Честито на шофьорите - фарове цяла година

  • 21 802
  • 475
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 4 841
Като сте бедни, ползвайте градския транспорт, та белким се разтоварят малко улиците от двайсетгодишните таралясници на "бедните", дето не слизат от тях  Peace
Ползването на градският транспорт излиза далеч по-скъпо от горивото и поддръжката на автомобил, пък бил той и не последен писък на техниката

Една карта за един месец за цялата градска мрежа (вкл. метрото) струва 60 лв, ако не е персонализирана, 50 лв ако е с име и снимка. Много моля да ми кажеш кой е този автомобил, чието гориво и поддръжка за един месец излиза по-евтино, сигурна съм, че ще е от полза на много хора в темата  Peace


Не се заяждам ни най-малко, нито пък говоря за частни случаи като твоя (нощни смени и т.н.), но автомобилът си е ангажимент като всеки друг, и човек наистина трябва добре да си направи сметката дали, кога и как му е необходим, може ли да го поддържа, и т.н. а не да не слиза от него на всяка цена, независимо, че е "беден" и не може да си го позволи ... Нещо като S-класите с газова уредба...  Peace

Имам десетки живи примери на таралясници пред очите си, включително и един архивен вартбург, ръждясал и разпадащ се, но не - "бедният" му собственик в никакъв случай не може да даде 1 лв (един лев!) за билетче, за да отиде до вилата си в Панчарево, а трябва гордо да прекара лимузината си по Цариградско шосе  ooooh!

# 61
  • Мнения: 6 365
Цената е хабене на лампички, един чифт около 30 лева на година заминава.

Иначе колите с фарове наистина се виждат по-добре.

Какво стана, едно време беше гъзария да се кара на фарове през деня...даже в началото не ми се палеха, виждаше ми се просташко, но сега ценя видимостта.

# 62
  • Мнения: 4 892
Може би за милиарден път ще повторя нещо, което е дъвкано, но контролът и събираемостта на глобите е много слабо.

Нали знаете колко народ се изтрепа на Околовръстното в София заради гонките и състезанията, които си устройват? Сложиха камера, уж, има уж полиция, а в момента в Драгалевци вечер се чува неистовият вой на мотори. Не дай Боже да ми се наложи да се прибирам към 12 - 01 часа през нощта - никога няма да мина по Околовръстното.

Иначе съм Ок със закона или наредбата, каквото и да е и ще се съобразя.

# 63
  • Мнения: 112
Изненадвам се, че хора, които карат непрекъснато кола, могат да не одобряват тази мярка. Мисля си, че на всеки му се е случвало да забележи в последния момент изпреварваща кола с тъмен цвят и незапалени фарове в неподходящи атмосферни условия - дъжд, сумрак и т.н.
Иначе съм съгласен, че е напълно излишно да се кара със запалени светлини при нормална осветеност, но няма друг начин да накараш част от хората да пуснат фаровете когато това наистина е необходимо.

Има друг начин, нарича се закон и санкциониране, това, че не могат, не искат или не знаят как не е разумен довод всички да са длъжни да правят нещо безполезно, затова, че някои не правят нещо, което е задължително.

Никой тук не виждам да е обявил гражданско неподчинение.


Трудно се следи за субективни критерии - кой определя кога е достатъчно мрачно, та да се включат фаровете? Нещо повече - аз карам сребрист металик и съм видим и при по-слаба светлина, дори и без запалени фарове. Но при същата осветеност тъмносиви и тъмнозелени коли са абсолютно неразличими на фона на асфалта - особено в огледалото за обратно виждане. Така че сега вече има ясно правило и никакви основания за шикалкавене.

# 64
  • Мнения: 20 381
Относно забравянето да се включат светлините - от 1.11 до 01.03 са 4 месеца, в който до сега не трябваше да се забравя, а 4 месеца са достатъчно време да се изгради навик. Предполагам, че ако влизането в сила съвпадне с досегашния период, в който светлините са задължителни, ще е по-лесно за забравящите или да има преходен период, както беше при първоначалното въвеждане. Но чак такава драма, че и конспирация за пълнене на държавната хазна - те не пълнят хазната за груби нарушения и неправилно паркирали коли, които са стотици на ден в големите градове, да я напълнят от незапалени фарове, някак си не ми се вярва.

