Консултация с логопед - тема 4

  • 228 072
  • 860
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 4 552
Момичета, опитвам се да изчета предните теми, но времето ми за четене е ограничено.
И понеже не съм сигурна в отговора на въпроса, който ме вълнува, ще питам.

Синът ми след около 20-ина дена ще направи 2г. Проходи на 1г3м. Няма проблем с пиене от чаша и с храната. Може да се храни сам.

Притеснението ми е, че казва - мама, тата, баба, ъъъ. Не използва да, не, няма. Не имитира животните, когато ги показвам на картинка.
Ако види куче(коте) навън, тогава каза 'ба-ба (ма-ма)'.
Дърпа ме за ръка, когато иска нещо и сочи предмета.
Разбира какво му се казва и изпълнява команди, когато е в настоение.

Другото е, че той се роди с проблеми (вродена диафрагмална херния, двустранен крипторхизъм). Опериран е за хернията, има и операция на единия тестис, за другия - предстои.

След като описах картинката - кога е добре да го заведа на логопед? Да изчакам 1-2 месеца след като направи 2г. или да почакам примерно до 2г6м?
Не искам да губя време, в случай, че излезе още някой проблем...

# 31
  • Мнения: 2
Здравейте, изчетох внимателно статиите по темата, публикувани в сайта, както и повечето постове. Синът ми направи 5 в края на май. До сега нямахме никакви проблеми. Проговори рано, от 2 годишен съставя изречения, след 4 години преодоляхме по естествен път проблемното "р". Но от известно време започна да повтаря по 5-5-7 пъти една и съща дума, най-вече в началото на изречението или свързваща дума преди да започне да говори. Просто зацикля. Педиатърката каза - няма страшно, мисълта му течала по-бързо от речта, та затова... Но искам да си направя консултация със специалист. Живея в кв. Манастирски ливади в София, знаете ли някой наоколо?
В детската градина пък психоложката обясни, че напоследък бил зависим от едно дете и непрекъснато подражавал и бил сянка... Така нямало да усвои елементарни социални умения. Всичко това на веднъж. Вече не знам психолог или логопед ми трябва... Моля, помогнете.

# 32
  • Мнения: 1 434
Здравейте, изчетох внимателно статиите по темата, публикувани в сайта, както и повечето постове. Синът ми направи 5 в края на май. До сега нямахме никакви проблеми. Проговори рано, от 2 годишен съставя изречения, след 4 години преодоляхме по естествен път проблемното "р". Но от известно време започна да повтаря по 5-5-7 пъти една и съща дума, най-вече в началото на изречението или свързваща дума преди да започне да говори. Просто зацикля. Педиатърката каза - няма страшно, мисълта му течала по-бързо от речта, та затова... Но искам да си направя консултация със специалист. Живея в кв. Манастирски ливади в София, знаете ли някой наоколо?
В детската градина пък психоложката обясни, че напоследък бил зависим от едно дете и непрекъснато подражавал и бил сянка... Така нямало да усвои елементарни социални умения. Всичко това на веднъж. Вече не знам психолог или логопед ми трябва... Моля, помогнете.

Здравейте , моят съвет е да се обърнете към логопед  , не чакайте от само себе си  заекването   да отшуми , както Ви е посъветвала педиатърката . Най-добре е детето  да започне логопедична  терапия .

# 33
  • Мнения: 2
Благодаря Bluevelvet, смятам точно това да направя. Проблемът изглежда безобиден и е от скоро, но... Ще пиша до къде съм стигнала.  Засега ме насочиха към една млада преподавателка в Софийския университет, която практикува едновременно...
Ще пиша за впечатления. Междувременно ако някой е имал подобен проблем и може да препоръча логопед, ще съм благодарна.

