На колко години пуснахте детето си първи клас?

  • 25 541
  • 267
  •   1
Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 20 211
Е тя 4та група си е предучилищна  newsm78

Синът ми беше предучилищна след 2ра група - прескочи 3та реално.


Сега да, но преди 6 години не беше. Имам предвид, че винаги може да мине една група напред детето.

# 241
  • София
  • Мнения: 20 211
Уфф, чак сега си видях грешката  Laughing - искала съм да кажа, че от трета група я преместихме в предучилищна /четвърта/.  Peace

# 242
  • Мнения: 6 099
Моето момче тръгна на 6 г , справяше се с материала в градината, четеше и то с голямо желание, всичко което му падне пред погледа, сега осъзнавам че е вече в края на 1 клас има неща с които се справя по -зле отколкото преди да започне училище, но вината за това не е възрастта , а съвсем различна.

# 243
  • Мнения: 8 242
Моето момче тръгна на 6 г , справяше се с материала в градината, четеше и то с голямо желание, всичко което му падне пред погледа, сега осъзнавам че е вече в края на 1 клас има неща с които се справя по -зле отколкото преди да започне училище, но вината за това не е възрастта , а съвсем различна.
Я, сподели, ако може, че ми стана интересно Simple Smile И аз наблюдавам някакви такива моменти от време на време...  newsm78

# 244
  • Пловдив
  • Мнения: 40 943
Моето момче тръгна на 6 г , справяше се с материала в градината, четеше и то с голямо желание, всичко което му падне пред погледа, сега осъзнавам че е вече в края на 1 клас има неща с които се справя по -зле отколкото преди да започне училище, но вината за това не е възрастта , а съвсем различна.
Я, сподели, ако може, че ми стана интересно Simple Smile И аз наблюдавам някакви такива моменти от време на време...  newsm78

Я...що така Rolling Eyes И на меен ми стана интересно.Да не би учителката нещо...да не му е интересна?

# 245
  • Мнения: 5 259
сега осъзнавам че е вече в края на 1 клас има неща с които се справя по -зле отколкото преди да започне училище, но вината за това не е възрастта , а съвсем различна.
И при нас е така, но в предучилищната. Причината е следната. В училище се прави това, което каже учителката. Детето Х може и да умее да пише букви, но трябва да пише една страница чертички, колкото и останалите, защото програмата го изисква. Детето Х може и да умее да смята, но в училище трябва да попълва учебната тетрадка с упражнения от рода на "Кои са повече? Калинките или мечетата?". Така страхотно се губи мотивация, интерес и устрем.
Единственото, което дъщеря ми научи, е да издържа (с триста зора) да седи на чина през целия учебен час, без да става и без шумно или видимо да се занимава с нещо странично. За сметка на това така се изтощаваше от усилието, че до края на деня не можеше да се занимава с нищо смислено, почти забрави да чете, а прекратихме и всички други форми на обучение, които сме имали преди, защото не и оставаха сили и нерви за тях. И така в края на учебната година се сниши точно до нивото, предвидено по програма. Всичко "излишно" беше забравено, нищо допълнително не беше научено. Завършва годината стриктно подравнена Simple Smile

Мисля да тръгне на 6 в първи клас, защото още една такава учебна година няма да издържа, а и не виждам смисъл. Ако зависи от нея, тя иска училищата да са места, където децата да си играят необезспокоявани от досадни учителки, а ученето да става вкъщи с мен, както до сега. Не мисля, че след една година ще е и се играе по-малко. Ако я чакам да стане голяма и отговорна, една година няма да ми стигне  Laughing Просто не е замесена от онова тесто на децата, които стоят мирно и гледат учителката в очите. И на 17 няма да е такава, не само на 7.
А вече видях, че тъпченето на едно място не се отразява добре в нито едно отношение.

# 246
  • Мнения: 6 099
Моето момче тръгна на 6 г , справяше се с материала в градината, четеше и то с голямо желание, всичко което му падне пред погледа, сега осъзнавам че е вече в края на 1 клас има неща с които се справя по -зле отколкото преди да започне училище, но вината за това не е възрастта , а съвсем различна.
Я, сподели, ако може, че ми стана интересно Simple Smile И аз наблюдавам някакви такива моменти от време на време...  newsm78
Всичко зависи от средата в която попадат, в класа са събрани доста буйни деца, които не успяват да контролират, ако 30 мин час са достатъчни да се проведе един нормален учебен час при тях не знам колко от тези минути отиват за укротяване на опърничавите, защото първите два месеца основно с това се занимаваха.Детето ми е на целодневно обучение и в тази среда прекарва от 8 до 16 ч .
Моето дете беше спокойно , за няма и месец "зрънцата" успяха да привлекат всички момчета , и детето мина в групата на беладжиите, говорене в час,наказания, развали си почерка,абсолютно никакво старание при писане, целта е бързо да се напише и да отиде да играе с тях.Даже преди няколко седмици решил да хитрува преписал първото и последно изречение на текста който им е дала госпожата.Речника му  обедня, на моменти започна да отговаря с едни кратки изречения.Като преди това можеше да разказва доста добре.
В началото на 2 срок възпитателката ги караше да си носят книжки от които да четат,и ги караше да четата по няколко реда, още тогава коментирахме че четенето при него не е проблем,защото имаме такъв с писането.Преди два дни госпожата казала да се упражнява повече в четене, защото сричал, но същевременно  възпитателката го похвалила за оправения почерк.

