Честито на шофьорите - фарове цяла година

  • 21 800
  • 475
  •   1
Отговори
# 75
  • България-Швейцария
  • Мнения: 2 535
Е, никой не е казал, че е лесно да си жив Laughing, но дори изравнени, че и отгоре разходите за придвижване с автомобил, не могат да се отрекат безспорните му предимства пред обществения транспорт, бил той и идеално уреден, а е ясно, че нашенският не е.
Освен тези, казани вече от cazaril, могат да се добавят и още - няма риск да ти се лепне някой нахал (на себе си или не), от който да не можеш да се отървеш, не е необходимо да се оглеждаш като индианец в тръстика дали друг пък няма да ти дръпне чантата с пари, карти, документи и каквото се сетиш и т.н. А съвсем отскоро и още едно - далеч по-вероятно е именно там да изтегля късата клечка на косвена жертва в атентат, отколкото някой да тръгне да залага взрив в колата ми, за да ме трепе лично мен.

# 76
  • София
  • Мнения: 8 324
Не виждам драма в решението. Зимата бързо се свиква да се кара на запалени фарове. Действително има цветове на коли, които при определена светлина се забелязват по-трудно. Старата ми кола беше сиво-синьо-зеленикава и не помня колко пъти ме удряха с нея, защото "не са ме видели". Сегашната е червена, за 5-6 години вече, не съм имала такива инциденти.
Когато са запалени фаровете, видимостта се повишава.

# 77
  • Мнения: 24 467
...Действително има цветове на коли, които при определена светлина се забелязват по-трудно. .

 smile3505 ш-ш-ш-т!
Ей ся готвят новия закон- от 09.09.- всеки с червена кола! Война на катастрофите по пътищата!

Младото трябва да го боядисваме. Ама бабата- ми тя си е червена, бе!

# 78
  • sofia
  • Мнения: 9 235
Трудно се следи за субективни критерии - кой определя кога е достатъчно мрачно, та да се включат фаровете? Нещо повече - аз карам сребрист металик и съм видим и при по-слаба светлина, дори и без запалени фарове. ....
Мъгла, един такъв със сребриста кола не си беше включил фаровете.....добре, че изобщо го видях, че пък и спрях.

# 79
  • Мнения: 23 097
В града няма особен смисъл, но извънградско винаги карам с включени фарове независимо дали е лято, или зима.
Колите с включени фарове се забелязват от по-далеч, отколкото тези без.

# 80
  • Мнения: 5 643
С риск да разводня малко темата, но бих искала да попитам към кого да се обърна за поставянето на камери за скорост + следене за спиране на пешеходна пътека на 3 централни софийски улици, превърнали се в адронен колайдер. Ето и кои са те:
бул. Свети Наум - ускорител и в двете посоки, особено спускането откъм Семинарията. Ежедневно стават по няколко катастрофи заради превишена скорост и неправилно изпреварване, но никой досега не е взел мерки за ограничаването им. На всичкото отгоре има само 2 пешеходни пътеки /едната на пресечката с ул. Теодосий Търновски, другата точно пред яслата на ул. Света гора, на които разбира се рядко се спира.
бул. Драган Цанков в отсечката от алея Яворов до бул. Евлоги Георгиев. Отново ускорител на елементарни частици, отново само 2 пътеки. Рискът да ви бутнат тук е много голям.
бул. Васил Левски - от Раковски към Попа. Спокойно може да си правят необезпокоявани гонки, а вероятността да бъдете премазан на пешеходната пътека на пресечката с ул. Шести септември, точно до английското посолство, е голяма.

# 81
  • Мнения: 4 785
Този закон е рай за катаджиите-от далече се забелязват несветещите фарове,спираш ,глобяваш или си взимаш рушвета-все нечий джоб ще се пълни.
Къде-къде по-трудно е да спираш наред колите,за да проверяваш кой пил,кой-не,кой се дрогирал,кой-не.Или пък да се разправяш с откачалки,каращи със 120 в града.
Не съм против карането целогодишно с включени фарове,просто ме е е яд,че не се решават по-сериозните проблеми.

