Честито на шофьорите - фарове цяла година

  • 21 779
  • 475
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 3 818

Може и да не помогне, но няма да навреди, а ако дори и веднъж помогне - пак ще е добре. Да не говорим, че лятно време всеки си решава сам кога вече е тъмно и е за фарове и най-редовно карат в сумрака без фарове.

Мислех си, че законите трябва да са полезни, а не просто да не вредят.

нова, за мен е полезен, аз лично като активен шофьор се чувствам по-спокойна, когато фаровете са включени - и моите, и на другите коли и според мен ситуациите, в които повишават видимостта са несравнимо повече от тези, в които нищо не правят фаровете.
Навремето беше същото страдание като ни задължиха да слагаме колани, пък ей на, сега почти всички карат и не мрънкат. И с това ще свикнат.


И пак, за кой ли път - какъв е генералният недостатък на карането на фарове?

# 31
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Мда, заради липсата на включени светлини посред бял ден ще е.

Заради тъпото и упорито отказване да се спазват елементарни правила на пътя е.
И тази тема е поредният пример.

Да, светнатите фарове помагат.
В много ситуации.
Може на теб да не ти се е случвало, но това че ти не се сещаш защо едно нещо може да бъде полезно, не означава непременно, че то е глупаво.

# 32
  • Мнения: 24 467
Всеки втори кара с превишена скорост,след 22 часа почти всеки шофьор е употребил алкохол,но вместо да налагат по-драстични санкции и да правят повече проверки,те с фаровете се занимават....
Превишената скорост,употребата на алкохол,калпавите катаджии-това са истинските причини за катастрофите в БГ.

Peace

+ купени книжки и надценяване на личните възможности и тези на скапаните в по- голямата си част и на възраст автомобили, управлявани у нас, неработещата система на годишните прегледи. За старите скапали коли пък, се плаща никакъв данък, в сравнение с баснословните цени за нови и хубави возила, които са с работещи системи за сигурност и контрол и замърсяват в пъти по- малко, ако и да са с повече коне.


В общи линии- това са по- важните проблеми.
За да ги решим, ще въведем от следващата година и задължителен цвят за МПС-тата, по- догодина и определен тип прическа на шофьорите. Все с тази цел- сигурността по пътищата. Ще отчетем и въведени мерки. Как няма да отчетем!
Тогава вече катастрофите по улиците ще намалеят!  Peace Гарантирано!

Не че ми пречи, пак да кажа. То една глупост ли е, че да се впечатлиш?

Въпросът е не какъв е недостатъкът на поредното задължение или забрана, а дали това е толкова наложително. Лошото законодателство се характеризира с многобройни и безсмислени нормативни правила. Колкото повече са- толкова по- трудно се разучават и спазват.

Темата изобщо до тук не е показала, че хората не желаят да спазват правила.
По- скоро, че някои се питат кое ги налага, а въпроси си задава основно човек, който мисли.

# 33
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
По- скоро, че някои се питат кое ги налага.

Ами, по-добре се виждат колите, когато са им светнати фаровете.
По-добрата видимост винаги е полезно нещо.
От друга страна, не е никакъв проблем да се врътне/натисне едно копче, което всеки има така или иначе.
Каква точно е драмата?

Да, другите проблеми са ясни на всички, но логиката "Защо да си светвам фаровете, щом толкова хора карат старите си коли на три бири, без да плащат данък." ми е леко странна.

# 34
  • София
  • Мнения: 377
Карам постоянно на фарове и в този случай съм "за" - защо, са казали в постовете преди мен.
Отделен пример мога да дам с тунела в Люлин - през този сезон малко хора си правят труда да включат фаровете, когато влязат в тунела (явно щото не е особено дълъг), съответно знаете, колко е неприятно от силна дневна светлина да се влезе на почти неосветено място и как рязко спада видимостта. Тук се появяват "вечно бързащите"(кара се наистина бързо и излизайки от тунела са със скорост около 80-100), каращи по релсите на трамвая и в двете посоки, отделно, включващите се от Западен парк шофьори, на които не им се чака светофара на Вардар, за да направят обратен, а директно се юрват по релсите (там пък постоянно си има ударени) и отделно велосипедисти, каруци, мотористи (за последните не ми се и говори как преминават през тунела). Та, при налагаща ми се бърза реакция за заобикаляне на горепосочените, предпочитам колата зад мен да е със запалени фарове.


