На колко години пуснахте детето си първи клас?

  • 25 565
  • 267
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 5 940
за неориентираността - не зависи от възрастта, а от детето, човека. Сестра ми също завърши гимназия на 16 г. , а на 21 г. висшето образование. Винаги е знаела какво иска и го е следвала. Аз завърших на 17 г. гимназия, на 23 г. висше образование, защото почнах нещо, после реших, че въобще не е за мен и смених тотално посоката.... Така, че ... до човек си е.
Аз може би бих се притеснявала как детето ще се чувства в среда сред по-големи, ако беше карал ПГ с връстници. Но тъй като е и в момента сред по-големи, виждам, че няма никакъв проблем. Не си личи нито физическа, нито емоционална,нито интелектуална разлика. Даже един път ги питам с момиченцето, дето ходят заедно -има ли разлика между тях и седемгодишните и те казаха "о, да, има, те доста по-зле се справят" Laughing
А колкото до струпването на материал, също не ме притеснява. Децата сега получават информация от толкова различни източници. Миналата година дядо му му показа един тест по "Човекът и природата" за четвърти клас, външно оценяване, той направи почти всичко....

# 211
  • Някъде на път....
  • Мнения: 10 351
.......
Кардинално: момичетата може и на 6г. да тръгнат, но виж, младите момци към 8г. са вече що-годе подготвени  Mr. Green

Момчетата никога не са готови ако питаш мен..... Sad

# 212
  • София
  • Мнения: 2 300
От моето обкръжение се сещам само за един човек, който на 16 знаеше какво точно иска -  да стане зъболекар. Само дето това го знаеше още в пети клас. Е, стана. Скоро се запознах с едно момченце със същото желание - седмокласник. Но като цяло ясно ориентираните отрано личности са малко. Не смятам и че като завършиш образованието си на 21 печелиш нещо кой знае какво. Освен че можеш спокойно да продължиш да учиш, но това може и ако си с 1 пък и с 10 години по-дърт и не зависи от възрастта, а от желанието.

Последна редакция: ср, 17 апр 2013, 18:50 от Elfi

# 213
  • Мнения: 108
Триша, Триша, защо не писа няколко години по-рано... Аз пуснах малкото ми пиленце на училище твърде рано - на пет годинки и четири месеца тръгна на предучилищна, на шест и четири месеца вече беше в първи клас. Към днешна дата го отчитам като огромна грешка! Ми малко си беше детето, няма какво да си кривя душата. В първи клас всичко си беше наред, във втори започна да се забелязва разликата със съучениците му, в трети вече го закъсахме тотално. И концентрацията я няма, и фината моторика не беше добре развита, да не говорим, че в началото беше най-дребния в класа... И физически, и психически това дете си вървеше с долния клас. За него са негативите - изоставайки с уроците, получава слаби оценки, като най-малък ( и съответно по-кротък) не е толкова див като повечето други момченца от класа - и ето ти я социалната изолираност; нито с по-кротките деца с добрите оценки, нито с по-буйните, независимо от техните оценки. Сега се борим всеки ден с уроците, значително повече грижи полагаме, отколкото с батко му, когато беше в четвърти клас. В момента е на девет години, а в класа му има дечица вече на по единайсет... Имам късмета, че детето има страхотна класна, наистина невероятна (Нони, Hug), ами догодина, когато по всички предмети ще има различни учители? Едва ли ще се съобразяват, че на Александър майка му е една куха лейка ooooh! Оправдавам се (пред себе си), че е нямало как да знам, самата аз съм тръгнала на училище на шест години...
Та така... предполагам има доста родители (и деца), за които ранното тръгване на училище се е оказало удачен вариант, за нас не беше така.

# 214
  • Мнения: 8 242
А защо изключваш варианта просто детето да си е такова, а не че е започнал по-рано училище  Rolling Eyes
Всички майки искаме децата ни да са най-най и когато това не се получило точно така, започваме с такива безумни оправдания най-вече пред себе си.

Никого не искам да обидя, но как си сигурна, че ако беше на 7 сега нямаше да е същото ?

# 215
  • София
  • Мнения: 2 300
А защо изключваш варианта просто детето да си е такова, а не че е започнал по-рано училище  Rolling Eyes
Всички майки искаме децата ни да са най-най и когато това не се получило точно така, започваме с такива безумни оправдания най-вече пред себе си.