# 65
  • Мнения: 3 818
Този закон е рай за катаджиите-от далече се забелязват несветещите фарове,спираш ,глобяваш или си взимаш рушвета-все нечий джоб ще се пълни.
Ама как ще пълниш джоба на полицаите като спазваш правилото, не разбирам Rolling Eyes

- в 1% от случаите да забравиш да си пуснеш фаровете и може да те глобят;
- ако забравиш да ги спреш после няма да можеш да тръгнеш.

Веднъж като забравиш и те глобят, няма да се случи повече Wink А и нали половин година карате на фарове, не сте ли свикнали вече?

Колкото до забравянето на фаровете включени, то останаха ли коли, при които това да е проблем. Вкъщи имаме две коли - на моята й се изключват фаровете автоматично като загася двигателя, на мъжа ми пищи на умряло като отвориш вратата. А са коли на 10+ години.

# 66
  • България-Швейцария
  • Мнения: 2 535
Имам десетки живи примери на таралясници пред очите си, включително и един архивен вартбург, ръждясал и разпадащ се, но не - "бедният" му собственик в никакъв случай не може да даде 1 лв (един лев!) за билетче, за да отиде до вилата си в Панчарево, а трябва гордо да прекара лимузината си по Цариградско шосе  ooooh!
От и до вилите обикновено се мъкнат багажи, щайги и каквото още се сетиш там, как става това с транспорта? След като е минал на преглед, вземат му данъците и са му издали гражданска, значи може да я кара. Иначе и на мен ми е неприятна смрадта от двутактовите, да не говорим някои дизели как пушат ooooh! Но такива возила наистина се разпадат необратимо в един момент, така че скоро ще спрат да ги карат Wink

ПП.  В Швейцария засичам непрекъснато автомобили на по над 30 години, има и такива мой набор - освен по модела, по нищо не можеш да ги различиш от останалите. И няма драма. А движението е с такава интензивност, че като се прибера в София (като изключим разни джигити като снощния и неспезващи правилата) в първите дни имам чувство, че съм в някой курорт.

Колкото до разчета - никога не се минава само с цената на картата, все се налага понякога да се качиш на такси, на друг транспорт, който не влиза в абонамента и в крайна сметка излиза същото.

# 67
  • Бургас
  • Мнения: 3 158
Абсолютно винаги шофирам с включени фарове. Не ми прави впечатление, също толкова естествено е за мен, както и да си сложа предпазния колан Rolling Eyes Подкрепям промяната в нормативната уредба. Случвало ми се е да избегна на косъм челен удар /около 7-8 часа лятно време/ с автомобил, чийто цвят се слива с цвета на асфалта и шофьорът не беше сметнал за необходимо да си включи светлините, но смело предприемаше рискови изпреварвания ooooh!

# 68
  • Мнения: 4 587
Автомобилът е затворена енергийна система и ел енергията за светнатите фарове няма откъде другаде да се вземе, освен от резервоара. Което означава, че се бърка в джоба на водача, и се дава на петролните магнати монополисти, увеличават се вредните емисии.
 Прав беше Карл Маркс като каза, че като се слеят капиталът и властта, и става да си такова таковата (той не каза така, забравих как каза)

# 69
  • Мнения: 112
Като сте бедни, ползвайте градския транспорт, та белким се разтоварят малко улиците от двайсетгодишните таралясници на "бедните", дето не слизат от тях  Peace
Ползването на градският транспорт излиза далеч по-скъпо от горивото и поддръжката на автомобил, пък бил той и не последен писък на техниката

Една карта за един месец за цялата градска мрежа (вкл. метрото) струва 60 лв, ако не е персонализирана, 50 лв ако е с име и снимка. Много моля да ми кажеш кой е този автомобил, чието гориво и поддръжка за един месец излиза по-евтино, сигурна съм, че ще е от полза на много хора в темата  Peace


Прецени сама дали е така: пътя ми до работата е 4,5 км., т.е. изминавам 9 км. дневно. Разход на газ 12/100 км. = 1,08 л = приблизително на 1,20 лв. 22 работни дни по 1,2 лв = 26,40 лв. Дори допълнителните разходи по поддръжка на колата да добавят 12-15 лв. още на месец, пак ми излиза по-евтино от градския транспорт. Да не споменаваме, че с кола пътя ми до работата е 15-30 мин., в зависимост от задръстванията, докато с градски транспорт е 40-60 мин., като сменям по две превозни средства. Допълнителни екстри - не чакам по спирки, не ме ръгат с лакти, не ми кашлят в лицето, не вися от вратите на препълнени автобуси и т.н.