Относно акумулатора - един смених миналата година, защото правех типичната грешка да паля фаровете преди да запаля колата. Сега фаровете са направени да се палят автоматично със запалването на колата и проблеми не съм имала.

С Judy съм напълно съгласна, че има далеч по-належащи неща за предприемане - и по-отношение на хората без книжки и тези, които си позволяват да карат пили и тези, които не спират на пешеходни пътеки и т.н. нарушители. Тук, просто използват нещо, което според личното ми мнение, е доста добро като замисъл, за чисто и просто хранилки за полицаите. А да не говорим, че все още виждам деца, които се возят без столчета и ми помахват от задното стъкло, или се возят в скута на мама на предната седалка...

Последна редакция: пт, 20 юли 2012, 12:12 от Jilda

# 35
  • Мнения: 112
Изненадвам се, че хора, които карат непрекъснато кола, могат да не одобряват тази мярка. Мисля си, че на всеки му се е случвало да забележи в последния момент изпреварваща кола с тъмен цвят и незапалени фарове в неподходящи атмосферни условия - дъжд, сумрак и т.н.
Иначе съм съгласен, че е напълно излишно да се кара със запалени светлини при нормална осветеност, но няма друг начин да накараш част от хората да пуснат фаровете когато това наистина е необходимо.

# 36
  • Мнения: 4 841

Не, закачени са на акумулатори, а един акумулатор струва 200 лв. Ти ако ги имаш излишни всяка година да ги даваш, повечето хора сме бедни и ги нямаме.

Като сте бедни, ползвайте градския транспорт, та белким се разтоварят малко улиците от двайсетгодишните таралясници на "бедните", дето не слизат от тях  Peace

Щом един човек е решил да притежава и да се придвижва с автомобил, да е така любезен да спазва действащите правила. Ако не му отърва - слиза, и става пешеходец, съответно спазва правилата за пешеходци. Ако и те не му отърват, отива в гората, където няма правила за  движение  Peace

# 37
  • София
  • Мнения: 12 215
Аз съм твърдо ЗА и за през деня! Моите се включват автоматично, а дали нещо се прецаква, изобщо не ме интересува. Важното е да ме забелязват пешеходците, че понякога са толкова отнесени хората..всеки със своите си мисли. Ламарина се купува, но човешки живот не!

# 38
  • Мнения: 24 467
По- скоро, че някои се питат кое ги налага.

Ами, по-добре се виждат колите, когато са им светнати фаровете.
По-добрата видимост винаги е полезно нещо.

В слънчев ден те дори не се виждат. А когато си на пътя си длъжен да гледаш колите.

Проблемът е, писах 3 пъти, такъв, че нищо не налага въвеждането на поредното задължение по нашата географска ширина.

С Judy съм напълно съгласна, че има далеч по-належащи неща за предприемане - и по-отношение на хората без книжки и тези, които си позволяват да карат пили и тези, които не спират на пешеходни пътеки и т.н. нарушители. Тук, просто използват нещо, което според личното ми мнение, е доста добро като замисъл, за чисто и просто хранилки за полицаите. А да не говорим, че все още виждам деца, които се возят без столчета и ми помахват от задното стъкло, или се возят в скута на мама на предната седалка...

Точно това ме притеснява и мен- ефектът е несигурен /дори съм сигурна, че до намаляване на катастрофите няма да се стигне, не това е причината/, но поредната хранилка е ясна.  Peace
Пък затова, че някой не пуска фар в тунел или когато е мъгла или тъмно и сега си има санкции. Въпрос на редовно установяване и налагане на същите е. Не на въвеждане на ново поредно задължение.