# 247
  • Мнения: 753
Първото си дете го пуснах на 6 год. в първи клас.Справя се добре, наравно с останалите.
Сега и второто дете мисля да го пусна по-рано, просто в ДГ на нищо не ги учат.

# 248
  • Мнения: 63
Да, за съжаление се случват такива неща в училище, покрай сухото гори и мокрото. Според мен трябва да се въвеждат "изпити" за децата, за да може да се групирват по талант, мотивация, умения и др. По този начин ще се сформират класове деца със сходни интреси. Затова е много важно детето в каква среда ще попадне когато не си е у дома.

# 249
  • Мнения: 5 877
На 6. Справя се добре 4 години, пълна отличничка е, учи допълнително френски и гимнастика, не й тежи.
По едно време обаче й докривяваше, че не може да изпълни нормативите по физическо като съучениците си. Колкото й да обяснявах, че е нормално да не може, те са с година по-големи от нея (някои почти с 2), че чисто физически са по-дълги и по-силни, все пак й беше криво. Още повече, че те влизат в пубертета на 11-12. Предполагам, че с времето ще дръпне и в това отношение. Гимнастиката много помогна.
Иначе с учебния материал не е имала проблеми. Не е състезателен тип и не обича да ходи по турнири (където я питат при кой частен учител ходи и където гледа нахъсани родители да крещят на децата си), но вкъщи на спокойствие решава доста сложни неща.

Не знам дали сестра й ще я пусна на 6 или на 7 години. Зависи от самото дете.

# 250
  • Мнения: 5 259
Според мен трябва да се въвеждат "изпити" за децата, за да може да се групирват по талант, мотивация, умения и др.
Чак така не, но ако класове бяха по-малки, щеше да има възможност за повече гъвкавост, индивидуални задачи, домашни и въобще изисквания, така че за всеки да има предизвикателство и стимул. Не е невъзможно. Аз съм имала такива учители.


По едно време обаче й докривяваше, че не може да изпълни нормативите по физическо като съучениците си.
Нормативите не са ли за възраст, а не за клас? Не е разумно да за за клас, защото дори деца от един и същи набор могат да имат 11+ месеца разлика.

# 251
  • Мнения: 5 940
Мисля, че са за клас. Покриват от втори клас с оценки 50 метра бягане, скок дължина, такива неща.
Вчера нашите деца си взеха удостоверенията за завършена ПГ. Учителката каза, че колкото и да й е мъчно, че ще се раздели с шестгодишните,  защото много ги обича Simple Smile, те всички  тази година били готови за първи клас и родителите спокойно могат да ги пуснат на училище. Няколко деца са в тяхната група.

Последна редакция: сб, 18 май 2013, 07:29 от valerie

# 252
  • Мнения: 5 877
Ами както едно време са, по класове. Всички ги покриват заедно, да речем спринтът им е по двойки.
Тази година ги понастигна, де, и беше голямо облекчение. Вече не е и най-ниска в класа. Имай предвид също, че разните хормонални промени започват при съучениците година по-рано... и детето е поставено пред дилемата дали да се чувства дечко в сравнение с тях или да започне и то да ги имитира.

Иначе в гимназията, да речем, това не се усеща (аз също бях от шестгодишните преди време).

# 253
  • Мнения: 5 940
А каква е горе долу височината на децата на седем години ? Синът ми в момента е 1.30? Това как е съотнесено със седемгодишните? На мен всички ми изглеждат еднакви. Има само по-едри момичета, но не съм сигурна дали са по-високи или  са по-пълни, но са с по-внушителен вид.

# 254
  • Мнения: 5 259
Височината е много различна. В нашия клас варира от 105 до 130, като с ръст 105 и 110 са деца на 7г. И то с високи родители. Което според мен значи, че в някакъв момент ще израснат рязко на височина, но този момент не е точно сега.

Специално физиката се развива така, че колкото повече се тренира, толкова по-високи резултати се постигат. Не се тревожа изобщо за нормативите по физическо. Най-малкото, там тренировките са забавни.

Общи условия

Активация на акаунт