# 34
  • Добрич
  • Мнения: 757
Здравейте, дъщеря ми е почти на 2г2м, но не съставя още изречения, или започва едно бръщолевене, от което нищо не разбирам, иначе казва доста самостоятелни думи правилно, познава всичко в книжките и го назовава, имитира животните, храни се горе-долу сама, някои букви ги заменя с други, например вместо Вики, се нарича Дити, вместо жаба казва бака, на мечо ч-то е смесица между ч и т, това заменяне на букви като, че ли не ме притеснява още толкова много, но не трябва ли вече да свързва по 2-3 думи  Confused

# 35
  • Мнения: 327
Здравейте! Детето ми е на приблизително три години- 2г и 11 месеца. Почти не съставя изречения или са много прости или са две думи или са неправилни (смея да твърдя, че говорим сравнително правилно всички вкъщи). Примерно: "Аз баба не". Казва отделни думи отскоро повтаря като и се каже нещо- доста звуци казва, но примерно повечето думи им казва само последната сричка...Примерно за вода казва: "мммммм" или " 'да". Предстои ни тръгване на детска градина октомври. Много се притеснявам...бях се поуспокоила след като почна да казва повече думички, но ми казаха че това не е нормално състояние на нивото на речта.

Какво  да правим? Моля дайте ми координати за специалисти в София? Дайте ми съвет!  Ние сме от близо 300 км, но ни казаха в нашето населено място да не поставяме диагноза или да търсим оценка!

Предварителни благодарности за отделеното време, енергия и опит!
Моля, майки имащи подобен проблем също, ако имат възможност да ми пишат!

# 36
  • Мнения: 1 434
Здравейте! Детето ми е на приблизително три години- 2г и 11 месеца. Почти не съставя изречения или са много прости или са две думи или са неправилни (смея да твърдя, че говорим сравнително правилно всички вкъщи). Примерно: "Аз баба не". Казва отделни думи отскоро повтаря като и се каже нещо- доста звуци казва, но примерно повечето думи им казва само последната сричка...Примерно за вода казва: "мммммм" или " 'да". Предстои ни тръгване на детска градина октомври. Много се притеснявам...бях се поуспокоила след като почна да казва повече думички, но ми казаха че това не е нормално състояние на нивото на речта.

Какво  да правим? Моля дайте ми координати за специалисти в София? Дайте ми съвет!  Ние сме от близо 300 км, но ни казаха в нашето населено място да не поставяме диагноза или да търсим оценка!

Предварителни благодарности за отделеното време, енергия и опит!
Моля, майки имащи подобен проблем също, ако имат възможност да ми пишат!

Препоръчвам ви  да започнете  работа с логопед .Логопедичната терапия ще помогне на детето Ви да обогати  речника си , и съответно  след  време  да  съставя само изречения .
Детска психиатрична клиника "Свети  Никола" е мястото където  може да заведете детето за  консултация и  диагностика от  детски психиатър , психолог и логопед .

# 37
  • Добрич
  • Мнения: 757
Здравейте, дъщеря ми е почти на 2г2м, но не съставя още изречения, или започва едно бръщолевене, от което нищо не разбирам, иначе казва доста самостоятелни думи правилно, познава всичко в книжките и го назовава, имитира животните, храни се горе-долу сама, някои букви ги заменя с други, например вместо Вики, се нарича Дити, вместо жаба казва бака, на мечо ч-то е смесица между ч и т, това заменяне на букви като, че ли не ме притеснява още толкова много, но не трябва ли вече да свързва по 2-3 думи  Confused
Да се повторя отново, нормално ли е на тази възраст да не свързва 2-3 думи в изречение и да заменя някои букви в думите с други, иначе гледаме  с интерес "Буквенка" и назоваваме много правилно всяка буква  Thinking И някакви насоки да ми дадете или упражнения как да се справим с по-горе посочените проблеми според мен, ако има такива въобще

# 38
  • Мнения: 1 434
Здравейте, дъщеря ми е почти на 2г2м, но не съставя още изречения, или започва едно бръщолевене, от което нищо не разбирам, иначе казва доста самостоятелни думи правилно, познава всичко в книжките и го назовава, имитира животните, храни се горе-долу сама, някои букви ги заменя с други, например вместо Вики, се нарича Дити, вместо жаба казва бака, на мечо ч-то е смесица между ч и т, това заменяне на букви като, че ли не ме притеснява още толкова много, но не трябва ли вече да свързва по 2-3 думи  Confused
Да се повторя отново, нормално ли е на тази възраст да не свързва 2-3 думи в изречение и да заменя някои букви в думите с други, иначе гледаме  с интерес "Буквенка" и назоваваме много правилно всяка буква  Thinking И някакви насоки да ми дадете или упражнения как да се справим с по-горе посочените проблеми според мен, ако има такива въобще

Здравейте , на 2 години детето  трябва да  има минимум 50  смислени думи  и да може да  свързва глагол със съществително .Детето  трябва  да може да състави  фрази  от  две думи  (кола тръгва )
Назовава  предметите  , и отговаря на въпроса Какво е това  ?