Никого не искам да обидя, но как си сигурна, че ако беше на 7 сега нямаше да е същото ?

Една година в тази възраст има голямо значение. Не е като да сравняваш 26 и 27 години. Характерът и темпераментът на детето едва ли биха различни, дори да беше тръгнало по-късно, но със сигурност би се справяло по-лесно с трудностите по пътя си.

# 216
  • Мнения: 6 031
А защо изключваш варианта просто детето да си е такова, а не че е започнал по-рано училище  Rolling Eyes
Всички майки искаме децата ни да са най-най и когато това не се получило точно така, започваме с такива безумни оправдания най-вече пред себе си.

Никого не искам да обидя, но как си сигурна, че ако беше на 7 сега нямаше да е същото ?

Една година в тази възраст има голямо значение. Не е като да сравняваш 26 и 27 години. Характерът и темпераментът на детето едва ли биха различни, дори да беше тръгнало по-късно, но със сигурност би се справяло по-лесно с трудностите по пътя си.
Peace
Малкият ми син е роден в края на годината и това си личи сред децата родени в началото.

# 217
  • Мнения: 5 940
Фината моторика си личи доколко е развита още в предучилищна група , не вярвам да е проличало чак в трети клас. Вярно е, че за година доста неща биха могли да станат по-добри, но според мен родителите биха могли да видят и преди детето да тръгне в първи клас. Освен това нали има учители, те също правят диагностика /не се отчитат само знания и умения, но и психологически и поведенчески профил на детето/. Трябва преди това да се обсъди и с тях решението. Аз се бях сдобила с една купчина тестове миналата година и му ги направих и тогава, и сега-година по-късно, повечето са под формата на игра и на него му е любопитно. Отговорите около темперамента, психологическия профил и т.н не се промениха изобщо.

Последна редакция: чт, 18 апр 2013, 21:15 от valerie

# 218
  • Мнения: 108
...но как си сигурна, че ако беше на 7 сега нямаше да е същото ?
Не съм сигурна, разбира се, но ако сега имах опцията да го оставя още една година в предучилищна, навярно щях да го направя. А и какво означава да си е "такова детето"? Не се обиждам изобщо, няма за какво. Детето си е много ок за възрастта, проблемът е, че от него се изискват неща, които са за година-две по-големи деца.

# 219
  • Мнения: 8 242
проблемът е, че от него се изискват неща, които са за година-две по-големи деца.
Кое това например?

# 220
  • Мнения: 108
Е, училището визирам. На тия години би трябвало да е в трети клас, айде, да не казвам, че може и във втори да е. С материала за трети клас си се справя, но с този за четвърти виждаме зор.

# 221
  • Мнения: 8 242
Е, училището визирам. На тия години би трябвало да е в трети клас, айде, да не казвам, че може и във втори да е. С материала за трети клас си се справя, но с този за четвърти виждаме зор.

То 4ти клас е гаден.. Не само за вас Simple Smile Simple Smile Не е от "малък е" проблема според мен, но както и да е.

# 222
  • Мнения: 284
В тази възраст една година все още има значение. Сигурно има деца, които са готови да вървят една година напред, но те са изключения. Както съм писала и преди, проблемите не са толкова с усвояването на знанията, колкото с темпото, концентрацията и стреса. Според мен 4 ти клас, не е толкова гаден заради материала, а заради това че учителките се вманиачават във външното оценяване и спукват децата от тестове, което  пак води до момента със справянето с темпото и стреса (за което възрастта си има значение).

# 223
  • Мнения: 1 786
Моята госпожица сама пожела да тръгне на училище на 6 години (родена е февруари) , защото искаше да бъде с нейното приятелче в един клас . Сега ще завършва втори клас и за момента нямаме проблеми с ученето .

# 224
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
Детето ми тръгна на училище малко преди да навърши 6 години. От позицията на времето виждам недостатъците на ранното тръгване, но няма да ги коментирам, защото те са строго индивидуални - за едни деца важат, за други - не. Ако се върна назад и обстоятелствата са същите, бих взела същото решение.

Тъй като бъдещето не може да се предвиди, бих посъветвала родителите да се съобразяват единствено с момента на тръгване, дали детето е готово и къде би се чувствало по-добре - в училище или в детската градина.

Общи условия

Активация на акаунт