Акумулаторите не ме интересуват ни най- малко. Нито цената на крушката. Най- малко- копче някакво.
Ще е като с безсмислените ограничения на всяка крачка у нас- кесят шапките на тях и а си- минал със 70 км/ч, а са те глобили, нищо, че караш с толкова навред. Обаче ги няма на съществените нарушения и там, където край тях фучат с по над 120.

.. незапалени фарове в неподходящи атмосферни условия - дъжд, сумрак и т.н.
Иначе съм съгласен, че е напълно излишно да се кара със запалени светлини при нормална осветеност, но няма друг начин да накараш част от хората да пуснат фаровете когато това наистина е необходимо.

Има начин- казва се контрол по изпълнението и на сегашните правила, важащи за мъгла, тъмно време, тунел и т.н.

# 39
  • Мнения: 8 988
Изненадвам се, че хора, които карат непрекъснато кола, могат да не одобряват тази мярка. Мисля си, че на всеки му се е случвало да забележи в последния момент изпреварваща кола с тъмен цвят и незапалени фарове в неподходящи атмосферни условия - дъжд, сумрак и т.н.
Иначе съм съгласен, че е напълно излишно да се кара със запалени светлини при нормална осветеност, но няма друг начин да накараш част от хората да пуснат фаровете когато това наистина е необходимо.

Има друг начин, нарича се закон и санкциониране, това, че не могат, не искат или не знаят как не е разумен довод всички да са длъжни да правят нещо безполезно, затова, че някои не правят нещо, което е задължително.

Това с колективната отговорност и вина не отшумя ли вече? newsm78

ПП. И мен ни крушки, ни акумулатори ме интересуват, просто нямам по излишни 50 кинта, за да храня прегладнели катаджии, така че, спазвам законите, колкото и безсмислени да ми изглеждат в някои си части.
Това не пречи да ги обсъждам.
Никой тук не виждам да е обявил гражданско неподчинение.




# 40
  • Пловдив
  • Мнения: 637
......
Темата изобщо до тук не е показала, че хората не желаят да спазват правила.
По- скоро, че някои се питат кое ги налага, а въпроси си задава основно човек, който мисли.
   Защо ли ми се струва, че този закон се приема с цел пълнене на хазната или нечии джобове отколкото за предотвратяване на ПТП?

# 41
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
   Защо ли ми се струва, че този закон се приема с цел пълнене на хазната, отколкото за предотвратяване на ПТП?

И как точно ще напълни хазната, ако хората го спазват?

# 42
  • Мнения: 24 467
......
Темата изобщо до тук не е показала, че хората не желаят да спазват правила.
По- скоро, че някои се питат кое ги налага, а въпроси си задава основно човек, който мисли.
   Защо ли ми се струва, че този закон се приема с цел пълнене на хазната, отколкото за предотвратяване на ПТП?

Тъкмо тези си притеснения изразих и аз, съгласявайки се с друг съфорумец в тази насока. Т.к. всеки ден се занимавам с дребни нещица по ЗДвП, които се санкционират и с едри, правя и разлика.

# 43
  • София
  • Мнения: 377
......
Темата изобщо до тук не е показала, че хората не желаят да спазват правила.
По- скоро, че някои се питат кое ги налага, а въпроси си задава основно човек, който мисли.
   Защо ли ми се струва, че този закон се приема с цел пълнене на хазната, отколкото за предотвратяване на ПТП?

Ъхъммм така е, ама ако отиде в хазната - добре, но надали Simple Smile

# 44
  • sofia
  • Мнения: 9 235
Честито както се казва. Да не забравите днес да си пуснете фаровете и така вече завинаги Simple Smile
Голяма радост ще е за ченгетата по пътищата - ще могат да глобяват целогодишно за забравени фарове а не само през зимата Simple Smile
Няма да е от днес, чак като се обнародва в ДВ.

Често казано, в рискови ситуации, вследствие лоши пътища, съм попадала в пъти повече , в сравнение с липсващи светлини през деня (най-вече като е било мъгла, дъжд или подобно).

Общи условия

Активация на акаунт