Консултация с логопед - тема 4

  • 236 627
  • 860
  •   1
Отговори
# 795
  • пловдив
  • Мнения: 334
Здравейте, бихте ли ми препоръчали логопед и психолог в Пловдив, които наистина да си разбират от работата?
Гергана Бейчева или Гергана Димова. И двете са логопеди. За психолог не мога да кажа.

И при двете сме били, За Гергана Димова, каквото и да кажа ще е малко. Това е просто име, което се е доказало много отдавна, а сега просто и изкарва парите и е кръгла нула. Мое мнение!

# 796
  • Мнения: 1 385
Може, не споря. Дадох имената на база впечатления на пациенти. Не съм наблюдавала лично, как работи.

# 797
  • Мнения: 11
Здравейте. Не мисля, че онлайн консултация би могла да помогне, нужен е контакт с детето на живо. А и нещата не се случват с една консултация. Препоръчвам Ви да потърсите център, в който има екип от психолог, логопед и детски психиатър, които да направят подходящо за възрастта на детето обследване. Първата среща е с детски психиатър, след това се правят по две срещи с всеки специалист. Всеки специалист дава заключение в неговата се област, а детският психиатър - епикриза с окончателното становище или диагноза, както и препоръки за работа, ако са необходими.
П.п - дъщеря ми е на 10г и все още заспива с палец в устата. През другото време - не. Проговори фразеологично на 3г и 9м, от тогава работи и с логопед. На 7г й поставиха диагноза "Смесено специфично разстройство на развитието". Една аптекарка ми каза веднъж по повод палеца -"От биберон(залъгалка) отказване има, а от палец - не." Тя не е ползвала залъгалка, синът ми ползва основно за заспиване и активно след годината, когато го мъчиха зъбите повече. На 2 години лесно отказа биберона.


Здравейте, бихте ли ме насочили към такъв център, ако сте запозната. Ние сме от Монтана и тук няма никакви специалисти в тази област. Синът ми е на 3 г и буквално не говори, разбира, активен е, но не говори. И големият ни син проговори чак след 3 г, но поне на тази възраст казваше по някоя дума- този и мама не казва ! Моля, ако знаете някакъв специалист или такъв център, да ми споделите🙂

# 798
  • Мнения: 16 967
Доста сте ми далеч.
Трябва да разпитате във Вашата област и съседните. В краен случай - София, Александровска болница, клиника по детска психиатрия Св. Никола. Те със сигурност ще знаят има ли някъде по-наблизо до Вас такъв център.
В Русе има, но на Вас Ви е далече, а и не го препоръчвам.
За София със сигурност и извън Александровска болница ще има подобни центрове, но нека софиянци кажат.

# 799
  • Мнения: 11
Доста сте ми далеч.
Трябва да разпитате във Вашата област и съседните. В краен случай - София, Александровска болница, клиника по детска психиатрия Св. Никола. Те със сигурност ще знаят има ли някъде по-наблизо до Вас такъв център.
В Русе има, но на Вас Ви е далече, а и не го препоръчвам.
За София със сигурност и извън Александровска болница ще има подобни центрове, но нека софиянци кажат.
Благодаря, аз за София питам, защото тук няма.

# 800
  • Мнения: 3 549
В Берковица, което е доста близо до Монтана, миналата година откриха Център за Специална Образователна Подкрепа (ЦСОП) - https://www.csop-berk.com/ - може да се свържете с тях и да разберете имат ли логопеди и при какви условия може да направите консултация и да започнете посещения. Ще са ви безплатни, тъй като това са структури финансирани от държавата.

# 801
  • Мнения: 11
Благодаря Ви, ще проверим!

# 802
  • Мнения: 1 385
В "Св. Никола" обследват деца основно с поведенчески проблеми, защото са към клиниката по детска психиатрия. Не знам, защо подвеждате хората и ги пращате за комплексна оценка на всяка цена. Освен логопед, друг специалист, който е нужен, при неговорещо дете, е детски невролог, който при нужда и преценка, може да изпише стимулиращ препарат. Друг е въпросът, че често родителите са съветвани, да изчакат. Крайно грешно впрочем. Ако детето има поведенчески проблеми, само тогава, се препоръчва и консултация с детски психиатър.