# 70
  • България-Швейцария
  • Мнения: 2 535
М, това е една чудна сметка, май ще си преразгледам отношението към газта Thinking, особено като взема предвид дни, в които минимумът ми е 50 км градско.

# 71
  • Мнения: 24 467
Автомобилът е затворена енергийна система и ел енергията за светнатите фарове няма откъде другаде да се вземе, освен от резервоара. Което означава, че се бърка в джоба на водача, и се дава на петролните магнати монополисти, увеличават се вредните емисии.
 Прав беше Карл Маркс като каза, че като се слеят капиталът и властта, и става да си такова таковата (той не каза така, забравих как каза)

Големият ми син преди години сподели такава една своя мечта:
-Аз, мамо, ще имам бизнес с бензиностанция. Обаче ще управлявам и държавата и ще направя пътищата стръмни и то само такива, дето да ги качваш.  Laughing

Абсолютно реално, това са думи на 7- 8 годишното ми тогава дете, на което обяснявах разликата в разхода на гориво при качване и слизане.
Напомних му, че като качваш, трябва и да го слезеш тоя баир. Той зацепи и му стана кофти, че бизнесът му няма да потръгне тъй, както го бил планирал.  Laughing

CTramell, ние така имаме една баба с очи и очила /на бензин и газ/ и едно младо на нафта. Сутрин следим цените на горивата, съпоставяме и решаваме- бабата или младото.  Laughing

# 72
  • Мнения: 20 381
Дори допълнителните разходи по поддръжка на колата да добавят 12-15 лв. още на месец, пак ми излиза по-евтино от градския транспорт.

Не се заяждам, но прибави и още 15-20 лв. на месец гражданска отговорност и технически преглед. Годишен данък в зависимост от колата,а ако има и каско - съвсем няма да излезе сметката.

# 73
  • Мнения: 4 587
Като сте бедни, ползвайте градския транспорт, та белким се разтоварят малко улиците от двайсетгодишните таралясници на "бедните", дето не слизат от тях  Peace
Ползването на градският транспорт излиза далеч по-скъпо от горивото и поддръжката на автомобил, пък бил той и не последен писък на техниката

Една карта за един месец за цялата градска мрежа (вкл. метрото) струва 60 лв, ако не е персонализирана, 50 лв ако е с име и снимка. Много моля да ми кажеш кой е този автомобил, чието гориво и поддръжка за един месец излиза по-евтино, сигурна съм, че ще е от полза на много хора в темата  Peace


Прецени сама дали е така: пътя ми до работата е 4,5 км., т.е. изминавам 9 км. дневно. Разход на газ 12/100 км. = 1,08 л = приблизително на 1,20 лв. 22 работни дни по 1,2 лв = 26,40 лв. Дори допълнителните разходи по поддръжка на колата да добавят 12-15 лв. още на месец, пак ми излиза по-евтино от градския транспорт. Да не споменаваме, че с кола пътя ми до работата е 15-30 мин., в зависимост от задръстванията, докато с градски транспорт е 40-60 мин., като сменям по две превозни средства. Допълнителни екстри - не чакам по спирки, не ме ръгат с лакти, не ми кашлят в лицето, не вися от вратите на препълнени автобуси и т.н.
Това са някакви утопични сметки, фантазе. С 12-15 лева на месец ще си платиш застраховката. А технически преглед, гуми, масла, филтри, винетка, такси по паркинги, и не може нещо да не се повреди. Айде, холан, и ние караме. Плюс тия трябва да си разхвърляш и стойността на автомобила по месеци, не си го намерил на улицата

# 74
  • Мнения: 3 818
Дори допълнителните разходи по поддръжка на колата да добавят 12-15 лв. още на месец, пак ми излиза по-евтино от градския транспорт.

Не се заяждам, но прибави и още 15-20 лв. на месец гражданска отговорност и технически преглед. Годишен данък в зависимост от колата,а ако има и каско - съвсем няма да излезе сметката.

Мда, 25лв. месечно са само да платиш гражданската отговорност, техническият преглед, винетката и данъка (и то при условие, че падаш в ниския клас и ти е 20лв. годишният данък).
Отделно ако караш повечко както аз, горе-долу два пъти в годината сменяш и масло и филтри - дотук сметката грубо стига до 40лв. на месец, без изобщо да сме заговорили за бензин/газ и за регулярните ремонти, които дори са по-скоро някакви дребни поправки...

Общи условия

Активация на акаунт