защото си нямаме наша. От наша страна, договорът си е нормален, тъй като в предната квартира, развалеше ли си нещо хазяина си го оправяше за своя сметка, въпреки че там имаше двустранен протокол за мебелите , уредите и цялата покъщнина. Проблеми с него не сме имали в това отношение, за това и си мислехме че и тук щее така.
Утре ще викаме друг техник с присъствието на двете страни.

# 14
  • Мнения: 8 163
Утре ще викаме друг техник с присъствието на двете страни.
Така ли се разбрахте или ти реши да притиснеш хазяйката?

Общи условия

Активация на акаунт