# 803
  • Мнения: 11
В "Св. Никола" обследват деца основно с поведенчески проблеми, защото са към клиниката по детска психиатрия. Не знам, защо подвеждате хората и ги пращате за комплексна оценка на всяка цена. Освен логопед, друг специалист, който е нужен, при неговорещо дете, е детски невролог, който при нужда и преценка, може да изпише стимулиращ препарат. Друг е въпросът, че често родителите са съветвани, да изчакат. Крайно грешно впрочем. Ако детето има поведенчески проблеми, само тогава, се препоръчва и консултация с детски психиатър.
Здравейте, бихте ли ми дали пример за " поведенчески проблем"

# 804
  • Мнения: 1 385
Детето да има социално неприемливо поведение, най-общо казано.
В Св Никола се правят обследвания на деца със съмнения за психиатрични заболявания - Аутизъм, детска шизофрения, биполярно разтройство и т. н. При тях речевите проблеми обикновено са вторични на основния проблем.

# 805
  • Мнения: 11
Благодаря Ви!

# 806
  • София
  • Мнения: 43
В "Св. Никола" обследват деца основно с поведенчески проблеми, защото са към клиниката по детска психиатрия. Не знам, защо подвеждате хората и ги пращате за комплексна оценка на всяка цена. Освен логопед, друг специалист, който е нужен, при неговорещо дете, е детски невролог, който при нужда и преценка, може да изпише стимулиращ препарат. Друг е въпросът, че често родителите са съветвани, да изчакат. Крайно грешно впрочем. Ако детето има поведенчески проблеми, само тогава, се препоръчва и консултация с детски психиатър.

Извинете за острия тон, но това сериозно ли е?
Колко често се изписва "стимулиращ препарат" при деца на възраст 3-4 години? И колко и какви терапевти го правят?
При поведенчески проблем консултацията е първо с детски психолог.

В тази тема пишат доста родители на деца, вече минали по този път и те препоръчват,  на база своя опит, да се направи цялостна оценка, защото е по-добре да се вземат мерки и да се работи възможно най-рано с децата, тъй като най-често не е само "неговорещо дете".

Относно "Свети Никола", там се правят оценки при проблем с развитието, цитирам от сайта им "В клиниката се осъществява оценка и интервенции при разстройства на развитието, психични, емоционални и поведенчески разстройства, хранителни разстройства и др, съгласно медицински стандарт по психиатрия; консултативна дейност и кризисни интервенции." - късното проговаряне е разстройство на развитието.
Процедурата по обследването обаче е бавна.


Mishonka12, опитайте като за начало да се консултирате с детски психолог и логопед, за да се прецени какъв точно е проблема за липсата на реч и да започнете терапия.

# 807
  • Мнения: 1 385
Не разбирам, каква Ви е претенцията към мен? И къде именно видяхте противоречие между написаното от мен и написаното от Вас?!? Ако правилно четете, какво съм написала, то е, че Не е нужна изначално и на всяка цена консултация с друг вид специалист освен логопед. Има си показания, при които дете е нужно да се консултира И от други специалисти. А стимулиращ препарат се изписва само по преценка на невролог и само при първично езиково недоразвитие. И не е никак рядко, и е точно на възраст 3-4. Струва ми се, че бъркате първичен (чист) езиков дефицит и вторичен.