# 39
  • Мнения: 327
Благодаря за бързия отговор!

Свети Никола е широко понятие...някакво име - лекар, към който да се насичим, колкото и да е трудно да се коментирам определени имена.

Прелиствам предните теми и там се спряга  център Пулмелита-  работа за диагностик Н. Йорданова. Чакам и координати от познат логопед в нашия град- за негов колега в София...така че имам още няколко дни за проучване.

Може ли да ми изясните как точно протича първоначалния преглед, какво точно се изследва, как? И прочие подробности, който не знам, а биха ме успокоили поне малко. Детето ми е срамежливо и притеснително, което не му пречи да е доста инатесто и да откаже да изпълнява команди и каквото и да е- а да иска да се гушне в мен. Ако средата е цветна и приятна за дете- може би ще поиска да играе с играките, но ако е строга среда- ще реагира с абсолютно мълчание.
Така, че ми се иска преди да тръгнем на път да съм и разказала, къде ще отидем, какво ще правим и тя да е по-спокойна (а и аз).


Отново благодаря за бързата реакция!

Редактирам се, извиненя за многото грешки, но много се притесних и ми се иска да задам още един въпрос: редно ли е октомври да тръгне на детска градина ?

# 40
  • Добрич
  • Мнения: 757
Благодаря,  Bluevelvet , прочетох това, което ми пратихте на ЛС, чела съм го и преди, почти абсолютно всичко прави от изброените неща, не съм броила думите, които използва, но са доста, някои от тях са много правилни, други са с разменени букви, само не свързва думи в изречение, това означава ли, че трябва да посещаваме логопед или детето ще се справи само в по-късна възраст?

# 41
  • Мнения: 1 434
Благодаря,  Bluevelvet , прочетох това, което ми пратихте на ЛС, чела съм го и преди, почти абсолютно всичко прави от изброените неща, не съм броила думите, които използва, но са доста, някои от тях са много правилни, други са с разменени букви, само не свързва думи в изречение, това означава ли, че трябва да посещаваме логопед или детето ще се справи само в по-късна възраст?

Това означава  , че трябва да  се консултирате с логопед , който  да  диагностицира детето , след което логопеда ще прецени дали да чакате .

# 42
  • Добрич
  • Мнения: 757
Благодаря

# 43
  • София
  • Мнения: 4 570
Някой може ли да ми препоръча логопед в Перник, става въпрос за дете на 5 г.

Здравейте. Сега видях, че търсите колега в Перник. Намерихте ли? Ако не сте, пишете ми, ще Ви пратя телефон на колежка.

Живея в кв. Манастирски ливади в София, знаете ли някой наоколо?


И аз съм в Манастирски ливади. Ще Ви пиша ЛС.

# 44
  • Мнения: 4
Първо искам да се извиня ако питането ми не е за тук..
Миналата есен малката ми дъщеря тъкмо навършила 5 годинки започна да посещава логопед в кабинета ,който се намира в блока до варна тауърс.започна да използва предлози.имаше голямо развитие,докато в края на учебната година госпожата и ,която се оказа че е замествала беше сменена с друга,която след 10-15 мин. ни изпращаше и приемаше друго дете,а и малката отказваше да работи с нея.наближава началото на новата учебна година и аз се двоумя какво да правя.Има нужда още да работи със специалист,но ако се падне същата госпожа се боя да не зациклим.Ходих до логопедичния център с молба да ми дадат телефона на първата логопедка,но ми казаха че уж го нямали.аз имах само служебния ,който вече не е актуален.
МОЛБАТА ми е ако някой от вас има координатите на Сийка Френкева да ми ги изпрати на мейла- rumi_rangelova1980@abv.bg
жената е пенсионерка и се надявам да не ми откаже да продължи да работи с малката.мисля че в нашата държава всеки доход е добре дошъл,а и много се обичаха двете и не вярвам да има нещо против да се свържа с нея.

Общи условия

Активация на акаунт