Същото е и моето мнение! Аз и досега карах на фарове, освен в дните,  в които свети ярко слънце, просто защото няма смисъл. Та няма да ми попречи да ги включвам целогодишно, но някой каза, че заради дупки и неизправни пътища сме попадали в далеч по-рискови ситуации. Всъщност аз до сега не съм изпадала в рискова ситуация от невключени светлини през деня, но от пътища... кеф ви на магистралите ни (които приличат на кофти поддържан третокласен път в нормалните държави), кеф ви на градските пътища, а за околовръстното на София в частта Люлин не ми се говори  ooooh! Т.е. си плащаме винетките, уникалните данъци на колите, данък въздух и слънце... глоба след глоба и какво - рискови ситуации, ПТП, изскачане от пътя в канавките, пукане на гуми. Ние търпим и се дърляме за включени светлини - типично, очаквано, предвидимо, манталитет му казват.

# 82
  • Дъ Биг Вилидж
  • Мнения: 100
Абе, мама му стара... Фаровете, да не са ви закачени за електромерите случайно, та толкова скачате?!
Не, закачени са на акумулатори, а един акумулатор струва 200 лв. Ти ако ги имаш излишни всяка година да ги даваш, повечето хора сме бедни и ги нямаме. Не виждам защо абсолютно безсмислено посред бял ден на блеснало слънце трябва да карам на светлини (които даже не се виждат че са включени когато слънцето блести ярко) и да си скапвам акумулатора - повтарям абсолютно бесмислено. Ако някой човек не може в ярък, слънчев ден, да види една кола че наближава към него, то той е напълно сляп и няма да я види и с включени фарове.

Лична кола - 5 години на фарове, 1-ва смяна на акумулатор на 5 години и 3 месеца и след навъртяни 130 000 км.

Цена на акумулатор 80 Ач - 160 лева.

Разделено на 5 години са 32 лева годишно. Със сигурност за кафе или кола давате повече пари годишно!

А за слънцето - личи си че не караш през лятото на нажежения асфалт да видиш каква е разликата между сиво БМВ без фарове летящо насреща ти със 90 км/ч и кола със включени фарове - първия се вижда от 100-200 метра а втория от половин километър. 200 метра при 90 км/ч са ти точно 8 секунди. 100 метра са 4 секунди. Как си?

# 83
  • Мнения: 235

Защото не обичаме да изпълняваме закони и наредби
измисляме хиляди доводи и оправдания.

А истината е,че няма достатъчно полицейско присъствие,че да видим тогава
като започнат да изискват спазването на всички написани досега закони,без този за фаровете.
И глоби,глоби,глоби.Секс,секс,секс...
Тогава какъв рев ще настане  Mr. Green
И викове,че полицаите са корумпирани  Wink

# 84
  • Мнения: X
Аз бих била много доволна,ако това се случи-масови проверки,глоби,отнемане на точки,книжки,пробации и т.н.,но да се почне от сериозните причини за ПТП-алкохол,скорост,неспазване на знаци...

# 85
  • София
  • Мнения: 12 216
iavorski, един много добър пост, който изчерпва цялата драма за фарове през лятото.  Напълно съм съгласна.

# 86
  • София
  • Мнения: 3 060
Не виждам драма. Последните 5 години карам целогодишно на включени фарове. Даже се радвам, защото досега като сменяхме крушка на фара и ме хващаше яд, че забравям да ги изключвам лятото (тъпите крушки струват майка си и баща си). Сега вече няма да ме е яд на мене си.
Иначе и ние като яворски, акумулатр сменихме на почти 5 години и 100 000 км. Не е страшно.

# 87
  • Мнения: 36
При условие, че всеки ден   загиват средно по двама човека, а над 25 биват ранени, всяка една промяна, която ще доведе до запазването поне на един живот, мисля, че не трябва да има противници!!! Защото същите тези противници са изложени на същата опасност като всички останали. А опасността е или да ги убият или те да убият някой...
Ами ако това спаси точно тяхното дете?

П.С. А закона не влиза от утре, а от деня , в който новия закон бъде публикуван в Държавен вестник.

# 88
  • Мнения: 1 310
mipopov, дребните душици реват за акумулатора, ти за някакви животи им обясняваш!  Crazy

# 89
  • Мнения: 23 097
То проблем винаги има за българина и спазването на законите.
Ревове бяха когато се въведе задължителното включване на фаровете през зимата. Ревове, когато се въведоха глоби за говорене по телефон без хендсфри.
Ревове за задължителните столчета за кола за децата.
И какво....колко реални глоби има за всички тези провинения?
Полицаи понякога виждам веднъж на месец, интересно къде са...
А нон стоп виждам хора движещи се с какви ли не нарушения.

Общи условия

Активация на акаунт