# 808
  • Мнения: 90
Здравейте на всички
Имам син след седмица става на две години и 7 месеца не говори няма една смислена дума в речника.
Дя означава ДА,ПУ ПУ когато иска да му пусна някаква играчка,ПА ПА означава ПАК ,бао-бао и па-па звучат еднакво неможе да имитира дори звуци ако го накарам да повтори след мен звучи я я как се казваш я я.Ония ден баща му го пита жаден ли си и той отговаря ДЯ и баща му му вика иди при мама тя е в кухнята кажи мама вода идва при мен и казва я я.Разбира абсолютно всичко изпълнява доста сложни команди от типа”Отиди до масата вземи си влакчето и иди седни в коридора трябва да ти обуя обувките” без да се замисля изпълнява разбира под-над,вътре-отвън,голямо-малко,горе-долу,пред теб-зад теб т.е добре се ориентира в пространството.Знае всичките цветове дори незнам кога ги е запомнил защото знаеше само синьо,лилаво,сиво научил кафяво,черно,бяло,червено,жълто,оранжево,розово,зелено.Запомня всичко много лесно доста е паметлив обикновено не ми се налага да повтарям нещо.Кажа ли НЕ спира на момента изпълнителен.Държа да отбележа нещо много важно от раждането си го оставях пред ТВ за доста часове и го храних до към може би 1,5 пасирана не изцяло изобщо незнам защо даже съм посипвала глупава работа срамувам се от себе си най малко можех да проверя в интернет кой век живеем допуснах много грешки в отглеждането на първото си дете.Чувствам се ужасно немога да го опиша с думи нито книжки му бях купувала нито някакви образователни играчки.Някакви безсмислени играчки музикални имаше не съм му говорила изобщо линчувайте ме😔 Започнах да му купувам играчки образователни и книжки най различни на 1,6 някъде започнах да се занимавам активно с него та той тогава нищо незнаеше е как да знае мозъка пасивен през цялото време.Година по късно аз немога да позная собственото дете нон стоп сочи всичко знае разбира общува с жестове всеки ден се развива но в говора е застой мислех си че щом съм ИЗКЛ.ТВ някак нещата ще се наместят лека полека от сутрин до вечер се занимавам с него не работя живеем в Шотландия тек съм го водила при логопед на частно преди локдауна може би преди 2,3 месеца казаха че всичко изглежда нормално и е малък имал време да навакса и да настигне връстниците си даде ми упражнения да правим вкъщи но просто с говора никакъв напредък той дори звуци на животни неможе да имитира.В май месец мислиме да се приберем в Бг и да го заведа при специалисти за обследване единствено ме притеснява пърхането често го прави и подскача защото неможе да каже нищо кажеш ли му спри спира и после пак наново.Разбира чувствата добре когато плача идва и ме прегръща а понякога даже плаче с мен много ми е мъчно майчета детето ми неможе да говори много ми е болно.Ходи на ясла 15 дена и локдаун оплакваха се единствено че искал на ръце или да бъде държано за ръчичка ако се откаже плачело и децата ги хващал за ръчичка взаимодействал си с тях това им бяха думите.Той е отгледан от нас двама ни с мъжа ми нямаме приятели,роднини нямаме си никого тук и е малко по свито дете сякаш.дойде ли някакъв майстор примерно вкъщи първо си закрива очите после сочи с пръст с въпрос кои са тези и после слиза от ръцете ми взема една играчка и отива да дава на човека.Винаги когато дава нещо на някого гледа право в очите.Преди месец ни посети вкъщи health visitor’s и каза че споделял играчки махнал с ръчичка за здравей.Опитвала съм вкъщи и артикулационна гимнастика нищо не се получи език нагоре неможе настрани неможе единствено се плези.Храни се сам не иска да пие от нормална чаша пие от шише със сламка с памперс когато го помоля да седне на цукалото сяда застоява се става от цекалото и пишка където му падне започнах да го слагам доста късно и на цекало след 2 г.в. Много дълго стана извинете ме но незнам как да го обясня по на кратко ще се радвам ако споделите мнение.Бъдете здрави и благословени

# 809
  • София
  • Мнения: 43
Venel82, информацията Ви за "Свети Никола" е неточна и подвеждаща.
Специалист, не родителя, определя  какъв е точно проблема, след преглед на детето.
Не мисля, че "подвеждате хората и ги пращате за комплексна оценка на всяка цена" е коректно.
"Ако детето има поведенчески проблеми, само тогава, се препоръчва и консултация с детски психиатър."  - защо не  е първо с детски психолог, и после психиатър. Възможно е поведенчески проблем да има и в резултат на липса на пълноценна комуникация.

С това съм изцяло съгласна: "Друг е въпросът, че често родителите са съветвани, да изчакат. Крайно грешно впрочем."

Смятам, че е по-добре един специалист повече, отколкото неглижиране на проблема.

Общи условия

Активация на акаунт